логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Драги мои, сега ќе ви кажам за Божествената Литургија.

Ако се соберат богатствата од сиот свет и се стават во една чаша на вага, а на другата- Божествената Литургија, тогаш чашата на Божествената Литургија ќе ја надмине скалата. Само што човекот не разбира, какво богатство тој има, се додека, тој благослов не му се одземе. За жал, човекот не го цени ни сонцето, ниту воздухот, ниту светлината. Настанува темнина, се одзема воздухот и не може да дише- тогаш човекот разбира и цени, што тој поседувал и што изгубил.

Имајќи можност  да се биде на Божествена Литургија- не одат, а кои одат- стојат расеано, носејќи ги со себе помислите и грижите од својот живот. Зошто е тоа така? Да, затоа што тој не размислува за тоа што е Литургија. Човекот не ја разбира сета длабочина и важност на Великата Тајна која се извршува пред неговите очи.

Меѓу сите чудеса најважна е Божествената Литургија. Поради Божествената Литургија сонцето на небото свети дневно, месечината- ноќе, ѕвездите небесни, кои се илјадници- својата светлина ја даваат и земјата плод дава и потоа ние можеме да се храниме со леб.

Повторувам, земјата само поради тоа принесува плодови: леб и грозје, дека лебот и виното секој ден се принесува на Светиот Престол  при извршувањето на Литургијата. Не нам, не за нас, грешните, покриени со рани, земјата го дава својот плод, за кој не вредиме ние - земјата го дава него за Божествената Жртва и ќе го дава се додека се извршува на земјата Божествената Литургија. Нема ли да има Литургија- сонцето ќе затемни и земјата ќе престане да го произведува својот плод.


Сега ќе ви кажам кој ја изврши Божествената Литургија и кога. Постои на небото Сонце на Правдата- Вечно, од никој не создадено, самоосветлено и ја разлева Вечната Светлина. Сонцето- тоа е Бог Отецот, и од Него, Пресветлото Сонце, исходи Божествениот  Зрак. Тоа е Синот Божји. Тоа е Зрак Божествен, Зрак на Светлината Чудесна. Тој ја запалува на земјата чудесната лампа, не со елеј е наполнета, туку со Својата Божествена Чиста Крв и тоа е токму Божествената Литургија. Првиот пат ја изврши неа нашиот Господ Исус Христос во Сионската горна одаја во часот кога се извршуваше Тајната Вечера.

Светите Отци опишуваат дека првата Литургија Исус Христос ја изврши вака:  Зеде леб, - не, не зема  леб Спасителот во Своите пречисти раце, туку тебе, грешната душа, тебе Спасителот со Своите Пресвети раце те зема, ги подигна очите Свои кон Небото и покажувајќи Му ја на Отецот нашата грешна душа, рече: „ Ја откупувам неа Со Крвта Своја и маките Крстови, и нејзините гревови ги земам на Себе“. Пота Исус Христос рече: „Земете Го, јадете Го, ова е  Телото Мое“, благословувајќи го лебот, како што ја чекаше Својата  смрт на Крстот, го направи на лебот знакот – Крст; потоа, земајќи ја чашата со вино, благослови и ги подигна очите Свои кон Небото, ја подаде на Своите ученици и рече: „Пијте од оваа чаша, тоа е Мојата Крв на Новиот Завет, и правете го ова во спомен за Мене.“

Така беше основана Првата Литургија на Исус Христос на Тајната Вечера. И сега се принесува на Престолот леб и вино, но во Божествената Литургија тие се претвораат во Тело и Крв на Христос. Луѓето, вкусувајќи го Телото и Крвта на Христа, стануваат учесници на Божествената природа, така што во домот на нивната душа влезе Господ и душата стана Божји храм.
О, колку е тоа голема среќа! Господ влегува во грешната душа и ги согорува во неа сите безаконија и душата човекова станува Божји дом. И така, Спасителот ни остави нам како завет: да се извршува Божествената Литургија и да се вкусува Неговото животворно Тело и Крв.
Литургија- тоа е чудесен подарок на Исус Христос.
Литургија- тоа е мост, по кој е можно да се пројде во вечниот живот.

Помнете го овој завет на Исус Христос. Одете по тој златен мост, кој спасува од пропаста на адот. Не ги слушајте, возљубени, оние луѓе кои бегаат од Чашата на Спасителот. Тоа се несреќни, изгубени, бедни луѓе, оддалечени од реката Христова паѓаат во бездна. О, колку се бедни, колку се несреќни тие луѓе кои ја заменуваат Божествената служба за фантазиите  на овој свет, чии грижи во животот ги лишуваат да бидат во Божјиот храм.

