Ликовна колонија Галичник 2025
Тема: Постмеморија – Одек на тишината
12–18 август 2025, Галичник, С. Македонија
Оваа година се одржува 36. сесија на Ликовната колонија Галичник, една од најреномираните и најпрогресивни уметнички колонии во регионот. Со јасна ориентација кон современите текови во визуелната уметност, колонијата и понатаму гради платформа за иновативна, интер-/транс-дисциплинарна и концептуална продукција.
Темата на изданието за 2025 година е Постмеморија – Одек на тишината, инспирирана од истражувањата на Мериен Хирш, Алејда Асман, Ролан Барт и В.Г. Зебалд, кои се занимаваат со тоа како трауматичните историски искуства, иако не се директно доживеани, се врежуваат во свеста и идентитетот на наредните генерации. Овогодишните учесници ќе ја истражуваат неизговорената меморија, тишината како сведоштво, и наследената болка како уметнички материјал, користејќи нови медиуми, архиви, звучни записи, гестови и визуелни фрагменти.
Учесници:
• Никола Радосављевиќ (Србија) – видео уметност, инсталации
• Дејан Крстиќ (Србија) – звучна уметност, перформанс
• Красимир Терзиев (Бугарија) – дигитална уметност, текст
• Калина Димитрова (Бугарија) – фотографија, архивски пристап
• Далиа Белосиноф (Грција) – визуелна поезија, инсталации
• Мариа Анвандер (Австрија) – концептуални текстуални интервенции
• Клара Вит (Австрија) – медиумски инсталации, фотографија
• Ренеа Беголи (Косово) – цртеж и предмети на меморија
• Лука Соудан (Холандија) – аудиовизуелни композиции
• Иванчо Талевски (С. Македонија) – микс-медија, личен архив
• Ана В’цкова (С. Македонија) – дигитален колаж, фотографија
Изложба – Национална галерија, ноември 2025
Делата создадени на оваа сесија, заедно со продукцијата од претходната 2024 сесија, ќе бидат изложени пред македонската јавност во ноември 2025 во Националната галерија – објект Мала станица. Изложбата ќе биде придружена со професионално изработен каталог, кој ги документира уметничките процеси и концептите зад проектите.
Благодарност
Организаторите изразуваат искрена благодарност до Министерството за култура и туризам на Република Северна Македонија кое веќе 36 години ја препознава уникатноста, квалитетот и важноста на ова културно случување; а исто така и до институциите и партнерите како: Австриската амбасада во Скопје, Бугарскиот културен центар во Скопје; Casinos Austria; Пивара Скопје; Месна заедница Галичник и голем број пријатели на колонијата за нивната помош, промоција на културните вредности и збогатување на програмата.
Нивната континуирана поддршка овозможува вкрстување на уметноста, културната меморија и современата мисла, токму таму каде што најмногу треба — во срцето на планината, во тишината што зборува.
***************
Art Colony Galičnik 2025
Topic: Postmemory – Echo of the silence
12–18 August, Galičnik, N. Macedonia
This year marks the 36th session of the Galičnik Art Colony, one of the most renowned and progressive art colonies in the region. With a clear focus on contemporary currents in visual art, the colony continues to build a platform for innovative, inter-/trans-disciplinary, and conceptual production.
The theme of the 2025 edition is Postmemory – Echo of Silence, inspired by the research of Marianne Hirsch, Aleida Assmann, Roland Barthes, and W.G. Sebald, which explores how traumatic historical experiences—although not directly lived—are inscribed into the consciousness and identity of subsequent generations. This year’s participants will explore unspoken memory, silence as testimony, and inherited pain as artistic material, using new media, archives, sound recordings, gestures, and visual fragments.
Participants:
Nikola Radosavljević (Serbia) – video art, installations
Dejan Krstić (Serbia) – sound art, performance
Krassimir Terziev (Bulgaria) – digital art, text
Kalina Dimitrova (Bulgaria) – photography, archival approach
Danai Belosinof (Greece) – visual poetry, installations
Maria Anwander (Austria) – conceptual textual interventions
Klara Vith (Austria) – media installations, photography
Renea Begolli (Kosovo) – drawing and memory objects
Luca Soudan (Netherlands) – audiovisual compositions
Ivancho Talevski (North Macedonia) – mixed media, personal archive
Ana V’chkova (North Macedonia) – digital collage, photography
Exhibition – National Gallery, November 2025
The works created during this session, together with the production from the previous 2024 session, will be presented to the Macedonian public in November 2025 at the National Gallery – Mala Stanica building. The exhibition will be accompanied by a professionally produced catalogue documenting the artistic processes and concepts behind the projects.
