логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


БОЖИК КАКО ПОСЛАНИЕ ЗА ЖИВОТОТ

„Во Него имаше Живот и Животот им беше светлина на луѓето, и Светлината свети и мракот не ја опфати„ (Јн. 1,4-5)

Овие евангелски зборови укажуваат на вистинската смисла на празникот на Рождеството Христово. Тие се и самата суштина на радоста која Црквата ја воспева во божикниот тропар: со Рождеството Твое Христе, Боже наш, засветли во светот, светлината на разумот...односно, верата,  дека со Христос во светот не влезе само образот на совршениот човек, туку многу повозвишеното, сеопфатното откривање на личната смисла на човекот и светот. Секое случување поврзано со библиската вистина е чудо, а празнувајќи го Рождеството Христово ние се допираме до тоа чудо. Со Христовото раѓање се случува чудото на средбата на Бог со човекот, средбата на небесниот Човек – Христос, со земниот човек Адам, а тоа значи средба на секој од нас како личност со овоплотениот Бог. Празнувајќи го овој голем празник, ние Го запознаваме Бог, Кој ни дошол во пресрет, поминувајќи го сиот пат на Своето величие до нашата ништовност постанувајќи еден од нас. Затоа, на овој празник, ние сме повикани да излеземе во пресрет на Христос, со умот да се вознесеме од земјата на небото. Раѓањето Христово е токму тој пат на Бог кон човекот, и на човекот кон Бог, доаѓање на Бог на земјата, и искачување на човекот кон царството Небесно. Овој празник е празникот на пресоздавањето, празник на повторното создавање, како што го нарекува св. Григориј Богослов, празник на повторното општење на Бог со човекот. Човечката историја започна кога Бог го создаде човекот, но спасението на паднатиот во грев човек и свет започнува со Боговоплотувањето. Христос ги помина сите фази од човечкиот живот, искусил сé како и ние, освен грев (Евр. 4,15), овоплотувањето, раѓањето, искушенијата, страдањата, смртта, но победувајќи го гревот, смртта немаше власт над Него и ја победи со Своето Воскресение, поразувајќи го ѓаволот. Од неопфатно величие, до неизглаголиво смирение со раѓањето во пештера, низ страдања и смрт до повторно откривање на славата од гробот преку Воскресението.

Празникот на Раѓањето Христово е втемелен како исполнување на сите човечки копнежи, претчувствува и очекувања, исполнување на севкупната и неуништива жед на човекот за доброто, а воедно, тоа е и празник на новата епоха. Ете сé ново создавам (Откр. 21,5), вели Господ, со Неговото доаѓање во плот, започнува не само уште една религија, туку започнува новиот живот, бидејќи Оној Кој е Извор на севкупниот живот се вочовечува, станува човек, за човекот во Него  да се обожи, да постане бог по благодат, ова е неизмерна радост за човекот и светот, затоа празнувајќи Црквата пее: Христос се раѓа - прославете го! Христос на земјатa - пресретнете Го! Христос на небесата - вознесете се кон Него!

Само со учество во литургискиот живот на Црквата, можеме во сета полнота да празнуваме, најпрво да ја спознаеме нашата гревовна состојба, нашата саможивост, гордост и острастеност, и да се преумиме со Светлината на разумот, да се покаеме, и да направиме пештера во нашето срце во која ќе се роди Изворот на животот – Христос, за да го очисти нашето срце од страстите низ наш постојан подвиг на покајание, пост и молитва, и преку исповед на нашите гревови да го примиме Телото и Крвта Христови во Литургијата, та соединувајќи се со Него, да посведочиме вистински дека сме Црква - Тело Христово, како залог за нашето обожување и вечниот живот во царстовото Божјо кои ги предвкусуваме во секоја Литургијата на Црквата. Нема поголемо сведоштво за нашиот Господ и Спасител, од оној момент кога ќе ги чуеме зборовите на крајот од Литургијата, со мир да излеземе, а тој мир да го посведочиме вистински пред светот со личен пример, дека во себе сме Го примиле Миротворецот и Спасителот и да воскликнеме заедно со ангелите: Слава на Бога во висините, а на земјата мир, и меѓу луѓето добра волја.

Не само во пресрет на овој празник, туку постојано треба да ги чиниме делата на покајнието (Гал. 5, 22-23), покажувајќи ја на тој начин љубовта кон ближниот, за да не заборавиме дека Христос се роди, пострада, умре и Воскресна за секој човек, за секоја личност, бидејќи во секоја личност се изобразува Христос, Он се поистоветува со најмалиот. Од љубовта која треба да ја подариме на ближниот зависи и нашето спасение, и вечниот живот. Затоа да гледаме кон секој човек со Христови очи, да покажеме љубов, да бидеме сострадални, да се молиме, да помогнеме, да ги благословиме оние што се однесуваат непријателски, но и да се радуваме во Господа, Кој ни покажа како тоа да го правиме, не апстрактно со давање на пишани повелби, туку конкретно со дела, а тогаш ќе можеме да го разбереме христијанството преку неговата љубов, радост и празнување, полесно и повеќе отколку преку било какви дефиниции.

