логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 

  Архиерејска Божествена Литургија и призив на Светиот Дух по повод почетокот на академската година на Универзитетот во Скопје (15.09.2013 17:32)


На 15.9.2013 година, во храмот на свети Јован Крстител во Капиштец, Скопје, со Архиерејска Божествена Литургија и призив на Светиот Дух, со кои началствуваше Неговото Блаженство Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан, во сослужение со нивните Преосвештенства, епископите г. Јосиф Велички и г. Јосиф Лешочки, и повеќемина служители од Скопската православна епархија, а во присуство на г. Велимир Стојковски, ректор на Универзитетот „Свети Кирил и Методиј“ во Скопје, протоереј Ацо Гиревски, декан на Православниот богословски факултет „Свети Климент Охридски“ и повеќемина декани и продекани од УКИМ, како и студенти од богословскиот и други факултети, започна првиот академски час на студентите од Скопскиот Универзитет. Со свои беседи професорите и студентите ги поздравија Неговото Блаженство Архиепископот Стефан и деканот на Богословскиот факултет.



Слово на првиот академски час на проф. д-р Ацо Гиревски, протопрезвитер и декан на Православниот Богословски факултет


Во името на Отецот и Синот иСветиот Дух!

Благочестиви христијани,

Ви се обратив нарекувајќи ве благочестиви, затоа што направивте добро дело со тоа што дојдовте заедно да го чествуваме овој неделен свечен момент – по повод почетокот на студиската година на Универзитетот „Свети Кирил и Методиј“ во Скопје, вклучително и на Богословскиот факултет „Свети Климент Охридски“ каде се наоѓаме.

Денешното литургиско свето евангелие (Матеј 19, 16-26), кое што протоѓаконот го прочита, поставува пред нас, едно мошне прагматично однесување помеѓу Учител и ученик.

Пред Исуса Христа, Учителот над учителите, приоѓа едно богато момче „државен службеник“ (Лука 18,18), учтиво го поздравува и го прашува: „Учителе добар, какво добро треба да направам за да добијам живот вечен?“ А Он му одговори: „Ако сакаш да влезеш во животот, пази ги заповедите“. Тој Му рече:„Кои?“ А Исус одговори: „Не убивај, не кради, не прељубодејствувај, не сведочи лажно; почитувај го татка си и мајка си; сакај ги ближните свои како себеси! Ете – тоа се заповедите. Младиот човек Му рече: „Сето тоа сум го запазил од младина, што ми е уште потребно? Исус му кажа: „Ако сакаш да бидеш совршен, оди, продај го имотот свој и раздели го на сиромаси, и ќе имаш сокровиште на небото; па дојди и врви по Мене!“, зашто блажени се бедните по дух; блажени се кротките; блажени се гладните и жедните за правда; блажени се милостивите; блажени се чистите по срце; блажени се миротворците.... Ете, заприлегај на нив!

Ја знаеме понатамошната постапка на богатото момче, но оставам на вас да размислувате. Меѓутоа, јас би сакал вашето внимание сепак да го задржите на двата критериуми, за „раст во верата и духовноста според мерката на Христос“, кои, исто така, се однесуваати за секој еден од нас.

Наше е дали ќе се определиме за првиот степен – исполнување на заповедите Божји или за вториот – исполнување на блаженствата. Исто што и, кога се одлучуваме во животот, за каков вид на жртва ќе се определиме. Ќе живееме ли брачно или безбрачно; дали ќе се определиме за свештеничка или ќе одбереме монашка служба итн.

Апостолот Павле, пак, кога зборува за свештенослужителите и за тоа какви треба да се епископите, бара полно достоинство (1 Тим 3, 1-4), преку трите основни завети: завет за сиромаштво, завет за целомудреност и завет за послушание. Совршени христијански критериуми кои водат во живот, овој тука и оној живот во царството небеско. Тоа се совршени христијански критериуми кои водат, исто така, кон повисоки степени на совршенство – до мерката на светост, преку очистување, просветлување и обожување. Комплетната состојба на просветлување, според опитот на светите отци, доаѓа кога човекот ќе ја стекне непрестајната умствена молитва, која што дејствува во неговото срце и кога, буквално, ќе стане храм на Светиот Дух.

Призивот по Духот Свети, всушност стана и повод на нашето молитвено заедништво денес. И еве ја оправданоста на нашата заедничка волја.

