логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Томас Едисон ја направил првата аудио-снимка со намера да може да ја пушти пак во 1877, но луѓето го забележувале звукот со векови.




Сите сме научени дека Томас Едисон го измислил фонографот во 1877 година и бил првиот човек кој создал снимка од звук кој веднаш можел да се слушне повторно. Но, никаде не се зборува дека луѓето забележувале музика на хартија со векови, служејќи се со графички репрезентации на фреквенција и траење кои може да се искористат за да се произведе звукот.


Овие артефакти не можеле да се отсвират со векови, но историчарот и етномузикологот Патрик Фистер го создал звукот од овие документи кој може да се најде на едно ЦД кое било објавено изминатата година. ЦД-то има мелодии кои датираат од 980 година.


Проектот започнал откако Фистер се здружил со продуцентска куќа за да произведе дел од песна на францускиот научник Едуард-Леон Скот Д Мартинвил. Научникот ја забележал песната на хартија со машина наречена фонотограф во 1860, речиси две години пред првото снимање на Едисон.




Скот Д Мартинвил сакал да ја сочува изведбата на актерите и пејачите со аудио еднакво на фотографијата. Тој сфатил дека мора да создаде „вештачко уво“ за да ги забележи вибрациите во воздухот кои ги примаат луѓето додека слушаат звуци. Неговиот изум, фонотографот, била првата машина која снимила звучни бранови за одредено време. Но, научникот сакал дамо да го претстави звукот на хартија како начин на збогатување на пишаниот јазик. Тој се надевал дека луѓето некогаш ќе научам да го читаат фонотографот и да го преведат звукот во нивните умови на начин сличен на оној според кој читаме зборови на страница.




Фонотограмите на научникот не биле ништо посебно до 2008, кога Давид Џовани и националната лабораторија Лоренс Беркли успеале да ја претворат дигиталната слика во дигитален звук со користење на „виртуелно пенкало“ за да ги забележуваат пишаните бранови форми како да се мелодии на плоча.

 

 

 

Автоматските инструменти и музичките кутии датираат од крајот на осумнаесеттиот век. Раните верзии на оваа технологија позната како тонотехни се користеле во домовите, но не биле доволно моќни за користење во големи сали. Програмите за автоматските инструменти не се форма на снимен звук, туку процес кој цели кон детали и прецизност со тоа што го имитира стилот на специфичниот музичар.




Забниот цилиндар бил претходник на тонотехнологијата. Цилиндрите биле дизајнирани да ротираат со константна брзина додека „забите“ го извршувале свирењето на нотите.




Во средниот век, музиката се забележувала на графи од време наспроти фреквенција кои се послични на денешните методи.

 




Дејзиското забележување е најстарата запишана полифоничка музика која била користена во само неколку дела во 9-от век.





 

 

http://www.fakulteti.mk/news/13-03-09/kakva_bila_muzikata_vo_980-ta_godina.aspx

датум: март 09, 2013

Пишува: Драгана Петрушевска / Текстот не е лекториран



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Август 24, 2019

Косаковски дојде на Македокс: „Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“

„Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“, вели првото од десетте правила за млади документаристи на Косаковски. Како предавач, тој ќе зборува за своите принципи при креацијата на своите синеастички дела и ќе ги претстави своите…
Август 18, 2019
чехов

Карактеристиките на вистински културен човек според Чехов

„Животот има свои услови. За еден човек да биде прифатен меѓу вистински образовани луѓе, тој мора да биде образован“, вели во едно писмо рускиот писател Антон Павлович Чехов кое му го испратил на неговиот помал брат, во кое му напишал и листа на услови што…

Рабиндранат Тагоре:„Погрешно го читаме светот и велиме дека нè залажува.“

Јул 04, 2019 Литература 266
Љубовта е еден од најзастапените и најуниверзалните мотиви во сите уметнички облици.…

Петтата сесија на Охридската школа на природното право

Јул 02, 2019 Научни трудови 200
Првата сесија од овој настан ја отвори акад. Владо Камбовски, раководител на Центарот за…

Доделени наградите „Златен був“ на 9. Филозофски филмски фестивал

Мај 18, 2019 Филм, Театар 307
Рускиот филм „Ноќен разговор со џелат“/ Night Talk With a Hangman и режисерот Јаков…

Беседи

БEСEДА за Христoвoтo мирoтвoрствo

БEСEДА за Христoвoтo мирoтвoрствo

Да, и пoкрај тoа штo сè уштe има вoјни. Глeдај, вoјнитe пoмeѓу христијанскитe нарoди нe сe истo штo и вoјнитe пoмeѓу нeзнабoжцитe. Нeзнабoжцитe вoјувалe сo гoрдoст, христијанитe вoјуваат сo срам....

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Мојсеј влегол во тој облак и му било дозволено да разговара со Бога како пријател со пријател; му било дозволено да види како Бог поминува покрај него, сè уште без...

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

„Според православната црковна антропологија на Светите Отци, суштината на умот се наоѓа во срцето како духовен центар на човекот, а енергијата на умот преку  сетилата се расејува по светот. Насочувањето...

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Ние можеме да се молиме за здравје и за сè друго што нам ни се чини дека е добро да бараме, но не смееме да очекуваме дека ако одиш во...

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Сите сме жртви на суетата, помалку или повеќе. Забораваме дека гревот што го „препознаваме“ кај нашиот ближен, според Светите Отци, постои и во нас или е најчесто само наша проекција....

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН  и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Просто, сме станале верна копија на старозаветните Црква, храм и свештенство – во нивната изобличеност, со слични рестриктивни правила кон обичниот верник (сепак носител на царското свештенство) и со ист...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Имаме можност да бидеме маченици Христови – во секоја минута, во секоја секунда од нашиот живот. Мачеништво е да се избориш со една лоша помисла, со помисла на завист, со...

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Оваа состојба на демоноопседнатост не е некаков мит или обична приказна, или пак, средство за заплашување. Не, таа е реалност и постои. Колку и да се обидуваат некои да ја...

« »