логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 

Путин го прослави Божик во Волгоградската област каде што температурата беше под минус 30 степени

МОСКВА - Во најголемата православна земја во светот, Русија, во илјадниците храмови свечено е прославен Божик. Многу студеното време не ги спречи милионите верници да дојдат во црквите на големиот христијански празник. Како и во последните три-четири години, и овој пат во црквите беше забележливо зголеменото присуство на се' повеќе млади луѓе. Рускиот патријарх Алексиј Втори чиноначалствуваше во храмот на Спасителот Христос во Москва. Таму на свеченото богослужење присуствуваше и Дмитриј Медведев, потпретседател на владата и кандидатот за претседателските избори во март оваа година. Со него во храмот беше и сопругата Светлана.

Обраќајќи се на верниците, рускиот патријарх Алексиј Втори рече дека 2008 година во Русија е прогласена за година на семејството и дека се надева оти љубовта и грижата за блиските ќе ја засилат хармонијата за благосостојба на целото општество и народ.

„Во празничните песни се вели: „Господ е со нас. Ако е Господ со нас и ние со него, тогаш нема да бидат страшни секојдневните животни тешкотии, искушенија и загуби“, рече патријархот Алексиј Втори.

На богослужењето во храмот на Христос спасителот во Москва присуствуваше и амбасадорот на Ватикан во Русија, архиепископот Антонио Менини, и поглаварот на сите католици во Русија, архиепископот Павао Пеци.

Сегашниот претседател на Русија, Владимир Путин, го прослави Божик во Волгоградската област во црквата „Св. Прокопиј“. По традиција рускиот претседател Божик го слави во внатрешноста на Русија и тоа е уште една прилика за негова средба со обичните луѓе. Иако во Волгоградската област температурата беше под минус 30 степени, во црквите дојдоа многу луѓе и сите тие се обидуваа да му се доближат на Путин и лично да му го честитаат православниот празник. Интересно е дека св. Прокопиј бил Германец кој ја примил православната вера. Тој за светец е прогласен 1547 година. Оваа црква има посебна вредност поради древните фрески и позлатениот иконостас.

Извор:Утрински весник

Во Днепропетровскиот историски музеј е отворена фото-изложба „Бог ја создаде Земјата за живот“.

Авторот на изложбата, Јуриј Викторович Муханов, член на локалната група на фотографи и член на Националниот сојуз на новинари, им претстави на гледачите 50 најдобри фотографии со изгледот на православна Македонија.

 

Фотографот не случајно го одбра Охрид за цел на своето патување. Градот се нарекува Словенски Ерусалим поради огромниот број на споменици на културата. „Унеску“ го вклучи Охрид во списокот на заштитетни градови, а за самите Македонци тој е свето место во нивната држава.

 

Особено внимание на фотографот му привлече манастирот на свети Наум, кој е основан во 11 век; црквите и манастирите кои се наоѓаат на брегот на Охридското езеро, опкружено од сите страни со густа шума.

 

„Сите фотографии се направени на крајот на месецот април оваа година, во благословениот период на цутење и на прекрасно време. Мене ме вдахнови тоа што сите Македонци, од мал до голем, со голема топлина и радост се однесуваат кон Украина и Украинците. Се надевам дека ќе успеам на гледачите да им ја пренесам таа топлина, и сум Му благодарен на Бога за можноста да го направам ова патување“, рече авторот на изложбата.

 

Извор: Patriarhia.ru

Извор: МПЦ

Во сабота, на 17 ноември 2007 година, Неговата Светост Рускиот патријарх Алексиј II отслужи бдение во храмот на Христос Спасителот во Москва, во сослужение на голем број архиереи од сите помесни Православни Цркви. Инаку, на овој ден се навршија 90 години откако на помесен собор во Москва повторно е востановена Руската Црква во Патријаршија. Во храмот на Христос Спасителот во Москва на 18 ноември 1917 година востоличен е за новоизбран патријарх Московски и на цела Русија Тихон (Белавин), кој е прогласен за Светител во 1989 година. По бдението патријархот Алексиј зборуваше за светиот патријарх Тихон и на сите им го препорача него да го имаат за пример во истрајноста во верата.

 

Наредниот ден, на 18 ноември 2007 година, Рускиот патријарх отслужи Света Литургија во сослужение со повеќе митрополитот од Руската Православна Црква и со други претставници од Помесните православни Цркви. Во својата беседа Патријархот Алексиј II зборуваше за личноста на свети Тихон и за неговото време, а особено ги нагласи неговите подвизи кои допринесоа Руската Црква повторно да биде Патријаршија. Патријархот повторно потсети на 17 мај 2007 година кога во храмот на Христос Спасителот беше потпишан актот за воспоставување на канонско единство на Руската Православна Црква.

