логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Always Ready
Куратор: Ивана Васева
Галерија МЦ, Њујорк (САД)
23 - 30 август, 2016 год.
Отворање: 24 август 2016 год. / 18 - 20 часот

Изложба на уметничката Неда Фирфова насловена „Always Ready“ ќе се отвори на 24 август (среда) во 18 часот во МЦ Галеријата во Њујорк, САД.

Изложбата која е курирана од Ивана Васева е на некој начин продолжување на истражувањето на Фирфова во Тирана, Албанија кое се однесува на масовните игри или попознати кај нас како слетови.

Ова претставување во Њујорк се надоврзува на изложбата во 2014 година во галеријата на Младински културен центар во Скопје.

Фирфова го истражува исчезнувањето на илјадници картонски книги од Кина кои се користеле за да се формира идеолошката слика на масовните игри во Албанија, кои се одржувале на први мај за време на комунистичкиот режим на Енвер Хоџа.

На изложбата ќе бидат претставени оргиналните книги објекти, видео дела и испечатена архива од проектот кој се одвива од 2012 година.

Во каталогот, специјално дизајниран и продуциран за овој проект Фирфова пишува:

„Во 2012 год., со грант од Институтот за современа уметност во Тирана, го истражував исчезнувањето на книгите кои биле користени за масовните игри одржувани на 1-ви мај во Албанија и за спортските настани наречени Спартакијада кои се одржувале за време на комунистичкиот режим на Енвер Хоџа. И двата настана вклучувале елементи од масовните игри кои имале за цел да го стимулираат духот, енергијата и состојбата на умот на оние кои се натпреварувале, но исто така, се разбира, и да ги засилат националните идеали, педантно комбинирајќи два вида тела: политичко и атлетско. Огромни собири на ученици, наредени во шаблон, ги држеле овие големи книги над нивните глави притоа формирајќи извонредна пропагандна слика. Книгите биле увезени од Кина, во време кога овие две држави имале блиски политички и економски односи. Чудно, а можеби и соодветно - имајќи ја во предвид присилната културна амнезија која се случила по смртта на Хоџа - нема ниту една копија од оргиналните книги во националната библиотека, архивите, ниту во било која од институциите поврзани со спорт во Албанија. Останува непознато како тие биле уништени, иако ние лесно можеме да се сложиме дека хартијата заедно со печатените материјали исчезнуваат први во време на присилно заборавање.
Според приказните на учениците во масовните игри во Албанија, книгите биле толку големи што можеле да покријат дете кое седи, имале минимум десет различни палети на бои и биле често претешки за да ги држи еден ученик, па така некогаш биле потребни двајца за да држат една книга... според моето лично искуство, книгата беше прво нематеријална и замислена и беше потребно повторно да се создаде физички, како артефакт, документ, но и како апстрактен елемент кој никогаш нема да биде прецизен артефакт и документ, туку протолкувано знаење...)“.

Неда Фирфова (1981) е уметничка, дизајнерка и истражувачка. Нејзината пракса го истражува печатениот медиум како симбол на воспоставена вистинитост во време на дигиталната ера, и модернистичките мрежи како пронајдок кој служи како оснвна алатка во демократската дистрибуција на печатената информција. Артикулирајќи или размислувајќи во печатениот медиум, нејзината практика
предлага по-отворени пристапи кон дистрибуцијата на информациите. Таа често иницира обратни уреднички процеси со тоа што кани интервенции од соработниците и публиката а потоа ги интегрира.
Овие експерименти придонесуваат кон реобликувањето и преиспитувањето на начините на кои графичките дизајнери остваруваат авторитет.
 Неда Фирфова додипломските студии ги завршила на Факултетот за ликовни уметности во Скопје, Македонија а магистерските студии ги комплетирала на одделот за графички дизајн на
Tama Art University во Токио, Јапонија во 2009 год. Таа била истражувач од областа на дизајнот во институтот Jan van Eyck Academie во Мастрихт, Холандија, (2009-11), а докторските студии ги комплетирала на Tama Art University во Токио, Јапонија (2012).
 Неда Фирфова моментално живее и работи на релација Скопје, Берлин, Токио.
 Од 2012 год., таа ја ко-раководи дизајнерската платформа и студио Модести.

Ивана Васева (1984) е кураторка и историчарка на уметност. Таа дипломирала на Факултетот за историја на уметност на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје и била учесник во проектот „Расшколувано знаење“, колективно самообразование во уметноста и културата, а има специјализирано во областа на кураторството на Кураторската програма (2011/2012) на de Appel arts centre во Амстердам, Холандија.
Фокусот на нејзиниот кураторски интерес во последните неколку години се однесува на преиспитувањето на улогата на уметноста во поширокиот социо-политички и економски систем и нејзината потентност и потенцијалност кон стимулирање промени (во најмала рака емотивни и спекулативни) во различни контексти. Таа го преиспитува овој однос, од една страна преку поврзаноста на современите истражувачки уметнички практики и мултидисциплинарноста со едукацијата а од друга страна преку развивањето на дискурзивни проекти кои директно рефлектираат кон политичко-економските и општествените односи во кои уметноста делува.
Некои од нејзините проекти се: ЖИВИ БИБЛИОТЕКИ: архиви на граѓанска непослушност, Култура за граѓански промени, годишниот фестивал АКТО Фестивал за современи уметности, Уметникот и дикатурата, СКОПЈЕ: Врвна колекција на лични сеќавања 1960 – 2010 вол. 1, презентацијата/ игра Како да се направи фестивал со 100 и со милион евра, предавањето/ презентација Како мојот живот стана културен работник Културните работници ја заземаат сцената и др. Таа само што  што заврши 11 издание на АКТО Фестивалот, оваа година насловено ПОП АП АКТО и моментално работи на неговото продолжување во уште три града во земјава: Скопје, Штип и Тетово и на истражувачкиот проект Кога зградите би зборувале.



