логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

_DSC0080Човекот го нема изворот на Вечниот Живот внатре во самиот себе. „Човекот не е создаден по природа ниту како смртен, ниту како бесмртен. Зашто, ако Бог во почетокот го создал бесмртен, би го направил како Бог, а ако, спротивно, го создал како смртник, тогаш би произлегло дека Самиот е виновник за неговата смрт. Значи, Тој го создал како битие способно и за едното и за другото“ (св. Теофил Антиохиски).


Човекот сам по себе ја нема ниту потребата да умре, ниту полнотата потребна за бeсмртност. Тој поседува само извесна потенцијална сила; кон што ќе се „прилепи“ со својот живот – таков и ќе стане.

Човекот може да се препушти на Бога, и тогаш станува бесмртен.

Но, ако човекот е затворен во самиот себе и во светот на невечни творби – ќе умре. Човекот, од православна гледна точка, наликува на нуркач кој добива воздух преку црево од бродот. И ете, тој нуркач од невнимание го скинал цревото и го губи здивот. Бесполезно е да се вика на него одозгора, да се грди на него, или, пак, нежно да му се дојави дека капетанот не му се лути поради оштетувањето на цревото. Потребно е некој друг да скокне од бродот во водата и да му додаде ново црево со благотворен воздух и да му овозможи на страдалникот да земе здив. И плачот на луѓето од Стариот Завет, упатен кон Бога, е поради тоа што „нема посредник меѓу нас“ (Јов, 9:33). Нема кој на давеникот да му донесе Небесен Дах.

Почетокот на човековата историја бил допрен со огнот на една космичка катострофа. Преку гревот, во светот влегла смртта. Може да се каже дека во светот експлодирал духовен Чернобил.

Суштината не е во тоа Бог да се лути на нас и да нè казнува од генерација до генерација, од поколение до поколение, заради прекршокот на Адам. Едноставно, самите ја создадовме смртта. Виновни сме што целиот свет, целиот космос почнал да се потчинува на законите на распаѓање и на тление.

Бог, напротив, бара начин да нè спаси од радијацијата на смрта. Во Чернобил на прв поглед сè е мирно. Но, човек што ја пие тамошната вода, ја пие смртта. Кога го вдишува шумскиот воздух – вдишува смрт. Кога собира печурки – собира смрт… Зошто не смееме да трчаме во центарот на чолемите градови? Затоа што дишењето при трчањето е поинтензивно, и колку повеќе воздух човекот внесува во белите дробови во центарот на градот, толку повеќе нечистотија ќе се собере во нив.

Така е и во светот по првородниот грев: колку повеќе „космички енергии“ човек пропушти низ себе – толку повеќе производи на распаѓање ќе се таложат во неговата душа… Така, со разорни енергии се обременети сите „космички откровенија“ и „екстрасензорни движења со раката“, сите приклучувања на „енергијата на космосот“ и на „неиспитани ресурси на човештвото“.

Затоа паганството во Библијата има уште еден атрибут: робување на празни и на ништожни стихии на светот. „Па така и ние, додека бевме малолетни, бевме поробени од стихиите на светот… А сега, откако го познавте Бога, или, подобро, откако Бог ве позна, како тоа пак да се враќате кон слабите и лошите стихии, на кои пак сакате одново да им робувате“ (Галатјаните 4:3-9).

На јазикот на грчката мисла, тоа се оние стихии од кои се состои космосот. „Стихиите на светот“ се стихиите на космосот. Треба да се чуваме од контактот со космичките стихии зашто „со Христа умревме за стихиите на светот“ (Колосјаните 2:20).

За избегнување на играта со овие „стихии“ (односно, религиски разбрани „космички енергии“) постои една мошне темелна причина: тие не се вечни. Еднаш создадени, овие „разгорени стихии ќе се стопат“ (2 Петар 3:12). Значи, душата којашто се исполнува со нивните енергии и која ги прифатила нив наместо Божјите сили, ќе се стопи и ќе согори заедно со нив.

За стекнување на бесмртноста на душата треба да се пробиеме низ легиони космички „енергии“ и да се причестиме со Единствениот Бесмртен. Така, за да ја избегнеме тажната иднина, не треба во сегашноста да градиме свој религиски живот согласно „барањата“ на космосот. Космосот воопшто, со ниту еден свој дел, не може да пружи бесмртност. Тој може да се поима како бесконечен, како вечен во својата целовитост. Но, кој било негов составен дел е вовлечен во кружењето на стихиите, и затоа онаа комбинација, којашто во дадениот миг го сочинува конкретниот дел од „манифестираното битие“, порано или подоцна ќе се распадне. Човекот – мошне брзо; каменот – подолго; бог (Брама) ќе се задржи уште извесно време во постоењето, но и тој ќе исчезне во кружењето на елементите.

Само доколку човекот има наткосмичка потпора за своето постоење, односно ако имаме наткосмичко потекло од наткосмичкото Битие, Битие коешто текот на времето апсолутно не го допрело, има шанса за лична бесмрност.

Протоѓакон Андреј Кураев



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Јуни 10, 2023
TVIT602

Проскомидија

·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на Литургијата, нејзин пролог. Таа е нашиот допир со Небесното Царство и Небесното жителство.
Септември 13, 2021

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на Бигорската Обител, засветлил како светлозарна ѕвезда на богопрославениот светителски небосклон на Црквата Христова, во првата половина на ΧΙ век. За неговото родословие,…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 6742
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6566
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 5746
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Најново од духовност

Православен календар

 

12/05/2024 - недела

Свети Василиј Острошки; Светите девет маченици во Кизик; Преподобен Мемнон Чудотворец;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светите Христови девет маченици во Кизик;св.Василиј Острошки 29 април / 12 мај 2024

Тропар на светите Христови девет маченици во Кизик;св.Василиј Острошки 29 април / 12 мај 2024

Непоколебливи во верата света како гората Сион, огнена ревност имајќи како Илија, вие свети девет маченици словото Божјо до крај...

Тропар на светите Христови апостоли Јасон, Сосипатар, маченицата Керкира девица и други 28 април / 11 мај 2024

Тропар на светите Христови апостоли Јасон, Сосипатар, маченицата Керкира девица и други 28 април / 11 мај 2024

Велик си Ти Господи во срцата на Твоите апостоли,Јасон и Сосипатар, кои Тебе Жив имајќи Те, чудеса твореа, ѕверови скротуваа,...

Тропар на светиот Христов странопримец Евлогиј 27 април / 10 мај 2024

Тропар на светиот Христов странопримец Евлогиј 27 април / 10 мај 2024

О отворени врати небесни,за тебе свети Евлогие, кој Авраам го поддржуваше и од Самарјанинот се поучуваше. Радувај се свети подвижнику,...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная