логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Толерантни кон човекот, но не и кон болеста

Интервју со јеромонах Димитриј Зографски за сајтот „Всемирното Православие"

Јеросхимонах Димитриј, секоја година Бугарската православна црква, а исто така и сите помесни православни цркви, изразуваат противење на новиот феномен „геј паради", но попусто.
- За жал, работите не се во рацете на Црквата, туку во рацете на секој еден од нас. Проблемот е што како целина отстапуваме од Бога. Така што тоа е избор, кој стои пред сите нас - дали ќе се упатиме кон вечноста или ќе започнеме да се поистоветуваме со таквите јавни изопачувања. Проблемот е, што во моментов тие изопачувања многу активно се проповедаат, вклучително, преку пропагандната дејностна на 18 делегати од разни земји. Веќе тие држави би требало да се понапредни од нас, и навистина економски тие се понапред од нас, но се гледа, дека во духовен однос и морал тие имаат отстапено многу подалеку од нас.

-    Вепат, дека да го прифатиш различниот е дело на толерантноста.
-    Прашањето е, дали таа разлика го убива другиот. Претставете си, дека ќе сретнете лепрозен и тој, наместо да бара начин да се исцели и да стане здрав и нормален, да ви рече: „Биди толерантен кон мојата болест". Значи, лепрозниот не бара да сме толерантни кон самиот него, туку кон неговата болест. Притоа тука станува збор токму за болест, која го убива човекот. Повторувам, дека ако пациентот во некоја болница го замоли лекарот да биде толерантен кон неговата болест, тој никогаш нема да биде излекуван. Можеме да бидеме толеранти кон човекот, но не и кон болеста. И не само да бидеме толерантни, туку и да го сакаме човекот. Ако, пак, го сакаме, тогаш треба да мудадеме можностда се излекува.

-    Според научниците-лекари хомосексуалноста е неизлечнива болест.
-    Прво, самите хомосексуалци не тврдат дека тоа е болест, туку дека било избор на живот. Второ, Светото Православие вели, дека човекот има волја да греши, но има и волја да не греши. Дури и човек да носи такви склоности во себе, тој може да се бори со нив. Односно, никој не е предодреден да биде хомосексуалец, туку секој има избор каков да биде. Ако немаше таков избор, тогаш бесмислени ќе беа зборовите на Господ, кој им ветува награда на праведниците, и казна на грешниците. Тогаш би значело дека сите се предодредени - едни за спасение, други за погибел, а тоа не е вистина - Господ му дава избор на секој човек.
-    Тие велат,„6ез нас, различните, сите ќе бидат еднакви", и го објавуваат ова на своите демонстрации.
-    Тоа е проблемот, што една болест не може и не треба да се рекламира. Ако еден блескав метален сад биде зафатен од 'рѓа, нормално е сопственикот одново да го исчисти, инаку тој ќе кородира и ќе се дупне. Зошто да се фалиме со својата 'рѓа? Истото е и со гревот и страста. Но уште поопасна е таа страст, која е противприродна.
-    Освен посланијата и проповедите, каков е другиот арсенал на Црквата против таа појава?

-    Човекот самиот треба да го направи својот избор за тоа, каков сака да биде. Треба да ги воспитуваме луѓето околу нас во здравото, христијанското. Но сега повторно доаѓа моментот, во кој, за жал, христијаните ќе се покажат малцинство. Ете, сакаат да протнат такви закони, та да не смееш слободно да ја изразиш својата нормалност, и можеби, како во древните времиња, пак ќе биде легализирано гонењето против оние, кои мислат на христијански начин. Истовремено активно се прифаќаат закони за слободно заедничко живеење без брачен сојуз; гејовите и нивните заедници сакаат сè поголеми слободи и гледате на која страна оди општеството како целина. Затоа е важно да ги спасиме барем оние, кои се околу нас - со личниот пример и збор. Најголема е одговорноста на оние, кои имаат достап до најмногу луѓе – министер - претседател, делегати, патријарх, митрополити. Но и секој од нас, православните, во својот тесен круг, може да биде еден мал апостол.

-    Заиштитниците на гејовите ја критикуваат Црквата, дека таа ги проповеда Христовите вредности, а некои манастири се претворени во дувло на развратот.
-    Манастирите се одраз да општеството и ако во самото општество има многу хомосексуалци, такви може да има и во некои од манастирите. Монашките обители не се само прибежиште на ангели, туку напротив - манастирите се сметани отсекогаш за болници, бидејќи во нив луѓето се лечат од своите страсти. Случајот со Тројанскиот манастир беше крајно непријатен и збунувачки, но ете, јас живеам 12 години на Света Гора, во Зографскиот манастир, и можам да посведочам дека таму нема хомосексуалци. Дури и да има луѓе, кои се склони кон хомосексуалност, тие, сепак, се борат со таа склоност, се исповедаат и не го извршуваат самиот грев. Како што болниот сака да се излекува, така е и со страста - треба да се бориш со неа, додека таа да се излекува.
-    Има ли рецепт, лек, молитва?


