логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Зошто постојано некој краде една од сликите на Винсент ван Гог?

Еден музеј во Египет го доживеа понижувањето една иста слика на Ван Гог да му биде украдена не еднаш, туку два пати, а „Цветови на афион“ (1887) до денес се води како исчезната.
По неговата смрт пред повеќе од еден век, Винсент ван Гог стана симбол за напатен уметник.Неговиот живот беше проблематичен и трагичен, оптоварен со ментална болест и вознемиреност, што резултираше со неговиот сега озлогласен чин на лудило, кога си отсече дел од увото и ѝ го испрати како подарок на една (не)среќна дама. Но оваа болка, исто така, го хранеше неговиот неизмерен уметнички талент.„Колку повеќе станувам изгубен, болен, скршена стомна, толку повеќе станувам креативен уметник во тоа големо заживување на уметноста“, напиша еднаш тој во писмото до својот брат Тео.Но по неговата смрт (или од самоубиство или од убиство, сè уште нема пресуда, ниту е најдено оружјето) на возраст од 37 години, неговата генијалност конечно почна да го стекнува заслуженото признание од светот. Со него, исто така, и речиси 900-те слики што тој ги создаде во својот живот (неверојатен подвиг ако се знае дека почнал да слика дури на возраст од 27).Овие дела беа почестени со мултимилионски цени на аукција.Но постои нешто што се нарекува преголем копнеж. Наместо да живеат мирен живот на луксузни слики во истакнати музеи и кралски куќи, неколку дела на Ван Гог станаа цел на крадци на уметнички дела, докажувајќи дека проклетството на убавината е реално.Листата на музеи што паднаа како жртви на овие бандити-љубители на уметноста е долга и угледна.Но еден музеј во Египет го доживеа понижувањето една иста слика на Ван Гог да му биде украдена не еднаш, туку два пати, и таа до денес останува исчезната.Ван Гог ја насликал „Цветови на афион“, позната и како „Ваза и цвеќиња“, во 1887 година, три години пред смртта. Таа не е една од неговите најпознати дела, но е типичен Ван Гог, постимпресионистичко ремек-дело што прикажува живописни жолти цветови - со вметнати три црвени цвета - во темна ваза на темна заднина.Од 1886 до 1890 година Ван Гог се обидувал во масло да ја преточи енергијата на афионовите цвеќиња што изникнувале на полињата во јужна Франција секоја година во доцната пролет. Почнал со сликање мртва природа додека престојувал во Париз, пред да премине на пејзажи на полиња полни со цвеќиња додека бил во едно место во јужниот крај.Сликата за која зборуваме е една од претходните - мртва природа што уметникот ја создал додека живеел со својот брат во населбата Монмартр во францускиот главен град.Некаде по смртта на уметникот, „Цветови на афион“ стигнува од Париз во Каиро, каде што е инсталирана како едно од ценетите дела во импресивната колекција што ја составил Музејот Мухамед Калил. Токму таму афионовата среќа првпат тргнува на лошо.На 4 јуни 1977 година „Цветови на афион“ исчезна. Невозможно е да се открие што всушност се случило со оглед на тоа дека египетските власти никогаш не ги открија деталите за овој потфат, но се смета дека сликата исчезнала некаде во текот на преселбата на музејот од една во друга палата.Иако владата и до ден-денес молчи, тие сугерираа дека виновниците се трио Египќани. Кои и да биле овие бандити, сликата на крај беше најдена и вратена од непозната локација во Кувајт.Можеме само да ги замислиме воздишките на олеснување на службениците во музејот Калил Мохамед кога нивниот Ван Гог бил повторно закачен во неговиот вистински дом.Но се чини дека тие малку премногу се опуштиле поради враќањето на екстравагантната слика.Една сабота во август 2010 година „Цветови на афион“ беше украдена уште еднаш, овој пат среде бел ден. Во само првата од серијата шокантни објави во врска со злоделото, беше објавено дека осомничениот (или осомничените, сè уште не се знае) го турнал каучот до ѕидот за да ја исече сликата од нејзината рамка и потоа ноншалантно го напуштил музејот.Ниту едно од овие дејства не го привлекло вниманието на музејскиот персонал, ниту активирало каков било аларм.Со оглед на истакнатоста на некои парчиња од колекцијата на музејот, вклучувајќи дела од типот на Моне, Реноар и Дега, некој би помислил дека би бил невозможен некаков епски безбедносен кикс на вака екстремно ниво.Но небрежноста оди дури уште подлабоко. Според египетските официјални лица, во времето на кражбата само седум од 43-те безбедносни камери на музејот биле во функција и ниеден од безбедносните аларми всушност не бил активен.Еден египетски обвинител, Абдел Мегуид Махмуд, ја опиша оваа ситуација како постоење само на „фасада“ на безбедност. Покрај тоа, списокот на можни осомничени беше краток, бидејќи само 10 луѓе се пријавени дека го посетиле музејот тој ден.Веднаш штом била откриена рамката со големата дупка, земјата тргна во акција. Египетскиот министер за култура, Фарук Хосни, воведе состојба на висока тревога на аеродромите и пристаништата, додека музејските службеници беа подложени на официјална истрага за катастрофалната безбедносна ситуација, што резултираше со неколку сензационални апсења.Набрзо откако беше објавена кражбата, официјалните лица соопштија дека уапсиле двајца Италијанци додека се качувале на лет за дома. Италијанците го посетиле музејот со туристичка група и ги разбудиле сомнежите на официјалните лица - отпосле - откако некој се сетил дека ги забележал како влегуваат во тоалетот, а потоа брзо излегуваат од зградата.Хосни првично соопшти дека и сликата е најдена, но подоцна засрамено дозна дека оваа информација е лажна и беше принуден брзо да ја повлече својата изјава.Иако возбудата беснееше во деновите по кражбата, Италијанците брзо исчезнаа од вестите (може да се претпостави дека на крај им било дозволено да одлетаат дома).Не е јасно дали останала некоја конкретна трага, но еден месец по судбоносниот августовски ден, египетскиот министер за внатрешни работи Хабиб ал-Адли, за египетски Дејли њуз рече дека најверојатното сценарио е дека грабањето на Ван Гог било внатрешна работа.„Постојат многу околности во кражбата на 'Цветови на афион' што укажуваат на фактот дека некој од музејските службеници учествувал во кражбата или самиот ја украл сликата“, изјави Ал-Адли. „Локацијата и поставеноста внатре во музејот го потврдуваат тоа.“
Кој и да го поседува сега овој Ван Гог, успеа да го зачува овој злобен грабеж како длабоко закопана тајна, што мора да е тежок подвиг - дури и потежок од самата ноншалантна кражба - зашто сегашната вредност на делото е околу 50 милиони долари.Секоја година цвеќињата афион продолжуваат да цветаат на југот на Франција, исто како кога Ван Гог ги пренесе на платно пред повеќе од еден век. Но последниве шест години неговата „Цветови на афион“ останува тивко отсутна, откако исчезна без никаква трага.

