логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 Семејното насилство[1] не зависи од одредени, економски, социјални и образовни карактеристики, туку е присутно насекаде, во сите слоеви на општеството. Тоа може да започне како нешто ‘обично и невино’, а со тек на време да се развие до дејство со драматични последици. Одгледувањето на дете (било како сведок на таквото насилство, или како жртва), во една таква насилна средина е многу сериозен проблем. Пројавата на насилство го растројува неговото психичко и социјално развивање, а во многу случаи последиците се трајни што доведуваат детето и во зрелата возраст да се соочува со големи психопатолошки проблеми.

Дете кое расте во семејство со насилство е многу веројатно да развие емоционална нестабилност и несигурност, страв, депресија, пост трауматски стрес, проблеми со сонот и хранењето. Насилството во семејството го исполнува со страв и тоа се одразува на неговиот целосен развој како личност. Една интервенција во рана фаза може да послужи како кочница пред појавата на такви тешкотии во животот на детето, а и подоцна како возрасен. Многу често во такви случаи, семејството ја убедува жртвата да не пријавува во полиција против друг член на семејството, и така таа одлучува да молчи, со што проблемот станува уште поголем. Тоа уште повеќе е присутно во малите средини, каде јавното огласување на вакви случаи ги поттикнува луѓето да се воздржуваат од барање на полициска помош. А и самиот субјект којшто искусува такво насилство врз себеси се чувствува слаб и не бара од никаде помош.

Ова е појава која треба да ни биде актуелна на сите. Од каде и да доаѓа насилството, каква и форма да прима, тоа е трн во нашата култура. А културата, како што се знае, е огледало на нашето општество. Од православна гледна точка, неопходниот услов за да се надмине семејното насилство е растење во нашата способност да љубиме. Имено, љубовта му овозможува на секој човек да застане отворено пред Бога и пред личноста на другиот човек. Таа вистина за човекот му овозможува тој да се ослободи од агресивноста. Духот на промената и помирувањето носи сила, која што е всушност силата на љубовта. Само љубовта ни дава можност да го познаеме и признаеме другиот човек и да го сочуваме неговото достоинство.

Не е можно насилството да престане само со иницијатива и интервенција на државните органи. Човек треба да си ја осмисли својата улога пред себеси и пред ближниот и да посака да ја сочува својата вистинска личност, а не својот лажен образ. Духовниот живот му дава можност да се преобрази себеси, а така ќе може да ги преобрази и своите односи со ближните.


[1] Во прилог на програмата која се реализира во соработка со Одделот за пастирско образование при Атинската архиепископија, во грчките митрополии се спроведуваат редица на семинари на тема: „Одвраќање и надминување на семејното насилство“. Во контекст на овој проект и грчката митрополија на Јанина спроведе своја обука насочена кон свештениците, кои често се соочуваат со проблемот на семејно насилство при општењето со своите парохјани за време на исповед. Како резултат од излагањата, отец Илија Макос го даде своето завршно обраќање на семинарот, што ви го пренесуваме во целост.

Извор: Бигорски манастир

1ви март 2019 лето Господово

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!
Октомври 30, 2018

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на мачениците, пример за чистота, огледало на велокодушните, восхит на премудрите, чуварко на верата христијанска, изобличителке на лагата идолска, поборничке на Божественото…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 859
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1129
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

СВЕТИ ЕФРЕМ СИРИН ЖИВОТОПИС, ТВОРЕШТВО И КАРАКТЕРИСТИКА

Окт 18, 2018 Житија 1075
Над сè, свети Ефрем си останува прекрасен проповедник – амвонот е почеток и крај на…

Беседи

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

Браќа, да нe нè зарoби филoзoфијата, кoја, нагаѓајќи гoвoри дeка нeма вeчeн живoт ниту вoскрeсeниe oд мртвитe, бидeјќи ниe нe дoаѓамe дo Вистината сo нагаѓањe чoвeчкo, туку сo Бoжјo oткрoвeниe.

БEСEДА  за живата надeж

БEСEДА за живата надeж

Нo, кoј дeнeс им пoкажа живo надeвањe на луѓeтo, кoј и какo? Апoстoлoт Пeтар oдгoвара на oва прашањe: “Гoспoд наш Исус Христoс и тoа сo вoскрeсeниeтo oд мртвитe. Никoј друг...

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

Духoт нeпoмрачeн сo грeв глeда вo нeбoтo и нe глeда грoб; пoмрачeниoт дух сo грeв глeда вo грoбoт и нe гo глeда нeбoтo. Грeвoт и дoбрoдeтeлта управуваат сo духoвниoт вид...

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Бог е совршен, и како совршен, сѐ што прави – прави совршено. Кога Бог го направи човекот, всушност, направи бог – иако не по природа. Направи човекобог, кој треба да...

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Телесните слабости постојано не вовлекуваат во нешта кои се сосема спротивни од патот на духовното совршенство. Телесните искушенија можат да не насочат кон пороци и кон секакво зло, а единствен...

« »