логоFacebookTwitterYouTubeeMail

ИНТЕРВЈУ со протоереј НИКОЛАЈ БАЛАШОВ ОД РУСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА

 Разговарал: Марјан Николовски-Телевизија СИТЕЛ

 

nikolaj.balasov.jpgНиколај Балашов, е име кое значи многу во руската црковна дипломатија. Тој е секретар на одделот за комуникации на РПЦ со останатите помесни цркви, можеби еден од најупатените за црковниот спор во Македонија.


M.Н:  Господине Балашов, Неговата Светост, Патријархот Алексеј, неколкупати го понуди својот авторитет како посредништво во спорот меѓу црквите во Белград и во Скопје. Имате ли сознание зошто СПЦ го одбива тоа посредништво, бидејќи овдешните владици се подготвени Руската црква да биде посредник?


Балашов: Не сум сигурен дека во овој случај треба да се зборува за посредување. Светиот Патријарх Алексеј неколкупати зборуваше дека РПЦ е подготвена да ја даде целата поддржка и активно да учествува во тој дијалог. Ние веќе знаеме дека во минатото дијалогот меѓу Архиереите на СПЦ и на МПЦ веќе постоеше. Не смее да се каже дека тој не носеше никаков успех. Беа постигнати суштествени чекори напред кон постигнување согласност. Значи, треба да се продолжи со дијалогот онаму каде што тој и застана. РПЦ навистина од своја страна е подготвена активно да учествува и да помогне, имајќи го и искуството од дијалогот што го имавме како РПЦ со Задграничната Руска православна црква.

М.Н.: Сепак наместо решение и дијалог изминативе пет години проблемот дополнително се усложни. СПЦ одлучи да воспостави паралелна ерархија во лицето на поранешниот митрополит Јован. Чинам дека Руската црква уште тогаш кажа дека тоа е погрешен чекор. Дали се уште РПЦ стои на тој став?


Балашов: Секој дијалог е сложен процес. Во него никогаш не се случува движењето постепено да оди напред. Понекогаш се случуваат и чекори назад. Јас не би сакал да го коментирам решението на Архиерејскиот Собор на СПЦ, но би рекол дека одредени консултации по овој повод, со РПЦ навистина се случија и ние се надеваме дека процесот на взаемно разбирање ќе се развива и понатаму. РПЦ е подготвена да ги поздрави тие чекори кои што водат кон растење на меѓусебната доверба, неопходна за успешно решавање на македонското црковно прашање. Ние сме убедени дека ова прашање може да се реши само по црковен пат, само во согласност со каноните и канонските преданија. И заедно со доверба и братска љубов.

М.Н.: Мислите ли дека името на една православна црква, како што тоа во случајот е со МПЦ, може да биде проблем за повеќе од 2 милиони христијани да останат надвор од православната екумена?


Балашов: Во тој случај, ако наша задача е влегувањето на МПЦ во православната екумена, ние треба да ги имаме во предвид и размислувањата и чувствителноста со која се имаме среќавано и кај други православни народи. По мое длабоко убедување решението на ова прашање може да се најде. За ова треба добра воља, стремеж кон меѓусебно разбирање и подготвеност да се води вистински дијалог, а не само влегување во монолошки искази.

М.Н.: Тоа значи МПЦ да се откаже од предзнакот “Македонска”?


Балашов: Јас не мислам дека МПЦ треба да се откаже од своето име. Јас мислам дека можат да се најдат алтернативни варијанти на примена на различни имиња кои постојат во историската традиција на православието во Македонија.

М.Н.:. Зошто тогаш и другите цркви, на пример Руската, Српската и Бугарската не се откажат од националните предзнаци?


Балашов: За Руската, колку што занам и за Српската, како и за Бугарската и многу други помесни православни цркви, предлогот “Македонска православна црква”,  не претставува никаков проблем. Но уште еднаш би сакал да нагласам дека ние сме должни да се однесуваме со чувствителност и деликатност кон размислувањата кои што постојат и кај некои други помесни цркви и православни народи.

М.Н.: Како на пример Грчката православна црква. Можете ли да ми објасните како повеќе од десет цркви можат да бидат заложник на ГПЦ. Не мислите ли дека тоа е повеќе политичко, отколку прашање од каноните?


Балашов: Ќе ви одговорам на прашањето со прашање. Дали МПЦ би сакала да влезе во општење со целата православна екумена, или само со одреден дел? Со една или со неколку православни цркви?
Јас мислам дека МПЦ сака да биде во единство со целата православна екумена. Ако е тоа така, тогаш потребно е да се продолжи дијалогот, кој понекогаш не е толку едноставен. Но со добра воља на двете страни, ќе биде овенчан со добри резултати?

М.Н.;. Не ми одговоривте дали има повеќе политика отколку канони?


Балашов: Мене ми е тешко да судам, ако не сум учесник во тој спор. Јас можам да ги гледам аргументите само набљудувајќи ги од страна. Јас сметам дека ова прашање не е само политичко, туку е и прашање кое е врзано со истенчени деликатни теми, како национален идентитет и различни претсатви за историјата. Можеме да се стремиме кон единство, имајќи на ум дека во моментов немаме исти погледи на низа проблеми. Јас не сум убеден дека полно, тотално единство во поглед на историјата се јавува како неопходен услов во нашето канонско единство и црковно општење.
Ќе наведам пример. Кај нас со задграничната црква се уште не постои единство во поглед на историјата. Ако го решававме историското прашање, нашиот дијалог ќе траеше уште сто години. Треба да сватиме што е главно, а што второстепено. Доколку постигнеме единство во главното, и да се постигне разумен компромис кај вотростепеното, за да заедно посведочиме за нашата заедничка вера.

 

 


 

 

Извор: весникот „ВЕЧЕР“

Посети:{moshits}



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…
Ноември 09, 2019
st-demetrius

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ Бог со сето свое срце и душа, па веднаш по враќањето од царската престолнина почнал јавно да проповеда и својот народ да го одвраќа од многубоштвото, водејќи го така кон…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 149
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 104
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Окт 28, 2019 Беседи 248
7.Vselenski.sobor
Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Такви луѓе во Христово време имало многу, но и денес не се малку. Тие малку се интересираат за Евангелието, или, пак, и воопшто не се интересираат, а некои се дури...

Два приода кон слободата

Два приода кон слободата

Првиот, после неговата средба со Ослободителот и Спасителот Христос, од корен се променува: од гол постанува „облечен и разумен“; од несоцијален, којшто живеел по гробовите и пустината, сега се наоѓа...

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Во трњето кое го уништува Словото на Божествената вистина, освен богатството, насладите и животните грижи (Лк. 8,14), во нашето време треба ги видиме и различните лажни учења кои ги шират...

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

И ние, кои го носиме името христијани, кои живееме со верата на мачениците – сме сведоци за Христа. Некои, можеби, со право, ќе се запрашаат – па како можеме ние...

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

Така пoстапувал и св. Авeркиј. Кoга видeл мнoгу нарoд вo маки и вo бoлeсти, тoј клeкнал на eднo мeстo и сe пoмoлил на Бoга, да oтвoри тoпла и лeкoвита вoда...

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Кога ќе се очисти садот на душата, тогаш сам по себе ќе биде исполнет од благодатта Божја. Од послушанието се раѓа молитвата, а од молитвата – теологијата.

Митрополит Струмички Наум:  Зошто пишувам?

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто напишано. На крај, нашето заедничко давање, нашиот заеднички опит преточен и во слово, е...

« »