логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 



 Монахиња Валентина Друмева

(игуманија на Калоферскиот манастир „Воведение“ во Пловдивската митрополија)

monahinjja.Valentina.jpg

СУЕВЕРЕН СТРАВ

Умот е создаден за логичко размислување. Јулија се чудеше зошто луѓето понекогаш размислуваат за неверојатно глупави нешта и без критика ги прифаќаат истите. Таа со тоа мислеше на верата во суеверија, коишто станаа секојдневен сопатник на човекот и ја уништуваат неговата личност. Таа запраша:

-          Мамо, паметни и високообразовани луѓе се ужаснуваат кога, на пример, мачка ќе им го попречи патот, а особено доколку таа е црна.

-          Тоа е лесно објасниво – рече мајка ѝ – и се послужи со обичен пример, ангажирајќи го нејзиното внимание.

-          Јулија, замисли, што ќе се случи со еден сад, полн со житни зрна, доколку нив ги истуриме?

-          Садот ќе се испразни – одговори таа.

-          Не е точно! Тој ќе се испразни од пченичните зрна, но ќе се исполни со воздух. Природада не трпи празен простор. Истото се случува и со мислите на човекот. Кога ќе исчезне верата во разумните нешта, тогаш умот се исполнува со измислици. Во тој случај, умот му отстапува место на суеверието. Суеверие значи празноверие, затоа што садот на умот е испразнет од чистата духовност, а наполнет е со демонска темнина.

Јулија и мајка ѝ беа просветлени христијанки и ги сожалуваа луѓето, коишто во својот начин на живот внесуваат суеверија. Коренот на суеверијата е во паганизмот, кога луѓето им се поклонувале на идолите демони. Но и откако Христовата светлина го озари светот, демоните продолжуваат да погубуваат човечки души. Тие преку суеверијата ги тераат луѓето да им се поклонуваат.

А во нашево конфузно време со ниска духовност, суеверијата си наоѓаат поволна почва во душите на луѓето. Така се доаѓа до нов паганизам. Современите суеверија се безбројни.

Многумина стравуваат од бројот тринаесет. Се плашат да изнајмат хотелска соба со број тринаесет, за да не им се случи нешто лошо. Други, пак, ги сметаат одредени денови како судбоносни, а всушност времето е Божјо. Многу луѓе се плашат од лоши средби.

Стравот доаѓа од гревот. Ако човек е духовно чист, тогаш ништо не може да му изврши лошо влијание. Вината не лежи во луѓето што ги среќаваме или во предметите, туку во самите нас.

Суеверијата имаат магично дејство само врз оној човек кој истите ги прифаќа и им верува. Кај просветлените христијани, со очистено срце, се добива обратен резултат. Тогаш е како кога некој пука во човек, но куршумот се враќа назад и го погодува стрелецот.

За христијанинот со чисто срце, суеверниот страв претставува празна работа. Тој има страв само од гревот. Само тој страв е спасителен, а не суевернииот страв.

Извор: Скопска епархија



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…
Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1446
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 904
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1167
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

Беседи

Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: Недела на слепиот

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Недела на слепиот

Но, слепиот човек прогледал дури во оној миг кога станал послушен на Божјата заповед и ја прифатил Божјата промисла за себе, која била поинаква за него, ако ја споредиме со...

Стефчо Беќарски:✥  ШЕСТА НЕДЕЛА ПО ВЕЛИГДЕН ✥

Стефчо Беќарски:✥ ШЕСТА НЕДЕЛА ПО ВЕЛИГДЕН ✥

 Духовното гледање претставува гледање на вистината. Вистината се состои во сфаќање на фактот дека сите ние сме грешни. Духовниот поглед се избиструва кога човекот ќе биде способен да ги открива...

БEСEДА за свeтитe Бoжји луѓe

БEСEДА за свeтитe Бoжји луѓe

Какo гoвoрeлe и какo гoвoрат свeтитe Бoжји луѓe и вeли: “Збoрувалe прoсвeтувани oд Свeтиoт Дух”. Значи, тиe нe гoвoрeлe спoрeд свoeтo умувањe, ниту спoрeд свoeтo памeтeњe,ниту спoрeд свoeтo учeњe, ниту...

За силата на смртта и на крстoт Христoв

За силата на смртта и на крстoт Христoв

Кадe самo ќe сe прoизнeсe имeтo на Спаситeлoт, таму сe изгoнува сeкoј дeмoн. Кoј вo таква мeра ги скрoтил душeвнитe страсти, и блудницитe да живeат цeлoмудрeнo, и чoвeкoубијцитe пoвeќe да...

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

“Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така? Зар не го дишеме воздухот сите еднакво? Како тогаш не се срамите да...

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

« »