Acknowledgements
The organizers express their deepest gratitude to the Ministry of Culture and Tourism of the Republic of North Macedonia, which for 36 years has recognized the uniqueness, quality, and importance of this cultural event; as well as to institutions and partners such as the Austrian Embassy in Skopje, the Bulgarian Cultural Center in Skopje, Casinos Austria, Pivara Skopje, the Local Community of Galičnik, and the many friends of the colony, for their contribution, promotion of cultural values, and enrichment of the program.
Their continuous support enables the intersection of art, cultural memory, and contemporary thought — precisely where it is most needed — in the heart of the mountain, in the silence that speaks.
ЗАПОЗНАЈТЕ ГИ УМЕТНИЦИТЕ
MEET THE ARTISTS
Марија Анвандер/ Maria Anwander
Марија Анвандер студирала медиумска уметност и скулптура на Академијата за ликовни уметности Виена, како и театар, филм и медиумски студии на Универзитетот во Виена. Како концептуална уметница, Анвандер работи со разновиден репертоар на уметнички техники, вклучувајќи инсталација, видео, фотографија, перформанс и интервентна уметност во (полу)јавни простори. Нејзината работа се занимава со уметничкиот систем и неговите хиерархии, истражувајќи стратегии на внимание и истражувајќи го намерното кршење на правилата во уметничкиот свет. Дополнителни теми вклучуваат услови за работа за уметниците, родова политика, социјални нееднаквости, како и присвојување и авторство.
Нејзините дела се прикажани на бројни меѓународни самостојни и групни изложби, вклучително и во Кунст Хале Санкт Гален (CH), Кунстверајн Фридрихсхафен (GE), Кунстхале Мајнц (GE), Кунстмузеј Лихтенштајн (FL), Кунстмузеј Сент Гален (CH), Музеј на уметност Кариљо Гил во Мексико Сити (MX), Кунстлерхаус Виена (AT) и Институтот AC во Њујорк (САД). Таа, исто така, учествувала на Московското биенале за млада уметност и во партнерски проекти на 4-тото Московско биенале за современа уметност (РУ) и Манифеста 12 во Палермо (Италија).
Анвандер добила неколку значајни награди, вклучувајќи ја наградата на Фондацијата Клокер (2019), наградата за уметност на Дармштат Сецесија (2013) и грантот на Фондацијата за уметности (2025).
Maria Anwander studied Media Art and Sculpture at the Academy of Fine Arts Vienna, as well as Theatre, Film and Media Studies at the University of Vienna. As a conceptual artist, Anwander works with a diverse repertoire of artistic techniques, including installation, video, photography, performance, and intervention art in (semi-)public spaces. Her work engages with the art system and its hierarchies, investigating strategies of attention and exploring the deliberate breaking of rules within the art world. Additional themes include working conditions for artists, gender politics, social disparities, as well as appropriation and authorship.
Her works have been shown in numerous international solo and group exhibitions, including at Kunst Halle Sankt Gallen (CH), Kunstverein Friedrichshafen (DE), Kunsthalle Mainz (DE), Kunstmuseum Liechtenstein (FL), Kunstmuseum St. Gallen (CH), Museo de Arte Carrillo Gil in Mexico City (MX), Künstlerhaus Wien (AT), and the AC Institute in New York (US). She has also participated in the Moscow Biennale for Young Art and in partner projects of the 4th Moscow Biennale of Contemporary Art (RU), and Manifesta 12 in Palermo (IT).
Anwander has received several notable awards, including the Klocker Foundation Prize (2019), the Art Prize of Darmstadt Secession (2013) and the Stiftung Kunstfonds grant (2025).
Ренеа Беголи е визуелна уметница и истражувачка со седиште во Приштина, Косово. Нејзината работа истражува теми за родот, екологијата, меморијата и телото. Има магистерски и дипломски студии по сликарство од Универзитетот во Приштина, а еден семестар во 2021 година студирала социологија и социјална антропологија на Универзитетот Борнмут преку Еразмус+. Од 2024 година работи како координатор на програмата за театарот ОДА во Приштина. Беголи е вклучена и во истражувачкиот проект „Телото како архива“, поддржан од Националната галерија на Косово. Работела како истражувач и архивар во Иницијативата за усна историја (2020-2023); како координатор на програмата и кокуратор за Косово во Секундарната архива (2022); „Проект „Мајки на војната“ (2023) заедно со Луиза Тачи, кој кулминираше со изложбата „Кажи да ме сетиш, за да не заборавиме“ во Центарот за документација на Косово; и како кураторски асистент за Киевското биенале Виена 2023. Учествувала во резиденции како што се: Residency Unlimited, Њујорк (2024), Museums Quartier, Виена (2023), Matanë, Art House, Скадар (2021), Infrared, Fondacioni Shtatëmbëdhjetë, Приштина (2019). Во 2023 година, ја доби наградата „Уметник на утрешнината“ во Косово. Нејзините дела се изложени на самостојни и колективни изложби во Косово и на меѓународно ниво.
Renea Begolli is a visual artist and researcher based in Prishtina, Kosovo. Her work explores themes of gender, ecology, memory, and the body. She holds a Master’s and Bachelor’s in Painting from the University of Prishtina and studied for a semester in 2021 in Sociology and Social Anthropology at Bournemouth University through Erasmus+. From 2024, she has been working as the Program Coordinator for ODA Theater in Prishtina. Begolli is also engaged in the research project "Body as an Archive," supported by the National Gallery of Kosovo. She worked as a researcher and archivist at the Oral History Initiative (2020-2023); as program coordinator and co-curator for Kosovo at the Secondary Archive (2022); “Mothers of War (2023) project alongside Luiza Thaqi, which culminated in the exhibition "Say to Remember Me, So We Won’t Forget," at the Documentation Center Kosovo; and as a Curatorial Assistant for the Kyiv Biennial Vienna 2023. She participated in residencies like: Residency Unlimited, New York (2024), Museums Quartier, Vienna (2023), Matanë, Art House, Shkodra (2021), Infrared, Fondacioni Shtatëmbëdhjetë, Prishtina (2019). In 2023, received the Artist of Tomorrow Award in Kosovo. Her work has been exhibited in solo and collective exhibitions in Kosovo and internationally.
Данај Белосиноф (1993, Грција/БГ) е композиторка и мултидисциплинарна творецка со звук како нејзин примарен медиум. Студирала композиција на Конзерваториумот во Амстердам со посебен фокус на карнатските ритмички техники и индонезискиот јавански гамелан. Таа компонира и создава интердисциплинарни изведби со звукот во нивната суштина. Користи теми од секојдневниот живот и ги носи на сцената како импресивни интердисциплинарни „ситуации“. Особено, таа ја истражува субјективноста на нашата перцепција за времето и просторот и начините на кои звукот може да ги обликува, функцијата на човечкиот глас и јазик и улогата на музиката како израз на примитивизмот кај луѓето.
Таа е активна во културната област, компонирајќи за филмови (Soldier #365, Ph¬elia), театар (Cassandra's Eye's/I's), ансамбли (на пр. Something/a-thing нарачани од GNO & Oros ensemble) или мултидисциплинарни проекти (на пр. Lady Roach и други слични приказни), организирајќи и курирајќи уметнички настани (ко-основач на интердисциплинарната уметничка платформа Nausicaa во Амстердам (2016-2019), продуцирајќи музичко-театарски претстави (Stichting I/O, Resonate Productions), настапувајќи и предавајќи. Нејзините дела се претставени на различни места, меѓу кои Neverneverland (Нлоландија), Eye Film Museum (Нлоландија), Sexyland (Нлоландија), GOLF аудиовизуелен фестивал (Нлоландија), MA/IN фестивал (Италија), Грчката национална опера (Грција), Фондацијата Onassis Stegi (Грција), IFFR (Нлоландија) Фестивал на драмски филм (Грција).
Danai Belosinof (1993, GR/BG) is a composer & multidisciplinary maker with sound as her primary medium. She studied composition at the Conservatorium van Amsterdam with special focus on Karnatic rhythm techniques and Indonesian javanese gamelan. She composes and creates interdisciplinary performances with sound at their core. She uses everyday-life subjects and brings them on stage as immersive interdisciplinary “situations”. In particular, she investigates the subjectivity of our perception of time and space and ways in which sound can sculpt it, the function of human voice and language and music’s role as an e_xpression of primitivism in humans.
She has been active in the cultural field composing for films (Soldier #365, Ph¬elia), theater(Cassandra's Eye's/I's),ensembles (eg. Something/a-thing commissioned by GNO & Oros ensemble) or multidisciplinary projects (eg. Lady Roach & other such stories), organizing and curating artistic events (co-founder of Nausicaa interdsiciplinary art platform in Amsterdam (2016-2019), producing music-theater shows (Stichting I/O, Resonate Productions), performing and teaching.
