Значење на Богојавленската вода
Одамна постои обичај оваа вода да се чува во специјален сад цела година, затоа што таа помага во секоја болест и кога малите деца имаат страв ноќно време, и кога на човек нагло ќе му се слоши и кога храната не му годи и кога неможе да ги поднесува болките во болеста и кога му се смутуваат помислите


Не треба никого да осудуваме, па дури и со сопствените очи да видиме како некој прави грев или загинува поради нарушување на Божјите заповеди, по зборовите Божји: "Не судете, за да не ви се суди. (Мт. 7.1)", и уште:" Кој си ти, да осудуваш туѓ слуга?" Пред својот господар тој стои
Не принесува на Господа слава и чест оној, кој е пристрасен кон човечката слава; кој ги сака парите; кој, скапо ги цени телесните задоволства; кој се восхитува од учења туѓи на Богочестието; зашто, како што со добрите дела ние принесуваме слава на Господа, така, со своите лоши дела го произведуваме спротивното. Што вели Господ на грешниците?
Нашиот Господ Исус Христос, по Своето за нас несфатливо смирение, го покрил Своето божество под Своето човештво, така што сите да можат да Го гледаат како човек, иако не бил само човек, туку и Бог, Кој се овоплотил и станал човек, како што е напишано:
- Ако те нападне гнев, веднаш бркај го далеку од себе, за да се радуваш низ цел твој живот.
Знам многу добро дека и сега многумина меѓу вас се препираат, и едни оспоруваат а други оправдуваат и секаде голема расправија поради овој ден се води. Тие што оспоруваат тврдат дека овој празник е новововеден и дури сега внесен, додека тие што оправдуваат велат дека е
Искушенијата се даваат за да се откријат скриените страсти, да се бориме со нив и
Tој наместо одговор во рацете зел една тула и ја стиснал. Од горниот дел на тулата се појавил пламен, од долниот дел потекла вода, а помегу прстите таа омекнала и станал земја. Како што оваа една тула е составена од земја, оган и вода, - рекол светителот, така и Единиот Бог е Еден, а има три лица...
Целта на нашиот живот е да станеме совршени и свети. Да бидеме деца Божји и наследници на Царството небесно.
Христијанскиот здрав разум никогаш не доаѓал до фарисејска ситничавост по повод неработењето во недела; но затоа прифатливото допуштање на работата во тој ден отишло далеку над границите на потребното.
Ја чувствував својата грешност и затоа внатре во себе си ја кажував молитвата на св. Симеон Нов Богослов: „Гледам, Спасителе, дека никој не ти згрешил како мене, ниту ги извршил делата што ги извршив јас. Но, исто така гледам дека тежината на моите гревови не го надминува изобилието на Твоето долготрпение и бескрајно човекољубие“.
На духовното делање, преподобниот Паисиј (Величковски) се научил на Атон, лулката на аскетското просветување, коешто му недостасувало на старецот во руските манастири и молдавските скитови. Но, и Атон во тоа време бележел голем пад.
Старец Пајсиј сакаше да истакнува дека сме слободни и независни. Ако со нашиот живот управува страста, тогаш тоа е така затоа што ние дозволуваме. Ако останеме робови на некоја страст, тоа се случува затоа што ја посакуваме и сакаме да бидеме нејзини робови.
Бидејќи во нас има јавна гордост и скриена гордост, која ние не ја сфаќаме, Бог сакајќи да нè очисти од тој смет, крева бура, која го исфрла на брегот целиот талог, стекнат за време на нашата небрежност.
Познатиот сликар Леонардо да Винчи со години ја сликал познатата „Тајна вечера“.
Таквата благодарност е лажна и богопротивна. Тоа значи да се благодари со јазикот, а на дело да се покаже најголема неблагодарност и злоба. А колку многу се оние што се така благодарни, или подобро кажано, неблагодарни!
Заради преумување, пак, се случува кога Господ ги смирува праведните за направени помали и полесни гревови, или за лично превозгордевање. Со искушенијата се очистуваат од нечистите и лоши помисли и со нив се спалува секоја нечистотија во нивната внатрешност (Ис. 1, 25), како би се покажале чисти како злато на следниот испит, и да не остане нешто што би нè 























