логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 Ivica.Sv.Pismo.jpg

 Ivica.Sv.Pismo.jpg

СЕДМИЦА НА СВЕТОТО ПИСМО (ден 3)
За православното прифаќање, исповедање и практикување на Откровението Божјо

Ivica.Sv.Pismo.jpg

Во рамките на третата седмица посветена на Светото Писмо,
на 11.06.2013 во салата на Соборниот храм „Св. Климент Охридски“
се одржа трибина на тема: „Кој начин на прифаќање, исповедање и практикување на Откровението Божјо може да се нарече православен / правоверен ?“

    Во отворањето на трибината, презвитер Ивица Тодоров ги подтикна присутните на размислување на три современи прашања на православното практикување на христијанската вера :
1.    Значењето на Светата Тајна Крштевање за спасението на човекот го прави чинот крајно сериозен. Во раното христијанство се зборува за крштевање бебиња и деца од христијански семејства. Тогашниот поим „христијанско семејство“ и денешниот формален начин на практикување на православната вера е сериозно и отворено прашање.
2.    Православната теологија децидно ги осудува празноверието, баењето, гатањето и окултните пракси. Бидејќи ова се практикува од христијаните денес се поставува прашање како да се актуализира решавањето на овој проблем ?
3.    Некои го поставуваат прашањето за мисијата на Црквата во современиот свет и во тој контекст се заговара пасивност на Црквата. Додека Нашиот Господ Исус Христос јасно заповеда: „одете и научете ги сите народи и крштевајте ги“.

Ivica.Sv.Pismo.jpg

Ivica.Sv.Pismo.jpg

Воведничарите: презвитер Игор Калпаковски и доцент д-р Милан Ѓорѓевиќ ги загатнаа присутните со инсистирањето на Христос за Неговите следбеници да се одкажат од мајка, татко, брат, сестра, жена. Поради ваквиот начин на дефинирањето на православната вера, нејзиното прифаќање мора да се одвива под закрила на Црквата од страна на за тоа определени духовни водители. За жал, присутна е праксата на традиционално пренесување на верата вон Црквата.
Читањето на Светото Писмо не смее да биде цел сама за себе туку да нѐ доведе до средба со  Христос.
За преиспитување се и нашите очекувања со кои одиме во Црквата. Најчесто пред Господ одиме со прозби за меѓучовечките односи, материјални прашања, здравје, духовен раст и слично. Ова само по себе не е спорно но станува спорно ако на тоа се остане или ако молитвата ни се услиши и нашиот духовен живот замре.
Сето тоа е премалку за богатството кое со истрајност ни е на дофат и довербата која можеме да ја изградиме.
Затоа да размислиме за основните завети на монаштвото: сиромаштво, девственоста и послушанието. Истите применети и од световните луѓе доведуваат до преумување, отвораат нови перспективи и љубовно заедништво. Од почетна состојба на робување, смиреност и понижување преку неочекувани пресврти доведуваат до потполна слобода и полнота.
Светото Писмо обилува со сведоштва за вакви пресврти кои треба да ни го дадат предвкусот на придобивките од безрезервното препуштање на Божјата Волја.
За жал многу христијани ковчежето со непроценливото богатство кое им е подарено со Светото Крштевање никогаш го немаат отворено. И никогаш не го прават решителниот чекор на Девојчето Марија кога дознала дека нашла милост од Бога и ќе рече – еве ја слугинката Господова, нека биде волјата Негова.

 Ivica.Sv.Pismo.jpg

   Ivica.Sv.Pismo.jpg

За Преминпортал: Ратислав Кардалев

 

 

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Беседи

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Ретроспектива (2005-2020): „Митрополит Струмички Наум - Го сведочиме ли Крстот Христов или само својот крст? (6)

Ретроспектива (2005-2020): „Митрополит Струмички Наум - Го сведочиме ли Крстот Христов или само својот крст? (6)

 Сите имаме свој крст, но прашањето е: дали нашето страдање Бог го прима како учество во Крстот Христов или тоа е само обично, очајно и бесмислено човечко страдање? Односно, дали...

За силата на смртта и на крстoт Христoв

За силата на смртта и на крстoт Христoв

Кадe самo ќe сe прoизнeсe имeтo на Спаситeлoт, таму сe изгoнува сeкoј дeмoн. Кoј вo таква мeра ги скрoтил душeвнитe страсти, и блудницитe да живeат цeлoмудрeнo, и чoвeкoубијцитe пoвeќe да...

Игумен на манатирот "Успение на Пресвета Богородица",о. Фотиј, Берово: БЕСЕДА

Игумен на манатирот "Успение на Пресвета Богородица",о. Фотиј, Берово: БЕСЕДА

...По тоа ќе не познаат,по тоа ќе ни мерат...Ако нашите дела и нашите постапки бидат во согласност со Божјите зборови. Лесно е да се каже,тешко е да се спроведе.Еден најобичен...

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Девата се раѓа од неплодна утроба, но дури и да била плодна, рождеството пак би било чудесно. О, големо чудо! Штом времето на сеење поминало, тогаш жетвата дошла; штом огнот...

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Во Ветената земја - Палестина, дадена на израилскиот народ од Бога, во планините на Галилеја се наоѓа градот Назарет. Во тоа време тој бил толку непознат и малку важен, што...

Епископот Антаниски г.Партениј: Повик на покајание за злоупотребата на интернетот

Епископот Антаниски г.Партениј: Повик на покајание за злоупотребата на интернетот

Како духовник сум сведок колку многу бракови се распаѓаат, и тоа христијански бракови, на воцрковени сопружници. Христијанскиот брак, а со него и сето општество, се наоѓаат во застрашувачка ерозија и...

БEСEДА за силата и мисијата Христoва, какo штo прoрeкoл Исаија

БEСEДА за силата и мисијата Христoва, какo штo прoрeкoл Исаија

Духoт на Гoспoда e врз Мeнe. Зoштo Oн тoа гo гoвoри кoга e рамeн на Духoт какo и на Oтeцoт? Заради свeдoштвo на луѓeтo, какo штo тoлкува св. Златoуст. Нe...

Митрополит Струмички Наум: На рјеках Вавилонских... (12.09.2020)

Митрополит Струмички Наум: На рјеках Вавилонских... (12.09.2020)

Ни покажа и нѐ поучи и како духовно да пораснеме и да ја достигнеме оваа Божествена љубов. Нѐ поучи дека, покрај лоши дела и зборови, срцето треба да го очистиме...

« »