логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Артси уредништво
Од Абигаил Каин
15. 08. 2017, 14:23

Пабло Пикасо  ги наслика Дамите од Авигнон (1907) на 26 годишна возраст; Салвадор Дали го заврши Упорноста на меморијата (1931), на 27 години; и Микеланџело  го заврши Давид и и’ го претстави на јавноста (1501-4) на 29 год. Сите ремек- дела и сите завршени пред да наполнат 30 години.

Како овие уметници достигнаа така неверојатни резултат толку рано во нивните кариери? Се разбира, факторот беше вродениот талент. Но, тие исто така започнаа млади: Пикасо, Дали и Микеланџело, сите сликаа од нивната рана младост. Подолу се детските дела на седум сега- познати уметници, секој од нив понудувајќи увид во еволуцијата на уметнички гениј.

    Албрехт Дјурер, Селф-портрет на тринаесет години (1484)

 

                               
      Албрехт Дјурер, Селф-портрет на 13 години, 1484.


На 28-годишна возраст, Дјурер го наслика неговиот познат само- портрет- дело што го прикажува уметникот во богато, крзнено палто, долга коса која виси лабаво околу неговите раменици. Не помалку впечатлив е овој маестрален цртеж, завршен кога тој имаше само 13 години. Дјуреровиот само-портрет во младоста беше изработен околу времето кога тој започна да работи како чирак во татковиот дуќан за накит Нирнберг. Не помина многу време пред предвремената младост да го напушти фамилијарниот бизнис за да се обучи со локалниот уметник Мајкл Волгемут, со кого ги научи илустрациите на дрворез.
Дјурер ќе продолжи да ја револуционизира печатечката уметност (дело на графичка уметност, кое се печати на хартија), станувајќи најзначаен германски уметник на ренесансата.

Пол Клеј, Жена со чадор (1883-5)


 
Детски цртеж на дама со чадор, изработен во 1883-1885 од страна на
4-6 годишниот Пол Клеј. Сликата е преку Викимедија.

Во 1902 година, тукушто излезен од четиригодишното уметничко училиште во Рим, Клеј пронајде една скриена колекција на негови сопствени детски цртежи- вклучувајќи ја и оваа скица на жена држејќи  неверојатно- аглест чадор. Тој ги опиша овие дела, завршени помеѓу три и десет годишна возраст, како „најзначајни (кои ги имам наравено) до сега.“ Наставникот во Баухаус, ќе продолжи да ги возвишува доблестите на детската уметност во текот на неговата кариера, одејќи толку далеку да ги копира скиците на неговиот сопствен син во неговите зрели слики за да го достигне природниот квалитет што го цени толку високо.


Џорџија О`Киф, Ненасловена (Рака) (околу 1902г.)


 
Џорџија О’Киф, Ненасловена (Рака), околу 1902.
Подарок на Фондацијата Џорџија О’Киф. Џорџија О’Киф Музеј (2006.05.002).
 © Џорџија О’ Киф Музеј.


Во 1901 година, 14- годишната О’Киф ја напушти идиличната фарма на нејзината фамилија заради Академијата Свето Срце, католичко интернатско училиште во предградието на Медисон, Висконсин. За време на нејзиниот прв ден, беше побарано од студентите да скицираат гипс на рака на бебе. Наставникот ја прогласи верзијата на О’Киф премала и силно нацртана, оставајќи ја на работ на солзи. Во месеците што следуваат, младата уметничка работеше упорно за да се докаже. Нејзиниот инструктор забележа, назначувајќи ги цртежите на О’Киф со нејзиното име и гордо ги прикажа на ѕидовите во училницата. „Бев шокирана да го видам моето име толку големо и црно на моите бледи цртежи’’, сликарката подоцна се сеќаваше. „Не личеше дека е моето име- тоа беше некој прилично различен од мене’’


Салвадор Дали, Пајсаж во близина на Фигерас (1910- 1914)


 
Салвадор Дали, Забава во Фигерас, 1914- 1916. Светски права © Салвадор Дали.
Фондација Гала- Салвадор Дали (Друштво за права на уметници), 2017/
Во САД © Салвадор Дали Музеј, Инк. Ст. Петерсбург, 2017.
Фотографија од Музејот Дали.


 
Салвадор Дали, Пајсаж на Фигерас, 1910- 1914. Сцетски права ©Салвадор Дали.
Фондација Гала- Салвадор Дали (Друштво за уметнички права), 2017/
Во САД ©Салвадор Дали Музеј, Инк. Ст. Петерсбург, Флорида 2017.
Фотографија од Музејот Дали.


Ова минијатурно дело се смета дека е најрано постоечко сликарство на уметникот, завршено помеѓу шестата и десеттата година на задната страна на празна разгледница. (Погледнете внимателно и отпечатениот дизајн е видлив на слабо обоеното небо и облаци.) Дали израсна во малиот шпански град Фигерас, недалеку од Барселона и многумина од неговите најстари дела го одразуваат локалниот каталонски пејзаж. Инспириран од Рамон Пичот, неговиот ментор и фамилијарен пријател, младиот Дали работеше главно во импресионирачки стил. Професионален уметник кој беше близок со Пикасо, Пичот на крај го убеди таткото на Дали да го испрати неговиот син во уметничко училиште во Мадрид- започнувајќи кариера на непочитуван, светски познат надреалист.

Пабло Пикасо, Пикадор (1889-90)


 
Пабло Пикасо, Пикадор, 1890. Слика од Викиарт.

Првиот наставник на Пикасо беше неговиот татко, Хосé Руис и Бласко, кој работеше како ликовен инструктор во локалното уметничко училиште. Како што растеше вештината на младото момче, тој повремено ќе биде повикуван да ги додаде завршните детали на сликите на неговиот татко.
Нескромно (лажно или поинаку), Пикасо подоцна рече: „Никогаш не цртав како дете. Кога имав 12 години, јас цртав како Рафаел.’’. Иако неговите цртежи околу таа возраст открија еден успешен цртач со импресивен зафат на мускулатурата, Пикадор- неговата најрана преживеана слика, завршена кога имаше осум години,- беше направена пред Пикасо да започне формални уметнички лекции. Повеќе од вроден  гениј, ова рано дело ги означи почетоците на долгоживотна преокупација со борбата со бикови и сите нијзини орнаменти.

 

Едвард Хопер, Мало момче гледајќи го морето (1891)


 
Оваа слика беше нацртана на задната страна на извештајот на Едвард Хопер
за трето одделение, датирано на 23 октомври 1891, кога Хопер имаше девет години.
Мало момче гледајќи во морето, од колекцијата на Артејер Р. Санборн Хопер (без дата)


Хопер, роден во средно- класна фамилија во Нјак, Њујорк, започна со цртање на 5 години. Неговите родители не му понудија ништо освен охрабрување, подарувајќи му табла на 7 години и книга со инструкции за цртање на 10 години. ( Претежно, тој ја означува својата детска сликачка кутија со фразата „ЌЕ БИДАМ УМЕТНИК.’’) Овој цртеж со пенкало и мастило беше откриено на задната страна на Хоперовиот извештај за трето одделение, датиран на 23 октомври 1891. Како младо момче во неговите скици, Хопер помина повеќе од неговата младост покрај вода- неговата детска соба имаше поглед кон Реката Хадсон и тој често талкаше по крајбрежјето на реката со блок за цртање во раката за да ја фати изградбата и местењето на бродовите прикачени таму.


Микеланџело Буонароти, Страдањата на Свети Антониј (1487)


 
Микеланџело, Страдањата на Свети Антониј, околу 1487-1488. Слика преку Викимедиа.

