логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Сега кога вашите деца се сеуште мали, должни сте да им помогнете да разберат што е добро. Тоа  и е најдлабоката смисла на животот.
Старец Пајсиј Светогорец е еден од најзначајните и најважните светогорски старци од 20-от век, православен христијански монах кој во изминатите децении стана еден од најсветите личности во Грција.

 Канонизиран е од страна на Вселенската патријаршија на 13. Јануари 2015 година, а голем број на православни во Грција, Русија и Србија го сметаа отец Пајсиј свет уште додека не беше официјално канонизиран.

„Децата не се виновни. Денес ги држат затворени во станови и немаат простор да трчат, да се играат. Децата се присилени да бидат немирни. Не можат да се движат, да се испразнат. Децата за да се развиваат природно, потребен им е двор. Ако влезам во некој стан со деца и видам дека тука сé е до совршенство  средено, знај дека тоа не е добро.Тука децата живеат под војничка дисциплина и така влегува страв во нивните  души.’’

„Не плашете се за децата кои од мали се израснати во почитување. И малку да се оддалечат од патот, заради својата возраст, заради искушенија, ќе се вратат на правиот пат. Тие се како дрвенарија која сме ја премачкале со масло, па на неа не се фаќа гнилеж.’’

„Треба да ги научите своите деца да се калат од најмали нозе, да работат, да бидат мажествени. И момчињата и девојчињата. И девојчињата треба да бидат племенити, да бидат храбри. Треба да извршуваат домашни работи од мали, зашто повеќето од родителите ги размазуваат своите деца, па подоцна во животот стануваат несреќни.’’

„Добар учител е голема работа, особено во нашето  време! Децата се празни касети: на нив ќе се снимат или безвредни песни (шунд), или византиска музика. Работата на учителот е света работа.’’

„ Младо дрво се врзува лабаво со коноп, а не со жица, зашто со жица се повредува кората на младото дрво, па тоа венее и се суши. Младото битие треба да се стегне со благонаклоност.

Младо момче   преполно со живост и егоизам не треба да се смирува одеднаш, затоа што пушта млади никулци, баш како и младо дрво со многу сокови.’’

„ Децата уште во колевка ги ’’снимаат ’’ родителите. „Копираат’’ сé што прават  возрасните и бележат  на својата празна касета. Затоа родителите мораат да ги отсечат своите страсти.’’
„Денес не гледаат децата да ги исполнат со нешто, туку ги оставаат празни. Во фамилијата, денес, еден родител гледа на една страна, а друг на друга, и како детето ќе најде љубов под такви околности. Треба најпрво да се има грижа децата да се исполнат со некои добри содржини, а образованието доаѓа после тоа.’’


„Денес во цивилизацијата се случи еден голем скок, родителите не ги разбираат децата, а децата пак родителите. Би требало секој да се постави на местото на оној другиот и така би се разбрале.


Не се децата виновни.


Ги бомбардираат од сите страни со разни теории: ова е правилно, а она не е итн. Така децата, на крај, не знаат што да мислат.
Треба да се врзат децата, но внимателно, нежно. Еве, јас моите домати ги врзав со коноп, да ги врзев со жица што би се случило? Зар не би ги повредил?’’
„Верувам дека детето  кое тргнало по погрешен пат, суровите методи ќе го направат уште полош. Зборувајте  со него за доброто и на добар начин и не дозволувајте да забележи колку ве разжалостува што оди по таков пат.


Нека се покажат делата и само делата, зашто ни радоста ни страдањето  нема да останат неприметени. Вие исполнете ја својата обврска и посоветувајте го, а потоа своето дете поверете го на Бог.’’


„Колку што можете, потрудете се детето да не го оттурнете од себе, како што веќе ви реков, зашто тоа може да ги раскине врските и да избега од фамилијата. Потоа може да се случи поради егоизам нема да сака да Ви се приближи и Вие сосема ќе го згубите.’’


„Родителите понекогаш од прекумерна љубов им прават зло на децата. Ги гушат со претерано внимание. Тоа е болна работа. Гледаш, и љубовта сака некоја кочница, некоја мерка.’’


„Старче, треба ли да се тепаат децата кога се немирни?
-Да ги тепате? Малку или многу? (се смее). Видете, и стравот е некоја кочница и кога детето не разбира тоа го избавува од многу нешта. Да речеме, детето се качува на стол не знаејќи што ќе биде ако падне.
Ако добие малку ќотек од мајка му следниот пат ќе подразмисли. Меѓутоа, кога децата ќе почнат да разбираат, треба со благост и трпение да им се објасни она што можат да го разберат.’’


„Некои луѓе многу ги прекоруваат своите деца и тоа пред други! Како да имаат некаква мазга, па држејќи, ја водат да оди право напред. Го држат поводникот во рака и велат: „Само ти чекори слободно!’’


Не треба премногу да го навиваме саатот... Денес и млади и стари на овој свет живеат како во лудница. Затоа неопходно е многу трпеливост и многу молитва. Многу деца денес добиваат мозочен удар. Саатот малку е расипан, а и родителите го навиваат малку премногу, па федерот пука. Потребно е расудување.
На некое дете му треба повеќе ‘‘навивање’’, а на друго помалку.’’
„Светот постана лудница. Малите деца одат на спиење во полноќ, иако би требало да легнат со заоѓањето на сонцето. Затворени се во многуспратни згради во бетон и се вклопуваат во дневниот распоред на возрасните. Што да прават тие деца, што да прават нивните родители? Децата доаѓаат и ми велат: „Родителите не нé разбираат’’.  Доаѓаат родителите и ми велат: „Децата не нé разбираат’’.


Се создаде јаз меѓу децата и родителите.
За да тоа се надмине, потребно е родителите да ги согледаат работите од перспектива на децата и децата од перспектива на родителите. И ако сега децата не ги почитуваат родителите и нивните деца подоцна нема нив да ги почитуваат. Затоа што ако тие денес не ги слушаат и не ги почитуваат своите родители, и нив подоцна ќе ги малтретираат нивните сопствени деца, затоа што ќе делува духовниот закон.’’


„Родителите кои не го разбираат значењето на дисциплината, ги оставаат децата на  волјата и на крајот од нив создаваат губитници. Ти кажуваш еден збор, а тие тебе пет безобразни! Таквите  можат да станат криминалци.


Денешната младина е сосема  распуштена.
Слобода!
„Не ги допирајте децата!’’ А децата велат: „Каде уште постои ваков режим?’’ Според тоа, настојуваат  да се бунат, да не ги слушаат родителите, да не ги слушаат наставниците, да не слушаат ништо, да не чујат никого. Ова ја олеснува нивната цел. Ако од децата не создаваат бунтовници, како тие деца подоцна ќе ги уништат сите вредностни системи?
„Сега кога вашите деца се уште мали, должни сте да им помогнете да разберат што е добро. Тоа и е најдлабоката смисла на животот.’’

ВИДЕО

 

 

Подготви: Снежана Корнет

 

Друго:

 

Подготви: Снежана Корнет

28-ми февруари 2017 лето Господово

Извор: http://www.vestinet.rs/pogledi/sveti-otac-pajsije-ako-hoces-da-vaspitas-dete-drzi-se-ovog-pravila

 

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 09, 2019
7.Vselenski.sobor

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има најголема слобода и моќ пред престолот Божји, и нејзе Црквата, по Бога, најмногу ја почитува и прославува во своите безброј молитви и химни, како најсилна заштитничка и…
Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот,…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 155
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 405
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Христијанскиот идентитет е единствен идентитет што Христијаните го имаат

Митрополит Струмички Наум: Христијанскиот идентитет е единствен идентитет што Христијаните го имаат

Луѓето што се крстени си мислат дека и автоматски се христијани, но не сфаќаат дека нивните дела не го говорат истото. Најмногу ги издава нивната внатрешна насоченост кон барање, а...

Отец Методиј Митановски:Вистински богати луѓе се во суштина „Светителите“

Отец Методиј Митановски:Вистински богати луѓе се во суштина „Светителите“

 Денешното Евангелско четиво е точната дијагноза на потрошувачкиот менталитет на денешниот човек и последиците од тоа. Затоа треба да се посвети големо внимание и детално да се проучи. Господ Бог...

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Средба со бесмртниот Бог

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Средба со бесмртниот Бог

Камо да немаше потреба да зборуваме, денес, за ова безумство човечко, за коешто зборува Христос во денешното евангелско четиво (види: Лука 12, 16–21). Но, за жал, постојат такви моменти и...

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

Eдинствoтo на вeрата, браќа, и пoзнавањeтo на Синoт Бoжји, Гoспoда Исуса Христа Спаситeлoт, сoeдинува двајца луѓe вo eдeн чoвeк, илјада луѓe вo eдeн чoвeк и мнoгу милиoни луѓe вo eдeн...

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

« »