логоFacebookTwitterYouTubeeMail


 (21.06.2008)


Минхен – Во неодамнешното интервју за германското екуменистичко издание „Кирил и Методиј“, Цариградскиот патријарх Вартоломеј се допре до прашањето за постоењето на Источно-католичките цркви. Тој ги покани овие цркви повторно да станат православни останувајќи во единство со Рим. Помеѓу другото, тој нагласи дека „Цариградската Црква – Мајка секогаш ги држи вратите отворени за своите синови и ќерки“.

Како модел за единство, според зборовите на православниот архиереј, може да биде користена формата на коегзистирање која постоеше помеѓу Византиската и Римската Црква во првиот милениум на христијанството.

Истовремено, Патријархот благонаклоно одговори на идејата за „двојно единство“, која беше предложена од поглаварот на Украинско грко-католичката црква врховниот архиепископ Љубомир Гузар. Поглаварот на Цариградската патријаршија дури забележа дека таквиот модел ќе помогне во надминувањето на расколот меѓу Црквите.

Според зборовите на патријархот црковното единство не се постигнува „со изјави на лидерите на црквите или со богословски мудрувања“. „Неопходно е да се одржуваат повеќе заеднички дејности со учество на католици, православни и протестантски општини, како и заеднички проекти, за подобро да се запознаат едни со други. Неопходно е многу, многу да се молиме“.

Значајни чекори на патот кон единството веќе се направени, рече патријархот Вартоломеј. „Меѓусебните анатеми од 1054 година меѓу Црквите се укинати. Богословскиот дијалог на Православната Црква со Англиканците, Лутераните, Реформистите постојано се движи нанапред. Со Римо-католичката црква тој дијалог после многугодишниот прекин повторно е возобновен“.

 

Извор: RISU

Преземено од сајтот на МПЦ


 Официјално соопштение на Цариградската Патријаршија (09.07.2008)


Во врска со неодамнешниот напис за тоа дека Неговата Светост Цариградскиот патријарах Вартоломеј верува дека со грко-католиците (унијатите) е возможно да се воспостави „двојно единство“, со други зборови, полна заедница и со Рим и со Цариград, Цариградскиот патријарх ја демантира оваа неточна изјава и тврди дека такво нешто никогаш не било кажано. Цариградската Патријаршија ја потврдува својата позиција дека полното единство во верата е предуслов за светотаинското заедничарење.

 

5 јули 2008 година

Секретаријат на Светиот Синод на Цариградската Патријаршија

 

Извор: Ec-patr.org

 

Посети:{moshits}

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 404
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

Така им рeкoл Сeзнајниoт Гoспoд на Eврeитe: “Виe судитe пo тeлo”, бидeјќи тиe фатилe вo прeљуба eдна жeна и сакалe да ја камeнуваат заради тeлeсниoт грeв. Нo Гoспoд ја сoглeдал...

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

За големото мнозинство на верни луѓе Великиот Пост - тоа, пред се, е кратката молитва, позната под името молитва на Ефрем Сирин, еден од источните христијански учители од ИВ век...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 о. Горан Стојчевски:  МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

о. Горан Стојчевски: МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

Во Светото Евангелие, како и на фреските и иконите што ги доловуваат сите искупителни и спасителни моменти од сведоштвото на Богочовекот, преку кои човекот и светот се спасени, наидуваме и...

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Кога го слушаме Евангелието за блудниот син најголем проблем е што го поврзуваме со други луѓе а не со самите нас.Така секогаш се сеќаваме на некој мал човек што прокоцкал...

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Но да си споменеме и дека има браќа (како братот од денешната парабола) кои ќе стојат на вратата и ќе роптаат кон таткото зошто нè примил и кои ќе се...

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Да дојдеш на себеси е да видиш дека без Бог си гол и бос, и дека без Бог си никој и ништо, и дека без Бог си ветер и магла,...

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

 Бог и Отец на секого од нас подеднакво, без збор и без услов, ни ја дава полнотата на Својата благодат. Од нас самите, од нашата слободна волја зависи како ќе...

Св.  Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Св. Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Ќе настане глад - рекол Пророкот, оплакувајќи го Ерусалим - но не глад за леб и вода, туку чулен глад за словото Божје (Ам. 8, 11). Глад, тоа е состојба...

« »