извор: Патриархиа.ру

Преземено од сајтот на МПЦ


ЧУДОТВОРНАТА
КОРЕНО-КУРСКА ИКОНА НА БОГОРОДИЦА


ПРИСТИГНУВА ВО СИДНЕЈ НА 24
АПРИЛ





известува: Иван Тодороски






23 Apr 07 Miracle-working Kursk-Root Icon of the Mother of God arrives in Sydney on 24 April
His Grace Archbishop Hilarion will arrive back in Sydney on Tuesday 24 April bringing with him the Miracle-working Kursk-Root Icon of the Mother of God, the Protectress of the Russian Diaspora. Everyone is invited to attend
A Molieben and Akathist to be served before the Kursk Icon at the Archbishop’s Chapel, Chelmsford Avenue, Croydon at 6.00pm on Wednesday 25 April
The Icon will then travel to Brisbane and an itinerary will be arranged for visits to other parishes in Australia . There will certainly be opportunities to venerate the Holy Icon in Sydney after the itinerary has been finalised.
Please let your Orthodox friends and acquaintances know of the Icon’s visit – all are welcome to venerate the Holy Icon and to ask for the intercession of the Mother of God.

From: Ivan Todoroski



Тирана /27/11/ 16:50
Makfax

Автокефалната Православна Црква (АПЦ) во Албанија е целосно грцизирана, оценуваат албанските медиуми по вчерашното назначување на Грк за нов митрополит на Ѓирокастро

Митрополитот Димитри Синематис е трет висок свештеник во АПЦ кој има грчко државјанство. Назначувањето со верски обреди во црквата Света Влахија во Ѓирокастро го изврши поглаварот на АПЦ, архиепископот Анастасиос. Митрополијата Ѓирокастро ги опфаќа и Пермет, Саранда и Тепелена.

Според медиумите, назначувањето на новиот митрополит од страна на неколку грчки радио станици кои се слушаат и во јужна Албанија, било искористено за зајакнување на грчката пропаганда во Албанија.

Архиепископот Анастасиос, исто така, има само грчко државјанство, а официјална Тирана и покрај неговите барања, до сега му нема дадено албанско државјанство, истакнуваат медиумите во Тирана./крај/мн/ил/б







Неговата Светост, Патријархот на Ерусалим, Теофилус III (роден како Илијас Јанопулос во 1952) е сегашен Патријарх на Православната Црква на Ерусалим.
Теофил (исто Теофилос) беше избран како 141 примат на Православната Црква на Ерусалим на 22 Август 2005. Теофил, кој претходно ја носеше титулата Архиепископ на Тавор, беше едногласно избран од Ерусалимскиот Синод да го замени претходникот - Иринеј I. Неговата титула стана: „Патријарх на Светиот Град на Ерусалим и цела Палестина, Сирија, зад реката Јордан, Кана Галилејска и Светиот Зион“.

Се смета дека Теофил е сеуште наклонет кон неговиот претходник, и тој факт може да му помогне во стабилизирање на Патријархатот соочен со доста проблеми. Оваа наклонетост може да доведе до зближување на Синодот со поддржувачите на претходникот –Иринеј.


По изборот Теофил изјави: Во последните неколку месеци имавме многу проблеми, но со Божја помош ќе ги надминеме“.



Теофил потекнува од Месина, Грција. Во 1964 година тој заминува за Ерусалим и служи како архиѓакон за тогашниот Патријарх Бенедикт I. Од 1991 до 1996 тој е свештеник во Кана во Галилеја, каде што претежно живеат Израелски Арапи. Таму тој ја формира групата  Нур ал Масих (Светло Христово), кое ја шири Православната Христијанска вера низ целиот регион.
Во 1996, Теофил беше еден од свештениците кој после долги векови навлегоа во затвореното Вахабијско Исламско општество на Катар, област која историски припаѓа на Православната Црква на Ерусалим и каде многу Палестински мигранти работат и живеат денес. Голем број од нив се Православни Христијани. Од тука, Теофил служи како Егзарх на Светиот Гроб во Катар. Од 2000 до 2003, тој беше пратеник во Московскиот Патријархат.
Критичарите на Теофил, тврдат дека тој бил миленик на Израел и поврзаност со Американски функционери, како што е бившиот шеф на ЦИА Џорџ Тенет, со кој многупати се има среќавано преку грчкото лоби во САД. Исто се тврди дека и Американската државна секретарка Кондолиза Рајс има одржано состанок со Теофил на нејзино барање за време на една од нејзините скорешни  посети на Израел. Исто така е забележано дека тој, како Супериор на Светиот Гроб, скоро и да не им ги покажува Светите места на овие високи гости. Сосема спротивно постапил за време на посетата на Путин и некои други високодостојници.

