логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Кабарето е симбол за морален пад на општеството

Не сакав асоцијациите да бидат директни, туку колку што е можно да бидат побогати со различни значења - вели Трајкоски за концептот „Циркус Еуропија“ што неодамна премиерно го изведе во МНТ

Горан Трајкоски неодамна го промовира кабаре-концертот „Циркус Еуропија“, кој е спој на нумери од театарските претстави за кои во изминатите години компонирал музика. Иако пријателите го советувале да објави цеде, тој смета дека овие песни звучат неприродно кога се надвор од претстава. Затоа, на сцената на Македонскиот народен театар, со шест музичари и со актерката Арна Шијак, Трајкоски го реализира проектот што е 70-минутна компилација од неговите театарски композиции со кабаретски призвук.

- Разликата меѓу обичното издавање театарска музика и „Циркус Еуропија“ е што сега се работи за концертен проект. Акцентот е ставен на жива изведба, а не на снимање на музиката, иако и тоа го направив. Материјалот беше извежбан и многу лесно го снимивме - вели Горан.

Проектот решил да го реализира откако Културно-информативниот центар се јавил како продуцент, а бидејќи станува збор за музика од претстави, логично било да се изведе на театарска сцена.

- Не го замислував како голем медиумски настан, ниту имав сила да правам спектакл. Сакав да биде камерен проект ставен на театарска сцена и да ја има енергијата и бојата на претстава со толку луѓе колку што вообичаено доаѓаат во театар - укажува Трајкоски.
Горан, кој работеше со групи како „Падот на Византија“, „Анастасија“ и „Мизар“, бил љубопитен да види како ќе функционира театарската музика надвор од претставите за кои е создадена. 
- Знаев и знам дека е поинаку да се прави музика за театар, бидејќи е сосема поинаку кога таа треба да функционира самостојно. Не беше тешко да се направи селекцијата. Сите нумери со брехтовски или вајлдовски шмек ги тргнав, а напишав текст за инструменталките. Од тој материјал се издвоија 12-ина музички парчиња, но ми недостигаа неколку говорни делови и директно обраќање кон публиката.

За комплетирање на концептот Трајкоски го задолжил пријателот Крум Велков, кој ги создал текстуалните дополнувања. Поставата на бендот, пак, ја сочинуваат: Арна Шијак (вокал), Игор Василевски-Новоградска (бас), Слободан Кајкут (тапани), Марија Ѓаковска (виолина), Анастасиј Јованов (кларинет) и Игор Зотиќ (клавијатури). Иако има политички идеи во „Циркус Еуропија“, Горан не праќа пораки, туку индивидуални асоцијации или назначувања за секој да си направи сопствена визија.

- Не сакав асоцијациите да бидат директни и еднозначни, туку колку што е можно да бидат побогати со различни значења. Политичката асоцијација беше повеќе од присутна, што не е невообичаено, особено кога станува збор за ваква изведба. Кабарето е родено во атмосфера на политичка криза, економска депресија и морален пад на човечкото општество - истакнува Трајкоски.

Според него, периодот на излегување од криза е долг зашто тие што ги држат конците тоа и го сакаат, а се' се случува од економски интерес.

- Сите невладини организации или странски претставништва можат да предизвикаат огромна безработица кога би се вратиле во своите земји. Тоа е кругот на циркусот и тоа и значи неговото име - смета Горан.

Траковски моментно има желба да работи на разни типови музика, а освен „Циркус Еуропија“ има уште еден завршен проект со колега од Германија. Тоа издание ќе има допирни точки со рок-звукот и треба да биде објавено на почетокот на следната година. На отворањето на фестивалот „Војдан Чернодрински“ ќе настапи со „Циркус...“, а ако има потреба би настапил и на други фестивали или надвор од земјава. Сепак, тоа би било само во рамките на театарските фестивали, а не и на рок-сцените зашто концептот бара поинтимна изведба.

- Цеде изданието од „Циркус Еуропија“ треба да се појави в година, за да ја пополни дупката на активности. Мојата идеја е да биде бесплатно и ќе се трудам да најдам некоја таква опција. Затоа сега на веб-страницата www.circoeuropia.com.mk е поставен целиот материјал и секој може бесплатно да го симне - вели на крајот Трајкоски.

