логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Прекрасниот праведник Свети Серафим Саровски - најголемиот Руски Светител во Светата Православна Црква (1833г.) ни дал чуден одговор на прашањето за целта на човечкиот живот тука на земјата.
Во еден тивок зимски ден, на една пољанка среде гората, во разговор со Николај Александрович Мотовилов, кој живо се интересирал по ова прашање, Свети Серафим му открил дека, целта на христијанскиот живот се состои во придобивањето на Светиот Божји Дух, а не просто во придобивањето на разни одделни добродетели. Зашто последните, ако се извршени не заради Христа, не ни носат награда во идниот живот, ниту ни ја даваат Божјата Благодат во тукашниот живот. Секој треба да го започнува своето спасение со Православната вера во Господа Исуса Христа и во Негово име да врши добро. Таквото добро е вистинско и никогаш не пропаѓа. Тоа, не само што му го спечалува на човекот венецот на правдата во идниот живот, но и во тукашниот го исполнува со благодатта на Светиот Дух... Добродетелите: молитва, пост, бдение. милостина. целомудрие. девство итн. Се само средства за придобивање на Духот Божји. Преку нив човек треба да спечалува благодат. Инаку добродетелта останува извршена напразно. Кој, пак, грешел, треба да прибегне кон вистинско покајание за своите гревови, трудејќи се да врши добродетели во името на Христа, спротивни на своите поранешни пороци. На тој начин се придобива Светиот Дух, Кој во нас дејствува и внатре во нас го устројува Царството Небесно.
Не туку-така Спасителот рекол дека Царството Божјо е внатре во нас (Лука 17.21). Под Царство Божјо, Господ ја разбира благодатта на Светиот Дух, која треба да се разоткрива во нашиот живот преку воздржување од зло и вршење на добро во името на Господа Исуса Христа.
Пленет од тие Богомудри објаснувања, Мотовилов пламнал од желба да разбере, конкретно на кој начин може да дознае, што се наоѓа во благодатта на Светиот Дух. Тогаш Свети Серафим се помолил тајно во своето срце на Господа, да му даде на Мотовилов сетилно да ја почуствува таа радост. И одеднаш Мотовилов видел како Светиот старец пламнал во благодат, како целиот сјаел и како да истурал молњи од светлина - и двајцата биле во благодатна состојба и озарени од Таворските зраци, го продолжиле својот разговор.
- Како се чувствуваш сега? - го запрашал Свети Серафим.
- Чувствувам - одговорил Мотовилов - таква тишина и мир во мојата душа, така што, со никакви зборови не можам да ги изразам!
- Тоа е оној мир - објаснил Светиот Старец, - за кој Господ им кажал на Своите ученици: "Мир ви оставам; мирот Свој ви го давам; Јас ви го давам, но не како што го дава светот" (Јован 14,27). Тоа е мир, што надвишува секој ум (Фил. 4,7)... Но, што уште чувствувате?
- Необична сладост - бил одговорот.
А Свети Серафим дополнил:
- Од таа сладост нашите срца како да се топат. Ние и двајцата сме исполнети со такво блаженство, кое не може да биде изразено со никаков јазик... Што уште чувствувате?
- Необична радост во целото свое срце!
Свети Серафим појаснил, дека тоа е радоста од осенувањето на Светиот Дух:
Но колку и да е утешна таа радост, сепак таа е ништожна во споредба со онаа, за која Самиот Господ преку устата на Светиот Апостол рекол: "Она што око не видело, уво не чуло, ниту на човек на ум му дошло. тоа Бог го приготвил за оние кои Го љубат" (1. Кор. 2.9). Залог за таа радост ни се дава отсега... Што уште чувствувате?
- Необична топлина!
- Како така топлина? Та ние сме во гората. Сега е зима и под нашите нозе има снег.
Мотовилов не знаел со што да ја спореди таа топлина и рекол:
- Таква топлина има во бањата, кога пуштаат пареа... Ами миризбата? - запрашал Свети Серафим. - И таа ли е како во бањата?
- Не - Одговорил Мотовилов. - На земјата не постои ништо, кое е слично на такво благоухание...
Тој Божји угодник за Мотовилов уште во овој живот го измолил блаженството на Царството Божјо, дојдено во сила (Марко 9,1) и заклучил: "Ете со каква неискажана радост сега не удостои Господ Бог! Ете што значи да бидеш во полнотата на Светиот Дух... А што се однесува до тоа, дека јас сум монах, а вие - светски човек, нема што да се расудува. За Бога има значење Православната Вера во Него и во Единородниот Негов Син. Заради тоа, обилно се дава одозгора благодатта на Светиот Дух".
Понатаму. Светиот Старец објаснил на Мотовилов, дека устремувањето кон Богоугоден живот не значи од откажување од се земно. Тој додал: "Господ не не укорува, затоа што се ползуваме од земните блага, бидејќи и Тој Самиот рекол, дека штом сме поставени во земниот живот. ние имаме потреба од сето ова (Мат. 6,32), т.е. се, кое ни олеснува во земниот и го прави полесен нашиот лат кон Небесната Татковина. Врз основа на тоа, Светиот Апостол Павле вели, дека нема ништо подобро од благочестието соединето со задоволство (види 1.Тим. 6,6). И светата Црква се моли, Господ да ни го дарува тоа (т.е, неопходното за нашиот земен живот). И покрај болките, несреќите и разнообразните потреби се неделиви од нашиот земен живот, сепак Господ не сака ние да бидеме само во таги и несреќи... Господ Исус Самиот ни дава заповед да се сакаме еден со друг и взаемно утешувајќи се преку таа љубов, да го олесниме несреќниот и тесен пат на нашето патување кон Небесната Татковина". По овој прекрасен благодатен настан Свети Серафим го испратил Мотовилов со мир.
Така била покажана и очигледно објаснета целта на човечкиот живот - Христијанинот уште тука да стане живеалиште на Светиот Дух и така да достигне до Царството Божјо, кое не е ништо друго, освен самата благодат на Светиот Дух, изјавена во правда, радост, мир (Рим. 14.17). Таа благодат, како ослободување од власта на гревот и злото, не поставува во блажено единство со Бога. За да го постигнеме тоа соединување, Царството Божјо треба да влезе во нас и да стане едно со нас. Зошто. само ако Царството Небесно е навистина во душата, тогаш и душата ќе биде засекогаш во Царството Небесно.

Извадок од книгата "Беседи за животот по животот" од Архимандрит Серафим
Издавач: "Свети Горѓи Полошки", издавачка дејност при Повардарската Епархија

Преземено од:

 

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 499
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Митрополит Методиј - МЕЃУ ПОКАЈАНИЕТО И ПРАВДАЊЕТО

Митрополит Методиј - МЕЃУ ПОКАЈАНИЕТО И ПРАВДАЊЕТО

Духовниот живот не се состои од некакво израмнување на нашите сметки со Бога. Зашто, она што е содржина на нашата побожност, не треба да го извршуваме затоа што тоа така...

Митрополит Струмички Наум:  На Крстот Твој се поклонуваме, Христе (21.03.2020)

Митрополит Струмички Наум: На Крстот Твој се поклонуваме, Христе (21.03.2020)

Деца, разните страдања, при градењето на личносниот однос со Бог, нема да нѐ одминат; ако не поради недоволниот подвиг, тогаш секако поради нашата грешност и суета. Бог најубаво, наместо нас,...

 о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

о. Горан Стојчевски: ЛИТУРГИСКИ МИГ ВО СЕКОЈДНЕВНИОТ ПОДВИГ

За мене е подобра видливата убавина, отколку убавината изразена во зборови, претпочитам богатство, што е во рацете, отколку богатство вообразено на сон; сакам мудрост, која не сјае на зборови, а...

БEСEДА  за Oтeцoт и Синoт

БEСEДА за Oтeцoт и Синoт

 Физичкиoт свeт би бил сиoт вo тeмнина да нe e свeтлината oд Сoнцeтo. А духoвниoт и мoралниoт свeт, и сиoт чoвeчки живoт, би бил тeмнина, акo нe e свeтлината штo...

Фејсбук православие (07.03.2020)

Фејсбук православие (07.03.2020)

На пример, оној кој нема барем просветлување на умот не може јавно да се занимава со световни теми, а никако, пак, со сложени теолошки теми. Световни теми се: политика, туѓи...

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (7)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (7)

 Христос рекол: “Кога ќе пријде Синот Човечки во славата своја и сите свети ангели со него, тогаш ќе седне на престолот на славата Своја, и ќе се соберат пред Него...

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

Така им рeкoл Сeзнајниoт Гoспoд на Eврeитe: “Виe судитe пo тeлo”, бидeјќи тиe фатилe вo прeљуба eдна жeна и сакалe да ја камeнуваат заради тeлeсниoт грeв. Нo Гoспoд ја сoглeдал...

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

За големото мнозинство на верни луѓе Великиот Пост - тоа, пред се, е кратката молитва, позната под името молитва на Ефрем Сирин, еден од источните христијански учители од ИВ век...

« »