На прашањата, кои раслабениот Мотовилов му ги беше поставувал во „пустината“ на свети Серафим Саровски, едно од нив се однесуваше токму на прашањето за задобивање на Духот Свети. „Господ ми откри“ му рече многупочитуваниот Старец, „дека во својата младост си сакал да осознаеш во што е смислата на христијанскиот живот. И за тоа често си упатувал прашања на духовниците, но никој за тоа, така одредено не ти одговорил. Ти било советувано да одиш во црква, да ги исполнуваш Божјите заповеди, и да правиш добри дела, бидејќи во тоа лежи смислата на животот. А некои, пак, ја куделе твојата нездрава љубопитност, како тие мислеле, и ти говореа: „Немој да се интересираш за она што за тебе е премногу високо. Тие не разговараа со тебе онака како треба да се разговара. Затоа, сега јас, еден (смирен) Серафим, да ти објаснам што е всушност смислата на христијанскиот живот. Молитва, пост, бдеење и сите други христијански дела се сами по себе добри, но сепак во нивното извршување не лежи смислата на христијанскиот живот, бидејќи тие се само помошни средства кон таа цел. Вистинската смисла на христијанскиот живот е задобивање на Светиот Дух... А, секое добро дело кое се прави од љубов и заради Христа – носи благодат на Духот Свети. Сепак, со молитва тоа најлесно се постигнува, бидејќи тоа е оружје со кое секогаш располагаме. Можеби посакуваш да појдеш во храмот, а во твојата околина да немаш храм, или ќе посакаш да споделиш нешто со сиромавиот, а на твојот пат да не го среќаваш (сиромавиот), или сакаш да бидеш непорочен – но твојата наклоност и човечка слабост прават да не ја смогнеш потребната сила. Додека молитвата е секогаш и за секого можна: за богатиот и за сиромавиот; за учениот и за неукиот; за силниот и за слабиот; за праведниот и за грешниот. Силата на молитвата е бесконечна и најмногу од сè друго носи благодат на Духот Свети.

Просветлувањето, односно обожувањето е опитна состојба, што нема никаква врска со метафизиката, односно со философското размислување. Посветувањето, пак, во состојба на просветлување, во однос на методологијата, не се разликува од соодветното посветување вонауката. За да ја достигне човек состојбата на просветлување, ќе треба да оди кај духовен отец кој веќе достигнал до таа состојба и кој ќе биде расположен да го научи на методот на богопознание и да му помогне во неговото духовно издигнување. Популарно се вели – да имаш свој духовен отец.

Светоотечкиот опит знае за катихези, мали и големи и повторни прашања. И одново да се научиме да прашуваме и да бараме. „Сакајте и ќе ви се даде; барајте и ќе најдете; чукајте и ќе ви се отвори. Кој од вас ќе му даде камен на својот син што му бара леб? Но, ние никогаш да не се посомневаме, ако нешто бараме од нашиот Отец небесен, а најмалку ако го бараме единствениот битен дар „ризницата на сите добра“, изворот на сите вистински богатства: Светот Дух. Да ве потсетам, уште еднаш, кога Мотовилов го запраша својот учител свети Серафим „која е целта на животот?“ Серафим му одговори: „Задобивањето на Светиот Дух“. Си барал ли од Бога да ти го даде Својот Свет Дух? Он ќе ти помогне „да правиш за другите сè она што би сакал тие да прават за тебе“ (Матеј 7,12).

И еве го заклучокот од досега реченото: „Не секој што Ми вели: Господи, Господи, ќе влезе во царството небеско, а оној што ја исполнува волјата на Мојот Отец небески..., Законот на Мојсеја ни е даден како педагог, според зборовите на апостол Павле (Галантјаните 3, 24-25). Без темелот на Законот, ние би биле слични на човек што својата куќа ја изградил на песок, и при првото невреме зградата се урнала. Секој што ги слуша овие зборови и ги исполнува, сличен е на човек мудар кој си направил куќа на камен: и заврна дожд, и дојдоа поплави, и дувнаа ветрови, но таа не падна, оти беше изградена на камен“ (Матеј 7, 21, 24-25). Затоа нашите животи да ги градиме на камен, нашите животи да ги посветиме на исполнувањето, на волјата на Оца и на барањето на Царството Божјо.

Монахот Силуан велеше: „Оној што ја вкусил сласта на љубовта Божја знае дека Царството Божјо е во нас. Блажен е оној што ја сака скромноста; блажен е оној што го сака својот брат во своето срце го има Духот Божји Кој му дава мир и радост...“

Учителе, што треба да направам? Отец како треба да постапам? Вечни прашања, кои бараат мудри одговори од учителите, од отците, од целомудрените духовници. Затоа црквата за нив повикува на задобивање на Светиот Дух, Кој што според свети Серафим Саровски е она најпотребното. И ете, затоа Црквата вовела дури и црковен чин – молитвословие наречено „Призив на Светиот Дух“, чин којшто соборот на верниците заедно со своето свештенство го извршува пред секој еден важен почеток, како што е на пример, и денешниов почеток на студиската година.