Немам проблем со „Мизар“

Како поранешен член на „Мизар“, Горан Трајкоски вели дека е сосема нормално што тие сега работат на нов материјал. По завршувањето на договорот решил да ја следи потребата да работи на поинакви проекти.

- Сосема е нормално што „Мизар“ работи на нов албум и јас немам проблем со тоа. Со Горазд бевме договорени за еден албум, а потоа јас решив дека сакам да правам нешто друго. Тоа е нормална работа. Секој работи според сопствените чувства и потреби - вели тој.

Димитар Петровски



Концерти на Трпчески во Гевгелија, Струмица и во Прилеп

Љубителите на класичната музика од Гевгелија ќе бидат првите што ќе слушнат пијано-изведби на Симон Трпчески, на 14 ноември, со што ќе биде означен почетокот на концертна турнеја по неколку градови во земјава. Наредниот ден, струмичани ќе ја имаат честа да го слушнат нашиот виртуоз, а на 5 декември Трпчески ќе учествува и на манифестацијата Град на културата во Прилеп. Трите града беа избрани за првиот дел на турнејата, која ќе продолжи напролет. Мини-турнејата ќе има хуманитарен карактер.

Маестро Трпчески објаснува дека турнејата е остварување на негова дамнешна желба. Тој ќе свири композиции од Скријабин, Шопен, Брамс и две дела од Дебиси, кои ќе бидат прв пат изведени во Македонија. Вака конципирана програма тој изведува прв пат. На крајот од секој концерт ќе приредува изненадување за публиката.

- Одамна ми е желба да свирам во секој град каде што има барем минимални услови. Програмата ќе биде пресек на длабоки чувства. Секое дело зборува за љубовта кон различни субјекти. Намерно ги избрав така, зашто љубовта е главен двигател на човекот. Се решив за овие дела зашто во нив има многу драма, што е обележје на нашиот менталитет и мислам дека треба да се негува. Драго ми е што ќе настапам во внатрешноста на нашата земја, зашто и таму има големи почитувачи на класичната музика - рече Трпчески.

Според него,состојбата на пијаната на кои ќе свири во трите града, не е најзавидна, но тоа не било најпресудно за остварувањето на неговата идеја.

- Струмица неодамна доби ново пијано, кое не е со врвен квалитет, но ќе помогне многу за едукацијата на младите пијанисти. Веќе сум настапувал и во Гевгелија и во Прилеп, ги знам условите. Факт е дека и кога свирам надвор, немам секогаш најдобар инструмент на располагање. За разлика од виолинистите или дувачите, пијанистите мора да се проспособуваат на просторот каде што настапуваат. Но, квалитетот на еден пијанист може да се види на секакво пијано. Јас лесно се адаптирам и се надевам дека публиката ќе биде задоволна - рече Трпчески.

На прашањето дали наскоро повторно ќе одржи концерт во Скопје, тој одговори дека најверојатно ќе настапи в година.

Мини-турнејата ја организира здружението на граѓани „Култур Оп“ од Скопје, кое го реализира и дводневниот маратон на Трпчески, кој се одржа во јули, во Домот на АРМ. Тие ги поканија заинтересираните градови што имаат минимални услови за да се организира концерт. Концертите на Трпчески ги помогнаа „Космофон“ и Стопанската комора на Македонија.

Трпчески наскоро ќе замине во Англија, каде што треба да сними ново цеде, за ЕМИ, во која ќе влезе и „Пајдушко“ на Живојин Глушиќ, кој според нашиот виртуоз, е најизведуваниот македонски композитор надвор од земјава. Ќе следуваат концерти во Брисел, Хамбург, четири концерти во Англија, Малезија, Сингапур. До крајот на годината, ќе настапи со Филаделфискиот симфониски оркестар.

