логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 

Свети Григориј Палама на кого му должиме за појавата на молитвата „Господи, Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме грешниот’’, или поточно нејзино непрестајно повторување (до 12 илјади пати на ден), е роден во 1296 година во Константинопол во семејство на сенатор. Се здоби со брилијантно класично образование, студираше граматика, реторика, физика и логика. Особено го љубеше грчкиот филозоф Аристотел. На 17 години младиот го восхити византискиот двор, читајќи го предавањето за делото „Логика’’ на тој антички мудрец.
На 18 години или нешто подоцна, тој прима монаштво на Атон.

Кон 1332 година, светителот Григориј започнува да пишува теолошки дела. Тој зад себе остави многу дела- проповеди, полемични расправи, теолошки дела, но неговиот главен придонес во православната веронаука се состои во тоа што тој беше бранител и практичар на непрестајната молитва, исихија (молк), учењата за несоздадената енергија и Таворската  Светлина. Со Божја помош, подвижникот може да го очисти својот ум и тело од гревовни помисли и постапки, за да се удостои со вистинска средба со Христа, да ја види несоздадената Таворска Светлина, на кого им било дарувано да ја видат апостолите на гората на Преображение.
Често идеите на свети Григориј се сметаат дека се однесуваат на исклучително монашка практика. Почитуваните старци, седат по своите ќелии, слично како јогисти ја владеат специјалната техника за дишење, а за поголема концентрација го гледаат својот папок (вака карикатурно пишуваше за исихастите главниот противник на светителот- монах Варлаам Калабријски од Калабрија во Италија). Но, всушност противникот на светителот Григориј погреши. Затоа што апостол Павле им заповеда „непрестајно молете се и за сé благодарете’’ на сите христијани, а не само на иноците: „Секогаш радувајте се. Непрестајно молете се. За сé благодарете: зашто таква е за вас Волјата Божја во Исус Христос’’ (1Сол.5:16-18).

Монах Варлаам пристигна во Константинопол и започна полемика со Григориј Палама, која траеше 6 години до 1341 година. Нивното главно несовпаѓање се состоеше во тоа што Варлаам сметаше дека е невозможно вистинско познавање на Бога или средба со Него во земниот живот.

Според Григориј Палама, таква средба е возможна, во оној степен во кој Светиот Дух може да му ја открие на човекот. Во овој случај, не станува збор за физичко видување, туку за внатрешното созрцување "со умни  очи". Палама тврди дека Бог е непознат и недостапен по својата суштина. Сепак, едно лице има можност да се приклучи кон несоздадената Божествена енергија, говор за кој светителот ја користи сликата на Таворската Светлина. Притоа, оваа Божествена енергија го преобразува  целокупното наше битие: нашиот ум, нашата душа, па дури и нашето тело.

Се разбира, за ова е потребно не само рационален, умствен напор, туку и духовен живот, аскеза, постење и молитва. Целта на овој пат е обожение, т.е. соединување на човекот со Бога, приклучување кон Божествениот живот со помош на Божествената благодат и созрцание на Божествените енергии - несоздадена светлина.

Противниците на Палама тврдеа дека човекот вистински не може да Му се  приклучи на Бога, а Неговите енергии се создадени. Но, ако не постои несоздадена благодат (Енергија), тогаш лицето или директно се приклучува на самата Божествена суштина, што е логично невозможно или воопшто не може да има вистинска заедница со Бога.

Од друга страна, Православната Црква го поддржи Свети Григориј и го призна неговото учење за несоздадена енергија, која е Самиот Бог надвор од Неговата суштина.

По 1347 година, Свети Григориј бил избран за епископ Солунски (градот, чии жители апостол Павле ги повика на молитва), помина една година во заробеништво кај пирати, чекајќи откуп за себе, а после тоа, неколку години владееше со својата епархија и го заврши својот живот на 14 ноември 1359 година од болест. Имаше нешто повеќе од 60 години.