Пред да стане Патријарх, Теофил кратко служел и како Архиепископ на Тавор. На ова место бил ракоположен од тохашниот Патријарх Иринеј во Фебруари 2005.
Теофил студирал Теологија на Атинскиот Универзитет и заминал да докторира во Лондон. Покрај својот грчки јазик, зборува англиски и арапски јазик.
Неговата Светост Теофил III беше официјално интронизиран за Ерусалимски Патријарх и сета Палестина на 22 Ноември 2005. На тој чин присуствуваа високи црквени и секуларни делегации. Меѓу гостите беше и петседателот на Грција, како и бројни представници на дипломатскиот кор и воени аташеа.
Други Патријарси кои го носеле истото име биле Теофил Први, кој служел како Патријарх од 1012 до 1020 и Теофил Втори од 1417 до 1424.

Патријархот Теофил го превзеде водството на Ерусалимската Црква во многу тешко време во нејзината историја. Политичката ситиација во Средниот Исток и деликатноста на  односите со  Палестинските политички водачи, со државата Израел и со Кралството Јордан, ја прават улогата и местото на Патријархот и Патријархатот многу тешка. Неодамна, Израел одби да ги обнови визите на многу грчки свештеници, што може да доведе до сериозна криза во тамошниот клир, бидејќи повеќето свештеници и монаси се Грчки државјани.






(Преведено од Википедија)
Соработник на ПреминПортал



 

На првата недела од Велигденскиот Пост, кога Црквата ја слави победата над иконоборците, според традицијата на православните заедници во главниот град на Велика Британија, се одржа сеправославна Вечерна Богослужба во рускиот катедрален храм во Лондон посветен на Успението на Мајка Божја.


Како и секогаш, сослужуваа претставници од клирот на сите помесни Православни Цркви кои имаат свои заедници тука, а се служеше и пееше на многу различни јазици.



Пригодно слово кажа Епископот Диоклиски Калист (Вер) од кое ви пренесуваме извадок:

„... Само низ носењето на Крстот можеме да се удостоиме со радоста на заедничарењето. На секоја неделна утрена, после читањето на Евангелието велиме: со Крстот радоста  дојде за сиот свет. Само низ Крстот можеме да се здобиеме со радоста на заедништво во Верата.

А што можеме јас и вие да сториме лично, како можеме да придонесеме на оваа победа на Православието, на оваа победа на заедницата? Што може секој од нас да стори за да се намали насилството, да се создаде мир и заедница? Го наоѓаме одговорот во Посланието на Св Апостол Јаков (Глава 4): „Раздорите и расправиите меѓу вас од каде потекнуваат? Нели потекнуваат од виењето на страстите што војуваат внатрево вас? Она што Апостолот го вели тука е дека надворешното зависи од внатрешното. Надворешните конфликти во парохијата, во целата Православната Црква, во меѓународната политика, ги имаат како извор внатрешните конфликти во срцата на секој од нас. И следствено, надворешниот мир во парохијата, во целата Црква и во сиот свет го има својот извор во внатрешниот мир во срцата на секој од нас. Ако јас, или вие, војуваме со себе си, внатрешно поделени, тогаш ние ја пренесуваме таа војна и самоподеленост и на заедницата на која и припаѓаме, на семејството, работното место, парохијата и епархијата. Од друга страна, ако јас и вие можеме да бидеме внатрешно единствени секој со себеси, ако јас можам да бидам со полнотата на моето битие жива Икона на Светата Троица тогаш, со Божја помош и милост, јас можам да бидам жив, динамичен, креативен центар на помирување, донесувајќи полнота на секоја заедница или група на која иж припаѓам. Само ако успеам низ Христос и Светиот Дух да ги составам скршените делчиња внатре во мене, тогаш ќе го подготвам внатре во мене составувањето, реинтегрирањето на потресениот космос. Од тоа таинствено и неискажливо единство внатре во мене, ќе може да произлезе, по молитвите на Мајката Божја и сите Светии, видливо и манифестирано единство во мојата парохиска заедница, во целата Црква и меѓународната политика. Ние мораме да го содржиме внатре во нас поделениот свет и на тој начин да го надминеме во Христа. Тоа е длабоката порака за денес, Победата на Православието. Да си спомнеме за двајца светители кои точно го илустрираат она што се обидувам да го споделам со вас вечерва. Прво од св Серафим Саровски: „ Стекни внатрешен мир и илјадници околу тебе ќе се спасат„. А пак св.Исак Сирин вели: „Биди помирен со себеси, и небото и земјата ќе се во мир со тебе„. Надворешното зависи од внатрешното. Мирот мора да дојде од срцето на секој од нас, и тогаш ќе можеме да ја потврдиме, со убавина и чудење далеку над нашата свест, вистинската заедница на Православната Црква. Да се насочиме умствено нанапред, кон Пасхалната ноќ. Да си спомнеме за зборовите кои ги пееме таа ноќ: Ден е на Воскресението, да засветлиме со мир и да се прегрнеме еден со друг велејќи: Брате, Сестро, да си простиме сеж во Воскресението и да воскликнеме силно: Христос Воскресна од мртвите! Ако од денес па низ целиот Голем пост се до Пасха, почнеме да простуваме се пошироко и пошироко, како што почнавме на Прочка минатата недела, ако можеме да речеме со нова искреност на Пасхалната Ноќ: да си простиме со во Воскресението, тогаш тоа навистина ќе биде вистински триумф на Православието.