Црквата со празникот Рождество Христово ни ја јавува серадосната тајна, тајната на слободната љубов која никој со ништо не му ја наметнува на човекот. Христос ни се дарува како Младенец, како Дете, исклучиво со љубов и со потполна доверба во нас, не со страв и сила и не со предрасуди, туку со радост и потполно љубовно давање кон нас, такви какви што сме.  Да одговориме на таа љубов и да го предадеме нашето срце на Богомладенецот Кој има бескрајна доверба во нас, да ја послушаме поуката Негова, бидете како деца (Мт. 18,3), и со таква детска искреност, восхит, радост и љубов да му пристапиме Нему, а таквата љубов е дарот на новиот живот. Смислата и целта на овој голем празник, но и на сите празници е да се научиме да се уподобуваме на Христа, да ги поминеме сите фази од својот живот во подвизи на покајание, постојана молитва и добри дела, поточно редоследно да ги поминеме сите фази од крсниот пат на Спасителот, од утробата на нашите мајки до смртта, да бидеме мртви за гревот, а живи за Бог во Христа Исуса (Рим. 6,11), за да воскреснеме заедно со Него и да бидеме воведени во царстовото Небесно. Со Христос заедно да се родиме, да се сораспнеме и да се сопогребеме, за да совоскреснеме со Него (1 Кор. 15,22).

И покрај сиот труд и напор, страдањата, искушенијата и смртта се насекаде околу нас, страдаат ближните (сите луѓе), страда и светот, се бара излез, а човекот и светот се потпираат на разумот, бегајќи од Светлината, и се стремат кон единство, мир, љубов и благосостојба, а каде човекот и светот да го најде тоа? Сигурно не во економијата, во протекувањето на „доверливите„ информации, во силата на оружјето, во стравот, во политичките надмудрувања, во соперништвото, или пак на самити, форуми и конференции! Нема друг одговор на ова, освен Христос Богочовекот. Нема друг пат за човекот освен заповедта за љубов кон Бог и ближните, кои ни ги даде Богочовекот Христос. Нема друга цел освен царството Божјо кое ни го објави Христос, и нема друг пат освен патот на прифаќањето на повикот кон светост и совршенство кое ни ги јави Христос, бидете совршени, како што е совршен вашиот Отец небесен (Мт. 5,48). Само со подвиг во Христос Спасителот, можеме да го достигнеме обожувањето и светоста, а таа состојба преку благодатта на Светиот Дух која ни се дарува со нашиот активен литургиски живот во Црквата, да ја  пренесеме на сите и на сé околу нас, бидејќи сé што е соединето со Бог е спасено. Овој подвиг на спасение е личен, но и соборен преку литургиското единство на Црквата остварено низ причестувањето со Телото и Крвта Христови.

Во радоста на Христовото Рождество не треба да се заборави на семејствотото како домашна црква, на бракот како света тајна, на светоста на животот преку подигнувањето и воспитувањето на деца во семејството, воспитувањето во училиштето и социјалните установи, бидејќи сé што чиниме на личен план се пренесува во семејствотото, од семејствотот на околината, општеството и светот. Да се трудиме да се просветиме и обожиме со незалезната Светлина на разумот – Христос, за да ја сведочиме пред светот.

ХРИСТОС СЕ РОДИ !

презвитер Горан Стојчевски

ПРЕМИН бр. 85/86

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Јуни 10, 2023
TVIT602

Проскомидија

·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на Литургијата, нејзин пролог. Таа е нашиот допир со Небесното Царство и Небесното жителство.
Септември 13, 2021

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на Бигорската Обител, засветлил како светлозарна ѕвезда на богопрославениот светителски небосклон на Црквата Христова, во првата половина на ΧΙ век. За неговото родословие,…

Беседа за Успение на Пресвета Богородица oд Викарниот Епископ Јаков Стобиски

Сеп 03, 2021 Беседи 5847
Default Image
Беседа за Успение на Пресвета Богородица изречена од Викарниот Епископ Јаков Стобиски во…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 6652
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6457
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 5639
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Најново од духовност

Православен календар

 

27/04/2024 - петок

Велигденски пости; ( пост на масло)

Лазарова сабота; Свети Мартин Исповедник папа Римски; Светите маченици Антониј, Јован и Евстатиј; Светиот маченик Ардалион Глумец;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот Мартин Исповедник папа Римски 14 април / 27 април 2024

Тропар на светиот Мартин Исповедник папа Римски 14 април / 27 април 2024

Исповедниче на вистинската вера која спасува,Мартине свети мачениче,прими од нас пофалба и благодарност.Од Бога со благодатна вистина исполнет,на патот исповеднички...

Тропар на св.Христов новомаченик Димитриј Пелопонески 13 април / 26 април 2024

Тропар на св.Христов новомаченик Димитриј Пелопонески 13 април / 26 април 2024

Исповедник на верата Христова постана,откако Спасителот Го повика кога се најде сред морските бранови,о Димитрие новомачениче.Надеж стана за паднатите кои во...

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Василие, преподобен оче наш,верата во Христа ти ја сочува,иако велијар во безумие кон тебе поита,стадото Христово по твоите молитви Господ...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная