логоFacebookTwitterYouTubeeMail



Концерти на Трпчески во Гевгелија, Струмица и во Прилеп

Љубителите на класичната музика од Гевгелија ќе бидат првите што ќе слушнат пијано-изведби на Симон Трпчески, на 14 ноември, со што ќе биде означен почетокот на концертна турнеја по неколку градови во земјава. Наредниот ден, струмичани ќе ја имаат честа да го слушнат нашиот виртуоз, а на 5 декември Трпчески ќе учествува и на манифестацијата Град на културата во Прилеп. Трите града беа избрани за првиот дел на турнејата, која ќе продолжи напролет. Мини-турнејата ќе има хуманитарен карактер.

Маестро Трпчески објаснува дека турнејата е остварување на негова дамнешна желба. Тој ќе свири композиции од Скријабин, Шопен, Брамс и две дела од Дебиси, кои ќе бидат прв пат изведени во Македонија. Вака конципирана програма тој изведува прв пат. На крајот од секој концерт ќе приредува изненадување за публиката.

- Одамна ми е желба да свирам во секој град каде што има барем минимални услови. Програмата ќе биде пресек на длабоки чувства. Секое дело зборува за љубовта кон различни субјекти. Намерно ги избрав така, зашто љубовта е главен двигател на човекот. Се решив за овие дела зашто во нив има многу драма, што е обележје на нашиот менталитет и мислам дека треба да се негува. Драго ми е што ќе настапам во внатрешноста на нашата земја, зашто и таму има големи почитувачи на класичната музика - рече Трпчески.

Според него,состојбата на пијаната на кои ќе свири во трите града, не е најзавидна, но тоа не било најпресудно за остварувањето на неговата идеја.

- Струмица неодамна доби ново пијано, кое не е со врвен квалитет, но ќе помогне многу за едукацијата на младите пијанисти. Веќе сум настапувал и во Гевгелија и во Прилеп, ги знам условите. Факт е дека и кога свирам надвор, немам секогаш најдобар инструмент на располагање. За разлика од виолинистите или дувачите, пијанистите мора да се проспособуваат на просторот каде што настапуваат. Но, квалитетот на еден пијанист може да се види на секакво пијано. Јас лесно се адаптирам и се надевам дека публиката ќе биде задоволна - рече Трпчески.

На прашањето дали наскоро повторно ќе одржи концерт во Скопје, тој одговори дека најверојатно ќе настапи в година.

Мини-турнејата ја организира здружението на граѓани „Култур Оп“ од Скопје, кое го реализира и дводневниот маратон на Трпчески, кој се одржа во јули, во Домот на АРМ. Тие ги поканија заинтересираните градови што имаат минимални услови за да се организира концерт. Концертите на Трпчески ги помогнаа „Космофон“ и Стопанската комора на Македонија.

Трпчески наскоро ќе замине во Англија, каде што треба да сними ново цеде, за ЕМИ, во која ќе влезе и „Пајдушко“ на Живојин Глушиќ, кој според нашиот виртуоз, е најизведуваниот македонски композитор надвор од земјава. Ќе следуваат концерти во Брисел, Хамбург, четири концерти во Англија, Малезија, Сингапур. До крајот на годината, ќе настапи со Филаделфискиот симфониски оркестар.

(С.П.)

 hor.zlata.jpg

Женскиот хор „Св. Злата Мегленска“ ја освои првата награда - златен медал во сите категории на фестивалот „Европа и нејзините песни“ кој неодамна се одржа во Барселона, Шпанија. Под диригентската палка на Летка Димовска-Полизова, македонскиот хор се натпреварувал со 13 ансамбли од Италија, Латвија, Германија, Велика Британија, Аргентина, Финска, Ирска, Естонија, Бугарија, Хрватска...

Фестивалот „Европа и нејзините песни“ е во организација на асоцијацијата „Amici della musica cacra“ со седиште во Рим, асоцијација која организира неколку фестивали во Италија и надвор од неа. „Европа и нејзините песни“ е фестивал на фолклорна музика, па оттаму и хорот „Св. Злата Мегленска“ се претставил со дела од македонски автори со фолклорната тематика.

Гостувањето на „Св. Злата Мегленска“ на фестивалот во Барселона било помогнато од Министерството за култура на Македонија и градоначалникот Трифун Костовски. (Т.И.)

Извор:Утрински весник

Свири хармоника за забава, но пијано за Македонија

simon.jpgУгледниот "Њујорк тајмс" завчера објави текст за македонскиот пијанист Симон Трпчески како најава на неговата серија концерти со Њујоршката филхармонија и славниот диригент Лорин Мазел, што почна прексиноќа.


"За млад пијанист кој се обидува не само лично да се етаблира туку, исто така, да ја постави неговата земја на музичката мапа, се чини дека се случува пресудниот момент", пишува "Њујорк тајмс" и продолжува: "Прексиноќа 28-годишниот Македонец Симон Трпчески започна серија настапи со Првиот концерт за пијано на Чајковски, заедно со диригентот Лорин Мазел и Њујоршката филхармонија, на почетокот на тринеделниот фестивал "Искуството Чајковски" на оркестарот. И штотуку настапите на Трпчески ќе завршат таму во сабота, тој ќе одржи рецитал во Музејот Метрополитен в недела.

"Јас сум речиси поп sвезда во Македонија", вели со смеа Трпчески за неговиот статус на знаменосец. Организираната сцена за класична музика во Македонија се разви доцна во споредба со повеќето други европски земји. Македонската филхармонија е формирана во 1944 година, Македонската опера во 1947, а Факултетот за музичка уметност кој е дел од Универзитетот "Св. Кирил и Методиј", каде што Трпчески студираше и сега предава, во 1966 година.
Свирењето пијано во Македонија се издигна во почетокот на 90-тите години со доаѓањето на Борис Романов и неговата сопруга Људмила Романова, и двајцата истакнати професори од Москва. Тие ја практикуваа "старата традиционална руска школа", вели Трпчески кој студирал кај нив. Тој наследил некои од најдобрите карактеристики на тоа училиште, како моќната виртуозност и длабокиот експресивен, пејачки пристап, заедно со афинитетот за рускиот и романтичниот репертоар. "Јас сум многу романтично момче", вели тој со насмевка. "Имам романтична личност".

Трпчески сними ЦД со дела на Рахмањинов, Стравински, Скрјабин, Прокофјев и Чајковски. Тој, исто така, покажува посебен афинитет за Шопен во најновите снимки за ЕМИ: страсно моќно и душевно прикажување на четирите скерца и Сонатата бр. 2 за пијано.

Првиот инструмент на Трпчески беше хармониката, што се користи во Македонија за народна музика; повремено се уште свири на неа од забава. "Немаме голема традиција за класична музика, но имаме богата народна музика која е многу предизвикувачка и интересна поради нејзината мелодија и ритми".

Трпчески како најмлад од трите деца растеше во главниот град Скопје. Никој во неговото семејство нема формално музичко образование но неговата мајка фармаколог пее, а неговиот татко судија свиреше на тамбура, традиционален жичен инструмент. "Иако немавме премногу простор, бевме задоволни", додава тој. За време на семејните одмори во Москва пред распаѓањето на Советскиот Сојуз тој купувал плочи од Свјатослав Рихтер и други пијанисти.

Трпчески ретко е нервозен кога настапува можеби поради тоа што често настапувал како дете. "Речиси секој ден имавме гости бидејќи социјалниот живот во тој дел од светот е интензивен", вели тој. "Многу луѓе доаѓаа, танцуваа и пееја, а јас свирев на хармоника". Дружељубив, енергичен и директен, тој вели дека ужива во компонирањето поп музика заради забава (неговиот брат пишува стихови); а некои од песните ги пеат пејачите во Македонија. Тој е посебно заинтересиран за народната музика од многу земји бидејќи "многу корени на класичната музика потекнуваат оттаму", истакнува тој.

Трпчески ги промовира македонските композитори и често пати го изведува делото "Прелудиј и Пајдушко" на современиот композитор Живојин Глишиќ. "Тоа е извонреден пример на македонската народна музика инкорпорирана во стил на 21-от век. Задоволство ми е што можам да го прикажам македонското наследство".

Борче Николовски, заменик директор на Британскиот совет во Македонија, вели дека дури и Македонците кои никогаш не присуствувале на класичен концерт сега знаат за Трпчески чии концерти се продаваат уште пред да се најават. "Секој негов концерт тука во земјата е извонреден настан. Луѓето како Симон помагаат да се промовира класичната музика во Македонија", вели Николовски.