Благодатта на Духот Свети нека дојде и нека биде со сите вас!

Капиштец, 15 септември 2013 (12 Недела по Педесетница)

 

 

 

 

 

 

 Извор: МПЦ-ОА

 


dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Старец Георгиј Капсанис - ЗНАЧЕЊЕТО НА БОЛКАТА ВО НАШИОТ ЖИВОТ

Старец Георгиј Капсанис - ЗНАЧЕЊЕТО НА БОЛКАТА ВО НАШИОТ ЖИВОТ

Во оваа нова состојба се чини дека смртта и болката имаат позитивно значење, како другата кожна облека со која Бог ги облекол Адам и Ева кога го напуштиле рајот за...

Вознесение во Христос или идолопоклоничко превознесување

Вознесение во Христос или идолопоклоничко превознесување

  Луѓето тежнеат кон правење идоли. Идол е сѐ она што човекот го става на прво место во своето срце, наместо Бог и наместо духовното растење во Бог. Луѓето сакаат...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

 Митрополит Струмички Наум: Недела на слепородениот

Митрополит Струмички Наум: Недела на слепородениот

Се случија две средби помеѓу слепородениот и Христос: првата додека уште беше слеп; и втората, откако прогледа и откако Го оправда Христос пред фарисеите. И фарисеите двапати се сретнаа со...

Митрополит Струмички Наум: „Литургијата и на почетокот била Тајна Вечера, а не јавен доручек.“

Митрополит Струмички Наум: „Литургијата и на почетокот била Тајна Вечера, а не јавен доручек.“

       Така, како што веќе напишав: ниту почетокот, ниту крајот на начинот на служењето на Светата Литургија се и ќе бидат исти со денешниот – ниту некој Собор ја прогласил за...

Отец Гаврил-Беседа за Св.Методиј и Св.Кирил

Отец Гаврил-Беседа за Св.Методиј и Св.Кирил

Тогаш сфатил дека не треба да се врзува за ништо световно, и дека треба да живее единствено за Царството Небесно, односно за Бога. И навистина се оддал на богоугоден живот,...

Жарко Ѓорѓиевски: Свети апостоли Јасон и Сосинатар (Недела на раслабениот)

Жарко Ѓорѓиевски: Свети апостоли Јасон и Сосинатар (Недела на раслабениот)

Eвангелската приказна за исцелувањето на болниот човек кој поголемиот дел од својот живот беспомошно лежел покрај бањата која ја опишал светиот апостол и евангелист Јован е пример на чисто милосрдие...

Митрополит Струмички Наум: Христијанин без срце кое гори во молитва...

Митрополит Струмички Наум: Христијанин без срце кое гори во молитва...

Ако Божјите информации што доаѓаат од словото на духовниот отец, од Светото Писмо, од делата на Светите отци ги прифаќаме само на ниво на разум, без да ги прифатиме во...

« »

Православен календар

 

15/06/2025 - недела

Св. Никифор Исповедник, патријарх Цариградски; Св. новомаченик Константин; Св. Јован Нов Сочавски; Св.свештеномаченик Еразмо Охридски; Св. дваесет илјади маченици Охридски;


Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христов Апостол Ерма 13 јуни/31 мај  2025

Тропар на св. Христов Апостол Ерма 13 јуни/31 мај 2025

Како огнот што го загрева железото, така благодатта срцето човеково,за да го покаже сето она кое е нечисто, о Ермо велики, Бог те...

Тропар на преподобниот Христов исповедник Далматскиот игумен Исакиј 12 јуни/ 30 мај 2025

Тропар на преподобниот Христов исповедник Далматскиот игумен Исакиј 12 јуни/ 30 мај 2025

Исповедник на Православието, скротувач на ѕверови во луѓето, преподобен оче наш Исакие, пратеник Божји за сведоштво на вистината, Црквата со твоите...

Тропар на света Христова маченичка Теодосија девица 11 јуни/29 мај 2025

Тропар на света Христова маченичка Теодосија девица 11 јуни/29 мај 2025

Добродетели со љубов си стекнала, маченичке,  чисто живеалиште Христово, и на Светиот Дух возљубен дом; оттука си го посрамила непријателот  кој се...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная