логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Свети Климент, архиепископ Охридски

Vovedenie.Presveta Глас четврти:

Со зборови си ги упатил народите во верата Божја; со делата си се издигнал, преблажени; кон божествен и блажен живот. Со чудеса си ги просветлил оние што пристапуваат верно кон тебе, со знаменија си ја осветлил темнината. Поради тоа го славиме твојот божествен спомен Клименте.  Повеќе...

 

Братот го праша ава Пимен за тоа каква дејност има монахот. Ава одговори: „Авраам
кога дојде во ветената земја, си купи себеси гроб и од гробот почна да владее со
ветената земја.“ Братот запраша какво е значењето на гробот. Ава одговори: „Тоа е
место на плачот и ридањето.“
Следниот израз му припаѓа на ава Пимен: „Плачот е двостран: дејствува и чува.“
Братот го праша ава Пимен: „Што да правам со моите страсти, кои ме рануваат?“
Старецот му рече: „Плачеме со сета сила пред добрината Божја додека таа не ни даде
милост.“

Еднаш ава Пимен, минувајќи низ Египет, здогледа жена како седи на гроб и горко
плаче. Тогаш тој рече: „Дури и од целиот свет да се соберат да ја тешат, не би можеле
да ја извлечат нејзината душа од плач. Така и монахот треба постојано да има плач во
себе.“
Еднаш преподобен Пимен одеше со ава Анув по околината на градот Диолка.
Здогледувајќи таму жена како се растргнува и горко плаче над гробот, тие застанаа
да ја слушнат. Потоа, малку понатаму, пресретнаа еден минувач и свети Пимен го
запраша: „Што се случило со онаа жена? Таа толку горко плаче.“ Минувачот
одговори: „ Умреа нејзиниот маж, син и брат.“ Тогаш ава Пимен, обраќајќи се на ава
Анув, рече:

„Ти велам: ако човек не ги умртви сите свои плотски желби и не стекне таков плач:
тој не може да биде монах. Сиот живот на монахот е плач.“
Старецот рече: „Плачот го поучува (на душевно дејствување, на душевен подвиг)
монахот. Ако нема плач, невозможно е да се сочува од растројство и конфузија. Јас
одговорив: „Кога јас сум во ќелијата, плачот пребива во мене, ако пак некој дојде кај
мене или јас излегувам од неа, повеќе не го наоѓам.“ На тоа старецот рече: „Тоа е
затоа што ти не си го усвоил плачот, туку како да ти бил даден на заем.“ Молев да ми
ги објасни тие зборови. Старецот рече: „Ако човекот со сите сили се потруди да
стекне плач, ќе го здобие да му служи кога и да посака.“

Братот го запраша ава Пимен: „На што треба да се насочи вниманието на
безмолвникот во ќелијата?“ Старецот одговори: „Јас сум сличен на човекот кој згазил
во кал до гуша, кој носи товар околу вратот и повикува кон Бог:
„Помилуј ме!“ „Помилуј ме!“ Тоа се зборови на оној кој во душата го сместил
плачот. Плачот, кога ќе го достигне својот напредок, не може да се обучи во
многумисливост и многуговорливост: нему како изразување на несеопфатно духовно
чувство доволна му е само кратка молитва.
Братот го запраша ава Пимен за монашката дејност. Старецот рече: „Кога Бог ќе нé
посети, повикувајќи нé во вечност: што тогаш би не загрижило?“- Братот одговори:
„Нашите гревови.“ Старецот рече: „Значи, влегуваме во нашите келии, се осамуваме
во нив, се сеќаваме на нашите гревови и Господ ќе нé слушне.“ Овде треба да
подразбереме, не површински, ладно сеќавање на гревовите и својата гревовност-
туку сеќавање споено со покајание, со плач.
Кога ава Арсениј Велики го заврши својот живот- свети Пимен дознавајќи за смртта
на Великиот, заплакувјќи рече: „Благо тебе, ава Арсение! Затоа што ти плачеше
поради себе во овој живот. Оние кои не плачат овде, вечно ќе плачат. Не е можно да
не плачеш, или овде доброволно или таму неволно, со маки.“


Извор: https://podviznickaslova.wordpress.com/2015/11/09/ava-pimen- o-plachu/

6-ти септември 2017 год.

 

 Подготви: Снежана Корнет

 

Друго:

 

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…
Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 137
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 322
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 195
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

« »