Her works have been presented in different venues among which Neverneverland (NL), the Eye Film Museum (NL), Sexyland (NL), GOLF audiovisual festival (NL), MA/IN festival (IT) the Greek National Opera (GR), Onassis Stegi Foundation (GR), IFFR (NL) Drama film festival (GR).
Иванчо Талевски е интердисциплинарен уметник и едукатор. Работејќи со цртање, печатење, сликарство, скулптура и колаборативни стратегии, темите во неговото дело се генерирани од идејата да се биде на две места истовремено, Филаделфија во САД и Битолча во Македонија, преку кои тој евоцира прашања околу сеќавањето, припадноста, носталгијата, оспорените граници и историите, како и нивното истрајување и бришење. Со постоењето помеѓу две места, два јазика, одеднаш, тој се свртел кон цртањето како алтернативен начин за поврзување со светот. Цртањето има два паралелни процеси во неговото дело: 1) Функционира како постапка на размислување, подтекст што овозможува идиосинкратични елементи и дејства да се спојат и да се земат предвид, што често резултира со мултимедијални и колаборативни проекти; 2) Тој прави цртежи што функционираат како форма на поезија, тие се неуредени, направени во едно седење и функционираат како маркери што го следат неговото движење во времето и просторот помеѓу два града, проценувајќи ги нивните политички и социјални пејзажи за потоа да ја разоткријат ранливоста, да предизвикаат емпатија и да откријат повеќе истории. Неговите самостојни и колаборативни проекти се прикажани во „Принт Центарот“ во Филаделфија, Националната галерија на Македонија во Скопјe, „Наполеон“ (моментално „Пинк Ноиз“) и „Синди Етингер Студио“ во Филаделфија, галеријата МЦ во Њујорк, „Прима Центарот“ во Берлин, Културниот центар на Скопјe и Музејот и институтот во Битолa, и двата во Македонија. Неговите дела биле претставени на изложби во Меѓународниот центар за графика во Њујорк, Второто меѓународно биенале за графика „Гуанлан“, 7-мото меѓународно биенале за графика „Дуро“ во Португалија, Меѓународното триенале за графика во Краков во 2010 година во Полска, 15-то Меѓународно биенале за графика „Спејс“ во Музејот на уметност во Сеул во Сеул, Јужна Кореја, „Графики Токио“ во Музејот на уметност „Сакима“ во Токио и Меѓународната триенале за графики „Кочи“ во Кочи-Ши, Јапонија, 14-та Меѓународна биенале за графика во Национален музеј на уметност во Тајван, Тајван, Меѓународното триенале за графика во Краков 2010, Музеј „Хорст-Јансен“, Олденбург, Германија, Триеналето „Графичка уметност на балканските земји“ во Гренхен во Швајцарија и „АртЈард“ во Френчтаун, Њу Џерси. Талевски моментално е виш предавач на додипломската програма по ликовна уметност и дизајн на Факултетот за дизајн „Вајцман“ на Универзитетот во Пенсилванија.
Ivanco Talevski is an interdisciplinary artist and educator. Working with drawing, print, painting, sculpture, and collaborative strategies, the subjects in his work are generated by the notion of being in two places at once, Philadelphia in the US and Bitola in Macedonia, through which he evokes questions around memory, belonging, nostalgia, contested borders, and histories, and their persistence and erasure. By existing between two places, two languages, at once, he has turned to drawing as an alternative way to engage with the world. Drawing has two parallel processes in his work: 1) It operates as a thinking procedure, an undercurrent that allows for idiosyncratic elements and actions to be brought together and reckoned with, often resulting in multimedia and collaborative projects; 2) He makes drawings that function as a form of poesy, they are unedited, done in one sitting, and operate as the markers that trace his movement in time and space between two cities, assessing their political and social landscapes to then expose vulnerability, evoke empathy, and to reveal multiple histories. His solo and collaborative projects have been shown at The Print Center in Philadelphia, The National Gallery of Macedonia in Skopje, Napoleon (currently Pink Noise) and Cindi Ettinger Studio in Philadelphia, MC Gallery in NYC, The Prima Center in Berlin, The Cultural Center of Skopje, and The Museum and Institute of Bitola, both in Macedonia. His works have been featured in exhibitions at The International Print Center in New York, The 2nd Guanlan International Print Biennial, the 7th International Printmaking Biennial Douro in Portugal, the 2010 International Print Triennial- Kraków in Poland, the 15th Space International Print Biennial, Seoul Museum of Art in Seoul in South Korea, the Prints Tokyo, at the Sakima Art Museum in Tokyo and the Kochi International Triennial Exhibition of Prints, in Kochi-Shi, Japan, the 14th International Biennial Print Exhibition, National Taiwan Museum of Art, Taiwan, the International Print Triennial-Kraków 2010, Horst-Janssen-Museum, Oldenburg, Germany, the Graphic Art of the Balkan Countries, Triennale Grenchen, in Switzerland, and ArtYard in Frenchtown NJ. Talevski is currently a Senior Lecturer at the Undergraduate Program in Fine Arts and Design at The Weitzman School of Design at the University of Pennsylvania.