(С.П.)

 hor.zlata.jpg

Женскиот хор „Св. Злата Мегленска“ ја освои првата награда - златен медал во сите категории на фестивалот „Европа и нејзините песни“ кој неодамна се одржа во Барселона, Шпанија. Под диригентската палка на Летка Димовска-Полизова, македонскиот хор се натпреварувал со 13 ансамбли од Италија, Латвија, Германија, Велика Британија, Аргентина, Финска, Ирска, Естонија, Бугарија, Хрватска...

Фестивалот „Европа и нејзините песни“ е во организација на асоцијацијата „Amici della musica cacra“ со седиште во Рим, асоцијација која организира неколку фестивали во Италија и надвор од неа. „Европа и нејзините песни“ е фестивал на фолклорна музика, па оттаму и хорот „Св. Злата Мегленска“ се претставил со дела од македонски автори со фолклорната тематика.

Гостувањето на „Св. Злата Мегленска“ на фестивалот во Барселона било помогнато од Министерството за култура на Македонија и градоначалникот Трифун Костовски. (Т.И.)

Извор:Утрински весник

Свири хармоника за забава, но пијано за Македонија

simon.jpgУгледниот "Њујорк тајмс" завчера објави текст за македонскиот пијанист Симон Трпчески како најава на неговата серија концерти со Њујоршката филхармонија и славниот диригент Лорин Мазел, што почна прексиноќа.


"За млад пијанист кој се обидува не само лично да се етаблира туку, исто така, да ја постави неговата земја на музичката мапа, се чини дека се случува пресудниот момент", пишува "Њујорк тајмс" и продолжува: "Прексиноќа 28-годишниот Македонец Симон Трпчески започна серија настапи со Првиот концерт за пијано на Чајковски, заедно со диригентот Лорин Мазел и Њујоршката филхармонија, на почетокот на тринеделниот фестивал "Искуството Чајковски" на оркестарот. И штотуку настапите на Трпчески ќе завршат таму во сабота, тој ќе одржи рецитал во Музејот Метрополитен в недела.

"Јас сум речиси поп sвезда во Македонија", вели со смеа Трпчески за неговиот статус на знаменосец. Организираната сцена за класична музика во Македонија се разви доцна во споредба со повеќето други европски земји. Македонската филхармонија е формирана во 1944 година, Македонската опера во 1947, а Факултетот за музичка уметност кој е дел од Универзитетот "Св. Кирил и Методиј", каде што Трпчески студираше и сега предава, во 1966 година.
Свирењето пијано во Македонија се издигна во почетокот на 90-тите години со доаѓањето на Борис Романов и неговата сопруга Људмила Романова, и двајцата истакнати професори од Москва. Тие ја практикуваа "старата традиционална руска школа", вели Трпчески кој студирал кај нив. Тој наследил некои од најдобрите карактеристики на тоа училиште, како моќната виртуозност и длабокиот експресивен, пејачки пристап, заедно со афинитетот за рускиот и романтичниот репертоар. "Јас сум многу романтично момче", вели тој со насмевка. "Имам романтична личност".

Трпчески сними ЦД со дела на Рахмањинов, Стравински, Скрјабин, Прокофјев и Чајковски. Тој, исто така, покажува посебен афинитет за Шопен во најновите снимки за ЕМИ: страсно моќно и душевно прикажување на четирите скерца и Сонатата бр. 2 за пијано.

Првиот инструмент на Трпчески беше хармониката, што се користи во Македонија за народна музика; повремено се уште свири на неа од забава. "Немаме голема традиција за класична музика, но имаме богата народна музика која е многу предизвикувачка и интересна поради нејзината мелодија и ритми".

Трпчески како најмлад од трите деца растеше во главниот град Скопје. Никој во неговото семејство нема формално музичко образование но неговата мајка фармаколог пее, а неговиот татко судија свиреше на тамбура, традиционален жичен инструмент. "Иако немавме премногу простор, бевме задоволни", додава тој. За време на семејните одмори во Москва пред распаѓањето на Советскиот Сојуз тој купувал плочи од Свјатослав Рихтер и други пијанисти.

Трпчески ретко е нервозен кога настапува можеби поради тоа што често настапувал како дете. "Речиси секој ден имавме гости бидејќи социјалниот живот во тој дел од светот е интензивен", вели тој. "Многу луѓе доаѓаа, танцуваа и пееја, а јас свирев на хармоника". Дружељубив, енергичен и директен, тој вели дека ужива во компонирањето поп музика заради забава (неговиот брат пишува стихови); а некои од песните ги пеат пејачите во Македонија. Тој е посебно заинтересиран за народната музика од многу земји бидејќи "многу корени на класичната музика потекнуваат оттаму", истакнува тој.

Трпчески ги промовира македонските композитори и често пати го изведува делото "Прелудиј и Пајдушко" на современиот композитор Живојин Глишиќ. "Тоа е извонреден пример на македонската народна музика инкорпорирана во стил на 21-от век. Задоволство ми е што можам да го прикажам македонското наследство".

Борче Николовски, заменик директор на Британскиот совет во Македонија, вели дека дури и Македонците кои никогаш не присуствувале на класичен концерт сега знаат за Трпчески чии концерти се продаваат уште пред да се најават. "Секој негов концерт тука во земјата е извонреден настан. Луѓето како Симон помагаат да се промовира класичната музика во Македонија", вели Николовски.

 +++
 Music Review | New York Philharmonic

A No-Nonsense Approach to the Work of a Master

Published: September 28, 2007

In a program note for the New York Philharmonic’s concert at Avery Fisher Hall on Wednesday night, Lorin Maazel calls Tchaikovsky a “very well-known but not completely understood composer.” You might quibble with the idea that any composer can ever be completely understood. Moreover, the idea that appreciation of Tchaikovsky is lacking may come as a surprise to concertgoers who hear his works constantly.

In any case, Mr. Maazel has begun a three-week festival called “The Tchaikovsky Experience,” including the symphonies, the famous concertos and music from “Swan Lake.” He is right that some Tchaikovsky scores are heard infrequently, notably the First Symphony, “Winter Dreams,” which concluded Wednesday’s program. It was paired with the First Piano Concerto, perhaps Tchaikovsky’s best-known work, a terrific piece that needs rescuing from its own popularity. Programming agendas aside, both performances were outstanding.

In interviews over the years Mr. Maazel has objected to the overemotional interpretations of Tchaikovsky and other Romantics that have become fashionable. He may be overstating his case. I have heard many Apollonian accounts of Tchaikovsky. And sometimes Mr. Maazel’s performances of this repertory are marred by his penchant for making interpretive points in the way he shapes phrases and manipulates tempos.

But he was at his best on this night, and he had an ally for his no-nonsense approach to the concerto in Simon Trpceski, a 28-year-old Macedonian pianist who seems poised for a significant career. Mr. Trpceski has formidable technique and energy to spare. He dispatched volleys of thick, crashing chords with steely tone and power, and conveyed contrasting passages of scampering runs with clarity and lightness. He tore through the double- octave outbursts with arm-blurring speed and no sense of strain. Yet in tenderly lyrical moments he caressed the phrases, playing with naturalness, never milking anything.

He seemed at one with Mr. Maazel in treating this war horse as a majestic, shrewdly structured and substantive score. In the orchestra, Mr. Maazel voiced sonorities and textures in ways that revealed the tartness of Tchaikovsky’s harmonies. Rhythmic articulation was always crisp and incisive.

Tchaikovsky was 26 and in the fledgling stage of his career when he began his First Symphony in 1866. The score has the earmarks of an earnest young composer thinking big and putting to use what he learned as a student. The whimsical scherzo comes across like music by a Russian Mendelssohn, until Tchaikovsky forces the thematic materials through a long series of sequences. The main theme of the finale is wonderfully brassy and exuberant, though the movement soon breaks into rather dutiful counterpoint: a fugue of sorts.

Tchaikovsky retained great fondness for this work — probably, I think, because the music is so guileless and directly expressive, especially the rustic, pensive first movement and the soulful Adagio. In later years Tchaikovsky’s inner torment found expression in his tortured music. But not in this score, especially as it came across in the vibrant and brilliant performance that Mr. Maazel drew from the Philharmonic.

