логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Толерантни кон човекот, но не и кон болеста

Интервју со јеромонах Димитриј Зографски за сајтот „Всемирното Православие"

Јеросхимонах Димитриј, секоја година Бугарската православна црква, а исто така и сите помесни православни цркви, изразуваат противење на новиот феномен „геј паради", но попусто.
- За жал, работите не се во рацете на Црквата, туку во рацете на секој еден од нас. Проблемот е што како целина отстапуваме од Бога. Така што тоа е избор, кој стои пред сите нас - дали ќе се упатиме кон вечноста или ќе започнеме да се поистоветуваме со таквите јавни изопачувања. Проблемот е, што во моментов тие изопачувања многу активно се проповедаат, вклучително, преку пропагандната дејностна на 18 делегати од разни земји. Веќе тие држави би требало да се понапредни од нас, и навистина економски тие се понапред од нас, но се гледа, дека во духовен однос и морал тие имаат отстапено многу подалеку од нас.

-    Вепат, дека да го прифатиш различниот е дело на толерантноста.
-    Прашањето е, дали таа разлика го убива другиот. Претставете си, дека ќе сретнете лепрозен и тој, наместо да бара начин да се исцели и да стане здрав и нормален, да ви рече: „Биди толерантен кон мојата болест". Значи, лепрозниот не бара да сме толерантни кон самиот него, туку кон неговата болест. Притоа тука станува збор токму за болест, која го убива човекот. Повторувам, дека ако пациентот во некоја болница го замоли лекарот да биде толерантен кон неговата болест, тој никогаш нема да биде излекуван. Можеме да бидеме толеранти кон човекот, но не и кон болеста. И не само да бидеме толерантни, туку и да го сакаме човекот. Ако, пак, го сакаме, тогаш треба да мудадеме можностда се излекува.

-    Според научниците-лекари хомосексуалноста е неизлечнива болест.
-    Прво, самите хомосексуалци не тврдат дека тоа е болест, туку дека било избор на живот. Второ, Светото Православие вели, дека човекот има волја да греши, но има и волја да не греши. Дури и човек да носи такви склоности во себе, тој може да се бори со нив. Односно, никој не е предодреден да биде хомосексуалец, туку секој има избор каков да биде. Ако немаше таков избор, тогаш бесмислени ќе беа зборовите на Господ, кој им ветува награда на праведниците, и казна на грешниците. Тогаш би значело дека сите се предодредени - едни за спасение, други за погибел, а тоа не е вистина - Господ му дава избор на секој човек.
-    Тие велат,„6ез нас, различните, сите ќе бидат еднакви", и го објавуваат ова на своите демонстрации.
-    Тоа е проблемот, што една болест не може и не треба да се рекламира. Ако еден блескав метален сад биде зафатен од 'рѓа, нормално е сопственикот одново да го исчисти, инаку тој ќе кородира и ќе се дупне. Зошто да се фалиме со својата 'рѓа? Истото е и со гревот и страста. Но уште поопасна е таа страст, која е противприродна.
-    Освен посланијата и проповедите, каков е другиот арсенал на Црквата против таа појава?

-    Човекот самиот треба да го направи својот избор за тоа, каков сака да биде. Треба да ги воспитуваме луѓето околу нас во здравото, христијанското. Но сега повторно доаѓа моментот, во кој, за жал, христијаните ќе се покажат малцинство. Ете, сакаат да протнат такви закони, та да не смееш слободно да ја изразиш својата нормалност, и можеби, како во древните времиња, пак ќе биде легализирано гонењето против оние, кои мислат на христијански начин. Истовремено активно се прифаќаат закони за слободно заедничко живеење без брачен сојуз; гејовите и нивните заедници сакаат сè поголеми слободи и гледате на која страна оди општеството како целина. Затоа е важно да ги спасиме барем оние, кои се околу нас - со личниот пример и збор. Најголема е одговорноста на оние, кои имаат достап до најмногу луѓе – министер - претседател, делегати, патријарх, митрополити. Но и секој од нас, православните, во својот тесен круг, може да биде еден мал апостол.

-    Заиштитниците на гејовите ја критикуваат Црквата, дека таа ги проповеда Христовите вредности, а некои манастири се претворени во дувло на развратот.
-    Манастирите се одраз да општеството и ако во самото општество има многу хомосексуалци, такви може да има и во некои од манастирите. Монашките обители не се само прибежиште на ангели, туку напротив - манастирите се сметани отсекогаш за болници, бидејќи во нив луѓето се лечат од своите страсти. Случајот со Тројанскиот манастир беше крајно непријатен и збунувачки, но ете, јас живеам 12 години на Света Гора, во Зографскиот манастир, и можам да посведочам дека таму нема хомосексуалци. Дури и да има луѓе, кои се склони кон хомосексуалност, тие, сепак, се борат со таа склоност, се исповедаат и не го извршуваат самиот грев. Како што болниот сака да се излекува, така е и со страста - треба да се бориш со неа, додека таа да се излекува.
-    Има ли рецепт, лек, молитва?


-    Свети Григориј Богослов вели, дека слично на другите блудни страсти, и кон лечењето на таа противприродна страст треба да се пристапува исклучително сериозно, пред сè со јасна свест за духовната пропаст, до која човекот стигнал, ако тргне според неа. Човекот треба да има решителност да се избори со таа страст. Затоа е најважно во секоја духовна борба – човекот да разбере, дека всушност е исправен пред избор за живот или смрт. И да не се согласува со она што му го сугерираат лошите помисли, и да не си мисли, дека гревот е речиси неизбежен.
Тоа е една духовна борба, која можеби е напорна, но е во рацете на верникот, кој искрено го повикува Бога, за да добие спасение. Бог од никого не се одвраќа, туку ја прима молитвата на секој човек! Токму поради тоа надежта на човекот треба да е во Бога! Бидејќи само Он е Тој, Кој може во еден миг да ја излекува и спаси секоја ранета душа.

Извор: Амвон



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…
Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1450
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 911
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1172
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

Беседи

Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: Недела на слепиот

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Недела на слепиот

Но, слепиот човек прогледал дури во оној миг кога станал послушен на Божјата заповед и ја прифатил Божјата промисла за себе, која била поинаква за него, ако ја споредиме со...

Стефчо Беќарски:✥  ШЕСТА НЕДЕЛА ПО ВЕЛИГДЕН ✥

Стефчо Беќарски:✥ ШЕСТА НЕДЕЛА ПО ВЕЛИГДЕН ✥

 Духовното гледање претставува гледање на вистината. Вистината се состои во сфаќање на фактот дека сите ние сме грешни. Духовниот поглед се избиструва кога човекот ќе биде способен да ги открива...

БEСEДА за свeтитe Бoжји луѓe

БEСEДА за свeтитe Бoжји луѓe

Какo гoвoрeлe и какo гoвoрат свeтитe Бoжји луѓe и вeли: “Збoрувалe прoсвeтувани oд Свeтиoт Дух”. Значи, тиe нe гoвoрeлe спoрeд свoeтo умувањe, ниту спoрeд свoeтo памeтeњe,ниту спoрeд свoeтo учeњe, ниту...

За силата на смртта и на крстoт Христoв

За силата на смртта и на крстoт Христoв

Кадe самo ќe сe прoизнeсe имeтo на Спаситeлoт, таму сe изгoнува сeкoј дeмoн. Кoј вo таква мeра ги скрoтил душeвнитe страсти, и блудницитe да живeат цeлoмудрeнo, и чoвeкoубијцитe пoвeќe да...

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

“Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така? Зар не го дишеме воздухот сите еднакво? Како тогаш не се срамите да...

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

« »