логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

ilinden2015 1

„Телото си му го покорил на умот, божествени пророче Илија, полагајќи ги во твоето срце искачувањата ревносно по скалила. Затоа си го изобличил и неправедниот цар, кога му ја пренесе заканата на гневот Божји, и безбожните свештеници си ги погубил со нож како неправедни, и сите си ги научил да викаат: Навистина единствениот Бог е Оној што Илија Го проповеда“ (литијна стихира од Вечерна на свети пророк Илија).

ilinden2015 3

Празнувањето на светиот пророк Илија и на преподобните пречистански маченици Евнувиј, Пајсиј и Аверкиј, започна ден претходно, на 01 август 2015 година, со свечена Вечерна богослужба во манастирот „Пресвета Богородица - Пречиста“ во Кичево, на која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Дебарско-кичевски г. Тимотеј, во сослужение на Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Повардарски г. Агатангел, архимандритот Нектариј, свештениците Никола Христоски, Владо Недески, Дарко Милев и Александар Матески, протоѓаконот Николче Ѓурѓиноски и ѓаконот Александар Крстаноски. По завршувањето на Вечерната, беше отслужен и парастос за сите оние кои ги положиле своите животи за зачувување на Црквата и Татковината.
ilinden2015 4
 
ilinden2015 5
Празнувањето на овој голем христијански, но и државен празник, продолжи утредента со света архиерејска Литургија, на која чиноначалствуваше Митрополитот Тимотеј, во сослужение на Митрополитот Агатангел, архимандритот Нектариј, свештениците Никола Христоски, Владо Недески, дарко Милев и Александар Матески, еромонахот Ефросиниј, протоѓаконот Николче Ѓурѓиноски и ѓаконите Сашо Целески, Васил Ристовски и Александар Крстаноски. Во овој ден се возрадува и присутниот кичевски народ, кој доби нов духовен водач и учител. Имено, ѓаконот Александар Крстаноски беше ракоположен во свештенички чин од страна на нашиот надлежен Митрополит Тимотеј, а со тоа ја зеде врз себе и обврската и даде заклетва дека секогаш верно ќе и служи на Црквата и ќе се грижи за секоја му доверена христијанска душа. Отец Александар е роден во Кичево, каде и го завршува средното образование, а сега е дипломиран теолог, кој зад себе има и професорско искуство, како професор во Македонската православна богословија „Св. Климент Охридски“ во Скопје. Моемнатално е и на постдипломски студии на Филолошкиот факултет во Скопје. Од името на нашиот Митрополит, како и од името на целата Епархија, му го честитаме свештеничкиот чин на отец Александар, со желби и молитви правилно да раководи со повереното му стадо и да се удостои за Царството Небесно.
ilinden2015 6

ilinden2015 7
 ilinden2015 9

По завршувањето на Литургијата, беше прочитан и Молебен, упатен кон преподобните пречистански преподобномаченици Евнувиј, Пајсиј и Аверкиј, во кој ги повикавме да се застапат за нашите души и тела, да не чуваат на вистинскиот пат и секогаш да бидат наши застапници. По завршувањето на Литургијата, беше прочитано и Иленденското послание, испратено од Неговото Блаженство Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан, заедно со членовите на Светиот архиерејски синод на Македонската православна црква - Охридска архиепископија, во кое Архиепископот повика на единство во сите тешки моменти за нашиот народ, како и на зачувување на слободата, но не само на онаа земната, туку и зачувувањето на слободата која нашиот Творец ни ја даде при создавањето.

ilinden2015 11

ilinden2015 14

ilinden2015 16

ilinden2015 19

ilinden2015 21

Извор: Дебарско- кичевска епархија

 



Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Беседи

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Митрополит Струмички Наум: Воздвижение на Чесниот Крст (26.09.2022)

Митрополит Струмички Наум: Воздвижение на Чесниот Крст (26.09.2022)

Ако некое страдање (Крст) ни предизвикува очај наместо радост, тоа е знак дека треба да го смениме нашиот однос со Бог, односно знак дека нашиот однос со Бог сигурно е...

Беседа на г. Дамаскин, Митрополит на Додимотихо, Орестиада и Суфли

Беседа на г. Дамаскин, Митрополит на Додимотихо, Орестиада и Суфли

Како што видовте на Светата литургија, на двата јазика, сите заедно ја служевме оваа литургија без да постои прекин или пречка. Познато ми е за да дојдеме до овој момент,...

Митрополит Струмички Наум - Напразно потрошено време

Митрополит Струмички Наум - Напразно потрошено време

Што правиме ние? Најчесто, не се трудиме доволно да ги извршуваме нашите дневни обврски во послушание, свесно и согласно Божјите заповеди – во слава Негова и за добро на ближните,...

арх. Андреј (Конанос) - Јас имам нешто добро, а тој- не!

арх. Андреј (Конанос) - Јас имам нешто добро, а тој- не!

Непријателот веќе не го попречува духовниот живот, но настојува да го оскверни, а потоа и да го уништи тоа што е стекнато на тој пат. Тој ти всадува славољубие и...

Митрополит Струмички Наум – Рождество на Пресвета Богородица (2022)

Митрополит Струмички Наум – Рождество на Пресвета Богородица (2022)

Освен ова благодатно проникнување, проземање, друг начин на постоење и спасение за нас, христијаните, е невозможен, и незамислив. Ние не сме етичко тело, ние сме Тело Христово – еден со...

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Во Ветената земја - Палестина, дадена на израилскиот народ од Бога, во планините на Галилеја се наоѓа градот Назарет. Во тоа време тој бил толку непознат и малку важен, што...

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Св. Фотиј Велики - За Рождеството на нашата Пресвета Дева Богородица

Девата се раѓа од неплодна утроба, но дури и да била плодна, рождеството пак би било чудесно. О, големо чудо! Штом времето на сеење поминало, тогаш жетвата дошла; штом огнот...

Митрополит Струмички Наум: Компатибилност на човечкиот со демонскиот разум (Архива)

Митрополит Струмички Наум: Компатибилност на човечкиот со демонскиот разум (Архива)

 Знаењето на умот е љубовното познание на Бог (како просветленост или обоженост), додека, пак, знаењето на разумот – само по себе е познание на практичниот опит во овоземните науки и...

« »