логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Свети Климент, архиепископ Охридски

Vovedenie.Presveta Глас четврти:

Со зборови си ги упатил народите во верата Божја; со делата си се издигнал, преблажени; кон божествен и блажен живот. Со чудеса си ги просветлил оние што пристапуваат верно кон тебе, со знаменија си ја осветлил темнината. Поради тоа го славиме твојот божествен спомен Клименте.  Повеќе...

 
✣✤✣ ЧОВЕКОВАТА РЕШИТЕЛНОСТ ДА НЕ ГРЕШИ ПОВЕЌЕ ✣✤✣

Веродостоен знак дека дошло до искрено покајание според кој грешникот може да препознае дека Бог навистина му ги простил гревовите е омразата и одбивноста кон сите грвови до таа мера што човек попрво би се согласил да умре одошто со својата волја да греши пред Бога; покрај тоа, во него се појавува желбата да им простува на сите, се јавува чувство на леснотија, на чистотија, на необјаснива радост на длабок мир, желба да прави се' само во слава на Бога, да ја замрази и да ја отстрани гордата желба да си припишува слава на себеси. И обратно, недостојното покајание, по кое остануваат гревовите, предизвикува чувство на незадоволство, со двојна тежина го притиска срцето, како некое тешко, матно, нејасно чувство на огорченост.

Запамти, покајанието нема да биде целосно и полезно доколку во тебе не постои внатрешна цврста решителност да не се враќаш на гревот кој си го исповедал. Aко за било кој грев (паѓање) велиш: "Прости ми!", се ќе ти биде простено, но ако велиш така, а потоа повторно се вратиш на гревот и не се бориш со него, тоа значи дека твоето покајание е лажно; тоа значи дека се каеш и остануваш во гревот. Господ да чува!
Човекот треба да го спознае својот грев и да го намрази, треба да вложи што е можно повеќе напор за да не се враќа на поранешните беззаконија.

Простувањето на гревовите е ослободување од страстите, и оној кој не се ослободил преку благодатта, сеуште не добил простување. За човек да добие простување од Бога треба да го промени сиот свој живот, и оставајки ги пороците, постојано да живее добродетелно.

Покајанието не се цени според количината на времето, туку според расположението на душата. Оној кој го мрази гревот бега од него и брзо ги поразува страстите во него; Меѓутоа, често се случува исповедникот да не го забележува својот духовен раст и тоа да го вознемирува, како што е случај со тебе. Му се чини дека стои во место, или дека станал полош одошто бил: "Еден чекор напред, два назад." Не грижи се мој пријателе, тоа само така ти се причинува, всушност нема случај во кој секоја исповед да не изврши промена кон подобро кога човек тежнее кон благодатта и кога има добра желба да се поправи, да го задуши гревот во себе.
Човек не може да си суди праведно, не може да знае дали станал подобар или полош. Само на духовниот отец Господ му ја отткрива вистината, само тој знае во каква состојба се душите на неговите деца. Обично зголемената строгост кон себеси и засилениот страв од гревот во човека создаваат впечаток дека гревовите се умножиле и дека духовната состојба наводно не се подобрила, туку дека станала полоша. Освен тоа, Господ од нас често ги сокрива успесите за да не паднеме во фарисејство, суета и гордост.

Се случува, иако не сме се ослободиле од гревот, честите исповеди и причестувањето со Светите Тајни да го разнишат и сосема да го ослабат неговиот корен, така што со тоа и самата борба со гревот и страдањето заради свесноста за својата огревовеност и носат на душата голема полза. Затоа немој да се плашиш, пријателе, дури и ако секој ден паѓаш... Стани што побргу, кај се и подвизувај се смело, и Господ ќе те награди за трпението.
Покајанието не е само исповед во црква, тоа е целиот човечки живот во покајание и во покајничко чувство. Треба да го зачуваме тоа чувство до самата смрт, постојано со умот мораме да бидеме во адот, то ест, искрено да мислиме дека сме достојни за адот, но да не очајуваме, туку да се надеваме во Божјото милосрдие. Доколку човек го изгуби тоа чувство на сосптвената непотребност, ќе ја изгуби благодатта.
Гревот врз нас остава таква дамка која не може да се исчисти со ништо друго освен со искрено покајание и со горчливи солзи поради него.
Оној кој не плаче поради сопствените гревови, ќе плаче поради казната за гревот и во овој, но и во идниот живот; затоа е подобро овде доброволно да се исплачеме за своите гревови и да истрпиме заради нив, одошто вечно да плачеме во маки.

Секој грев се прави поради наслада и влегува преку насладата, затоа простувањето на гревовите се дава преку страдање и тага, а гревот се избркува со огорченост и солзи.

Старец Сава Псковско-Печерски

Извор: Агапиј Тивериополски

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 09, 2019

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има најголема слобода и моќ пред престолот Божји, и нејзе Црквата, по Бога, најмногу ја почитува и прославува во своите безброј молитви и химни, како најсилна заштитничка и…
Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот,…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 138
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 326
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

« »