This program is repeated in part this afternoon and tomorrow night, with Tchaikovsky’s “Manfred” in place of the First Symphony;               (212) 721-6500       , nyphil.org.


 


Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Април 08, 2019

Како може да им се помогне на оние кои размислуваат за самоубиство?

Според проценката на Светската Здравствена Организација во просек 1 милион луѓе умираат годишно како резултат на самоубиство. Во позадина на суицидалноста најчесто стои екстремна нелагодност, неиздржлива емоционална болка и неподносливо страдање на кое…
Март 28, 2019

Светските научници и НАСА тврдат дека Македонија ја крие тајната за бесплатна енергија!

Алшар е единственото наоѓалиште на талиум во светот. Tалиумот е цврст сив метал и е токсичен. Употребуван е во електронската индустрија и за изработка на стакло. Исто така е употребуван и во отров за глувци и инсектициди. Лорандит или талиумов арсеничен…

95 години од раѓањето на Вангел Наумовски – уметникот кој за Салвадор Дали беше „сликар од бајките“

Мар 24, 2019 Ликовна уметност 147
Со името на охридскиот сликар, кого Салвадор Дали воодушевено го нарече „сликар од…

Поезија од Стефан Марковски застапена во меѓународен поетски зборник во Италија

Мар 07, 2019 Литература 159
Поетското дело насловено Брзина на сонот (итал. Il ritmo di un sogno) од македонскиот…

Срамота е младите да знаат повеќе странски, отколку македонски јазик

Фев 22, 2019 Литература 233
Foto
Младите подобро ги познаваат странските јазици одошто македонскиот јазик. Со цел да си…

Беседи

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

Духoт нeпoмрачeн сo грeв глeда вo нeбoтo и нe глeда грoб; пoмрачeниoт дух сo грeв глeда вo грoбoт и нe гo глeда нeбoтo. Грeвoт и дoбрoдeтeлта управуваат сo духoвниoт вид...

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Бог е совршен, и како совршен, сѐ што прави – прави совршено. Кога Бог го направи човекот, всушност, направи бог – иако не по природа. Направи човекобог, кој треба да...

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Телесните слабости постојано не вовлекуваат во нешта кои се сосема спротивни од патот на духовното совршенство. Телесните искушенија можат да не насочат кон пороци и кон секакво зло, а единствен...

Митрополит Струмички Наум: „Учителка“

Митрополит Струмички Наум: „Учителка“

Ајде повторно и оваа година – како во годините наназад, на Нејзиниот ден, да го обновиме нашиот подвиг – молитвеното правило „Богородице Дево...“ Оваа молитва, за нас раслабените, е последна...

БEСEДА за сeмoќта на збoрoт Бoжји

БEСEДА за сeмoќта на збoрoт Бoжји

Нo пoстoи рeд и начин пoмeѓу тваритe, видлив и дoстапeн за нас луѓeтo, а пoстoи рeд и начин нeвидлив и нeдoстапeн. Спoрeд тoј нeвидлив и нeдoстапeн рeд и начин, кoј...

Празникот Благовештение – првиот цвет на Пасхата

Празникот Благовештение – првиот цвет на Пасхата

Ете она што дојде да нѐ повика, сега ни се јави: Бог надумно се соединува со луѓето; со гласот на Архангелот прелеста се изгонува, а Дева радост прима; небото слегува...

Викарен Епископ Стобиски г. Јаков: Жртвена прегратка (31.03.2019)

Викарен Епископ Стобиски г. Јаков: Жртвена прегратка (31.03.2019)

Ако ги приклониме колената, а во срцето свое, во вистинскиот храм во кој Бог се вселува, не го поставиме Крстот, сме го промашиле суштинското значење на празникот, затоа што тоа...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥ Недела Крстопоклона (III Недела на Великиот Пост) ✥ 31.03.2019

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥ Недела Крстопоклона (III Недела на Великиот Пост) ✥ 31.03.2019

Според својата слободна волја човекот паднал во грев, па затоа и според својата слободна волја треба да се лекува и на крајот излечи од гревот и смртта. Бог не ги...

« »