Калина Димитрова (1975, Габрово) е визуелна уметница со седиште во Софија. Работи преку инсталации (често чувствителни на локацијата, импресивни), динамични и објекти што ја менуваат формата, цртање и фотографија. Нејзиниот уметнички пристап е воден од концепт, при што медиумот служи на идејата, а не обратно. Делата на Димитрова често рефлектираат време, отсуство и лични или колективни истории вградени во предметите. Нејзиното дело рефлектира чувствително, поетско истражување на физичките и емоционалните отпечатоци оставени од времето.
Нејзините неодамнешни самостојни изложби вклучуваат „Артефактуелна природа“ (со Красимир Терзиев), Roam Projects, Берлин, 2025; „Време извиткано околу место, извиткано околу времето“ (со Красимир Терзиев), галерија Credo Bonum, Софија, 2025; „Tumbleweed“, инсталација специфична за локацијата, остров Лимнос, Грција, 2024; „Ѕвездени кожи и фантоми“, галерија Chartа, Софија, 2023; „Фантоми III“, галерија Collect, Истанбул, Турција, 2023; „Фантоми II“, Кредо Бокс, галерија Кредо Бонум, Софија, 2023; „Бегања“, галерија Чарта, Софија, 2022;
Димитрова учествувала на бројни групни изложби во Сојузот на бугарски уметници, Софија; Уметничката галерија Казанлак, Казанлак; Галеријата за современа уметност „Станица“ во Братислава; Галеријата „Сариева“ во Пловдив; Галеријата „Колект“ во Истанбул; Националната галерија на уметност, Софија; Музеј на современа уметност „Софија Арсенал“ во Софија; „Дер Верајн Берлинер Кунстлер“ во Берлин; Градската уметничка галерија во Софија; „Транспаблик“ во Линц.
Kalina Dimitrova (1975, Gabrovo) is a visual artist based in Sofia. Working across installation (often site-sensitive, immersive), dynamic and shape-shifting objects, drawing and photography. Her artistic approach is concept-driven, with the medium serving the idea rather than the other way around. Dimitrova’s works often reflect on time, absence, and personal or collective histories embedded in objects. Her work reflects a sensitive, poetic investigation of the physical and emotional imprints left by time.
Her recent solo exhibitions include “Artefactual Nature” (with Krassimir Terziev), Roam Projects, Berlin, 2025; “Time Twisted Around a Place, Twisted Around Time” (with Krassimir Terziev), Credo Bonum Gallery, Sofia, 2025; “Tumbleweed”, site-specific installation, Limnos island, Greece, 2024; “Stellar Skins and Phantoms”, Chartа Gallery, Sofia, 2023; "Phantoms III", Collect Gallery, Istanbul, Turkey, 2023; "Phantoms II", Credo Box, Credo Bonum Gallery, Sofia, 2023; "Fleeings", Charta Gallery, Sofia, 2022;
Dimitrova took part in numerous group exhibitions at the Union of Bulgarian Artists, Sofia; Kazanlak Art Gallery, Kazanlak; Station Contemporary Art Gallery, Bratislava; Sarieva Gallery, Plovdiv; Collect Gallery, Istanbul; the National Gallery of Art, Sofia; Sofia Arsenal-Museum of Contemporary Art, Sofia; Der Verein Berliner Künstler, Berlin; Sofia City Art Gallery; Transpublic, Linz.