Пријатели мои! Љубете го храмот Божји! Тоа е постојано присуство на Бог. Брзајте тука, особено за празниците. Таму Светлината го осветува и укрепува секој човек. Таму Светото Принесување на Телото и Крвта Христови ни ја укрепува, оживува и очистува нашата душа. Притоа Литургијата кај нас се нарекува објед *. Тоа е оброк и празник на кои Господ повикува преку Своите слуги (слуги- тоа се пастири), но многу меѓу нас се такви кои на повикот од Царот не одговараат и не сакаат да го слушат  гласот на Христос и Светото Евангелие;  малку е тоа што самите не одат, но и другите ги вовлекуваат, им се смеат.

О, колку несреќни проклетници лишувајќи се себеси од скапоцениот дар, ја газат во својата заблуденост миризливата роза- Божествената Христова Литургија.
Драги мои, љубете ја Божествената Литургија, сметајте за себе дека сте го изгубиле тој ден во вашиот живот во кој не сте успеале да бидете на Литургија, особено за празник. Свети Јован Златоуст вели дека Божествената Литургија е велик чудесен дар: Божјите ангели ни завидуваат нам, луѓето, на кои им е даден благослов да Го вкусат Божественото Тело и Крв. Тие милијарди слетуваат  тука, каде се принесува Бескрвна  Жртва, и со трепет доаѓаат пред Светиот Престол, закривајќи го лицето и прославувајќи ја Великата Тајна која се извршува тука.
Божествената Литургија е оска на светот: Како што тркалата можат да се движат само околу оска, така и нашиот свет може да се движи имајќи ја Божествената Литургија. Таа е основа на сиот живот во светот. Но, ако тоа не би било, нашиот страшен, грешен свет од нечистотии и беззаконија ќе биде погубен и разрушен ако не се осветува со овие Велики Тајни, страшното појавување на Божествениот Откупител.
Во тој момент се осветува Престолот и храмот и сите кои се молат се осветуваат; земјата, самиот воздух  му дава на човекот сé што му е неопходно за живот само затоа, што на Престолот лежи Светиот Агнец, нашиот Исус Христос, на дискосот и во Путирот во вид на вино и леб. Драги мои, благодарете Му на Господа за тоа, што Он нé удостојува да ја слушаме Божествената Литурија и да Го вкусиме Неговото Пречистото Тело и Неговата животворната Крв.
Те молам Тебе, Господи, за оние кои во својата заблуда не сакаат, не бараат да најдат утеха во спасителните Свети Тајни, но Ти пак, вразуми ги, Господи, и приведи ги кон покајание, за да тие ја познаат спасителната Твоја сила. Амин.

-------------
- објед*- (рус. ручек)-
(руско народно нарекување за Литургија; црковна православна служба која се извршува                    во првата половина на денот, значи до ручек)


Извор: https://ok.ru/group54782310744065/topic/65002957933313

 

 

13-ти ноември 2017 год.

 Подготви: Снежана Корнет

Друго:

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…
Ноември 09, 2019
st-demetrius

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ Бог со сето свое срце и душа, па веднаш по враќањето од царската престолнина почнал јавно да проповеда и својот народ да го одвраќа од многубоштвото, водејќи го така кон…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 122
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 86
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Окт 28, 2019 Беседи 213
7.Vselenski.sobor
Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Такви луѓе во Христово време имало многу, но и денес не се малку. Тие малку се интересираат за Евангелието, или, пак, и воопшто не се интересираат, а некои се дури...

Два приода кон слободата

Два приода кон слободата

Првиот, после неговата средба со Ослободителот и Спасителот Христос, од корен се променува: од гол постанува „облечен и разумен“; од несоцијален, којшто живеел по гробовите и пустината, сега се наоѓа...

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Во трњето кое го уништува Словото на Божествената вистина, освен богатството, насладите и животните грижи (Лк. 8,14), во нашето време треба ги видиме и различните лажни учења кои ги шират...

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

И ние, кои го носиме името христијани, кои живееме со верата на мачениците – сме сведоци за Христа. Некои, можеби, со право, ќе се запрашаат – па како можеме ние...

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

Така пoстапувал и св. Авeркиј. Кoга видeл мнoгу нарoд вo маки и вo бoлeсти, тoј клeкнал на eднo мeстo и сe пoмoлил на Бoга, да oтвoри тoпла и лeкoвита вoда...

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Кога ќе се очисти садот на душата, тогаш сам по себе ќе биде исполнет од благодатта Божја. Од послушанието се раѓа молитвата, а од молитвата – теологијата.

Митрополит Струмички Наум:  Зошто пишувам?

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто напишано. На крај, нашето заедничко давање, нашиот заеднички опит преточен и во слово, е...

« »