логоFacebookTwitterYouTubeeMail

solunac

Солунчев за „Фактор“: Македонското образование создава полтрони и гастарбајтери!
Sep
9
by Професорски пленум   

Образованието не подлежи на импровизации и концептуални збрки. Супстанцијално образованието не треба да биде реперкусија на политичкиот систем, а уште помалку, чекор во некаква  политичка програма на која било политичка партија, оти на тој начин тоа е само еден запчаник на механизмот на власта, и има комплетно пресвртена онтологија,  не произведува индивидуалитети, што е негова основна цел, ами, дури и напротив, ги укинува – вели за Фактор, доц. д-р Ристо Солунчев од Институтот по философија на Филозофскиот факултет.

“Дисперзираните студии само покажаа дека популизмот во образованието е знак за тотална игноранција и дилетантизам. Илузијата дека некој селанец во исто време може да сади зелка во претпладневните часови а попладне да оди на предавање и полага испити, да се продава како концепт на развој е симулакрум кој ниту естетски дразни и покрај новоста во светски рамки. Сиот тој метеж на факултети и професорски патувања од едно село до друго направија крајна девалвација на квалитетот на процесот, а отворија простор партискиот џган да се фалсификува како високо образован кадар”-потенцира Солунчев.

Пропагандата дека еден вид науки вредат повеќе од други, според него е создадена од партиски чиновници кои никогаш сериозно не се занимавале со наука,  а имаат како што вели  месијански комплекс. Техничко-технолошкиот развој вели е битен за едно општество, но тој е една консеквенца на занимавањето со наука, а не причина која ја условува сета реалност на научното знаење.

Не постои еден метакритериум врз основа на кој би можело да се направи градација и хиерархизација на науките. Интересот за општествените и хуманистичките науки е сосем природен и исходи од целината на човечкиот свет. Технологијата произлегува од тој свет, и не може наеднаш да стане негова причина. Не може во последицата да има еминентно повеќе одошто има во причината на таа последица. И студентите, но и учениците, за жал, се упатени кон симулација на образование, кон процес на нивно деиндивидуализирање, нивно втопување во системот на капиталот, репресија и сублимација на нивното креативно несвесно во служба на моларните организации како што Делез ги нарекува”-додава Солунчев.

Минатата академска година студентите подржани од професорите покажаа дека  сакаат да бидат вклучени во креирањето на образовните политики за сосема нов Закон за високо образование со конципирање на најдобрите решенија кои ќе бидат уставно и компаративно засновани. Но според досегашната праксаи начинот на кој се водеа “преговорите”, останува отворено прашањето дали постои можност за сериозен дијалог?!

“Ако сакам да произведам жито, не одам кај банкарски чиновник или професор по философија (и покрај можноста философот да знае!) за да ми направи програма за процесот на производство на жито,  ами одам кај оној што постојано со тоа произведување се занимава, и кај стручни, писмени луѓе кои врз праксата на претходниот теоретски се надградиле. Ако сакате да зборувате за образованието и да го надградувате мора да ги прашате оние што постојано се вклучени во тој процес. Номотехниката за законот понатаму се процесира во последователни инстанци. Сериозен дијалог не постои, само концептуална збрка кај чиновниците и препишувачите на закони. Владата никогаш нема да стане стручна за да креира концепт на образование, па колку себеси и митски да се дефинира и дивинизира. Сервисот на едно општество (владата) кое никогаш нема апсолутен легитимитет, поради самата демократска природа на легалитетот, станува единствен газда кој апстрактно сета полнота на општественото ја сведува на држава и механизам на манифестирање на моќ, а таа апстракција после ја конкретизира во ничкосана и лажна слика на држава како нечија лична приватна фирма, приврзок на партијата. Не верувам во искрен дијалог помеѓу инстанците на образованието и која било власт, сегашна или идна”-нагласува Солунчев.

Образованието и државата според него треба да се  спротивставени системи, а обидот за воспоставување на нивна коегзистенција, па и единствен процес, е само илузија. Во општествено-политички услови кога младите се почесто гледаат можност за вработување по “партиски клуч”, а други експресно заминуваат надвор,  се соочуваме со сериозен и реален  проблем со  губење на вистинските вредности и квалитетот.

“Ние повеќе во Македонија не се занимаваме со вредности. Важноста е ствар на тоа која толпа дошла на власт па сега ги формира системите на метеж и симулација. Но толпата не произведува вредност. Универзитетската диплома можеби ја губи важноста, но никогаш не ја губи вредноста. Партиското вработување е еден таков метеж на духот на една нација која внатрешно изумира, а создава лажна слика дека сега допрва се раѓа. Тоа е една схизофренија, и квази бесконечност на една несреќна свест. Создавате само полтрони и/или гастербајтери, а никако да почнете да создавате. Оти создавањето е ствар на духот а не на инерцијата на материјата. Почнуваме да создаваме уште од домовите и детските градинки” – вели  Солунчев.

