логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Откако децата излегоа од училница, наставничката Нада плачеше речиси еден час. 

Нејзиното име е г-ѓа Нада. На првиот ден на училиште на своите ученици таа им кажа една лага- како и повеќето наставници им рече на децата дека сите подеднакво ги сака. Но, тоа е невозможно бидејќи во првиот ред на клупата седеше момче по име Марко.Госпоѓа Нада го набљудуваше Марко минатата година и забележа дека ретко се игра со останатите деца, облеката му е неуредна и дека не се капе редовно. Марко исто така знаеше да биде непријатен. Дојде до тоа г-ѓа Нада навистина да ужива да напише голема масна единица со црвено пенкало на неговите задачи. Во училиштето каде што таа предаваше, наставникот на крајот од годината беше должен, пред да го напише своето  мислење за секој ученик, да ги прочита мислења од останитите наставници од претходните години.  Госпоѓа Нада го остави Марковиот извештај за крај. Кога го прочита доживеа големо изненадување.

Во прво одделение, за Марко е напишано: „Марко е бистро дете и секогаш се смее. Уреден е и убаво воспитан. Вистинско задоволство е да го познаваш.’’Во второ одделение: „Марко е одличен ученик, сите го сакаат, но има проблеми дома, затоа што мајка му е неизлечиво болна.’’Во трето одделение: „Тешко ја поднесе смртта на својата мајка. Се труди колку може, но неговиот  татко воопшто не обрнува внимание и ако нешто не се промени, тоа лошо ќе се одрази на него. Во четврто одделение: „Марко се повлече во себе и не покажува интерес за училиште. Нема многу пријатели и понекогаш спие на час.’’ Госпоѓа Нада сега сфати во што е проблемот и се посрами. Уште полошо и‘ беше кога учениците и‘ донесоа божикни подароци завиткани во украсна хартија, сите освен Марко кој својот подарок го донесе несмасно завиткан во обична хартиена кеса. Госпоѓа Нада со голем напор го отвори токму неговиот подарок меѓу сите други. Некои деца почнаа да се смеат кога таа го откри ѓерданот од пластични имитации на камења, каде што некои забележително недостасуваа, како и шишенце парфем до половина наполнет. Ја стиши детската смеа така што рече дека ѓерданот е прекрасен и го стави околу врат, а парфемот го стави на себеси на рака.Марко остана последен после часови за да и‘ каже: „Г-ѓо Надо, денес мирисавте како некогаш мојата мајка’’.


Откако децата заминаа, таа плачеше речиси еден час. Од тој ден таа престана да им предава на децата. Наместо тоа, почна да ги учи. Таа особено му обрнуваше внимание на Марко. Како работеше со него, така тој живнуваше. Колку повеќе го поттикнуваше, побргу напредуваше. На крајот на годината Марко стана еден од најдобрите ученици во одделението. Според тоа што не ја кажа вистината дека подеднакво ги сака сите деца, Марко стана нејзин најомилен ученик.

Следната година пронајде Маркова порака дека и понатаму е најдобрата наставничка која ја имал во својот живот. Шест години подоцна доби нова порака од Марко. Тој и‘ напиша дека заврши средно училиште, трет по успех во генерација, но дека таа и понатаму е најдобрата наставничка во неговиот живот.

После четири години, таа доби уште едно писмо со порака дека понекогаш му било тешко, но го заврши факултетот со најдобри оценки. Ја уверуваше г-ѓа Нада дека таа е и понатаму најдобрата наставничка која ја имал во својот живот. Писмото беше потпишано  со          „дипл. инг.’’

Но овде не е крај на приказната. Пристигна уште едно писмо таа пролет. Марко рече дека запознал една девојка и дека ќе се венча. Објасни дека татко му починал пред неколку години и ја праша г-ѓа Нада дали би се согласила на венчавката да седне на местото кое вообичаено е резервирано за мајката на младоженецот. Се разбира г-ѓа Нада се согласи. И како што веќе претпоставувате, го стави оној ѓердан и оној парфем. Се прегрнаа и Марко и прошепна: „ Ви благодарам госпоѓо Надо што верувавте во мене. Ви благодарам многу што ми овозможивте да се чувствувам посебен и дека можам да постигнам нешто во животот’’.

Госпоѓа Нада со солзи во очите, прошепоти: „ Марко, грешиш, ти си тој кој ми овозможи да постигнам нешто во животот.  Пред тебе јас не знаев како да ги учам другите’’.


