логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Ми кажаа дека русите имаат посебни молебни служби каде се молат за Русија. Имаат свои тропари, канони и химни за Русија и ги пеат во црква. Имаме ли ние тоа за нас?

Секако дека имаме, но треба да дефинираме што значи тоа “ние” оти во Православието не постојат “ние и вие” туку сé е сведено на јас и мојот брат ( или сестра) во Христа и од тој личносен однос почнува човекот да го гради својот однос со Бога за да стигнe до она што е кажано во Светото Писмо “лице во лице”.

Некаде во 1920 се востановија национални помесни цркви како Руската, Српската, Бугарската Грчката и.т.н. Додека претходно само постоеа седишта на патријархатите како Печка, Московска, Софиска, Атинска…
Во тие седишта епископски нашиот Спасител востановил да не се гледа на лице туку да се прашува само дали е крстен, исповедан, благослов за Причест и толку. Едно од најголемите зла кои што демонот ги посади во црквата се делењето по народи и националности и таму произлезе мое – твое, наше – ваше, а Он тоа го забранил кажувајќи дека нема ни Елин ни Јудеец, ни роб ни слободен, туку сè во сè е Христос.
Светителите канонизирани не се помесни светители, туку се сеправославни и нивното величание е во целата вселена, над сите народи, над целиот род човечки.
Односно над целиот Адам.

И кога сега тие се молат, се молат за целиот род човечки, без исклучок, поучувајќи се од Христа Кој се даде Себеси за измена на смртта, и тоа го направи за секој човек праведник или грешник, роб или слободен.
Христос е надкосмичко Битие, како што вели старец Софрониј, а од нас побара да бидеме едно, и со тоа едно ќе покажеме дека сме Христови ученици.
Ние делејќи се на вакви – такви, ставајќи граници помеѓу нас, само ги постојано раскинуваме одеждите Негови.

На Света Педесетинца сите зборуваа на различни јазици за да можат да го разберат Евангелието, а всушност јазикот Христов е еден, и тој е јазикот на љубовта.

Сето она што некои ќе го измислат, дали во вид на преемство или “посебни молитви” за “своите цркви” встушност ги става надвор од Едната Света Соборна и Апостолска Црква затоа што преемството е објаснето со зборовите: “Кој сака да биде прв, нека биде последен и слуга на сите.” А ако постои посебност, посебноста е својство на Бога, бидејќи Он се разликува од човекот по суштина, а останатото е создадена твар и тоа Боголика но, еднаква помеѓу себе од првиот до последниот.

Слепченски Претеченски манастир

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Август 18, 2019
чехов

Карактеристиките на вистински културен човек според Чехов

„Животот има свои услови. За еден човек да биде прифатен меѓу вистински образовани луѓе, тој мора да биде образован“, вели во едно писмо рускиот писател Антон Павлович Чехов кое му го испратил на неговиот помал брат, во кое му напишал и листа на услови што…
Јули 04, 2019

Рабиндранат Тагоре:„Погрешно го читаме светот и велиме дека нè залажува.“

Љубовта е еден од најзастапените и најуниверзалните мотиви во сите уметнички облици. Поезијата на Рабиндранат Тагоре, индиски книжевник, филозоф и драматург, е сплетена од стихови кои го докажуваат тоа.Творечкиот опус на овој книжевник го чинат 1000 поеми,…

Петтата сесија на Охридската школа на природното право

Јул 02, 2019 Научни трудови 197
Првата сесија од овој настан ја отвори акад. Владо Камбовски, раководител на Центарот за…

Доделени наградите „Златен був“ на 9. Филозофски филмски фестивал

Мај 18, 2019 Филм, Театар 302
Рускиот филм „Ноќен разговор со џелат“/ Night Talk With a Hangman и режисерот Јаков…

Како може да им се помогне на оние кои размислуваат за самоубиство?

Апр 08, 2019 Друго од култура 507
Според проценката на Светската Здравствена Организација во просек 1 милион луѓе умираат…