Клара Вит (*1993 Дорнбирн, Австрија) има магистерска диплома по визуелни уметности: книжевна уметност од Колеџот за уметности Камбервел, Универзитет за уметности во Лондон. Од 2018 година па наваму нејзината работа е фокусирана на графика, особено печатење со високо печатено печатење. Таа е член-основач на колективите Edition Residencies и P_E_A_K_A_Y_. Нејзините дела се прикажани меѓународно на т.е. Центарот за книжевна уметност во Њујорк, фестивалот IMPAKT во Утрехт, галеријата Јужен Лондон, уметничката галерија Лидс, галеријата Стендпоинт, Werk2 Arbon, PARADISE Air, Palais Thurn und Taxis и Salzamt Linz. Уметничките книги на Вит се чуваат во специјалните колекции на Универзитетот во Ајова и на Колеџот за уметности Челзи, меѓу другите. Таа беше избрана за Bloomberg New Contemporaries 2019 и доби награди и стипендии од The Printing Charity и Land Vorarlberg. Од 2022 година нејзината работа се протега низ текстилната и инсталациската уметност, вклучувајќи ја и фотографијата, и се занимава со теми на поместување, губење, контрола и јазик на моќта.
Klara Vith (*1993 Dornbirn, Austria) holds an MA in Visual Arts: Book Arts from Camberwell College of Arts, University of the Arts London. From 2018 onwards her work is focused on printmaking, in particular letterpress printing. She is a founding member of the collectives Edition Residencies and P_E_A_K_A_Y_. Her work has been shown internationally at i.e. Center for Book Arts New York, IMPAKT Festival Utrecht, South London Gallery, Leeds Art Gallery, Standpoint Gallery, Werk2 Arbon, PARADISE Air, Palais Thurn und Taxis and Salzamt Linz. Vith’s artists’ books are held in the University of Iowa and Chelsea College of Arts Special Collections, among others. She was selected for Bloomberg New Contemporaries 2019 and has received awards and scholarships by The Printing Charity and Land Vorarlberg. Since 2022 her work has spanned across textile and installation art including photography and deals with themes of displacement, loss, control and language of power.
Красимир Терзиев е интердисциплинарен уметник чие дело опфаќа разновидност на медиуми, вклучувајќи видео/филм, фотографија, сликарство и текст, преиспитувајќи ги границите помеѓу реалноста и фикцијата, додека ги истражува разновидните транзиции и тензии помеѓу глобализираниот свет, доминиран од огромна разновидност на симболични слики, и неговите материјални основи во технолошкиот, физичкиот и човечкиот „хардвер“.
Терзиев има докторат по културна антропологија (Софски универзитет 2012) и магистратура по сликарство (Национална академија на уметностите Софија 1997).
Неговото дело е дел од јавните колекции на Центарот Помпиду/MNAM, Париз; колекцијата Артест 2000+, Модерна галерија Љубљана; колекцијата на уметности Телеком, Бон; уметничката галерија на градот Софија, Софија; Kunstsammlung Hypovereinsbank, Минхен, меѓу другите.
Делата на Терзиев беа прикажани меѓународно во музеи, фестивали и галерии, меѓу другите: галеријата Структура, Софија; Манифеста 14, Приштина; Националната галерија, Софија; музејот Лудвиг во Будимпешта; Сариев Современ, Пловдив; М ХКА, Антверпен; Фондација за уметност Osage, Хонг Конг; Kunsthalle Будимпешта; Фондација Generali, Виена; Akademie der Kunste, Берлин; TATE Modern, Лондон; Институт за современа уметност, Софија; Württembergischer Kunstverein, Штутгарт, Центар за уметност и медиуми Аргос, Брисел; 3-то Мардинско биенале, Турција; Синетека од Мадрид; Куќа на културата дер Велт, Берлин; СОЛ, Истанбул; Музеј Stedelijk, Амстердам; Ренесансно друштво, Чикаго, Кујна, Њујорк, Кунстхале Виена.
Неговата последна изложба е „Времето извртено околу место, извртено околу времето“ (со Калина Димитрова) во галеријата „Кредо Бонум“, Софија (2025 година).
Krassimir Terziev is an interdisciplinary artist whose work spans a diversity of media, including video/film, photography, painting and text, questioning the boundaries between reality and fiction, while exploring the manifold transitions and tensions between a globalised world, dominated by overwhelming multiplicity of symbolic imagery, and its material groundings in technological, physical and human ‘hardware’.
Terziev holds a Ph.D. in Cultural Anthropology (Sofia University 2012) and an MA in Painting (National Academy of Arts Sofia 1997).
His work is part of the public collections of Centre Pompidou/MNAM, Paris; Arteast 2000+ Collection, Moderna Galerija Ljubljana; Art Collection Telekom, Bonn; Sofia City Art Gallery, Sofia; Kunstsammlung Hypovereinsbank, Munich, among others.
