логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 Молитвослов

Луѓето многу сакаат да зборуваат. Нашите мобилни телефони ни помагаат да зборуваме насекаде, со секого, секогаш, и практично – непрекинато.

Ова ми се виде навистина точно еден ден, додека одморав на една клупичка во централниот парк во Бостон, откако прошетав низ околината. Штом малку се загледав во луѓето, бев зачуден кога видов дека речиси сите поминувачи зборуваа или слушаа некого на телефон. Изгледаше како никој да не ја гледа прекрасната зелена трева, дрвјата или цвеќињата.

Тие поминуваа како заслепени, разговарајќи со некој кој беше невидлив. Најверојатно син ми не се шегуваше кога пред некој ден ми рече дека без мобилен, се чувствува како да е гол.

Постојаната потреба за зборување ме потсетува на молитвата. Молитвата вообичаено се објаснува како разговор со Бога (св. Јован Златоуст). Па, за да не се чувствувам како да стрчам гледајќи ја оваа толпа на луѓе поврзани на нивните телефони, го извадив мојот мобилен од џебот.

Го завртев бројот и започнав да разговарам, велејќи „Ти благодарам, Боже, за овој прекрасен ден – сончевото сино небо, дрвјата, зелената трева и птиците – и за сите луѓе околу мене.“ Му заблагодарив од длабочините на моето срце за овој прекрасен град и за спомените кои ги сочував од него. Секако, спомнав и нешто за моите потреби, барајќи помош за парохијата и за моето семејство.

Открив дека можам да се молам преку мобилниот. Но, се сетив што ми кажа еден парохјанин еднаш: „Сакам да се молам насекаде, но многу е подобро в црква.“ Секој разговор со Бога во Црквата, во Неговиот дом, е повик по локална тарифа.

Кога св. ап. Павле им пишува на Солунјаните да се молат непрестајно, тој ги охрабрува нив, но и нас, да се молиме во секое време, на секое место, заедно или насамо, просејќи го она што е потребно, а особено „да Му благодариме на Господа, зашто тоа е волјата на Бога во Исуса Христа.“ А бидејќи голем дел од времето ми минува во кола, возејќи се од едно до друго место, забележав дека исто така, можам да се молам во мојот автомобил.

Православниот начин на непрестајно молење е преку молитвата на срцето. Оваа молитва, „Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме мене, грешниот“, е усогласена со нашето дишење. Првиот дел го кажуваме додека вдишуваме, а вториот дел при издишувањето на воздухот. На овој начин дишејќи, ние се молиме. Оние кои имаат опит во срдечната молитва можат да зборуваат со луѓето, да извршуваат секакви послушанија, па дури и да спијат, без нивната молитва да престане.

На еден поинаков начин, молитвата може да се разбере како чувствување на Божјото присуство. Тогаш, оваа непрестајна молитва е сеќавањето на Божјото присуство со нас и во нас, секоја секунда и насекаде. За почеток, како пример за ова чувство може да ни послужи мајката. Таа не може да издржи без нејзиното бебе ни на момент. Дури и тогаш треба да оди некаде, и ја има најмено најдобрата бејбиситерка на светот, таа не може да го тргне нејзиното бебе од умот и од душата. Па макар и на момент да заборави на бебето, веднаш ја обзема чувство на огромно покајание, ја гризе совеста. Истото треба да важи и за нас, кога градиме еден вистински однос со Бога.

Тој ден, одморајќи се на клупичката во паркот во Бостон, откако искрено поразговарав со Бога на мобиниот, се почувствував малку смешно. Нам не ни е потребен мобилен за да Му се молиме на Бога. Не ни требаат ниту телефонски секретарки за да примиме важна порака од Него тогаш кога не сме дома, или кога разговараме со некој друг, на „другата линија.“ Но, ако не сакаме да имаме пропуштени повици од Бога, мора да ги чуваме нашите умови и срца непрекинато вклучени во Неговата бескрајна љубов. Свештеник Корнел Тодеаса

Извор: http://pravoslavie.mk.

 

23.10.2017 г.



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 09, 2019
7.Vselenski.sobor

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има најголема слобода и моќ пред престолот Божји, и нејзе Црквата, по Бога, најмногу ја почитува и прославува во своите безброј молитви и химни, како најсилна заштитничка и…
Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот,…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 142
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 342
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Беседи

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

Eдинствoтo на вeрата, браќа, и пoзнавањeтo на Синoт Бoжји, Гoспoда Исуса Христа Спаситeлoт, сoeдинува двајца луѓe вo eдeн чoвeк, илјада луѓe вo eдeн чoвeк и мнoгу милиoни луѓe вo eдeн...

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

« »