 +++
 Music Review | New York Philharmonic

A No-Nonsense Approach to the Work of a Master

Published: September 28, 2007

In a program note for the New York Philharmonic’s concert at Avery Fisher Hall on Wednesday night, Lorin Maazel calls Tchaikovsky a “very well-known but not completely understood composer.” You might quibble with the idea that any composer can ever be completely understood. Moreover, the idea that appreciation of Tchaikovsky is lacking may come as a surprise to concertgoers who hear his works constantly.

In any case, Mr. Maazel has begun a three-week festival called “The Tchaikovsky Experience,” including the symphonies, the famous concertos and music from “Swan Lake.” He is right that some Tchaikovsky scores are heard infrequently, notably the First Symphony, “Winter Dreams,” which concluded Wednesday’s program. It was paired with the First Piano Concerto, perhaps Tchaikovsky’s best-known work, a terrific piece that needs rescuing from its own popularity. Programming agendas aside, both performances were outstanding.

In interviews over the years Mr. Maazel has objected to the overemotional interpretations of Tchaikovsky and other Romantics that have become fashionable. He may be overstating his case. I have heard many Apollonian accounts of Tchaikovsky. And sometimes Mr. Maazel’s performances of this repertory are marred by his penchant for making interpretive points in the way he shapes phrases and manipulates tempos.

But he was at his best on this night, and he had an ally for his no-nonsense approach to the concerto in Simon Trpceski, a 28-year-old Macedonian pianist who seems poised for a significant career. Mr. Trpceski has formidable technique and energy to spare. He dispatched volleys of thick, crashing chords with steely tone and power, and conveyed contrasting passages of scampering runs with clarity and lightness. He tore through the double- octave outbursts with arm-blurring speed and no sense of strain. Yet in tenderly lyrical moments he caressed the phrases, playing with naturalness, never milking anything.

He seemed at one with Mr. Maazel in treating this war horse as a majestic, shrewdly structured and substantive score. In the orchestra, Mr. Maazel voiced sonorities and textures in ways that revealed the tartness of Tchaikovsky’s harmonies. Rhythmic articulation was always crisp and incisive.

Tchaikovsky was 26 and in the fledgling stage of his career when he began his First Symphony in 1866. The score has the earmarks of an earnest young composer thinking big and putting to use what he learned as a student. The whimsical scherzo comes across like music by a Russian Mendelssohn, until Tchaikovsky forces the thematic materials through a long series of sequences. The main theme of the finale is wonderfully brassy and exuberant, though the movement soon breaks into rather dutiful counterpoint: a fugue of sorts.

Tchaikovsky retained great fondness for this work — probably, I think, because the music is so guileless and directly expressive, especially the rustic, pensive first movement and the soulful Adagio. In later years Tchaikovsky’s inner torment found expression in his tortured music. But not in this score, especially as it came across in the vibrant and brilliant performance that Mr. Maazel drew from the Philharmonic.

This program is repeated in part this afternoon and tomorrow night, with Tchaikovsky’s “Manfred” in place of the First Symphony;               (212) 721-6500       , nyphil.org.


 


Видео содржини

Икона на Мајката Божја Одигитрија

Ное 16, 2018
Помага при сите болести, лекува од најтешки болести, опседнатост од нечиста сила и ги штити малите деца.

Руски Светец Александар Свирски

Сеп 29, 2018
Рускиот светец Александар Свирски - мошти со бела боја и кожа стара повеќе од 500 години, како да е жив

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Февруари 14, 2019

Карикатурите на Златко Крстевски од Прилеп прошетале низ цел свет

Светот доволно го знае Крстевски. Импресивен е неговиот пат низ светските изложби, работилници, музеи. Го има во повеќе меѓународни антологии во Јапонија, Во 1990 година учествувал на Цетинскиот салон на современа ликовна уметност во Црна Гора, во музејот Миа…
Јануари 21, 2019

Најбогатите 26 луѓе на светот поседуваат исто колку и најсиромашните 3,8 милијарди луѓе