Извор:  http://stil.kurir.rs/lifestyle/prica-uciteljice-nade-nosila-je-staru-ogrlicu-i-istroseni-parfem-suze-lila-zbog-marka-clanak-60895

Подготви: Снежана  Корнет



Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Октомври 23, 2021
3.to.Naoganje.glava.sv.Jovan.Krstitel

Поезија од Стефан Марковски застапена во меѓународна антологија на шпански јазик

„Преминот на поетските гласови бара прекугранични и меѓугенерациски средби и точки на дијалог. Тематските определби на песните почиваат врз различните емоционални, општествени, политички и интерперсонални набои на авторите; човечкото дистанцирање и поезијата…
Септември 28, 2021
3.to.Naoganje.glava.sv.Jovan.Krstitel

Познат научник тврди дека Бог постои

Според него, оваа теорија би можела да го докаже постоењето на Бог. Изјавите ги разгориле дебатите околу оваа тематика меѓу научниците токму затоа што Каку се смета за еден од најважните научници на 21 век. Тој е еден од креаторите на револуционерната Теорија…

Беседи

Митрополит Струмички Наум:   Жената Хананејка (16.10.2021)

Митрополит Струмички Наум: Жената Хананејка (16.10.2021)

 Послушанието не е лесен подвиг и не е без искушенија. Затоа, до добивањето на дарот на умно-срдечната молитва тоа е аскетски подвиг, подвиг на кој се принудуваме. Духовниот отец може...

Митрополит Пимен: ЗА Воскресението, гневот и пандемијата - „ЗБОРНИК НА КАРАНТИНСКИ БЕСЕДИ“

Митрополит Пимен: ЗА Воскресението, гневот и пандемијата - „ЗБОРНИК НА КАРАНТИНСКИ БЕСЕДИ“

Та Христос не воскресна само во Ерусалим, та Христос не воскресна само во храмовите. Христос воскресна за сите, за секој и секаде. Христос воскреснува во срцето на секој еден од...

Митрополит Струмички Наум: Сега... сакаш да имаш или да немаш?

Митрополит Струмички Наум: Сега... сакаш да имаш или да немаш?

Значи, наместо судење и осудување и самооправдување, Христос ни го покажува патот на самоукорување и самоосудување, патот напуштен од речиси сите денес; патот на смирението.Прашање е дали воопшто и можеме...

Митрополит Струмички Наум: Потсетник (06.10.2021)

Митрополит Струмички Наум: Потсетник (06.10.2021)

Денешното апостолско четиво (Гал. 6, 3) ме потсети на малиот број „христијани“, кои поради својата внатрешна душевна расцепеност и меѓусебната поврзаност по таа основа, се однесуваат како отцепени, не само...

Митрополит Струмички Наум: Двоедна заповед (03.10.2021 08:43)

Митрополит Струмички Наум: Двоедна заповед (03.10.2021 08:43)

Да не се лажеме себеси... Оној што ја има љубовта како дар на благодатта на Светиот Дух не може истовремено и да мрази. Нема тука место за обичните човечки чувства,...

Митрополит Струмички Наум: Љубовта ќе олади (01.10.2021)

Митрополит Струмички Наум: Љубовта ќе олади (01.10.2021)

Љубовта ќе олади кај тие што ја добиваат како дар Божји во Црквата, а не ја негуваат и не ја развиваат. Љубовта ќе олади кај христијаните, кај православните. Божествена љубов...

 Митрополит Стумички Наум: Тајната на личниот крст (29.09.2021)

Митрополит Стумички Наум: Тајната на личниот крст (29.09.2021)

Често луѓето имаат желба да се на местото на некој друг. Сакаат да ја имаат видливата власт и славата на другиот, сакаат да ги имаат видливите пари и имот на...

 архим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

архим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

Незамисливо е да се биде христијанин без подвиг и крст. Оној што води лесен живот не може да се нарече христијанин. Некои луѓе отсекогаш верувале дека христијанин е оној кој...

 Митрополит Струмички Наум: Свадбена облека (25.09.2021)

Митрополит Струмички Наум: Свадбена облека (25.09.2021)

Свадбена облека е подвигот на очистување на срцето од страстите во послушание. Без овој подвиг никој не може да се нарече христијанин. За монасите и свештенството свадбена облека е нешто...

« »