Кукавичлук поробљава човека, чини га издајником отачаства, заводи га у беславље и бешчашће, клони га да презире законе отаџбине и покреће га на непоштовање божанског, свештеног и светог. Кукавица је немужествен, подао, недостојан, низак, јадан, ропска и ситна душа, себичњак и самољубац.
Турците, кои ги заробиле руските војници во ропство, се обиделе да ги обратат во ислам. Секако, оваа судбина не го заобиколила и Јован. Тие со разни исмејувања и мачења се обидувале да го принудат светителот да се откаже од Христос. Сепак, тој, трпејќи ги сите маки, непоколебливо ја бранел Православната вера.
На 8.6.2025 година, на празникот Слегување на Светиот Дух – Педесетница,
Неговото Блаженство, Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан
богослужеше и проповедаше на Светата Литургија
во Соборниот храм „Св. Климент Охридски“ во Скопје.
Слегувањето на Светиот Дух не е некој магиски додаток на човековите можности и благодатни дарови. Претставува ослободување на можноста за живот кое во себе нема ништо несловесно (безлогосно) и „натприродно”. Духот слегува над нашата природа менувајќи го не логосот на таа
„Ме однесоа во Букурешт да ме испрашуваат. Покрај другите начини за измачување, тука се користеше и следниов. Ме легнаа на една маса. Еден мачител ме држеше за глава, двајца ме држеа за раце, други двајца ме тепаа по целото тело со две жешки парчиња од гума и двајца ме тепаа по стапалата со две дебели железни шипки.
Пре двадесет и две године, када је имао само петнаест, Сергеј Алексејевич кренуо је из Сибира пут Свете Горе пешака.
Све укупно је био на путу седам и по месеци. Кренуо је из Тоболска у западном Сибиру и прошао кроз Јекатеринбург, Ростов на Дону и на крају је дошао у Украјину.
„Синодалното управување со црковните прашања претставува единствениот сигурен пат воден од Светиот Дух, кој е осветен во црковната свест преку множество свети канони и одлуки на помесни и вселенски собори, и преку целокупната долга и нераскинлива пракса на Вселенската Црква. Секогаш кога низ историјата се појавува отстапување од синодалната свест на Црквата, тоа
31.5.2025 г., денот спроти Неделата која што сеправославниот свет ја посветува на светите отци од Првиот вселенски собор, во археолошкиот локалитет Стоби се отслужи Архиерејска Божествена Литургија со која чиноначалствуваше Неговото Блаженство, Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан, во сослужение со
Бог не’ создава и ни се открива имено заради тоа, за ние да Го познаеме.
Токму во богопознанието е конечната цел и смисла на човечкиот живот1.
Во тоа се состои нашиот главен призив на земјата.
Литургиска прослава на Спасовден и ракополагање во јеромонашки чин
На 29.5.2025 г., во денот кога Светата Црква го прославува Вознесението Господово, Неговото Блаженство Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан отслужи Божествена Литургија во храмот ,,Вознесение Господово” во Долно Соње. На Литургијата во јеромонашки чин беше ракоположен јероѓаконот Георгиј (Ѓорѓевски).
Луѓето тежнеат кон правење идоли. Идол е сѐ она што човекот го става на прво место во своето срце, наместо Бог и наместо духовното растење во Бог. Луѓето сакаат да се држат за нешто видливо, опипливо – како слепи за стап, и до нешто што можат да го чувствуваат и доживеат, а Бог не им личи баш погоден за тоа.
Д-р Ѓоко Ѓорѓевски, редовен професор на Православниот богословски факултет „Св. Климент Охридски“ во Скопје и поранешен декан на истиот,
прими монашки постриг и
беше ракоположен во јероѓаконски чин, добивајќи го името Георгиј.
Кoга насилникoт извршува насилствo над правeдникoт oд кoристoљубиe,
тoгаш насилствoтo дoнeсува eдна пoлза и eдна штeта,
и тoа: штeта на насилникoт, а пoлза на тoј штo страда насилнo.
Всушнoст, тoј нe пoминал, туку и дeнeс царува вo пoтпoлна сила.
Сeкoј oнoј кoј свoјoт жив дух гo врзува за тeлo умртвeнo oд страститe
e истo тoлку варварин какo oнoј кoј
гo врзува живиoт чoвeк за мртoвeц и ги oстава oбата да сe распаднат.
Така, како што веќе напишав: ниту почетокот, ниту крајот на начинот на служењето на Светата Литургија се и ќе бидат исти со денешниот – ниту некој Собор ја прогласил за догма, од проста причина што на крајот, како и на почетокот, ќе има прогон на Црквата и никој не ќе може јавно и долго да служи Литургија,
Се случија две средби помеѓу слепородениот и Христос: првата додека уште беше слеп; и втората, откако прогледа и откако Го оправда Христос пред фарисеите. И фарисеите двапати се сретнаа со човекот: првиот пат, кога не поверуваа дека бил слеп; и вториот пат, кога сакаа да го омаловажат делото Христово, а и Самиот Христос.
Нивниот сеславен спомен нека биде вечен, а ние верните да го прославуваме со радост и со подражавање на нивниот подвиг. На многаја лета!Прославата на нивниот спомен започна на 24 мај во попладневните часови, со вечерна богослужб во храмот „Св. Атанасиј“, во живописното струшко село Вишни.