Талентот на Микеланџело беше очигледен уште од 12 или 13 години, како што покажува оваа исклучителна детална слика. Неговите најрани биографи тврдат дека, настрана од неколку цртежи, ова парче кое прикажува едно од серијата на испитувања и искушенија што Свети Антониј ги трпел за време на неговиот подвиг  низ пустината- беше првото сликарско дело на италијанскиот мајстор. Иако ова беше копија од гравирање на германскиот уметник Мартин Шонгауер во 15-тиот век, Микеланџело малку го смени оригиналот. Патот до рибен пазар го инспирираше младиот сликар да прикаже еден од демоните со блескави крлушки, додека италијанската долина на реката  Арно  беше вградена во позадина.

Абигаил Каин

Поправка:
Претходната верзија на овој артикл погрешно го навела актуелниот ностел на две светски дела од Салвадор Дали. Делата се наоѓаат во збирката на Музејот Дали, во Санкт Петербург, Флорида.

 

7-ми ноември 2017 год.

 Подготви: Снежана Корнет

 

Друго:

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Август 18, 2019
чехов

Карактеристиките на вистински културен човек според Чехов

„Животот има свои услови. За еден човек да биде прифатен меѓу вистински образовани луѓе, тој мора да биде образован“, вели во едно писмо рускиот писател Антон Павлович Чехов кое му го испратил на неговиот помал брат, во кое му напишал и листа на услови што…
Јули 04, 2019

Рабиндранат Тагоре:„Погрешно го читаме светот и велиме дека нè залажува.“

Љубовта е еден од најзастапените и најуниверзалните мотиви во сите уметнички облици. Поезијата на Рабиндранат Тагоре, индиски книжевник, филозоф и драматург, е сплетена од стихови кои го докажуваат тоа.Творечкиот опус на овој книжевник го чинат 1000 поеми,…

Петтата сесија на Охридската школа на природното право

Јул 02, 2019 Научни трудови 196
Првата сесија од овој настан ја отвори акад. Владо Камбовски, раководител на Центарот за…

Доделени наградите „Златен був“ на 9. Филозофски филмски фестивал

Мај 18, 2019 Филм, Театар 293
Рускиот филм „Ноќен разговор со џелат“/ Night Talk With a Hangman и режисерот Јаков…

Како може да им се помогне на оние кои размислуваат за самоубиство?

Апр 08, 2019 Друго од култура 502
Според проценката на Светската Здравствена Организација во просек 1 милион луѓе умираат…

Беседи

БEСEДА  за Христoвoтo мирoтвoрствo

БEСEДА за Христoвoтo мирoтвoрствo

Да, и пoкрај тoа штo сè уштe има вoјни. Глeдај, вoјнитe пoмeѓу христијанскитe нарoди нe сe истo штo и вoјнитe пoмeѓу нeзнабoжцитe. Нeзнабoжцитe вoјувалe сo гoрдoст, христијанитe вoјуваат сo срам....

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Мојсеј влегол во тој облак и му било дозволено да разговара со Бога како пријател со пријател; му било дозволено да види како Бог поминува покрај него, сè уште без...

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

„Според православната црковна антропологија на Светите Отци, суштината на умот се наоѓа во срцето како духовен центар на човекот, а енергијата на умот преку  сетилата се расејува по светот. Насочувањето...

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Ние можеме да се молиме за здравје и за сè друго што нам ни се чини дека е добро да бараме, но не смееме да очекуваме дека ако одиш во...

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Сите сме жртви на суетата, помалку или повеќе. Забораваме дека гревот што го „препознаваме“ кај нашиот ближен, според Светите Отци, постои и во нас или е најчесто само наша проекција....

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН  и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Просто, сме станале верна копија на старозаветните Црква, храм и свештенство – во нивната изобличеност, со слични рестриктивни правила кон обичниот верник (сепак носител на царското свештенство) и со ист...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Имаме можност да бидеме маченици Христови – во секоја минута, во секоја секунда од нашиот живот. Мачеништво е да се избориш со една лоша помисла, со помисла на завист, со...

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Оваа состојба на демоноопседнатост не е некаков мит или обична приказна, или пак, средство за заплашување. Не, таа е реалност и постои. Колку и да се обидуваат некои да ја...

« »