Оттука тој порачува: Да се постави прашањето како да се отклучи оваа инерција, и да се сфати лудото инсистирање на Киркегор на гробот да му пишува само едно: Тој беше индивидуа!

С.Б.

Врска до оригиналниот документ

Преземено од: https://profesorskiplenum.wordpress.com/2015/09/09/%D1%81%D0%BE%D0%BB%D1%83%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%B2-%D0%B7%D0%B0-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BE/

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Август 24, 2019

Косаковски дојде на Македокс: „Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“

„Не правете филмови ако можете да живеете без да правите филмови“, вели првото од десетте правила за млади документаристи на Косаковски. Како предавач, тој ќе зборува за своите принципи при креацијата на своите синеастички дела и ќе ги претстави своите…
Август 18, 2019
чехов

Карактеристиките на вистински културен човек според Чехов

„Животот има свои услови. За еден човек да биде прифатен меѓу вистински образовани луѓе, тој мора да биде образован“, вели во едно писмо рускиот писател Антон Павлович Чехов кое му го испратил на неговиот помал брат, во кое му напишал и листа на услови што…

Рабиндранат Тагоре:„Погрешно го читаме светот и велиме дека нè залажува.“

Јул 04, 2019 Литература 344
Љубовта е еден од најзастапените и најуниверзалните мотиви во сите уметнички облици.…

Петтата сесија на Охридската школа на природното право

Јул 02, 2019 Научни трудови 248
Првата сесија од овој настан ја отвори акад. Владо Камбовски, раководител на Центарот за…

Доделени наградите „Златен був“ на 9. Филозофски филмски фестивал

Мај 18, 2019 Филм, Театар 347
Рускиот филм „Ноќен разговор со џелат“/ Night Talk With a Hangman и режисерот Јаков…

Беседи

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

Тoј пoчeтoк e вo Слoвoтo Бoжјo, вo Синoт Бoжји. Oн гo запoчнал и сoздавањeтo на свeтoт и спасeниeтo на свeтoт. Кoј и да сака да гoвoри билo за сoздавањeтo на...

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Свети Јован Крстител, кој од Господа бил предназначен да биде посредник помеѓу времето на Законот и времето на Благодатта, Го видел Спасителот Христос уште додека се наоѓал во утробата на...

Мирополит Струмички Наум - СВЕТИ ЈОВАН КРСТИТЕЛ

Мирополит Струмички Наум - СВЕТИ ЈОВАН КРСТИТЕЛ

Во денешното евангелско четиво (Марко 6, 14–29) ни се открива кои се главните човекови страсти и какви се нивните основни меѓусебни влијанија во нас самите. Страста е болна – до...

Постои ли вистински авторитет за младите?

Постои ли вистински авторитет за младите?

Мислам дека кризата на авторитетот, мили мои, денес е најголемиот проблем во нашево совремие. Погледнете што се случува насекаде околу нас. Сите авторитети се разрушени, сè е така нихилистички релативизирано....

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Најголемото богатство

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Најголемото богатство

Како може животот покрај Христос за некој да биде извор на страдање и извор на тага? Како може на монахот животот во манастирот да му биде извор на страдање, извор...

БEСEДА за Христoвиoт карактeр какo штo гo прoрeкoл Исаија

БEСEДА за Христoвиoт карактeр какo штo гo прoрeкoл Исаија

Кoј имал пoгoлeми права oд Гoспoда, Синoт Бoжји, да вика на зeмјата, вo Свoeтo лoзјe, на бeззакoницитe? Кoј имал пoгoлeми права да ги наврeдува грeшницитe кoи Гo наврeдуваа Бoга и...

Пoкај сe прeд смртта да ја затвoри вратата на твoјoт живoт и да нe ја oтвoри вратата на Судoт

Пoкај сe прeд смртта да ја затвoри вратата на твoјoт живoт и да нe ја oтвoри вратата на Судoт

“Прeд да дувнe вeтрoт на смртта, и прeд да сe пoјават на мoeтo тeлo бoлeсти, вeсници на смртта, пoмилуј мe”. “Прeд да зајдe вeличeствeнoтo сoнцe на висoчината за мeнe, пoмилуј...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: Братот мој е мојот живот

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Братот мој е мојот живот

На ничиј живот немаме право да носиме суд, ниту пак, такво нешто примивме во Црквата од апостолите и од учењето на Светите отци. И сржта на нашиот подвижнички живот –...

Архимандрит Партениј Бигорски: Благословениот подвиг носи телесно здравје и духовна радост

Архимандрит Партениј Бигорски: Благословениот подвиг носи телесно здравје и духовна радост

Според светите отци на Црквата, едно вакво целовечерно стоење во молитва и во благодарност кон Бога, заменува цел четириесетдневен пост – се разбира, доколку човек се подвизува во будноста, трезвеноумието...

« »