логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 


Уште на самиот почеток од својот живот во Црквата, јас никако не можев да разберам во нејзиното учење едно прашање, кое потоа не ми даваше мир многу години.

Ако Бог е Љубов, тогаш како може грешниците после смртта толку страшно да се мачат во пеколот?

Јас лично не ги прифаќам илустрираните слики со ѓаволи, кои ги горат луѓето во тави, ги варат во котли и ги набодуваат на вили, зашто знам дека тоа е само алегорично прикажување на пеколот. Но, со признавањето на пеколните тави, самиот факт на измачувањето на несреќните луѓе кои попаднале во пеколот, не станува појасен. Писмото вели дека Бог е Љубов? Значи, Он ги љуби сите- сите- сите на светот, вклучувајќи ги и грешниците во пеколот. Инаку, каква е таа љубов едните да ги љубиш, а другите не многу? Но, од друга страна, како е можно да се дозволи оној кој го љубиш да страда и да се мачи, притоа толку страшно?

Ете такво е прашањето... Во црквената литература, која тогаш ми беше достапна, одговор не најдов: беа деведесетите години, во Црквата многу малку се издаваа книшки, во поголем дел тие беа составени во стилот „Што советувате, отец?’’ А ако во нив се наоѓаше одговор, тогаш тоа беа студени, правни одговори, кои не му даваа храна на срцето.

Па, еве, да речеме, прочитав некаде дека велат „луѓето згрешија против Бог и бидејќи Бог е бесконечен и вечен, тогаш и казната треба да биде бесконечна и вечна’’. Или дека „адот е место, каде се исполнуваат праведните барања на светиот и праведен Бог, се донесува задоволување на божествента правда’’. Да простите, каде е тука љубовта?

Што може да биде ‘‘праведност’’ и “правда’’ во односот со оние кои ги љубиш? Впрочем  љубовта е токму највисоката форма на неправедност и пристрасност кон личноста која ја љубиш, не обрнувајќи внимание на нејзините недостатоци.

Во принцип, таквите одговори воопшто не ми се усогласуваа. Јас ниту душевно не се расправав со нив . Едноставно ги оставив заедно со прашањето што ме мачеше на најоддалечената полица на мојата свест и чекав кога Господ на некои непознати начини за мене ќе ми го открие тоа што јас толку сакав да го разберам. И еве, конечно, ги прочитав зборовите на еден од светите отци, кои, иако не го објаснија целосно ова сложено прашање, но барем внесоа во него некаква јасност. Еве што пишува преподобниот Јован Дамаскин:

„Бог и на ѓаволот секогаш му достава добро, но тој не сака да прифати. И во идниот век Бог на сите ќе им дарува добро, зашто Он е извор на доброто, на сите ја излева добрината и секој учествува во доброто, онолку колку што самиот се подготвил себеси да прими. Затоа, тука, имајќи желба за други работи и постигнувајќи ги, ние барем некако се насладуваме, но таму, кога Бог ќе биде сè и во сè (1Кор.15:28), и нема да има ниту храна, ниту пиење, ниту било какво телесно задоволство, нема неправда, оние кои повеќе немаат вообичаени задоволства, но исто така и оние кои уште сега не прифаќаат од Бога, неизбежно ќе страдаат, не затоа што Бог ја создал казната, туку затоа што ние самите себеси си подредивме казна, исто како што и смртта Бог не ја создаде, туку ние самите ја навлековме на себе.’’

Некој може да каже: „Па што? Всушност, пеколното мачење од ова објаснување не станува помалку болно’’. Така е, се разбира. Но, за мене ова прашање беше болно поради некоја друга причина. Всушност, ако Бог ги мачи луѓето во пеколот, или барем ги остава без Негово присуство и внимание во овие маки, тогаш ... како да живееш тогаш, имајќи таков Бог над себе? Со вакво разбирање, целата проповед на апостолите за Бог е Љубов се претвори во празен звук за мене, контрадикторен збир на добри фрази со кои се опишува нешто неразбирливо.

Но, ако според зборовите на свети Јован Дамаскин, Бог им дава добро на сите, дури и на грешниците, дури и на ѓаволот, но тие не сакаат да ги прифатат ... тука проблемот преминува веќе во сосема друга гледна точка: „... секој учествува во доброто, онолку колку што самиот себе се подготвил да прифати’’.
Ако во земниот живот не научиш да се радуваш во она што Бог ти го дава , значи дека ќе страдаш по смртта од отсуството на задоволствата кои не се од Бог. Повеќе или помалку е јасно, иако не сосема, се разбира ... Постојат  прашања и за таква слика на пеколот.
Но, да ги оставиме, додека сé уште лежат таму на далечната полица. А јас, наместо да ги барам одговорите на нив, подобро да се подготвам во воспримање на доброто кое Божјата Љубов го излева на сите нас и во овој век и во идниот. Се надевам дека сé уште ми остана време за тоа.


протоереј Александар Ткаченко


Извор: http://pravoslavie.ru/116493.html

 

14-ти декември 2018 лето Господово

Подготви: Снежана Корнет

 

Друго:

Снежана Корнет - „Избор" (I) ...

