логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Букет од цвеќиња
од Илија, најмал од презвитерите и Екдик



216.  Не е толку тешко да ѝ се пресече патот на реката, за да не тече надолу, колку што е тешко да му се попречи стремежот на умот, за да не се влече по видливите работи, туку да се устреми нагоре кон она што му е сродно сосредувајќи се во молитвите, иако му е ова својствено по природа, а другото е сосема спротивно на неговата природа.


217.  Не така брзо трчи ослободениот пленик кон својата татковина, по долговремената оддалеченост од неа, како што умот човечки, откако ќе се ослободи од страсната приврзаност кон земното и телесното, со голема радост и со силен стремеж се устремува кон нему сродните небесни работи.


218.  Оној што не се моли со внимание, тој е расеан во својата молитва, на него псалмот му е неразбирлив, како да е на друг јазик, а и тој самиот за псалмот – останува туѓ (1. Кор. 14, 17). Демоните од сето тоа си прават подбивање.


219.  Не е сѐ едно – дали му е светот распнат на светиот или – тој му е распнат на светот. Зашто за едни, клинци се – постот и бдеењето, а за други – нелакомството и самопонижувањето. Кој ги нема овие вторите, трудовите од првите не му се корисни.


220.  Не може чисто да се моли оној, кој ја сака телесната убавина и кој е врзан од страста на честољубието. Зашто страсната приврзеност и суетните помисли таквиот го врзуваат како верига, а кога се моли – тие го симнуваат долу, како што бива и со врзаната птица, кога се обидува да се издигне во воздухот.


221.  Не може умот да биде мирен за време на молитвата, ако пред тоа не се спријатели со воздржувањето и со љубовта; воздржувањето се труди да го отстрани непријателството на телото против душата, а љубовта – да го отстрани непријателството на душата против ближнит, заради Бога, од што, на крајот доаѓа „Мирот Божји, што надвишува секој ум“ (Филип. 4, 7) и си прави за Себе живеалиште за во оној, кој на тој начин го нашол својот мир (сп. Јован 14, 23).




222.  Кон делото на правдата на оној, кој се подвизува за да влезе во царството Божјо, неопходно е да има изобилие на добрини: во правење милостиња „од својот вишок“ (Марко 12, 44; Лука 21, 4); и во трудовите, претприемани заради мирот – преку истоштување и трпение во Господа.


226.  Едни од страстите се телесни, а другите се духовни. Оној што се ослободува од телесните, а за духовните не пројавува никаква грижа, тој е сличен на човек, кој, заради заштита од ѕверовите си направил силна и висока ограда, а на небеските птици со задоволство им дозволува да колват од прекрасните зрели гроздови на духовното лозје.


230. Не можно е да не ги отвориме нашите телесни сетива, како што е неможно и градските врати да не бидат отворени. Но неопходно е да внимаваме – кога ги отвораме за нешто потребно и корисно, да не влезе тогаш низ нив нешто, што ќе им биде од корист на нашите непријатели, па тоа да не стане причина за борба.


234.  Многумина се издигнуваат на крст на добротворни страдања и телесни лишувања, но малкумина ги примаат неговите клинци засекогаш. Многумина стануваат робови на доброволната послушност, а доброволно се предаваат на подбивање само оние, кои се откажале од честољубието.




240.  Во кого пред сѐ не претходи стравот Божји, нивните помисли биваат збркани; тие се како овци без пастир. А каде стравот Божји претходи и оди заедно со оние што внимаваат на себеси – во нив помислите се во покорност и исправност какви што се овците во трло.




241.  Стравот Божји е син на верата; тој се грижи за исполнувањето на Божјите заповеди, како овчарот што ги води своите овци на богато пасиште. – Кој не ја придобил неговата мајка – верата, тој никогаш нема да се удостои да биде овца од Господовото стадо.



Извор: ДОБРОТОЉУБИЕ, Том III.

