логоFacebookTwitterYouTubeeMail


ДУШАТА, ЕНЕРГИЈАТА И ЧОВЕЧКОТО КВАНТНО ТЕЛО

Многу нешта открива денешната наука,
но едно не открива - материјапизмот.
 Епископ Јован Сан-Франциски (Шаховској)

Обидите духовните категории да се третираат во строго научна смисла изгледаат малку оправдани, бидејќи обично самата научност се одликува со некаква едностраност иако се потпира на логиката и доказите на човечкиот разум. Духовниот свет, пак, се наоѓа на потполно друго ниво на реалното постоење и иако може да му се открие на нашето сознание, тоа не се случува само преку вообичаени облици на истражувања и заклучоци, напротив, тој се изразува преку духовно доживување кое не е развиено кај сите истражувачи.
Сепак некои научни откритија ни дозволуваат да зборуваме за можностите за приближувања во некои ставови помеѓу некои области од физичките науки и метафизичките дисциплини. Современите откритија во областа на егзактните науки не можат да ги остават без внимание генијалните стари тврдења кои се однесуваат на природата на нештата и нивните взаемни односи со човекот.
Тука особено станува збор за светоотечкото учење за енергиите и вибрациите (брановите функции). Ова учење најпотполно е формулирано во делата на св. Максим Исповедник и св. Григориј Палама.
Современата квантна наука, која ја опфаќа квантната механика, квантната статика и квантната теорија на полињата (сметајќи ја тука и квантната електродинамика), во својата суштина ги потврдила генијалните поставки кои ги изнеле пред многу столетија луѓе кои не поседувале никакви технички прецизни инструменти.
Од гледна точка на квантната теорија, најситниот дел на материјата (или енергијата) е квантното, а не атомското или молекуларното (како што порано се мислеше) ниво, и токму квантот е негова основна и првобитна единица. На тоа ниво доаѓа до взаемен премин на енергијата во материја („анихилизација" „материјализација"). Квантот во суштина претставува бранова функција која содржи одреден дел на енергија. Во однос на човечкото тело, квантната теорија претпоставува дека надвор од нашите келии и молекули постои т.н. „квантно тело", кое има непосреден однос кон материјалното тело и влијае на неговите животни функции.
Освен тоа, во контекст на оваа теорија, квантното тело претставува поле кое на одреден начин взаемно дејствува со други квантни полиња.
Оваа теорија донекаде потсетува на христијанското поимање, според кое освен грубото материјално тело, во човекот постои посуптилна супстанција слична на етерот, која се нарекува душа, па за изразено материјалистички ориентираните луѓе, кои бараат научни докази, тоа може да послужи како начин на изложување на човечката морфологија кој го прифаќа Православието. Покрај тоа, христијанската антропологија многу посложено го претставува дадениот аспект, прифаќајки го човекот како составен од три дела (тело, душа, дух) - меѓутоа тоа не се сведува на ниво на шематска поделба. Токму поради тоа бесмислено е какво било материјалистичко сфаќање на душата, која, според поимањето на светите Отци, не само што го оживотворува телото, туку и на несфатлив начин ја одредува целата смисла на нашето постоење, го носи на себе печатот на Божјото и вечното.
Во својата извонредна книга „Дух, душа, тело", Архиепископот Лука Војно-Јасенецки, зборувајќи за можноста за постоење на уште невидени видови енергија, мисли дека духовната енергија е „прародителка на сите физички облици на енергија, а преку нив и на самата материја". „Енергијата на љубовта која се излила по себлагата Божја волја, дала почеток на сите други облици на енергија" - пишува овој извонреден лекар, научник и свештенослужител.
Според точното тврдење на еден денешен мислител, вистинската наука во своите откритија само ја потврдува Библијата, а не стапува во противречност со неа.

Мисли кон темата:
За енергијата е својствено да создава, а за природата е својствено да раѓа (св. Григориј Палама).
Божјата светлина и благодат не е суштина, туку Божја енергија (св. Григориј Палама).
Енергијата може да се претвора во материја и материјата во енергија. Сите елементарни честички се составени од едно нешто: од енергија. „Честичките" се разновиден облик кој го поприма енергијата за да стане материја (епископ Јован Шаховској).
Филозофијата на материјализмот мора да биде преиспитана во самата своја основа (Вернер Хајзенберг).
Осврнувајќи се кон човечката душа, во неа ги наоѓаме истите закони кои ги поставил Творецот во целото Свое создание, само што ги наоѓаме во жив неракотворен облик на живиот дух... (К. Д. Ушински).