Старец Ефрем Филотејски

Схимандрид Кирил Павлов - Поука

СВЕТИ ГРИГОРИЈ ПАЛАМА И НЕГОВОТО УЧЕЊЕ

ОСАНА, СВЕТ ГОСПОД САВАОТ

ДЕНОТ НА СПОМЕНОТ НА СВЕТИТЕЛОТ ЈОВАН ЗЛАТОУСТ

Смоленска икона на Богородица наречена “Одигитрија’’

ПРАЗНИК НА ИКОНАТА НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА „РАДОСТ НА СИТЕ НАЖАЛЕНИ’’ (06.11.2018)

 ДА БИДЕМЕ КАКО ДЕЦА КАЈ ПРЕСВЕТАТА- за тоа како подвижниците Ја почитуваа(2)

  Кого го покануваме во својот дом

ДА БИДЕМЕ КАКО ДЕЦА КАЈ ПРЕСВЕТАТА- за тоа како подвижниците Ја почитуваа(1)

Митрополит Лимасолски Атанасиј: Бог никогаш не го турка човекот...

Икона на Пресвета Богородица „Нажалена за бебињата убиени во утроба“

Седум разгорувања на духот

СОВРЕМЕНИ ЧУДЕСНИ СВЕДОШТВА ПОВРЗАНИ СО ПРЕПОДОБЕН СЕРАФИМ САРОВСКИ

http://preminportal.com.mk/prebaraj?searchword=%D0%A1%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B0%20%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82&ordering=newest&searchphrase=all

http://preminportal.com.mk/prebaraj?searchword=%D0%A1%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B0%20%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82&ordering=newest&searchphrase=all&start=20

http://preminportal.com.mk/prebaraj?searchword=%D0%A1%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B0%20%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82&ordering=newest&searchphrase=all&start=40

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 1025
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 991
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Игумен на манатирот "Успение на Пресвета Богородица",о. Фотиј, Берово: БЕСЕДА

Игумен на манатирот "Успение на Пресвета Богородица",о. Фотиј, Берово: БЕСЕДА

...По тоа ќе не познаат,по тоа ќе ни мерат...Ако нашите дела и нашите постапки бидат во согласност со Божјите зборови. Лесно е да се каже,тешко е да се спроведе.Еден најобичен...

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Девата се раѓа од неплодна утроба, но дури и да била плодна, рождеството пак би било чудесно. О, големо чудо! Штом времето на сеење поминало, тогаш жетвата дошла; штом огнот...

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Во Ветената земја - Палестина, дадена на израилскиот народ од Бога, во планините на Галилеја се наоѓа градот Назарет. Во тоа време тој бил толку непознат и малку важен, што...

Епископот Антаниски г.Партениј: Повик на покајание за злоупотребата на интернетот

Епископот Антаниски г.Партениј: Повик на покајание за злоупотребата на интернетот

Како духовник сум сведок колку многу бракови се распаѓаат, и тоа христијански бракови, на воцрковени сопружници. Христијанскиот брак, а со него и сето општество, се наоѓаат во застрашувачка ерозија и...

БEСEДА за силата и мисијата Христoва, какo штo прoрeкoл Исаија

БEСEДА за силата и мисијата Христoва, какo штo прoрeкoл Исаија

Духoт на Гoспoда e врз Мeнe. Зoштo Oн тoа гo гoвoри кoга e рамeн на Духoт какo и на Oтeцoт? Заради свeдoштвo на луѓeтo, какo штo тoлкува св. Златoуст. Нe...

Митрополит Струмички Наум: На рјеках Вавилонских... (12.09.2020)

Митрополит Струмички Наум: На рјеках Вавилонских... (12.09.2020)

Ни покажа и нѐ поучи и како духовно да пораснеме и да ја достигнеме оваа Божествена љубов. Нѐ поучи дека, покрај лоши дела и зборови, срцето треба да го очистиме...

БEСEДА  за исцeлувањe на чoвeштвoтo сo Христoвитe рани

БEСEДА за исцeлувањe на чoвeштвoтo сo Христoвитe рани

Сo Христoвитe рани ниe сe излeкувавмe, така прoрeкува Бoжјиoт прoрoк и сeга ниe знаeмe дeка нeгoвoтo прoрoштвo e вистинскo. Сo Христoвoтo страдањe ниe сe спасивмe oд вeчнoтo страдањe; сo Нeгoвата...

СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛЕ - КОНТИНУИТЕТ НА ХРИСТИЈАНСКИОТ ИДЕНТИТЕТ

СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛЕ - КОНТИНУИТЕТ НА ХРИСТИЈАНСКИОТ ИДЕНТИТЕТ

Токму тој конинуитет на овој христијански идентитет кој е спознаен и пренесен од Светите Отци во три степени според начинот на животот во Христа, очистување, просветлување и обожение се поврзува...

Митрополит Струмички Наум: Молитва за цел свет (05.09.2020)

Митрополит Струмички Наум: Молитва за цел свет (05.09.2020)

Кога цел на молитвата (се мисли на молитвата во која постојано го повикуваме името на Богочовекот Исус Христос) е Бог, односно заедницата на секој човек и на сè создадено во...

« »