Terziev’s work was shown internationally at museums, festivals and galleries, among others: Structura Gallery, Sofia; Manifesta 14, Prishtina; The National Gallery, Sofia; Ludwig Museum Budapest; Sariev Contemporary, Plovdiv; M HKA, Antwerp; Osage Art Foundation, Hong Kong; Kunsthalle Budapest; Generali Foundation, Vienna; Akademie der Kunste, Berlin; TATE Modern, London; Institute of Contemporary Art, Sofia; Württembergischer Kunstverein, Stuttgart, Argos Centre for Art & Media, Brussels; 3rd Mardin Biennial, Turkey; Cineteca of Madrid; Haus der Kulturen der Welt, Berlin; SALT, Istanbul; Stedelijk Museum, Amsterdam; Renaissance Society, Chicago, The Kitchen, New York, Kunsthalle Vienna.
His latest exhibition is “Time twisted around a Place, twisted around Time” (with Kalina Dimitrova) at Credo Bonum Gallery,Sofia (2025).
Дејан Крстиќ е роден во 1994 година во Лозница, Србија. Дипломирал на Академијата за уметности во Нови Сад, на одделот за сликарство, во 2017 година, а магистрирал цртеж на истата институција во 2019 година.
До денес, тој имал одржано шеснаесет самостојни изложби и учествувал во бројни групни изложби и проекти и во Србија и во странство. Неговата уметничка пракса е првенствено фокусирана на истражување на идентитетот и неговата разновидност. Црпејќи од концепти од психологијата - особено гешталт терапијата, психодрамата и физикалната терапија - Крстиќ интегрира елементи на физичкиот театар во својата работа. Преку методи на телесна манипулација, тој има за цел да евоцира и артикулира емоционални состојби како што се мир, притисок и осаменост.
Учествувал во неколку значајни проекти, вклучувајќи ја и мастеркласот со Марина Абрамовиќ во Белград во 2019 година, организиран како дел од изложбата „Чистач“. Неговите неодамнешни ангажмани вклучуваат Биеналето за уметност Јелса (JAB) во 2023 година во Хрватска, финансирано од Европската Унија преку програмата Креативна Европа, и меѓународниот проект Мистериозно – Скриени културни места во Дунавскиот регион (2022–2024), инициран од службеникот за култура за Дунавскиот регион во Централниот музеј на Дунавската Швабија во Улм, Германија, со изложби одржани во Нови Сад (Србија), Веспрем (Унгарија), Темишвар (Романија) и Бад Ишл (Австрија).
Dejan Krstić was born in 1994 in Loznica, Serbia. He graduated from the Academy of Arts in Novi Sad, Department of Painting, in 2017, and completed his master’s studies in Drawing at the same institution in 2019.
To date, he has held sixteen solo exhibitions and taken part in nu merous group exhibitions and projects both in Serbia and abroad. His artistic practice is primarily focused on the exploration of identity and its diversity. Drawing on concepts from psychology—particularly gestalt therapy, psychodrama, and physical therapy—Krstić integrates elements of physical theatre into his work. Through methods of bodily manipulation, he aims to evoke and articulate emotional states such as peace, pressure, and solitude.
He has participated in several notable projects, including the 2019 masterclass with Marina Abramović in Belgrade, organized as part of the "Cleaner" exhibition. His recent engagements include the 2023 Jelsa Art Biennale (JAB) in Croatia, funded by the European Union through the Creative Europe program, and the international project Mysterious – Hidden Cultural Places in the Danube Region (2022–2024), initiated by the Cultural Officer for the Danube Region at the Danube Swabian Central Museum in Ulm, Germany, with exhibitions held in Novi Sad (Serbia), Veszprém (Hungary), Timişoara (Romania), and Bad Ischl (Austria).
Since 2020, he has been a member of the Association of Fine Artists of Vojvodina (SULUV).