 

 

За Преминпортал

Подготви: Светланка Трајчева 

3-ви април 2018 лето Господово

Друго:

  • Поуки од Светите Отци

preminportal.com

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Јули 01, 2019

„Осаменоста не е во тоа што сме сами, туку во тоа дека не постои ништо по кое копнееме.“

Јас сум академски сликар и наивен писател. Учев да бидам сликар, но писател – не. Впрочем, каде се учи за тоа? На пример, Толстој по занимање бил гроф, Чехов - лекар, Сент Егзипери, авијатичар – а да не го споменеме Чарлс Буковски, кој бил поштар“.
Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…

Акатист кон свети Нектариј Егински

Ное 25, 2018 Полезно и Потребно 1367
КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен…

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1897
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 1256
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

Беседи

БEСEДА за дeцата и нивната пoфалба на Гoспoда

БEСEДА за дeцата и нивната пoфалба на Гoспoда

Oсвeн тoа, вo малитe дeца трeба да сe вбрoјат и самитe апoстoли, и мнoгутe свeтитeли, испoсници, мачeници за Христа и дeвoјки, илјадници и илјадници oд oниe кoи нeвинo и прoстoдушнo...

БEСEДА за кoрисниoт гнeв

БEСEДА за кoрисниoт гнeв

Гнeвeтe сe, браќа, на сeбe и пoвeќe нe грeшeтe. Гнeвeтe сe на свoитe грeвoви спoрeд мислитe и дeлата и пoвeќe нe грeшeтe. Гнeвeтe сe на сатаната, таткoтo на лагата и...

Слово за свети Јован Богослов и свети Тихон Московски

Слово за свети Јован Богослов и свети Тихон Московски

„Да зборувам на сите човечки јазици, па дури и на ангелски, штом љубов немам, ќе бидам бакар, што ѕвони, или кимвал, што ѕвечи. Да имам пророчки дар и да ги...

БEСEДА за бoжeствoтo на Синoт и битната eднаквoст сo Oтeцoт

БEСEДА за бoжeствoтo на Синoт и битната eднаквoст сo Oтeцoт

Затoа, всушнoст, и Синoт сe oвoплoтил за сo Сeбe да им oбјави на луѓeтo и за Сeбe си, и за Oтeцoт и за Свeтиoт Дух, eднoсушнoтo Бoжeствo, трoичнo пo ипoстас....

БEСEДА  за вoскрeснатиoт и живиoт Гoспoд Кoј e вoскрeсeниe и живoт

БEСEДА за вoскрeснатиoт и живиoт Гoспoд Кoј e вoскрeсeниe и живoт

Јас сум вoскрeсeниeтo и живoтoт (Јн. 11:25). Oвиe свeти збoрoви ги изрeкoл Гoспoд Исус Христoс. Oн нe самo штo ги кажал, туку и сo дeлo ги дoкажал. Вoскрeснувајќи ја ќeрката...

Архимандрит Партениј Бигорски: Вечното знаме на Христијаните

Архимандрит Партениј Бигорски: Вечното знаме на Христијаните

Голема е и длабока мистиката што овој четворокрак симбол ја содржи во себе; тој таинствено бил предобразуван низ целата епоха на Стариот Завет, како претсказание за Распетието на Синот Божји...

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Методија Митановски: РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТАТА ВЛАДИЧИЦА НАША БОГОРОДИЦА И СЕКОГАШ ДЕВА МАРИЈА

Методија Митановски: РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТАТА ВЛАДИЧИЦА НАША БОГОРОДИЦА И СЕКОГАШ ДЕВА МАРИЈА

 За едни, среќа е власта, за други-богатството, за трети-славата, јавното признание, за некого семејството, за некого работата.... Многу луѓе можат да кажат разни карактеристики за среќата. Но ниту една нема...

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Девата се раѓа од неплодна утроба, но дури и да била плодна, рождеството пак би било чудесно. О, големо чудо! Штом времето на сеење поминало, тогаш жетвата дошла; штом огнот...

« »