логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg

Изложбената практика на Друштвото на ликовните уметници на Македонија во „Галерија 8“ (Безистен) започнува со пролетен полет и со брзина која на ликовната публика ќе им нуди „нови ликовни случувања“ во динамика од две седмици. Значи, секои четиринаесет дена, посетителите на Галеријата ќе имаат можност да се осведочат од најновите „продукти“ на творечките лаборатории на македонските ликовни уметници и да остварат жив контакт со авторот.

Прва во таа долга низа на изложби е младата авторка Билјана Цветкоска, која сета своја едукација ја остварила во ликовните образовни институции – Средното уметничко училиште, Факултетот за ликовни уметности во класата на проф. Жанета Вангели и постдипломските студии кај проф. Јован Шумковски.

Bibi.Cvetkovska.jpg

Проектот кој ќе биде претставен на јавноста , насловен „Патот кон Крстот на Водно“ всушност е метафора за човечките устреми и падови, за одот негов кон целта, пат кој многупати знае да биде поплочан со добри намери, но исто така и да биде жестоко трнлив.
Авторката Цветковска верува во одот кон духовната просветленост.

Изложбата се отвори во ,,КАФЕ-ГАЛЕРИЈА 8 (БЕЗИСТЕН)'' - СТАРА СКОПСКА ЧАРШИЈА.на 7 (понеделник) мај во 20 часот а ќе трае до 15 (вторник).

Bibi.Cvetkovska.jpg


Самостојна ликовна изложба на темата:
,,ПАТОТ КОН КРСТОТ НА ВОДНО’’
Билјана Цветкоска (дипломиран академски ликовен уметник)
Оваа беседа е сликање на убавината, како главна категорија во уметноста, која го осмислува животот, покрај добрината и вистината. Иако германскиот естетичар Розенкранц говореше за естетиката на грдото, со тоа ги зајакна темелите на возвишената убавина. Уметничкото дело може морално да не возбуди, но не зависи од вистината. Уметник нема никаква потреба да Ви објасни што сакал  да каже со своите сликарски дела. За жал, не барајте обичните смртници на кичот да се воодушевуваат на возвишената убавина. Уметноста секогаш се толкува субјективно. Успешноста на сликата зависи од многубројните доживувања во овој случај на: ,,Патот кон крстот на Водно‘’.
Му благодарам на ДЛУМ за можноста што ми ја укажа да и се претставам на јавноста.
Искрено се надевам дека сум едно од, како што вели ДЛУМ, ,,новите ликовни случувања’’. Додека студирав на ФЛУ, учествував на 7 изложби, од кои најголем впечаток ми остави првата самостојна изложба во ,,Галерија П’’ во просториите на ФЛУ, 2009 година. Сега сум во фаза на пронаоѓање на себеси во откривањето на новите правци во уметноста, конкретно во сликарството. Во рамките на воспитно-образовниот систем ги поминав сите редовни чекори за да се оформирам како ликовен творец.
И како што велат моите драги колеги од ДЛУМ, темата: ,,Патот кон крстот на Водно’’ е метафора (сликовито, преносто значење или смисла) за човечките воздигнувања и падови, за нашето одење кон целта, патот што често пати е поплочен или со добри намери или жестоко трнлив. Се надевам дека јас одам кон патот на просветлувањето на мојот дух во сферата на сликарството како една од највозвишените уметности. Во оваа моја сликарска тема светлината може да се толкува световно-како природна светлина која ни дава живот, и свето-како божја светлина и духовно просветлување на луѓето. Патот е начин за да дојдеме до целта. Човекот е суштество кое треба постојано да ги остварува своите убави, добри и вистинито-осмислени цели. Познато е дека патот може да биде поплочен или трнлив, но јас овој пат го гледам како ,,поплочена река’’ која ме води кон духовното просветлување. Патот и светлината се нераскинливо врзани. А таа, светлината е секогаш горе на светото или световно небо, тешко достижна за многумина од нас обичните смртници. Метафората ,,поплочена река’’, генерално е непреводлива, но може да се толкува и како лесно и како тешко стасување до саканата цел, но и како препуштање на тековите на судбината.
Открив дека оваа сликарска техника ја практикува германскиот уметник Герхард Рихтер, кој спаѓа во ,,капиталистичките реалисти’’, кои во своите дела се сатирични а предметот на сликањето произлегува од печатените медиуми. Рихтер ја гледа уметноста како издвоена од историјата на уметноста, а сликата да се фокусира врз неа, а не врз визуелното. Неговото сликарство е засновано врз фотографијата. Рихтер ги заматува сликите, а преку техниката ја осовременува традиционалната уметност. Неговите заматени слики на фотографии се блиски до реалноста, но содржат носталгична дистанца. Само линијата се памети, а остатокот е нејасен, така вели Рихтер. Светската уметничка критика го прогласи Рихтер за еден од најважните уметници на XX век.
Намерата ми беше да ги прикажам работите во природата, не такви какви што се туку, какви јас што ги гледам и доживувам, секој нареден ден на поинаков начин. Една од суштините на уметничкото дело е да предизвика безбројни возбудувања, чудења и восхидувања. Дури и повеќе од тоа. Мислам дека оваа слика, овој пејзаж кај еден ист восприемач треба да создава нови доживувања и делото да биде толкувано на нов начин, се повеќе и повеќе. Се потрудив да го насликам меѓусебното дејство на патот и светлината. За тоа какви чувства и возбуди ќе предизвика ова мое ликовно дело, оставам своето мислење да го кажат критиката и публиката.

Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg

Bibi.Cvetkovska.jpg


Изложбата: ,,Патот кон крстот на Водно’’ во Кафе-галеријата 8 во центарот на Старата скопска чаршија ќе биде отворена до 15 мај.

Bibi.Cvetkovska.jpg

 

 

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Ноември 24, 2019
7.Vselenski.sobor

Скопје и Истанбул се среќаваат во јазикот, литературата, историјата

– Градовите ја имаат функцијата на поврзување луѓе, вери и народи, како и нивните култури. Динамиката на културните размени меѓу Скопје и Истанбул со овој проект се обележува низ значајните пунктови на тие релации (јазик – литература и историја – култура) со…
Ноември 07, 2019
7.Vselenski.sobor

СИТЕ ТИЕ МУСТАЌЛИИ (од колекцијата на Националната Галерија на Р. С. Македонија)

Портретната уметност од минатите епохи изобилува со слики и скулптури на луѓе со мустаќи кои оставиле траен печат врз културните истории на многу народи:мустаќите се неодминлив ликовен елемент во визуелните претставувања на египетските владетели (како што е…

Двеста години од раѓањето на Дичо,зографот кој почна нов правец во црковната уметност

Окт 19, 2019 Наука и Религија 288
Има една интересна случка поврзана со Дичо Зографот што ја раскажуваат неговите потомци.…

„АВИЈАТИЧАРОТ“ ОД ЕВГЕНИЈ ВОДОЛАЗКИН добитник на наградата „BookStar 2019“

Окт 08, 2019 Литература 281
Гостувањето на моментално рускиот писател број 1 на сите светски листи – Евгениј…

Фестивал на европска литература ЕВРОПСКИ ПРИКАЗНИ

Сеп 24, 2019 Литература 308
Препознатлив со внимателниот избор на наслови, врвниот превод, оригиналниот дизајн и…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

« »