логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 Во Македонија има многу талентирани музичари, но недостига соодветна и покомплетна едукација. За оперски пејач не е доволно само да работи на својот глас туку и да знае повеќе јазици, актерска игра, танц, мечување и други вештини со кои се среќава на сцена. Диригентот, пак, мора да вежба со жив оркестар, без такво искуство не може да се земе диплома, вели Хорнер, режисерка на „Хофмановите приказни“
 

 

Урсула Хорнер

УРСУЛА ХОРНЕР, АВСТРИСКА РЕЖИСЕРКА

Со првата продукција реализирана на сцената на МОБ, Росиниевата „Италијанка во Алжир“ во 2007 година, австриската режисерка Урсула Хорнер внесе нова енергија на сцената на нашата оперска куќа, промовирајќи активен и динамичен музички театар. Оттогаш до денес на сцената на МОБ постави неколку оперски продукции, а нејзино беше и режиското видување на „Хофмановите приказни“, со кои се отворија „Мајските оперски вечери“. Она што е најспецифично и по што од километар се препознаваат нејзините оперски поставки се динамичноста и енергичноста наспроти статиката што главно доминираше во продукциите што се поставуваа на нашата сцена.

Што ви беше мотив да ги поставите „Хофмановите приказни“ во Македонија?
- Приоритет ми беше да покажам дека во македонската опера е можно да се реализира висококвалитетна претстава што може да се мери со светски оперски куќи. Мислам дека успеавме да направиме квалитетна продукција на „Хофмановите приказни“, која ќе има долговечен живот на сцената на МОБ.

Од режисерот зависи динамиката во претставата, дали ќе биде жива и енергична или здодевна и статична. Како успевате да ја избегнете статиката во вашите оперски поставки?
- Мојата визија е во директна корелација со сите аспекти што се важни за создавање квалитетно музичко-сценско дело. Важни се повеќе работи, не само сценското движење, кое секогаш претпочитам да биде динамично, туку и максимално искористување на потенцијалите на уметниците, визуализацијата преку сценографијата, костимографијата и дизајнот на светло. Сепак најважно од сѐ е да се направи претстава што ќе биде разбирлива за публиката без да ги чита титловите. А тоа може да се постигне само преку успешно вклопување на сите овие аспекти.

Македонија е ваш дом веќе неколку години, а вашите режисерски видувања се редовна содржина на програмата на МОБ. Доаѓате од татковината на класичната музика, од Австрија, па може ли да направите паралела со Македонија?
- Во Македонија има многу талентирани музичари, но проблем е несоодветната и некомплетна едукација. За оперски пејач не е доволно да работи на својот глас туку и да знае повеќе јазици, актерска игра, танцување, мечување и многу други вештини со кои се среќава на сцена. За диригентите, пак, мора да биде приоритет практичното вежбање со жив оркестар. Не ми е јасно како може да се земе диплома без такво искуство.

Современиот режисерски пристап доминира во вашите поставки. Што е најважно во режирањето оперско дело?
- Почитта кон авторите, кон творците на музичко-сценските дела што ги поставувам на сцена - тоа ми е најважно кога работам. Делото може да се адаптира во легитимни рамки, но смислата и идејата на авторот мора да бидат испочитувани. Многу е важно да се знае за каква публика е наменет проектот, дали ѝ се обраќа на помлада или на поискусна публика. Во принцип, кога работам на претстава што никогаш претходно не била изведувана повеќе се задржувам на оригиналот. Претстави што веќе биле поставувани на сцена се трудам да ги прикажам од друг агол.

Дали недостигаат повеќе современи продукции на сцената на МОБ, чиј репертоар главно се фокусира на железниот репертоар?
- Морам да одговорам на ова прашање со контрапрашање. Што е железен репертоар? Ако зборуваме само за Верди и за Пучини, тоа е многу лимитиран облик на дефиниција на железен репертоар. Во другите оперски куќи железниот репертоар е многу пошаренолик и е составен од повеќе различни автори, а дополнет е и со мјузикли, оперети и разни форми на оф-програми.

Го инициравте едукативниот проект „Клинг кланг“ наменет за најмладата публика. Помагаат ли ваквите форми во едукација на најмладите и создавање нова оперска публика?
- Многу генерации веќе го имаат загубено контактот со класичната музика, па дури и се плашат да стапат во контакт со неа. Затоа, овие проекти наменети за најмладите се повеќе од потребни. Преку нив тие ги прават првите контакти со т.н. сериозна музика, преку игра и без предрасуди.
  
   
Автор: Ангелина Димоска- Нова Македонија

12.05.2013 год.



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Април 07, 2021
Aleksandar.N.sv.Haralampij

Збирка раскази „Фауст го трча плебејскиот круг“ (Faustus Runs the Plebeian Circle)-Стефан Марковски

Збирката раскази по промотивна цена е дистрибуирана и на повеќе книжевни платформи, како Barnes and Noble, Vivlio, Apple Books, Thalia, Kobo, Booktopia, Weltbild, Paagman, Ibs, Indigo и други. На македонски јазик книгата која инкорпорира 6 приказни, како…
Април 04, 2021
Aleksandar.N.sv.Haralampij

Книгата може да им помогне на децата да си го изградат идентитетот

Секоја генерација на деца има свои проблеми и затоа треба авторите да ги следат денешните деца и да знаат што тие сакаат да прочитаат. Авторите од западноевропските земји се многу похрабри и добро е што издавачите прават напори да ги преведат, но им…

Соопштени европските награди за драмски превод за 2021 година, меѓу нив три на македонски јазик

Мар 22, 2021 Литература 135
Aleksandar.N.sv.Martinijan6
Исто така, меѓу најдобрите од два други јазични комитета се најдоа и преводите на две…

Македонскиот поет Игор Крајчев е поет на неделата на престижниот британски магазин “The Poet Magazine”

Мар 22, 2021 Литература 135
Aleksandar.N.sv.Haralampij
Инаку. ова застапување на македонскиот поет Игор Крајчев во британскиот магазин, доаѓа…

Истражување на Харвард: Кои луѓе се посреќни, оние со повеќе време или оние со повеќе пари?

Мар 22, 2021 Друго од култура 154
Aleksandar.N.sv.Haralampij
Истражувањата покажуваат дека луѓето кои имаат најмногу животни исполнувања повеќе…

Беседи

БEСEДА за прoрoштвoтo на чудата Христoви

БEСEДА за прoрoштвoтo на чудата Христoви

Сo тoа сака да пoкажe дeка и кoга ги изгoвара Свoитe збoрoви, и кoга ги изгoвара прoрoчкитe збoрoви, сeкoгаш гo гoвoри самo Свoeтo. Да пoкажe дeка и тoгаш Oн гoвoрeл...

Митрополит Струмички Наум: Недела на света Марија Египетска (17.04.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на света Марија Египетска (17.04.2021)

Христос нѐ потсетува сите дека нашето Царство не е од овој свет и дека во овој живот нѐ очекуваат и страдања. Со оваа вистина треба да сме начисто и да...

Жарко Ѓоргиевски: Недела на свети Јован Лествичник

Жарко Ѓоргиевски: Недела на свети Јован Лествичник

Потикнат од голема љубов кон Бога и Христовата наука, уште на 17 годишна возраст Јован го прифатил благиот јарем Христов и се упатил по тесниот пат, по кој одат праведниците...

ЗА ПОКАЈАНИЕТО - АРХИМАНДРИТ ГЕОРГИЈ КАПСАНИС

ЗА ПОКАЈАНИЕТО - АРХИМАНДРИТ ГЕОРГИЈ КАПСАНИС

И колку повеќе некој ја чувствува грешноста си, толку и се кае подобро и повеќе. И затоа го гледаме овој голем знак – тајна може да каже некој – во...

Митрополит Струмички Наум: Недела на свети Јован Лествичник (10.04.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на свети Јован Лествичник (10.04.2021)

Срцето на овој степен сè уште е заробено од страстите, така што демонот релативно лесно, преку помислите и сетилата, однатре, го наведува човекот на грев. Колку што човекот слободно му...

На свети Григориј Палама - Старец Георгиј Капсанис II дел

На свети Григориј Палама - Старец Георгиј Капсанис II дел

Црквата го прославува споменот на еден нов светител, светиот Николај Планас, еден прост отец, неписмен но свет, оженет свештеник од некогашна Атина. Свети Николај – по потекло од Наксос –...

О.Николај Киранџиќ: НЕДЕЛА НА СВЕТИ ЈОВАН ЛЕСТВИЧНИК

О.Николај Киранџиќ: НЕДЕЛА НА СВЕТИ ЈОВАН ЛЕСТВИЧНИК

 Болестите, пак, честопати се плод на нашата гревовеност, безаконие и неуреден живот, но честопати тие се и Божја казна за нашите гревови. Затоа, ако сакаме да се ослободиме од болеста,...

Митрополит Струмички Наум:  ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦЕ, спаси нѐ!

Митрополит Струмички Наум: ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦЕ, спаси нѐ!

Севкупниот Домострој на нашето спасение е дело на нашиот Бог – Света Троица, од Отецот, низ Синот, во Светиот Дух. Овој Домострој е Христоцентричен (исто како и нашиот живот во...

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Тајната на Крстот

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Тајната на Крстот

Во животот неизбежно ќе страдаме и ќе носиме крст, сакале или не, и ќе бидеме распнати, сакале или не, и ќе умреме на него, сакале или не, но на крстот...

« »