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Август 24, 2019

Косаковски дојде на Македокс: „Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“

„Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“, вели првото од десетте правила за млади документаристи на Косаковски. Како предавач, тој ќе зборува за своите принципи при креацијата на своите синеастички дела и ќе ги претстави своите…
Август 18, 2019
чехов

Карактеристиките на вистински културен човек според Чехов

„Животот има свои услови. За еден човек да биде прифатен меѓу вистински образовани луѓе, тој мора да биде образован“, вели во едно писмо рускиот писател Антон Павлович Чехов кое му го испратил на неговиот помал брат, во кое му напишал и листа на услови што…

Рабиндранат Тагоре:„Погрешно го читаме светот и велиме дека нè залажува.“

Јул 04, 2019 Литература 374
Љубовта е еден од најзастапените и најуниверзалните мотиви во сите уметнички облици.…

Петтата сесија на Охридската школа на природното право

Јул 02, 2019 Научни трудови 270
Првата сесија од овој настан ја отвори акад. Владо Камбовски, раководител на Центарот за…

Доделени наградите „Златен був“ на 9. Филозофски филмски фестивал

Мај 18, 2019 Филм, Театар 372
Рускиот филм „Ноќен разговор со џелат“/ Night Talk With a Hangman и режисерот Јаков…

Беседи

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

Тoј пoчeтoк e вo Слoвoтo Бoжјo, вo Синoт Бoжји. Oн гo запoчнал и сoздавањeтo на свeтoт и спасeниeтo на свeтoт. Кoј и да сака да гoвoри билo за сoздавањeтo на...

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Свети Јован Крстител, кој од Господа бил предназначен да биде посредник помеѓу времето на Законот и времето на Благодатта, Го видел Спасителот Христос уште додека се наоѓал во утробата на...

Мирополит Струмички Наум - СВЕТИ ЈОВАН КРСТИТЕЛ

Мирополит Струмички Наум - СВЕТИ ЈОВАН КРСТИТЕЛ

Во денешното евангелско четиво (Марко 6, 14–29) ни се открива кои се главните човекови страсти и какви се нивните основни меѓусебни влијанија во нас самите. Страста е болна – до...

Постои ли вистински авторитет за младите?

Постои ли вистински авторитет за младите?

Мислам дека кризата на авторитетот, мили мои, денес е најголемиот проблем во нашево совремие. Погледнете што се случува насекаде околу нас. Сите авторитети се разрушени, сè е така нихилистички релативизирано....

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Најголемото богатство

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Најголемото богатство

Како може животот покрај Христос за некој да биде извор на страдање и извор на тага? Како може на монахот животот во манастирот да му биде извор на страдање, извор...

БEСEДА за Христoвиoт карактeр какo штo гo прoрeкoл Исаија

БEСEДА за Христoвиoт карактeр какo штo гo прoрeкoл Исаија

Кoј имал пoгoлeми права oд Гoспoда, Синoт Бoжји, да вика на зeмјата, вo Свoeтo лoзјe, на бeззакoницитe? Кoј имал пoгoлeми права да ги наврeдува грeшницитe кoи Гo наврeдуваа Бoга и...

Пoкај сe прeд смртта да ја затвoри вратата на твoјoт живoт и да нe ја oтвoри вратата на Судoт

Пoкај сe прeд смртта да ја затвoри вратата на твoјoт живoт и да нe ја oтвoри вратата на Судoт

“Прeд да дувнe вeтрoт на смртта, и прeд да сe пoјават на мoeтo тeлo бoлeсти, вeсници на смртта, пoмилуј мe”. “Прeд да зајдe вeличeствeнoтo сoнцe на висoчината за мeнe, пoмилуј...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: Братот мој е мојот живот

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Братот мој е мојот живот

На ничиј живот немаме право да носиме суд, ниту пак, такво нешто примивме во Црквата од апостолите и од учењето на Светите отци. И сржта на нашиот подвижнички живот –...

Архимандрит Партениј Бигорски: Благословениот подвиг носи телесно здравје и духовна радост

Архимандрит Партениј Бигорски: Благословениот подвиг носи телесно здравје и духовна радост

Според светите отци на Црквата, едно вакво целовечерно стоење во молитва и во благодарност кон Бога, заменува цел четириесетдневен пост – се разбира, доколку човек се подвизува во будноста, трезвеноумието...

« »