Владимир Константинович Невјарович
„Терапија на душата"
Светоотечка психотерапија

Извор: Премин бр.77/78

http://www.youtube.com/preminportal

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Април 06, 2020
3.angeli.so.truba

Вангел Наумовски уметник кого Салвадор Дали го нарече „сликар од бајките“

Со името на охридскиот сликар Вангел Наумовски (22. 3. 1924, Охрид – 13. 6.2006, Охрид), се поврзани повеќе епитети – тој кај нас и во светот е секогаш претставуван како уникатен пример на сликар на чудесниот свет на длабочините на езерото и комплексноста на…
Јануари 12, 2020
Mudreci.pustina1

Мала Историја на Христијанството и на Светот

Св Јован Крстител е дете на Првосвештеникот Захарије и Елисавета. Захарие веднаш беше убеиен од Ирод.Наскоро Елисавета премина, а Св Јован остана сам во Пустината каде што Бог и Ангелите се грижеа негоСв Јован целиот свој живот ќе го наговестува народот за…

Скопје и Истанбул се среќаваат во јазикот, литературата, историјата

Ное 24, 2019 Литература 636
7.Vselenski.sobor
– Градовите ја имаат функцијата на поврзување луѓе, вери и народи, како и нивните…

СИТЕ ТИЕ МУСТАЌЛИИ (од колекцијата на Националната Галерија на Р. С. Македонија)

Ное 07, 2019 Друго од култура 688
7.Vselenski.sobor
Портретната уметност од минатите епохи изобилува со слики и скулптури на луѓе со мустаќи…

Двеста години од раѓањето на Дичо,зографот кој почна нов правец во црковната уметност

Окт 19, 2019 Наука и Религија 751
Има една интересна случка поврзана со Дичо Зографот што ја раскажуваат неговите потомци.…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: СУШТИНСКО НЕДОРАЗБИРАЊЕ

Митрополит Струмички Наум: СУШТИНСКО НЕДОРАЗБИРАЊЕ

Не можат меѓу себе да се разберат оној што, бранејќи го својот национален идентитет – ги губи и истиот и својот христијански идентитет, со оној што бранејќи го својот христијански...

Митрополитот Тетовско-гостиварски г. Јосиф:

Митрополитот Тетовско-гостиварски г. Јосиф:

 На патот кон вечното блаженство секогаш има безброј пречки и искушенија. И ова што ни се случува во денешницата е едно искушение, кое со вера, со надеж и со љубов...

Митрополит Методиј - МЕЃУ ПОКАЈАНИЕТО И ПРАВДАЊЕТО

Митрополит Методиј - МЕЃУ ПОКАЈАНИЕТО И ПРАВДАЊЕТО

Духовниот живот не се состои од некакво израмнување на нашите сметки со Бога. Зашто, она што е содржина на нашата побожност, не треба да го извршуваме затоа што тоа така...

Митрополит Струмички Наум:  На Крстот Твој се поклонуваме, Христе (21.03.2020)

Митрополит Струмички Наум: На Крстот Твој се поклонуваме, Христе (21.03.2020)

Деца, разните страдања, при градењето на личносниот однос со Бог, нема да нѐ одминат; ако не поради недоволниот подвиг, тогаш секако поради нашата грешност и суета. Бог најубаво, наместо нас,...

 о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

За мене е подобра видливата убавина, отколку убавината изразена во зборови, претпочитам богатство, што е во рацете, отколку богатство вообразено на сон; сакам мудрост, која не сјае на зборови, а...

БEСEДА  за Oтeцoт и Синoт

БEСEДА за Oтeцoт и Синoт

 Физичкиoт свeт би бил сиoт вo тeмнина да нe e свeтлината oд Сoнцeтo. А духoвниoт и мoралниoт свeт, и сиoт чoвeчки живoт, би бил тeмнина, акo нe e свeтлината штo...

Фејсбук православие (07.03.2020)

Фејсбук православие (07.03.2020)

На пример, оној кој нема барем просветлување на умот не може јавно да се занимава со световни теми, а никако, пак, со сложени теолошки теми. Световни теми се: политика, туѓи...

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (7)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (7)

 Христос рекол: “Кога ќе пријде Синот Човечки во славата своја и сите свети ангели со него, тогаш ќе седне на престолот на славата Своја, и ќе се соберат пред Него...

« »