логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 lestvica1.jpg

Свети Јован Лествичник

4. За борбата со осумте главни страсти

г) Борба со гневот


20.  Злобното паметење е крајна граница на гневот. Тоа е паметење на гревовите на нашите ближни против нас, отстапување од правилото, кое ни го постави Бог: простете – за да ви биде простено. Затоа е тоа – загубување на сите претходно задобиени добродетели, отров што ја погубува душата, црв што го нагризува срцето, срам – за да не можеме да ги изговориме зборовите од Господовата молитва: „Прости ни гидолговите наши, како што им ги проштаваме и ние на нашите должници“ (Матеј 6,12), клинец – забиен во душата, грев што не престанува, беззаконие што не заспива и постојано зло.


21.  Оној што го скротил својот гнев – тој ѝ ставил крај и на злобата, зашто децата можат да се раѓаат само од жив татко.


22.  Тој што придобил љубов – станал оддалечен од непријателството, а оној што го зголемува непријателството – ги зголемува во себе и трудовите, кои не знаат за спокој.


23.  Ако си злобен, биди злобен против демоните, и ако непријателствуваш, биди му секогаш непријател на твоето тело. Телото е неблагодарен и неверен пријател; кога му угодуваат, тоа уште поголеми штети нанесува.


24.  Злопаметењето е погрешно толкување на Светото писмо, кое ги искривува зборовите на Светиот Дух, за да си угоди на себеси. Но таквиот нека го посрами молитвата која ни е дадена од Самиот наш Господ Исус Христос, која не смееме да ја изговараме, ако имаме злопаметење во нашето срце.




25. Ако, откако се потрудиш многу и не можеш да го отстраниш ова бодило од твоето срце, појди и покајно смири се пред оној, против кого непријателствуваш, макар само и со зборови; засрами се од долговремената лицемерност пред него и потруди се да го прифатиш со љубов, бидејќи си измачуван од својата совест, како со оган.


26. Но не мисли дека тогаш си избавен од оваа рана, кога ќе се помолиш за оној што те навредил, или ќе  му дадеш дарови или ќе го поканиш на трпеза, но тогаш, кога ќе слушнеш дека му се случила некаква несреќа, душевна или телесна, тогаш – ако почувствуваш мака и заплачеш за него, како за себеси.


27.  Спомнувањето на страдањата на Господа Исуса Христа го лекува злопаметењето, кое бива длабоко посрамено од Неговата незлобивост.



28.  Некои поради простувањето на своите гревови се предаваат на големи трудови и на пот, но незлопаметливиот и незлобивиот ги испреваруваат. Зашто вистински се зборовите: „Проштавајте и ќе ви биде простено“ (Лука 6,37).


29.  Незлопаметењето е знак на вистинско покајание, оној што мисли дека живее покајно, а го памети злото што му го направиле, тој е сличен на човек, кој сонува дека трча.


30.  Сум видел јас злопамтливи луѓе, кои на други им давале совет да не бидат злопамтливи, но најпосле се посрамувале од своите сопствени зборови и се ослободувале од оваа страст.


Извор: ДОБРОТОЉУБИЕ – Том II

За Преминпортал

 Подготви: Светланка Трајчева

17-ти февруари 2018 лето Господово

 

 Друго:

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Септември 03, 2021
Default Image

Беседа за Успение на Пресвета Богородица oд Викарниот Епископ Јаков Стобиски

Беседа за Успение на Пресвета Богородица изречена од Викарниот Епископ Јаков Стобиски во манастирот Успение на Пресвета Богородица - Берово
Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 2597
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 2391
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

ВИСТИНСКИ БОЖИК - СТАРЕЦ ГЕОРГИЈ КАПСАНИС (06/01/2022)

ВИСТИНСКИ БОЖИК - СТАРЕЦ ГЕОРГИЈ КАПСАНИС (06/01/2022)

Смирената наша молитва од Света Гора е да се подвизуваме сите против нашето самољубие, со цел да дојди во нашите срца, во нашите семејства, во татковината ни и во светот...

БEСEДА  за Рут

БEСEДА за Рут

И Бoг нарeдил сo Свoјата прoмисла, Рута да излeзe на нивата на бoгатиoт Вoз за да сoбира класјe. А Вoз ја видeл Рута и ја пoбарал за сoпруга кај Нoeмина....

Митрополит Струмички Наум: Различни блаженства (18.12.2021)

Митрополит Струмички Наум: Различни блаженства (18.12.2021)

Гледаме дека Господ се поистоветува (дури и најмногу) со секој еден страдалник. Затоа, секогаш кога со своето богатство ќе му помогнеме на еден од овие најмали Христови браќа што страдаат,...

Митрополит Струмички Наум: За мачеништвото (10.12.2021)

Митрополит Струмички Наум: За мачеништвото (10.12.2021)

Активирањето на благодатта со чинот на самото Свето Крштение редовно се случувало во првата Црква: кога луѓето се крштевале возрасни и кога пред тоа Крштение имало тригодишна подготовка. За време...

БEСEДА  за цeлта на раздeлувањe на дарoвитe, службата и звањeтo

БEСEДА за цeлта на раздeлувањe на дарoвитe, службата и звањeтo

Затoа Свeтиoт Дух ги раздeлил дарoвитe и направил eдни апoстoли, други прoрoци, трeти благoвeсници, пастири и учитeли, та свeтиитe, oднoснo христијанитe, да сe усoвршат. Какo штo сe пoдeлeни чeста и...

Жарко Ѓоргиевски: ЕВАНГЕЛИЕ ЗА ЗЕМНИТЕ ГРИЖИ

Жарко Ѓоргиевски: ЕВАНГЕЛИЕ ЗА ЗЕМНИТЕ ГРИЖИ

  Господ Исус Христос донел со Себе и претставил пред луѓето безбројни и незамисливи богатства небесни и ги поканил сите да земаат без мерка, јавно и слободно, но само под...

Митрополит Струмички Наум: Кој се допре до Мене? (04.12.2021)

Митрополит Струмички Наум: Кој се допре до Мене? (04.12.2021)

  На првиот степен од духовниот раст вистинско допирање до Христос е очистувањето на срцето од страстите преку исполнувањето на Неговите заповеди, во рамките на целосрдечното послушание. На вториот степен...

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

« »