логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

о. Горан Стојчевски

Простувањето како неопходен услов за пост и молитва


Неколкупати веќе ми се паднала можноста за да изнесам некоја скромна проповед по повод овој ден, востановен во Црквата како ден на простувањето, или во нашиот народ познато како Прочка. Затоа, и сега не би кажале нешто што би било ново и непознато, туку она што е навистина секогаш ново под небото и на земјата, и кон она што се стремиме - царството небесно, а добро e познато во Личноста на Богочовекот Христос. Примерот за простувањето како основен почеток на нашето лично преобразување во Христа, неколкупати ни е соопштено во Неговите евангелски беседи, а најдобро ни е покажано онаму каде што ние секогаш паѓаме, а тоа e Крстот, кога во простување Го прегрнува сиот свет и секоја конкретна човечка личност. Токму на Крстот, нашиот Господ ја покажува силата на простувањето кое нѐ воведува во еден нов начин на постоење откриен преку победата наd смртта и Воскресението.

Без простување нема Прображение, без простување нема победа над смртта, без простување нема Воскресение, без простување нема живот вечен, без простување нема единство со Бога како крајна одредница во Неговото царство кое не ќе има крај. Без простување нема пост, без простување нема ниту дар на молитва, ниту се можни делата да бидат добри. Затоа, Господ е краток и јасен во Своето кажување денешното Свето Евангелие, ако вие нема да им ги простите грешките на луѓето, ниту вашиот Отец небесен нема да ви ги прости вашите. А, простувањето е секогаш поврзано со крст, страдање и тага, но само доколку се реализира станува извор на воскресенска радост, правда и мир во Светиот Дух. Без простување немаме темел за постот и молитвата, а ниту ќе имаме придобивка за здравје и живот вечен дадена во видливото причестување со Него.

Човекот се враќа во небесниот Ерусалим по обратен редослед, си простува прво себе преку покајанието и промената на начинот на живот кој отсега по исповедта треба да го усогласува со Христовиот, му простува на ближниот оти преку ближниот кој икона Христова се доаѓа до Бога, а Бог веќе во Христа му простил. Адам беше изгонет од рајот бидејќи не побара прошка од Бога, и го обвини, не и прости ниту на Ева бидејќи не си прости ни самиот себе за своето непослушание.

Но, да се вратиме на денешното свето Евангелие, ако простиме тогаш и од Бога ќе ни биде простено, ни повеќе, ни помалку. Во постот т.е. воздржувањето влегуваме преку вратата на простувањето, без вистинско простување нема вистински пост, туку само маска на постот прекриена со расправи што може, а што не може да се јаде, а воздржувањето или постот е невозможен без молитвата за ближниот макар и непријателот кој ни погрешил. Вистинскиот пост пак ќе ни ја открие неопходната компонента од собрање на богатство на небесата преку чинењето на милостиња кон секоја конкретна човечка личност, болен, затвореник, гладен, жеден, странец, необлечен...


Каде е богатсвото наше? Во простувањето, ако го има тоа во нашите срца, тогаш во нив ќе се се всели и Воскреснатиот Бог.
Бог да ни прости и да нѐ благослови сите, по мерата од нашето простување и благословување, да ни ги отвори вратите на царството небесно кое треба да се земе на сила, со пост и молитва и учество во Неговиот Крст. Нашето патување кон Воскресението нека почне со простување, а нека продолжи со пост, молитва и добри дела.

 

Архиепископски соборен храм „Св. Климент Охридски„-Скопје
Прочка, 18 февруари 2018 година

 

ПП



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 09, 2019
7.Vselenski.sobor

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има најголема слобода и моќ пред престолот Божји, и нејзе Црквата, по Бога, најмногу ја почитува и прославува во своите безброј молитви и химни, како најсилна заштитничка и…
Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот,…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 145
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 357
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Беседи

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

Eдинствoтo на вeрата, браќа, и пoзнавањeтo на Синoт Бoжји, Гoспoда Исуса Христа Спаситeлoт, сoeдинува двајца луѓe вo eдeн чoвeк, илјада луѓe вo eдeн чoвeк и мнoгу милиoни луѓe вo eдeн...

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

« »