логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 

Зошто демоните дејствуваат преку светите икони!

Престанете заради Божјата љубов да ја обновувате древната и умртвена елинска измама и да ја вметнувате во светиот живот на христијаните, зашто баењето над светите икони не е божествено дејство на благодатта на светите икони. Оддалечете се од таквите дејствија! „Зашто Бог не е Бог на безредието туку на мирот“, вели светиот Апостол Павле. Оддалечи се, тоа е демонско дејствие, бидејќи редовно се случува при баењето и гатањето над светите икони на верните да им се претскажуваат работи на нивна штета, а повеќепати гатајќи над иконите и јавно да се лаже. Тоа се случува заради повеќе причини: поради вашето неверие во Христа и светиите, па Бог допушта такви случувања; заради презирот кон светите икони, бидејќи на литиите нив треба свештениците да ги носат со стравопочит, а не да ги носат мирјани без страв од Бога и ненабожно; заради бесрамноста на ѓаволот, зашто ѓаволот е толку бесрамен и дрзок што се осмелува не само да се доближи до светите икони, туку и да се доближи и да го подигне самото богоипостасно тело на нашиот Господ, коешто беше ипостасно соединето со божеството, и да го однесе ту на покривот од храмот, ту на висока планина, затоа што бидејќи е суптилен дух, тој има толку истенчена енергија, па без мешање се соединува со божествените и свети и духовни предмети, без да можат тоа добро да го разберат луѓето ако не им биде разјаснето преку  благодатта на Светиот Дух. Затоа светите архиереи треба со епитимии и одлачувања од Црквата да ги опоменуваат оние христијани што одат да им се гледа на икони и што прават такви и слични нешта.

За свештениците, пак, коишто се занимаваат со магии, курбан, и други демонски нешта, 36-то правило на Лаодикискиот собор вели:

„Бидејќи тоа е предавство на верата, таков свештеник треба да се исклучи од Црквата, зашто занимавајќи се со такви дела, тој од служител на Вечниот Бог, станал служител на ѓаволот“.

 
Кои се последиците од Гревот на маѓепсништвото?

Оние што прават магии, и прибегнуваат кон маѓепсници, прават голем грев против Светиот Дух, бидејќи Го оставаат Бога и бараат помош од ѓаволот. Тие се одрекуваат од Христовите служители, односно од светите свештеници, и заминуваат при служителите на сатаната, односно ја оставаат живата вода, свештеникот и благодатта на спасението во Црквата, па поради своите страсни и човечки интереси бараат помош од Христовите непријатели, односно од маѓепсниците и гатачите. Тие се одрекуваат од вистината и наместо неа ја примаат лагата, бидејќи сите зборови на маѓепсниците се лага и ѓаволско прелажување.

Така големиот грев против Светиот Дух не ќе им се прости на виновниците ни на овој, ни на оној свет (Мат. 12, 32), како што вели Христос, ако не се покајат во текот на овој живот. За таков грев, врз виновниците,  кои прибегнуваат кон маѓепсништва, доаѓаат различни зла и штети. Најнапред грижата на совеста, бидејќи Го оставаат Бога и бараат помош од непријателите Божји; отстранување од Светата Причест на повеќе години, од 7 до 15, та дури и 20 години; оние што веруваат и се приклонуваат кон магии, од своето срце го истеруваат дарот Божји и во својот дом и во своите срца го внесуваат духот ѓаволов; оние што прават магии и веруваат во нивната помош се одрекуваат од Христос и се соединуваат со ѓаволот; на оние што прават магии и прибегнуваат кон нив повеќе не им прилега да се нарекуваат христијани, туку отпадници;  виновниците за овој тежок грев Бог ги казнува со тешки и неизлечиви болести, страдање во нивните семејства, со штети и неслога, сиромаштија и ужасна смрт. И ако не се исповедаат кај свештеник и не го оплакуваат својот грев со солзи во текот на целиот живот, не можат да се спасат.

Гатачите и оние кои веруваат во помош од ѓаволот и прибегнуваат кон неа, ако тоа не го напуштат и не се покајат, „се отстрануваат сосема од Црквата“, односно се одвојуваат од Христос и доброволно се предаваат во непријателските раце, и ако умрат во овој грев и не бидат погребани од свештеник како паганите и отпадниците од верата, остануваат за вечна осуда во адските маки.

Ете, тоа се ужасните последици од магиите.


Каква епитимија наложуваат светите отци за гатачите и за оние што прибегнуваат кон маѓепсници?

Свети Василиј Велики најстрого ги казнува гатачите. Еве што вели во 72 канон: „Оние што се предаваат на гатачи или на слични на нив ќе добијат епитимија како убијци“ (Свети Василиј Велики 72; Свети Григориј Ниски 3; Лаодикијски 36). Тој ги поставува гатачите во редот на убијците и богоотпадниците, односно ги отстранува од Светињите од 10 до 20 години. Во 65 канон свети Василиј Велики вели:

„Жена која ќе маѓепса странци и свои, ќе биде отстранета од Светињите 9 години, правејќи 500 метании дневно“.

Но и Светото Писмо ни покажува колку тешко Бог ги казнува оние што одат при гатачи, бидејќи еве што вели: Вражачи да не оставате живи (2 Мој. 22,18). И повторно вели: Човекот или жена во кој има дух гатачки или маѓепснички да се погубат; двајцата да се каменуваат бидејќи се виновни. И повторно: И ако некоја душа тргне по оние што гатаат на животински црева, и по маѓепсници, за да го следат нивното блудство, Јас ќе го свртам лицето Мое против таа душа и ќе ја истребам од народот нејзин (3 Мој. 20, 6). Знаеме дека Бог го казни царот Манасиј со мачно и тешко заробеништво во Вавилон, бидејќи тој ги преведуваше преку оган синовите свои во долината на Еномовиот син, гаташе, вражаше и маѓепсуваше; и донесе повикувачи на покојници и волшебници: тој вршеше многу лоши работи пред очите на Господа, за да Го разгневи (2 Лет. 33, 6). Бог го казни цар Саул со загуба на царството и со срамна смрт, бидејќи го остави Бога и повика жена гатачка од раѓањето, следејќи ги нејзините гатања (1 Цар. 28,7).

61 Канон на VI Вселенски собор ги отстранува од светата причест до шест години оние кои одат при гледачи на карти и слични, за да ја дознаат иднината. „Ако бидат истрајни во тоа и не се отстранат од овие погубни и пагански мајстории, одлучуваме сосема да се отстранат од Црквата, онака како што нè учат каноните…“. Свети Јован Постник го скратува канонот за гатачите и за оние кои ги практикуваат гатањата, на три години отстранување од Светињите, ако го исповедаат гревот, ако конечно го напуштат, ако дневно го држат постот до три часот попладне и прават по 250 метании дневно.

 Извор: Бигорски манастир

 

 

 

27-ми ноември 2018 лето Господово



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…
Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 134
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 312
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 187
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

« »