Во името на Отецот и Синот и Светиот Дух. Амин.„

Во контекст на последните случувања и потреси во Православната Црква кои непосредно го засегаат верниот народ во Р.Македонија, словото на Епископот Диоклиски е од голема полза. Потеклото на сите расколи и недоразбирања, како што е образложено од владиката Калист, треба да стане свест на секој еден од нас, ако вистински сакаме да ја живееме Воскресенската радост. Впрочем, нашите пастири веќе подолго време ни посочуваат каде да го бараме решението на проблемот...

Ништо ново под сонцето освен Христос. Суета, се друго е само суета. И ништо ново нема да има во односите меѓу Македонската Православна Црква и Српската  Православна Црква се додека Богочовекот Исус Христос не стане врвен критериум на нашето пастирско дејствување, а не нашата суета. Зошто суетата? Од каде тоа високото мислење за самите себе да се појави како извор на сите внатрешни проблеми во Црквата? И двете Цркви имаат и почитуваат исто догматско, канонско и литургиско предание. Всушност се случува Една и Иста Црква, но со одделно административно организирање – заради посебните пастирски потреби на двата различни народи, македонскиот и српскиот, и заради нивната посебна државна и територијална разграниченост. Во нашиов случај се појавува внатрешно недоразбирање и судир во Една и Иста Црква, Православна. А тоа не значи ништо друго освен дека внатре-личносниот конфликт или заробеноста од страстите или суетата на повеќето од Епископите се пројавува како внатре-црковен административен конфликт. Тоа се познава и од причината на недоразбирањето и судирот...„


„Каде го гледате излезот од ќорсокакот?
Излезот од ќорсокакот е во покајанието, да се почитува редот воспоставен од Светите отци на Црквата. Трите свештенички чинови мора да одговараат или да се барем приближно до трите нивоа на духовна зрелост. Ѓаконскиот чин со нивото на ‘очистување на срцето од страстите’. Презвитерскиот чин со нивото на ‘просветлување на умот’ и умносрдечната молитва. Епископскиот чин со нивото на ‘обожение на личноста’. Епископот мора да биде барем на ниво на ‘просветленост на умот’ и умносрдечна молитва. Инаку, со непросветлен ум а заробен од страстите, кого и каде ќе води? А оние што се веќе украсени со епископско достоинство а немаат соодветна духовна подготовка, барем нека ја освестат оваа своја болна состојба и нека се покајат.Секако, не е препорачливо за нив да го откриваат, а со тоа и да го потхрануваат наместо да го лечат, својот алармантен внатрешен конфликт и расцеп на личноста создавајќи расцеп или раскол во Црквата преку организирање на паралелна ерархија на веќе постоечката во Р. Македонија.„

И уште:

Од ова восогласување на нашата внатрешна состојба со надворешниот свештенички чин што евентуално би го добиле, сигурно ќе се случат позитивни промени во животот на локалната епископска Црква, па и пошироко. Ништо од ова не може да се случи без умносрдечна молитва и просветленост на умот. А ова кој го може?„

Кој има уши да слуша, нека чуе!


известува : Марија Стефановска, соработник на ПреминПортал од Лондон

01. 03. 2007 г.




Руската Православна Црква ќе стане подуховна и почиста

Сергеј Марков, директор на Институтот за Политички Студии

 
Обединувањето на Руската Православна Црква претставува крајно позитивен настан. Прво, го означува крајот на поделбата на Црвени и Бели, на Руската Граѓанска Војна и на комунистичкиот режим кој потоа следеше.

