логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 

РАЗЛИКАТА ПОМЕЃУ ЉУБОВТА, ЗАЉУБЕНОСТА И СТРАСТА
Протојереј Максим Козлов

Што да се прави кога си уверен дека е невозможно да љубиш

Која е разликата меѓу заљубеноста и љубовта, и помеѓу љубовта и страста? Некои со години чекаат големи чувства, а други избираат за себе сопружник од оние коишто ги опкружуваат. Кој е во право? И што треба да направиш кога мислиш дека не можеш да љубиш, треба ли да чекаш и да се надеваш дека ќе го најдеш човекот кој што го бараш? На овие прашања одговара протоереот Максим Козлов    
Според правилата, страста е тоа нешто што е заради мене, заради самиот себе, тоа е она без кое јас не можам, а љубовта - тоа е нешто што сме спремни да го даваме на другите. Уште пред христијанската епоха Аристотел дал точна дефиниција за љубовта: тоа е „кога на другиот му посакуваме добро". А за христијаните, тоа е живот заради доброто на другите. И ако некој каже: „му посакувам (и посакувам) не само земна среќа туку и блага вечност, и повеќе од тоа не ми е неопходно"- тоа е љубов. А ако тој или таа каже дека го посакува истото, но само заедно со него самиот и тоа по секоја цена - тоа е страст.
Исто така, љубовта може да се покаже како трагедија, човечка внатрешна драма кога не е возвратена или при страшна болест на саканиот, а страста - тоа е несреќа која личноста ја носи во животот на другите, од која особено страда другиот, како и таа самата во помала мерка.
Секако, неразумно е потхранувањето на романтизмот на „Розовите едра" на својата ќерка: чекај го принцот кој ќе доплови со бродот и ќе те одведе во „далечната земја ", каде ќе бидеш исклучително среќна со него, окружена со сето она за кое што човекот сонува.
Ова е непромислена крајност.
Од друга страна, спротивно на ова, постои еден краен прагматизам, според кој не би требало да има никакви чувства, туку само рационално осмислена пресметливост: годините на младата личност одовараат, надворешноста, се чини - не е лоша, близок е социјалниот статус, и во однос на карактерот - ништо. Ова им изгледа како подготвеност за свадба. А потоа ќе видиме како ќе почне се¬мејниот живот. Ова е другата крајност.
За повеќето млади православни луѓе веројатно вистинскиот пат е некаде на средината: од една страна душевната (не секогаш духовна) емоционална поврзаност со човекот, стремежот кон него, а од друга страна - проценката дека ние во голем дел се согласуваме, дека помеѓу нас нема принципиелни светогледни разлики. Кога сето ова е усогласено, тогаш тоа е најтрезвениот, најмудриот пристап во устројувањето на семејниот живот.


Што да се прави кога си уверен дека е невозможно да љубиш, потребно ли е да чекаш и да се надеваш дека ќе го најдеш човекот кој што го бараш?


Тоа зависи од она што го сметате дека е љубов. Доколку љубовта ја квалификувате со тоа што е опишано во „Евгениј Онегин", а особено во „Ромео и Јулија" или пак во „Јунакот на нашето време", тогаш сигурно е подобро, да не се очекуваат такви емотивни состојби. Можно е да се случи, но за среќа Господ не благословува такви страсти, кои во светската литература се сметаат за љубов. Тие не мора да бидат груби телесно и да се непристојни, барем до XX век, почести се душевните, но тоа секако се страсти. И затоа да се чека и да се тежнее кон такви чувства, не е препорачливо на било кој начин.
Но, поради отсуство на љубов или поради неспособност за неа, ние подразбираме емотивна и душевна одбивност кон некој човек, кој според сите логични заклучоци е добар за нас, но душата не го прифаќа и не сака да биде блиска со него, и ако ги броиме минутите кога тој или таа конечно ќе заминат, тогаш секако, принудувањето себе си да се врзеш со тој или таа за цел живот, е крајно непожелно.
Секој кој може да живее со вера и надеж во Бога, молејќи се, барајќи и очекувајќи средба која што ќе ја испрати Господ, тој и ќе ја најде таа средба. За тоа зборува целокупното искуство на Црквата.

Превод: Свештеник
Емил Атанасов

 

Извор: ТРОИЧНИК бр.52

28.09.2018 лето Господово

 

Друго:

МОНАХ МАКАРИЈ, НОВИОТ ХРИСТОВ СТРАДАЛНИК ...

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!
Октомври 30, 2018

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на мачениците, пример за чистота, огледало на велокодушните, восхит на премудрите, чуварко на верата христијанска, изобличителке на лагата идолска, поборничке на Божественото…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 858
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1129
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

СВЕТИ ЕФРЕМ СИРИН ЖИВОТОПИС, ТВОРЕШТВО И КАРАКТЕРИСТИКА

Окт 18, 2018 Житија 1074
Над сè, свети Ефрем си останува прекрасен проповедник – амвонот е почеток и крај на…

Беседи

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

Браќа, да нe нè зарoби филoзoфијата, кoја, нагаѓајќи гoвoри дeка нeма вeчeн живoт ниту вoскрeсeниe oд мртвитe, бидeјќи ниe нe дoаѓамe дo Вистината сo нагаѓањe чoвeчкo, туку сo Бoжјo oткрoвeниe.

БEСEДА  за живата надeж

БEСEДА за живата надeж

Нo, кoј дeнeс им пoкажа живo надeвањe на луѓeтo, кoј и какo? Апoстoлoт Пeтар oдгoвара на oва прашањe: “Гoспoд наш Исус Христoс и тoа сo вoскрeсeниeтo oд мртвитe. Никoј друг...

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

Духoт нeпoмрачeн сo грeв глeда вo нeбoтo и нe глeда грoб; пoмрачeниoт дух сo грeв глeда вo грoбoт и нe гo глeда нeбoтo. Грeвoт и дoбрoдeтeлта управуваат сo духoвниoт вид...

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Бог е совршен, и како совршен, сѐ што прави – прави совршено. Кога Бог го направи човекот, всушност, направи бог – иако не по природа. Направи човекобог, кој треба да...

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Телесните слабости постојано не вовлекуваат во нешта кои се сосема спротивни од патот на духовното совршенство. Телесните искушенија можат да не насочат кон пороци и кон секакво зло, а единствен...

« »