Оксфам пресметале и дека богатството на 2.200 милијардери околу светот во 2018 пораснало за 900 милијарди долари, или по 2,5 милијарди долари на ден. Ова е раст од 12% на богатството на најбогатите луѓе, додека за истиот период најсиромашниот дел од светската…

Катица Ќулавкова е добитник на меѓународната награда „Антево слово“ во Италија

Јан 21, 2019 Литература 104
По објавениот повик за испраќање на песна по слободен избор за учество на вториот…

Православната црква мора да има исти критериуми за сите народи

Јан 04, 2019 Интервју 224
Или секој народ и секоја држава треба да имаат своја самостојна црква, или ниту еден…

Просветител и апостол на македонизмот

Светиклиментовото дело како основоположник на македонската просветителска и духовна…

Беседи

Архимандрит Партениј: Вистинската среќа – средба со Христа

Архимандрит Партениј: Вистинската среќа – средба со Христа

Како што чувме денес од Евангелието, тој, воден од Светиот Дух, влегол во храмот во моментот кога праведниот Јосиф и Преблагословената Дева Марија Го донеле Младенецот, за според тогашниот закон,...

Митрополит Тетовско-гостиварски г. Јосиф: Пред Бога сите сме еднакви

Митрополит Тетовско-гостиварски г. Јосиф: Пред Бога сите сме еднакви

Од црковната историја сме сведоци дека многупати се појавиле раздори и несогласувања во Црквата, но никогаш Бог нè дозволувал тоа неразумие да надвладее. Уште во апостолско време, Посланието сведочи дека...

Епископ Јаков Полјански: „Денес дојде спасението на овој дом“

Епископ Јаков Полјански: „Денес дојде спасението на овој дом“

Многупати сум говорел дека живееме во карактеристично време. Не ги сакаме фанатизмот и апокалиптичниот дух во Црквата, ниту пак, да говориме дека живееме во последните времиња. За оној што живее...

 о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

За мене е подобра видливата убавина, отколку убавината изразена во зборови, претпочитам богатство, што е во рацете, отколку богатство вообразено на сон; сакам мудрост, која не сјае на зборови, а...

СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛЕ - КОНТИНУИТЕТ НА ХРИСТИЈАНСКИОТ ИДЕНТИТЕТ

СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛЕ - КОНТИНУИТЕТ НА ХРИСТИЈАНСКИОТ ИДЕНТИТЕТ

Токму тој конинуитет на овој христијански идентитет кој е спознаен и пренесен од Светите Отци во три степени според начинот на животот во Христа, очистување, просветлување и обожение се поврзува...

БEСEДА за тoа какo на Бoга му e најмил чoвeкoт и на чoвeкoт - Бoг

БEСEДА за тoа какo на Бoга му e најмил чoвeкoт и на чoвeкoт - Бoг

Љубoвта на хрстијанинoт, пак, би мeжeла да рeчe: “Ти, Гoспoди, ми даваш здравјe и тoа e дoбрo. Ти ја палиш свeтлината, пушташ дoждoви, сo грoм вoздухoт гo oсвeжуваш и тoа...

БEСEДА за таинствeнoтo Бoжјo Трoјствo

БEСEДА за таинствeнoтo Бoжјo Трoјствo

Вoдата и крвта гo прават тeлoтo, а духoт e дух. “Тeлoтo сака спрoтивни рабoти на духoт, а духoт – спрoтивни на тeлoтo” (Гал. 5:17), штo значи дeка нe сe eднo,...

СЛОВО НА СВЕТОТО БОГОЈАВЕНИЕ    на нашиот свет отец Јован Златоуст

СЛОВО НА СВЕТОТО БОГОЈАВЕНИЕ на нашиот свет отец Јован Златоуст

Христос се бори, а јас венец примам! Он војува против ѓаволот, а јас ја земам победата над ѓаволот! Он ја смачкува главата на змијата во вода, а јас како законски...

БEСEДА за нашата нeмoќ бeз Гoспoда Христа

БEСEДА за нашата нeмoќ бeз Гoспoда Христа

Нашиoт Гoспoд нeмал oбичај да збoрува прeувeличeнo. Ничии збoрoви вo свeтoт нe сe пooдмeрeни oд Нeгoвитe. Па кoга Oн вeли дeка бeз Нeгo нe мoжeмe да направимe ништo тoгаш тoа...

« »