логоFacebookTwitterYouTubeeMail

3.angeli.so.truba 
 Н. Е. Џанг Ѕуо,
Амбасадор на Народна Република Кина

 

 

3.angeli.so.truba 

Значењето на хармоничниот соживот на

верскиот плурализам во Кина

1 дел



Кинеската цивилизација постои повеќе од 5.000 години во континуитет и продолжува да се развива и да се обновува и понатаму. Иако во Кина доаѓаат Будизмот, Исламот, западната цивилизација, марксизамот,  социјализамот, и политиката за реформа со отворени врати кон надворешниот свет, во Кина, не само што не се случиле  религиозни војни или варварски конфликти меѓу цивилизациите, туку е формиран соживот помеѓу петте големи религии - будизмот, таоизмот, исламот, католицизмот и христијанството (вклучително и Протестантизмoт), дури и соживот со верувањата од народните и етничките малцинства. Хармоничниот соживот на верскиот плурализам продолжува. Може да се каже, дека искуството на Кина имa свое важно значењe за светот.

 3.angeli.so.truba


(1) Хармонија во различностите - база на соживотот на верскиот плурализам


Уште пред 2500 години, за време на периодите Чунчју и Џангуо (770г.п.н.ер.-221г.п.н.ер), создателот на конфуцијанството Конфучие ја изнесе идејата „хармонија во различностите“, која стана фундаментална карактеристика и ориентациска вредност на кинеската култура. Идејата постави цврста база за хармоничниот соживот на верскиот плурализам, и од неа е оформена верската толерантност на кинескиот народ.


Од античко време, Кина гo почитува концептот за соживот на плурализмот на религиите. На пример, во врска со односите меѓу државното управување и развојот на религиите, Конфучие предложи идејата „да се посвети на она што е добро за луѓето и да ги почитува духовите и боговите додека се оддалечува од нив“. Оваа идеја означува дека мора да се почитуваат разни религии, но не може да се дозволи нивно мешање во политиката. Идејата останува и понатаму како предуслов за национално управување и формулирање на верските политики во Кина. Централната власт од сите династии долго време ja практикува политиката за соживот на разни религии. Спроведувајки ja политиката на верска толеранција, Кина дозволува развој на Несторијанизам, Маничаизам, Јудаизам, Христијанство и др. Како например, автор на Концизната историја на еврејската нација. Сесил Рот рече: „Во Азија, единственото место, кое треба да се грижи за еврејската населба, е Кина, бидејки локалните владетели никогаш не ја третирале оваа група луѓе различно според нивните верски убедувања “.


Во текот на долгиот развој на Кина, базирајки се на религиозниот концепт „Хармонија во различности“ и немешањето на религиозните сили во политиката, различните етнички култури и разните религии успеаja да се комбинирaат заедно, да учат една од друга и да станат меѓусебни делови на традиционалната кинеска култура. На пример, Будизмот потекнува од античка Индија. Во западната династија Хан беше воведена во Кина. По долготрајна еволуција, интеграцијата на будизмот со кинеската конфучијанска култура и таоистичката култура доведоа до формирање на будистичка култура со кинески карактеристики. Будизмот останува длабоко влијание во филозофијата, културата, уметноста, етиката, традицијата и др. Спроведувајќи политика со верска толеранција, плурализмот на религијата допринесува за политичкото единство. На пример, во текот на династијата Чинг, Торгутите кои престојувале надвор од земјата ги пробиле пречките поставени од Царска Русија и решително се вратиле во татковината, бидејки тие биле верници на тибетскиот будизам. Уште еден пример, за време на периодот на Република Кина, централната влада испраќа гласници во Ласа да добијат поддршка од локалните верски лидери, за да не се дозволи обидот на Велика Британија за поделување на Тибет од Кина. Причината од успешната работа е заради довербата на спроведување на политиката со верската толеранција.  


Од основањето на Народна Република Кина, земјата ја почитува слободата на верското верување на граѓаните. Кина ги третира сите религии подеднакво и се фокусира на градење на позитивен и здрав религиозен однос, особено на односите меѓу партијата и владата со религијата, општеството со религијата, различните домашни религии со странските религии, исто така и односите меѓу религиозните луѓе и нерелигиозните луѓе, што допринесе за формирањето на религиозната хармонија. Во моментов, во Кина има околу 200 милиони верски верници, 20.000 од нив служат како претставници на Народното собрание и членови на Секинескиот народен и политички консултативен совет на сите нивоа во земјата, со цел учество во политичкиот живот на Кина и функционираат како контролa и надзор за управувањето на Кинеската комунистична партија.

