логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 


Devojka.sveka.jpg

 

 

 ЗА ДУХОВНИЦИТЕ И ИСПОВЕСТА

    Децата треба до најрана возраст да ги поттикнуваме, најпрво со личен пример, да се советуваат со духовникот и да бидат послушни на неговиот збор како на збор Божји. Не е од  особена важност што сака да му каже детето на духовникот, ниту пак во каков вид ќе се одигра таа средба: како договорен разговор или пак, како спонтана средба. Важно е за време на секоја средба свештеникот да покажува љубов и грижа кон детето и тоа детето да стекнува поверение во свештеникот. Чувстувајќи дека со свештеникот може слободно да разговара за која било тема (за училиштето, за шегите, соништата...) детето многу полесно ја восприема Божјата реч за секој аспект на својот живот. Искрените исповести во тој облик можат да започнат од најрана возраст, буквално штом детето ќе проговори. Дури и бебињата треба да ги навикнуваме на присуството на свештеникот и на тоа свештениците да ги благословуваат, да се чувствуваат љубени од страна на свештеникот. Возрасните со своето ѕурење не би требало да го пореметуваат разговорот помеѓу детето и свештеникот, ниту да го прекинуваат разговорот, исто онака како  што не би требало тоа да го чинат кога е во прашање разговор помеѓу возрасен човек и свештеник.
    Сѐ што учат, децата учат прв пат. Децата можат да научат да ја почитуваат исповедтта, меѓутоа постојат и препреки кои треба да се надминат кај некои деца, а тоа особено се однесува на срамежливоста. Начинот на кој зборуваме за исповеста, кога таа тема ќе се појави во разговорот, може во значителна мера да ги охрабри нашите деца за исповед. Секогаш би требало да се нагласува дека, навистина нема врска што сите сме природно срамливи или неодлучни кога во прашање е исповеста, така што на првата исповед може да ни се случи да ни се врзе устата или пак може да се случи да не знаеме што да кажеме или што да правиме. Ако детето дојде на исповед со поверение во свештеникот, секој свештеник кој е полн со љубов и молитва ќе најде начин да го охрабри детето и да го поучи. Секој свештеник е свесен дека нашето сфаќање на она што го исповедаме на исповеста расте взаемно со нашето духовно возрастување.  Кога возрасните одат на исповед тие се молат на Бог да им подари храброст да ги согледаат своите гревови.  Меѓутоа, во тое е и главната работа, детето на исповед доаѓа онакво какво е  и на исповед  говори (или се обидува да  каже) од кои постапки или зборови се срами.
    Кога зборуваме за свештениците, мораме да нагласиме дека тоа се луѓе кои  е невозможно да се шокираат. Ни најделикатнитге нешта, ни најтешките гревови кои мораме да ги исповедаме не можат да го шокираат човекот Божји кои во своите молитви на Литургијата ги чувствува сите страдања и искушенија на целиот свет. Ние, исто така мораме да го убедиме детето дека свештеникот никогаш нема да го изневери неговото поверение. Многу деца мислат дека свештеникот ќе им каже на нивните родители она што му го кажале на исповеста, како и тоа родителите да зборуваат на свештеникот за она што нивните деца го направиле или би можеле да го направат.
    Родтелите  би требало да избегнуваат да се мешаат во Светата тајна на исповед, доколку не сакаат да ги лишат своите деца од благодатта на оваа света тајна. На свештеникот му е тешко слободно да се моли и да го советува детето по свое вдахновение, а ко родителите на тоа дете претходно му кажале што детето би можело да каже на исповедта или што тој како свештеник би требало да каже на детето на исповедта. Ние одиме на исповед за да ги исповедаме нашите гревови и промашувања, а кога зборуваме за други луѓе го чиниме тоа исклучиво тогаш кога тоа е неопходно за да го објасниме  гревот кој го исповедаме и за да добиеме совет во врска со нашето идно однесување. Мораме да имаме поверение во духовникот на нашите деца.
    Исповедта во ниеден случај бе би требало да му се претставува на детето како само една обврска, туку како можност да добие прошка од Самиот Христос. Од друга страна, никогљаш не би требало да се говори за децата кои одат на исповед “Зар не се слатки? ” или “Добро девојче”, бидејќи тоа ги збунува децата и гиодвраќа од исповест. Ако детето дојде на исповед, макар тоа да има само пет години, тој негов чин би требало да се разбере како нешто сосема нормално и да се прифати сосема сериозно.

(продолжува)
Од книгата: Васпитајте своје дете од С. Магдалена

Подготви: Маја Белева

Наслов на оригиналот:
Sister Magdalen
Reflections on children in the Orthodox Church today
(Stavropegic Monastery of St. John the Baptist
Tolleshunt Knights, Essex)



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 734
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Митрополит Струмички Наум:  Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Теологија без умно-срдечна молитва е повеќе технологија, т.е. умешност, односно техника на составување и вообликување на мислата и на зборот, отколку богословие, отколку Божјо слово; повеќе знаење што произлегува од...

 Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Во духовната пустина на овој суетен свет, на ова место на нашето исконско туѓинување, огромна е човечката жед за љубов. Дури и се навикнуваме да живееме без внимание кон себе...

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Да си споменеме за да поверуваме во она дека сė што е соединето со Бога е спасено, та освестеното да го примениме во нашите животи. Да престанеме да ги распнуваме...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Исто така, извршен e и Литургискиот (Евхаристиски) збор, и тој е збор во сила; извор на слово во сила, кое повторно и повторно го обновува светот; затоа што Христос е...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥  (03.07.2020)

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥ (03.07.2020)

Свети Наум бил мудар учител, единствен раководител на монасите, решителен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Тој постојано работел на преводи на светото Писмо и другите богослужбени книги од грчки на...

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Кој им е проблемот на фарисеите, тогашни, денешни и на сите времиња? Тоа што постојано бараат грешка; но не баш кај секој, туку посебно кај оној на кого се фиксирани....

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

И најважно од сѐ е – на секое зло да враќаме со добро, со љубов. За да ни биде дозволено да ја кажуваме оваа молитва треба и во мислите и...

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

Важно е да напомнеме дека и покрај големите и епохални откритија на науката, животот на денешните луѓе не ѐ подобар. Напаротив создаден ѐ кај луѓето страв и немир, наместо радост...

Митрополит Струмички Наум: Кој се гневи, без причина, на братот свој (27.06.2020)

Митрополит Струмички Наум: Кој се гневи, без причина, на братот свој (27.06.2020)

И така, не оди да се причестуваш со Светите Тајни Христови ако не си побарал прошка од братот свој, ако не си му одговорил со љубов или ако не си...

« »