Второ, ова обединување ќе ја засили политичката улога на РПЦ. Руската Православна Црква ќе стану подуховна и почиста бидејќи нејзиниот задграничен дел си ги задржал предреволуционерните принципи.

Трето, задграничниот дел има многу парохии – нешто што всушност може да ја зајакне Руската надворешна политика.

Накратко, ова обединување промовира национално единство и ја зајакнува самата Русија.

Би сакал да истакнам дека ова исто така претставува триумф за Владимир Путин и неговиот духовен раководител, о. Тихон Шевкунов, кои беа меѓу главните организатори на обединувањето.

Од друга страна, овој триумф би можел да му се спротивстави на создавањето на Украинската Православна Црква, нешто што Јушченко и Тимошенко се обидуваат да го достигнат. Сите овие процеси се само дел од политика насочена кон повредување на интересите на Русија.

Подготвил: Б. Ѓ.

 


Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 1120
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 1056
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Митрополит Струмички Наум:  Секташки дух (25.10.2020)

Митрополит Струмички Наум: Секташки дух (25.10.2020)

Секташкиот дух не го познава и признава покајанието. Тој дух во луѓето бара зло, вистинско или привидно, и на тоа се задржува. Се фаќа за еден збор, наместо за илјадници...

Беседа во спомен на Преподобен Теофил Струмички и Св. мч-ци Евлампиј и Евлампија

Беседа во спомен на Преподобен Теофил Струмички и Св. мч-ци Евлампиј и Евлампија

Нема ништо поблажено, возљубени, од тоа постојано да се предаваме на волјата Божја, постојано да живееме испитувајќи што навистина е според волјата Божја. Но тоа предавање и тоа испитување не...

Митрополит Струмички Наум: Куќа без темели (21.10.2020)

Митрополит Струмички Наум: Куќа без темели (21.10.2020)

   Така е кога човек има световно знаење, но нема духовно знаење. Тој може да има знаење и вештини од разни области како бизнис, економија, политика, што јас знам, градежништво,...

 Митрополит Струмички Наум: Секташко однесување во Црквата (17.10.2020)

Митрополит Струмички Наум: Секташко однесување во Црквата (17.10.2020)

 Богочовекот Исус Христос е единствената Глава на Црквата. Епископот на локалната Црква е икона Христова, седи на место Христово и претставува обличје Негово. Тој не е Самиот Христос, туку е...

Митрополит Струмички Наум: За самооправдувањето (11.10.2020)

Митрополит Струмички Наум: За самооправдувањето (11.10.2020)

Самооправдувањето е болест која е пораширена, понезабележлива и потешка од судењето и осудувањето. Самооправдувањето и осудувањето се две страни на една гревовна состојба – гордоста.Пораширена – затоа што, најчесто, дури...

  Јане Илиев: СЕДУМНАЕСЕТТА НЕДЕЛА ПО ПЕДЕСЕТНИЦА

Јане Илиев: СЕДУМНАЕСЕТТА НЕДЕЛА ПО ПЕДЕСЕТНИЦА

 Современиот човек брза по светските суети, бега од скромниот живот и во празните и лажни авантури бара да ја заборави душевната горчина, која му ја создава свеста за безбожните дела....

Стефан, Архиепископ Охридски и Македонски: БЕСЕДА

Стефан, Архиепископ Охридски и Македонски: БЕСЕДА

 Траат светиите, зашто е вечен Изворот на нивната светост! Зар ќе ја спомнувавме првопокрстената Лидија или Светите Ахилеј Лариски, Еразмо Охридски, Петанесетте Тивериополски свештеномаченици, рамно¬апостолните Кирил и Методиј и нивните...

Митрополит Струмички Наум:  За судењето и осудувањето на другите (03.10.2020)

Митрополит Струмички Наум: За судењето и осудувањето на другите (03.10.2020)

Да те прашам, човеку, зошто ти е помило да му судиш и да го осудуваш некого врз основа на озборување, кога веќе ти се достапни и познати неговите дела и...

СВЕТА СОФИЈА И НЕЈЗИНИТЕ ЌЕРКИ,МАЧЕНИЧКИТЕ ВЕРА, НАДЕЖ И ЉУБОВ

СВЕТА СОФИЈА И НЕЈЗИНИТЕ ЌЕРКИ,МАЧЕНИЧКИТЕ ВЕРА, НАДЕЖ И ЉУБОВ

Откако сите четири бестрашни маченички биле изведени пред царот, смирено и одлучно ја исповедале верата во Христа Господа и одбиле да принесат жртва пред идолската божица Артемида. Пред страдањата, Софија...

« »