логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 Семејното насилство[1] не зависи од одредени, економски, социјални и образовни карактеристики, туку е присутно насекаде, во сите слоеви на општеството. Тоа може да започне како нешто ‘обично и невино’, а со тек на време да се развие до дејство со драматични последици. Одгледувањето на дете (било како сведок на таквото насилство, или како жртва), во една таква насилна средина е многу сериозен проблем. Пројавата на насилство го растројува неговото психичко и социјално развивање, а во многу случаи последиците се трајни што доведуваат детето и во зрелата возраст да се соочува со големи психопатолошки проблеми.

Дете кое расте во семејство со насилство е многу веројатно да развие емоционална нестабилност и несигурност, страв, депресија, пост трауматски стрес, проблеми со сонот и хранењето. Насилството во семејството го исполнува со страв и тоа се одразува на неговиот целосен развој како личност. Една интервенција во рана фаза може да послужи како кочница пред појавата на такви тешкотии во животот на детето, а и подоцна како возрасен. Многу често во такви случаи, семејството ја убедува жртвата да не пријавува во полиција против друг член на семејството, и така таа одлучува да молчи, со што проблемот станува уште поголем. Тоа уште повеќе е присутно во малите средини, каде јавното огласување на вакви случаи ги поттикнува луѓето да се воздржуваат од барање на полициска помош. А и самиот субјект којшто искусува такво насилство врз себеси се чувствува слаб и не бара од никаде помош.

Ова е појава која треба да ни биде актуелна на сите. Од каде и да доаѓа насилството, каква и форма да прима, тоа е трн во нашата култура. А културата, како што се знае, е огледало на нашето општество. Од православна гледна точка, неопходниот услов за да се надмине семејното насилство е растење во нашата способност да љубиме. Имено, љубовта му овозможува на секој човек да застане отворено пред Бога и пред личноста на другиот човек. Таа вистина за човекот му овозможува тој да се ослободи од агресивноста. Духот на промената и помирувањето носи сила, која што е всушност силата на љубовта. Само љубовта ни дава можност да го познаеме и признаеме другиот човек и да го сочуваме неговото достоинство.

Не е можно насилството да престане само со иницијатива и интервенција на државните органи. Човек треба да си ја осмисли својата улога пред себеси и пред ближниот и да посака да ја сочува својата вистинска личност, а не својот лажен образ. Духовниот живот му дава можност да се преобрази себеси, а така ќе може да ги преобрази и своите односи со ближните.


[1] Во прилог на програмата која се реализира во соработка со Одделот за пастирско образование при Атинската архиепископија, во грчките митрополии се спроведуваат редица на семинари на тема: „Одвраќање и надминување на семејното насилство“. Во контекст на овој проект и грчката митрополија на Јанина спроведе своја обука насочена кон свештениците, кои често се соочуваат со проблемот на семејно насилство при општењето со своите парохјани за време на исповед. Како резултат од излагањата, отец Илија Макос го даде своето завршно обраќање на семинарот, што ви го пренесуваме во целост.

Извор: Бигорски манастир

1ви март 2019 лето Господово

 

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…
Ноември 09, 2019
st-demetrius

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ Бог со сето свое срце и душа, па веднаш по враќањето од царската престолнина почнал јавно да проповеда и својот народ да го одвраќа од многубоштвото, водејќи го така кон…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 123
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 86
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Окт 28, 2019 Беседи 214
7.Vselenski.sobor
Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Такви луѓе во Христово време имало многу, но и денес не се малку. Тие малку се интересираат за Евангелието, или, пак, и воопшто не се интересираат, а некои се дури...

Два приода кон слободата

Два приода кон слободата

Првиот, после неговата средба со Ослободителот и Спасителот Христос, од корен се променува: од гол постанува „облечен и разумен“; од несоцијален, којшто живеел по гробовите и пустината, сега се наоѓа...

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Во трњето кое го уништува Словото на Божествената вистина, освен богатството, насладите и животните грижи (Лк. 8,14), во нашето време треба ги видиме и различните лажни учења кои ги шират...

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

И ние, кои го носиме името христијани, кои живееме со верата на мачениците – сме сведоци за Христа. Некои, можеби, со право, ќе се запрашаат – па како можеме ние...

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

Така пoстапувал и св. Авeркиј. Кoга видeл мнoгу нарoд вo маки и вo бoлeсти, тoј клeкнал на eднo мeстo и сe пoмoлил на Бoга, да oтвoри тoпла и лeкoвита вoда...

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Кога ќе се очисти садот на душата, тогаш сам по себе ќе биде исполнет од благодатта Божја. Од послушанието се раѓа молитвата, а од молитвата – теологијата.

Митрополит Струмички Наум:  Зошто пишувам?

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто напишано. На крај, нашето заедничко давање, нашиот заеднички опит преточен и во слово, е...

« »