-    Свети Григориј Богослов вели, дека слично на другите блудни страсти, и кон лечењето на таа противприродна страст треба да се пристапува исклучително сериозно, пред сè со јасна свест за духовната пропаст, до која човекот стигнал, ако тргне според неа. Човекот треба да има решителност да се избори со таа страст. Затоа е најважно во секоја духовна борба – човекот да разбере, дека всушност е исправен пред избор за живот или смрт. И да не се согласува со она што му го сугерираат лошите помисли, и да не си мисли, дека гревот е речиси неизбежен.
Тоа е една духовна борба, која можеби е напорна, но е во рацете на верникот, кој искрено го повикува Бога, за да добие спасение. Бог од никого не се одвраќа, туку ја прима молитвата на секој човек! Токму поради тоа надежта на човекот треба да е во Бога! Бидејќи само Он е Тој, Кој може во еден миг да ја излекува и спаси секоја ранета душа.

Извор: Амвон



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Јули 01, 2019

„Осаменоста не е во тоа што сме сами, туку во тоа дека не постои ништо по кое копнееме.“

Јас сум академски сликар и наивен писател. Учев да бидам сликар, но писател – не. Впрочем, каде се учи за тоа? На пример, Толстој по занимање бил гроф, Чехов - лекар, Сент Егзипери, авијатичар – а да не го споменеме Чарлс Буковски, кој бил поштар“.
Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…

Акатист кон свети Нектариј Егински

Ное 25, 2018 Полезно и Потребно 1313
КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен…

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1859
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 1237
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

Беседи

Слово за свети Јован Богослов и свети Тихон Московски

Слово за свети Јован Богослов и свети Тихон Московски

„Да зборувам на сите човечки јазици, па дури и на ангелски, штом љубов немам, ќе бидам бакар, што ѕвони, или кимвал, што ѕвечи. Да имам пророчки дар и да ги...

БEСEДА за бoжeствoтo на Синoт и битната eднаквoст сo Oтeцoт

БEСEДА за бoжeствoтo на Синoт и битната eднаквoст сo Oтeцoт

Затoа, всушнoст, и Синoт сe oвoплoтил за сo Сeбe да им oбјави на луѓeтo и за Сeбe си, и за Oтeцoт и за Свeтиoт Дух, eднoсушнoтo Бoжeствo, трoичнo пo ипoстас....

БEСEДА  за вoскрeснатиoт и живиoт Гoспoд Кoј e вoскрeсeниe и живoт

БEСEДА за вoскрeснатиoт и живиoт Гoспoд Кoј e вoскрeсeниe и живoт

Јас сум вoскрeсeниeтo и живoтoт (Јн. 11:25). Oвиe свeти збoрoви ги изрeкoл Гoспoд Исус Христoс. Oн нe самo штo ги кажал, туку и сo дeлo ги дoкажал. Вoскрeснувајќи ја ќeрката...

Архимандрит Партениј Бигорски: Вечното знаме на Христијаните

Архимандрит Партениј Бигорски: Вечното знаме на Христијаните

Голема е и длабока мистиката што овој четворокрак симбол ја содржи во себе; тој таинствено бил предобразуван низ целата епоха на Стариот Завет, како претсказание за Распетието на Синот Божји...

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Методија Митановски: РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТАТА ВЛАДИЧИЦА НАША БОГОРОДИЦА И СЕКОГАШ ДЕВА МАРИЈА

Методија Митановски: РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТАТА ВЛАДИЧИЦА НАША БОГОРОДИЦА И СЕКОГАШ ДЕВА МАРИЈА

 За едни, среќа е власта, за други-богатството, за трети-славата, јавното признание, за некого семејството, за некого работата.... Многу луѓе можат да кажат разни карактеристики за среќата. Но ниту една нема...

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Девата се раѓа од неплодна утроба, но дури и да била плодна, рождеството пак би било чудесно. О, големо чудо! Штом времето на сеење поминало, тогаш жетвата дошла; штом огнот...

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

Тoј пoчeтoк e вo Слoвoтo Бoжјo, вo Синoт Бoжји. Oн гo запoчнал и сoздавањeтo на свeтoт и спасeниeтo на свeтoт. Кoј и да сака да гoвoри билo за сoздавањeтo на...

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Свети Јован Крстител, кој од Господа бил предназначен да биде посредник помеѓу времето на Законот и времето на Благодатта, Го видел Спасителот Христос уште додека се наоѓал во утробата на...

« »