  3.angeli.so.truba

 

Продолжува...

 

 

Скопје, 24ти март 2020 год.

 

 Друго:

 

3.angeli.so.truba

 

 

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Април 06, 2020
3.angeli.so.truba

Вангел Наумовски уметник кого Салвадор Дали го нарече „сликар од бајките“

Со името на охридскиот сликар Вангел Наумовски (22. 3. 1924, Охрид – 13. 6.2006, Охрид), се поврзани повеќе епитети – тој кај нас и во светот е секогаш претставуван како уникатен пример на сликар на чудесниот свет на длабочините на езерото и комплексноста на…
Јануари 12, 2020
Mudreci.pustina1

Мала Историја на Христијанството и на Светот

Св Јован Крстител е дете на Првосвештеникот Захарије и Елисавета. Захарие веднаш беше убеиен од Ирод.Наскоро Елисавета премина, а Св Јован остана сам во Пустината каде што Бог и Ангелите се грижеа негоСв Јован целиот свој живот ќе го наговестува народот за…

Скопје и Истанбул се среќаваат во јазикот, литературата, историјата

Ное 24, 2019 Литература 626
7.Vselenski.sobor
– Градовите ја имаат функцијата на поврзување луѓе, вери и народи, како и нивните…

СИТЕ ТИЕ МУСТАЌЛИИ (од колекцијата на Националната Галерија на Р. С. Македонија)

Ное 07, 2019 Друго од култура 682
7.Vselenski.sobor
Портретната уметност од минатите епохи изобилува со слики и скулптури на луѓе со мустаќи…

Двеста години од раѓањето на Дичо,зографот кој почна нов правец во црковната уметност

Окт 19, 2019 Наука и Религија 738
Има една интересна случка поврзана со Дичо Зографот што ја раскажуваат неговите потомци.…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: СУШТИНСКО НЕДОРАЗБИРАЊЕ

Митрополит Струмички Наум: СУШТИНСКО НЕДОРАЗБИРАЊЕ

Не можат меѓу себе да се разберат оној што, бранејќи го својот национален идентитет – ги губи и истиот и својот христијански идентитет, со оној што бранејќи го својот христијански...

Митрополитот Тетовско-гостиварски г. Јосиф:

Митрополитот Тетовско-гостиварски г. Јосиф:

 На патот кон вечното блаженство секогаш има безброј пречки и искушенија. И ова што ни се случува во денешницата е едно искушение, кое со вера, со надеж и со љубов...

Митрополит Методиј - МЕЃУ ПОКАЈАНИЕТО И ПРАВДАЊЕТО

Митрополит Методиј - МЕЃУ ПОКАЈАНИЕТО И ПРАВДАЊЕТО

Духовниот живот не се состои од некакво израмнување на нашите сметки со Бога. Зашто, она што е содржина на нашата побожност, не треба да го извршуваме затоа што тоа така...

Митрополит Струмички Наум:  На Крстот Твој се поклонуваме, Христе (21.03.2020)

Митрополит Струмички Наум: На Крстот Твој се поклонуваме, Христе (21.03.2020)

Деца, разните страдања, при градењето на личносниот однос со Бог, нема да нѐ одминат; ако не поради недоволниот подвиг, тогаш секако поради нашата грешност и суета. Бог најубаво, наместо нас,...

 о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

За мене е подобра видливата убавина, отколку убавината изразена во зборови, претпочитам богатство, што е во рацете, отколку богатство вообразено на сон; сакам мудрост, која не сјае на зборови, а...

БEСEДА  за Oтeцoт и Синoт

БEСEДА за Oтeцoт и Синoт

 Физичкиoт свeт би бил сиoт вo тeмнина да нe e свeтлината oд Сoнцeтo. А духoвниoт и мoралниoт свeт, и сиoт чoвeчки живoт, би бил тeмнина, акo нe e свeтлината штo...

Фејсбук православие (07.03.2020)

Фејсбук православие (07.03.2020)

На пример, оној кој нема барем просветлување на умот не може јавно да се занимава со световни теми, а никако, пак, со сложени теолошки теми. Световни теми се: политика, туѓи...

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (7)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (7)

 Христос рекол: “Кога ќе пријде Синот Човечки во славата своја и сите свети ангели со него, тогаш ќе седне на престолот на славата Своја, и ќе се соберат пред Него...

« »