Лука Соудант (роден во Мастрихт, 1993) е докторски истражувач финансиран од Холандскиот истражувачки совет (NWO). Тие се научник за културни студии, уметник, DJ (ADIË) и едукатор за критичка пракса на Институтот за уметности во Мастрихт. Лука има магистерска диплома по културна анализа од Универзитетот во Амстердам и магистерска диплома по критички студии од Институтот Сандберг. Од 2023 до 2024 година, тие беа учесници на пост-академската академија Јан ван Ејк во Мастрихт. Во 2025 година тие создадоа звучен пејзаж за холандскиот павилјон на Венециското биенале за архитектура.Истражувањето на Лука ги комбинира академските студии со уметничката пракса и е сместено на пресекот на родовите студии, постхуманистичкиот феминизам и звучните студии. Во нивната пракса, Лука истражува како родот културно се (пер)формира преку звукот во рамките на испреплетените односи на луѓето и предметите. Освен истражувањето на бинарната родова динамика, тие ги истражуваат можностите на немузичкиот звук да ја покрене материјата како начин за квир доминантни перспективи за материјата, значењето и, најважно, нивните преплетувања. Тие работат со опипливоста на звукот и предлагаат звучно размислување (т.е. создавање и размислување со/преку звук) како трансформативна политика кон небинарни и антиесенцијалистички концепции за световите во кои живееме.Luca Soudant (b. Maastricht, 1993) is a PhD researcher funded by the Dutch Research Council (NWO). They are a cultural studies scholar, artist, DJ (ADIË) and critical practice educator at Maastricht Institute of Arts. Luca holds a research master's degree in Cultural Analysis from the University of Amsterdam and a master's degree in Critical Studies from the Sandberg Institute. From 2023 to 2024, they were a participant at the post-academic Jan van Eyck Academy in Maastricht. In 2025 they created a soundscape for the Dutch pavilion at the Venice Biennale of Architecture. Luca's research combines academic scholarship with artistic practice and is situated at the intersection of gender studies, posthumanist feminism and sound studies. In their practice, Luca investigates how gender is culturally (per)formed through sound within the entangled relations of humans and objects. Beyond researching binary gender dynamics, they inquire the possibilities of non-musical sound to set matter in motion as a way to queer dominant perspectives on matter, meaning and, most importantly, their intertwinings. They work with the tangibility of sound and propose sonic thinking (i.e. making and thinking with/through sound) as a trans*formative politics toward non-binary and anti-essentialist conceptions of the worlds we inhabit. Ана Вчкова (1998) е визуелна уметница со диплома за сликарство со сценографија од Факултетот за ликовни уметности, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ (УКИМ) во Скопјe.Нејзината практика опфаќа широк спектар на медиуми, вклучувајќи сликарство, фотографија, графички дизајн и видео. Наместо да работи во рамките на една дисциплина, Вчкова е привлечена од можностите што произлегуваат од комбинирање на техники, текстури и визуелни јазици. Овој хибриден пристап го формира јадрото на нејзините креативни експерименти, дозволувајќи ѝ да конструира нијансирани и автентични наративи што длабоко резонираат со гледачите.Делото на Вчкова го истражува динамичното меѓусебно дејствување помеѓу медиумот и пораката, со цел да воспостави непосредна и трајна врска со публиката. Преку внимателна интеграција на традиционалните визуелни форми и современите дигитални процеси, таа ги предизвикува воспоставените уметнички конвенции и отвора нови начини на гледање. Нејзината практика е вкоренета во убедувањето дека формата и содржината се неразделни, секоја континуирано обликувајќи и преобликувајќи се другата.Таа е член на Друштвото на уметници на Македонија и учествувала на групни изложби и меѓународни резиденции, вклучувајќи ја Инфрацрвената резиденција во Приштина (2024), Фемина (2024), Скала (2022), Зимски салон и Саемот за уметност во Манчестер (2021). Во 2023 година, ја одржа својата прва самостојна изложба, насловена како „Диверсус“. Ana Vchkova(1998) is a visual artist who holds a Bachelor's degree in painting with scenography from the Faculty of Fine Arts, University Ss. Cyril and Methodius (UKIM) in Skopje.Her practice spans a wide range of media, including painting, photography, graphic design, and video. Rather than working within the confines of a single discipline, Vchkova is drawn to the possibilities that emerge from combining techniques, textures, and visual languages. This hybrid approach forms the core of her creative experiments, allowing her to construct nuanced and authentic narratives that resonate deeply with viewers.Vchkova’s work explores the dynamic interplay between medium and message, aiming to forge an immediate and lasting connection with the audience. Through a thoughtful integration of traditional visual forms and contemporary digital processes, she challenges established artistic conventions and opens up new ways of seeing. Her practice is rooted in the conviction that form and content are inseparable, each continuously shaping and reshaping the other.
She is a member of the Association of Artists of Macedonia and has participated in group exhibitions and international residencies, including the Infrared Residency in Prishtina (2024), Femina (2024), Skala (2022), Winter Salon, and the Manchester Art Fair (2021). In 2023, she held her first solo exhibition, titled Diversus.Уметнички директор, д-р Ана ФранговскаArt Director, Ana Frangovska PhD