Извор: Дејли бист



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Октомври 08, 2019

„АВИЈАТИЧАРОТ“ ОД ЕВГЕНИЈ ВОДОЛАЗКИН добитник на наградата „BookStar 2019“

Гостувањето на моментално рускиот писател број 1 на сите светски листи – Евгениј Водолазкин, кому оваа година ќе му биде доделена наградата „BookStar“ за најчитана книга помеѓу две изданија на Фестивалот. Вечерва во киното „Фросина“ при МКЦ ќе биде промовиран…
Септември 24, 2019

Фестивал на европска литература ЕВРОПСКИ ПРИКАЗНИ

Препознатлив со внимателниот избор на наслови, врвниот превод, оригиналниот дизајн и реализација, со честите гостувања на автори, како и со сопствениот информативен блог-канал (prikazni.mk) – овој проект, со помош на програмата „Креaтивна Европа“ на…

Македонскиот победник на Прашкото квадренале „Оваа зграда зборува (на)вистина“

Сеп 24, 2019 Друго од култура 93
Во сосема неочекуван уметнички контекст и со видно заинтересирана белградска и новосадска…

Косаковски дојде на Македокс: „Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“

Авг 24, 2019 Филм, Театар 243
„Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“, вели првото од десетте…

Карактеристиките на вистински културен човек според Чехов

Авг 18, 2019 Литература 362
чехов
„Животот има свои услови. За еден човек да биде прифатен меѓу вистински образовани луѓе,…

Беседи

Слово за свети Јован Богослов и свети Тихон Московски

Слово за свети Јован Богослов и свети Тихон Московски

„Да зборувам на сите човечки јазици, па дури и на ангелски, штом љубов немам, ќе бидам бакар, што ѕвони, или кимвал, што ѕвечи. Да имам пророчки дар и да ги...

БEСEДА за бoжeствoтo на Синoт и битната eднаквoст сo Oтeцoт

БEСEДА за бoжeствoтo на Синoт и битната eднаквoст сo Oтeцoт

Затoа, всушнoст, и Синoт сe oвoплoтил за сo Сeбe да им oбјави на луѓeтo и за Сeбe си, и за Oтeцoт и за Свeтиoт Дух, eднoсушнoтo Бoжeствo, трoичнo пo ипoстас....

БEСEДА  за вoскрeснатиoт и живиoт Гoспoд Кoј e вoскрeсeниe и живoт

БEСEДА за вoскрeснатиoт и живиoт Гoспoд Кoј e вoскрeсeниe и живoт

Јас сум вoскрeсeниeтo и живoтoт (Јн. 11:25). Oвиe свeти збoрoви ги изрeкoл Гoспoд Исус Христoс. Oн нe самo штo ги кажал, туку и сo дeлo ги дoкажал. Вoскрeснувајќи ја ќeрката...

Архимандрит Партениј Бигорски: Вечното знаме на Христијаните

Архимандрит Партениј Бигорски: Вечното знаме на Христијаните

Голема е и длабока мистиката што овој четворокрак симбол ја содржи во себе; тој таинствено бил предобразуван низ целата епоха на Стариот Завет, како претсказание за Распетието на Синот Божји...

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Методија Митановски: РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТАТА ВЛАДИЧИЦА НАША БОГОРОДИЦА И СЕКОГАШ ДЕВА МАРИЈА

Методија Митановски: РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТАТА ВЛАДИЧИЦА НАША БОГОРОДИЦА И СЕКОГАШ ДЕВА МАРИЈА

 За едни, среќа е власта, за други-богатството, за трети-славата, јавното признание, за некого семејството, за некого работата.... Многу луѓе можат да кажат разни карактеристики за среќата. Но ниту една нема...

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Девата се раѓа од неплодна утроба, но дури и да била плодна, рождеството пак би било чудесно. О, големо чудо! Штом времето на сеење поминало, тогаш жетвата дошла; штом огнот...

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

Тoј пoчeтoк e вo Слoвoтo Бoжјo, вo Синoт Бoжји. Oн гo запoчнал и сoздавањeтo на свeтoт и спасeниeтo на свeтoт. Кoј и да сака да гoвoри билo за сoздавањeтo на...

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Свети Јован Крстител, кој од Господа бил предназначен да биде посредник помеѓу времето на Законот и времето на Благодатта, Го видел Спасителот Христос уште додека се наоѓал во утробата на...

« »