СВЕТИ ГРИГОРИЈ ПАЛАМА - ОРИЕНТИР ЗА СИТЕ

Ректор на Коломенската духовна семинарија, епископ Зарајски Константин за Свети Григориј Палама.
Личностa на свети Григориј Палама, кој живееше во XIV век, го постави  светата Црква како ориентир за сите нас за да ние научиме нешто многу важно во неговиот подвиг и неговото учење. Која е важноста за Црквата за опитот и сведоштвото на великиот Солунјанец?

Византиски аристократ, кој во младоста замина во монаштво, прекрасен теолог, миротворец, аскет (подвижник), го посвети својот живот на заштита и филозофска концептуализација на мистичниот опит на православното монаштво - Свети Григориј е еден од оние вселенски учители на Црквата, кој и самиот достигна врвно богопознание и може да ни претстави и да ни предаде голем опит на православниот аскетизам.
Големиот творец на Исусовата молитва, тој ја утврди вистината за Божествената Светлина на Тавор, не врз основа на книжна ученост и логичен умен заклучок, туку врз основа на вистински духовен опит, опит кој е вкоренет во Светото Предание на Црквата.

Неговиот живот и теологијата - тоа е ориентир за сите нас. Неговиот пример покажува дека на патот на духовниот раст, на патот на покајанието, постот и молитвата, возможна е вистинска средба со Самиот Бог и благодатно, рајско пребивање со Него.

За секој човек е важно во својот живот да избере како ориентир и пример такви луѓе кои се најдобри во своите дела. За еден православен христијанин, кој е повикан на активен духовен живот, еден од таквите примери, со сигурност е свети Григориј Палама, трагачот на Бога, кој  Го пронајде Него и ни објави за Рајот- можен за секого од нас.
                                                                 
 Автор: Андреј Зајцев

Извор: https://foma.ru/svyatitel-grigoriy-palama-teoretik-praktik-neprestannoy-molitvyi.html

 

 

 

Подготви: Снежана Корнет

28-ти ноември 2018 лето Господово

Друго:

 

http://preminportal.com.mk/prebaraj?searchword=%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B0%20%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82&ordering=newest&searchphrase=all

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 741
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Нема таков голем грев пред Бог каков што е духовниот геноцид што се врши над нашата света Црква. Да имаш власт да сврзуваш и да разврзуваш и на небото и...

Митрополит Струмички Наум:  Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Теологија без умно-срдечна молитва е повеќе технологија, т.е. умешност, односно техника на составување и вообликување на мислата и на зборот, отколку богословие, отколку Божјо слово; повеќе знаење што произлегува од...

 Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Во духовната пустина на овој суетен свет, на ова место на нашето исконско туѓинување, огромна е човечката жед за љубов. Дури и се навикнуваме да живееме без внимание кон себе...

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Да си споменеме за да поверуваме во она дека сė што е соединето со Бога е спасено, та освестеното да го примениме во нашите животи. Да престанеме да ги распнуваме...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Исто така, извршен e и Литургискиот (Евхаристиски) збор, и тој е збор во сила; извор на слово во сила, кое повторно и повторно го обновува светот; затоа што Христос е...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥  (03.07.2020)

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥ (03.07.2020)

Свети Наум бил мудар учител, единствен раководител на монасите, решителен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Тој постојано работел на преводи на светото Писмо и другите богослужбени книги од грчки на...

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Кој им е проблемот на фарисеите, тогашни, денешни и на сите времиња? Тоа што постојано бараат грешка; но не баш кај секој, туку посебно кај оној на кого се фиксирани....

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

И најважно од сѐ е – на секое зло да враќаме со добро, со љубов. За да ни биде дозволено да ја кажуваме оваа молитва треба и во мислите и...

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

Важно е да напомнеме дека и покрај големите и епохални откритија на науката, животот на денешните луѓе не ѐ подобар. Напаротив создаден ѐ кај луѓето страв и немир, наместо радост...

« »