логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Ако индивидуата може да направи едно нешто за спречување на климатските промените тоа никако не е да рециклира, туку да се здружи и колективно да почне да врши притисок врз корпоративната моќ.





    „Дали би советувал некого да мавта со пешкир на куќа што гори? Или да понесе тепалка за муви на престрелка со пиштоли? Сепак советите што ги слушаме на климатските промени знаат да бидат дури и понескладни од ова во однос на суштината на кризата,“ пишува Мартин Лукакс во Гардијан.

Предлозите за спас на планетата знаат да се движат од користење на пенкала за повеќе употреби или откажување од користење лифт на работа, до поставување соларни панели, купување локален зеленчук или ставање ЛЕД сијалици по дома. Неодамнешна студија тврди дека го има најдено најдобриот начин за борба против климатските промени: да се откажеш од имање деца.

    „Ваквите сеприсутни наговарања за индивидуална акција - преку корпоративни реклами, училишни учебници, и кампањи на меинстрим еколошки групи, посебно на Западот - ни изгледаат природни како воздухот што го дишеме. Но тешко дека би можело да има нешто побескорисно.

    Додека ние сме зафатени со раззеленување на нашите животи, корпорациите што продаваат фосилни горива ги прават нашите напори нерелевантни. Поделбата на издувните гасови од 1988 до денес покажува дека 100 компании се одговорни за неверојатни 71% од загадувањето. Додека ти менуваш мини во пенкало или местиш панели, тие ја спржиле планетава.

    Слободата на овие корпорации да загадуваат - и фиксацијата на бесполезни промени во начинот на живот - не е случајна. Тоа е резултат на идеолошка војна, која се води последниве 40 години, против можноста за колективна акција. Запрепастувачки успешна, сепак не е предоцна да се поништи нејзиното дејство,“ порачува Лукакс.

Почетокот на ваквото перење мозок, авторот го гледа во подемот на неолиберализмот истуркан од Тачер и Реган, кој има две основни цели: 1. да се отстранат сите бариери за практикување приватна моќ без никаква одговорност, и 2. бариерите да се постават на можноста на практикување на каква било демократска јавна волја.

    „Сето ова ги ослободи корпорациите да акумулираат огромни профити и да ја третираат атмосферата како канализација, осакатувајќи ја нашата способност, преку инструментите на државата, да ја планираме нашата колективна добробит.

    Сето она што наликува на колективна контрола над корпоративната моќ стана мета за елитите: лобирање и корпоративни донации, создавање шупливост во демократијата, попречување на зелени политики а во исто време задржување на субвенциите за фосилни горива,“ набројува Лукакс.

Неговиот предлог е потиснување „на целата мантра на слободниот пазар“ што во пракса би значело „враќање на железницата и енергетската мрежа под јавна контрола; регулирање на корпорациите за да ги укинат фосилните горива; и зголемување на даноците за да се платат огромните инвестиции во инфраструктура за борба против климатските промени и воведување на обновлива енергија.“

    „Неолиберализмот не само што осигура ваквата агенда да биде политички нереалистична; туку исто така се обиде да ја направи културолошки незамислива. Неговото славење на конкурентските лични интереси и хипер-индивидуализмот, неговата стигматизација на сочувство и солидарност, ги прегоре нашите колективни врски. Тој се ширеше како подмолен анти-социјален отров, како што Маргарет Тачер проповедаше: ’не постои општество’,“ објаснува Лукакс.

Како што оваа ера успева да создаде култура во која „ние себеси се сметаме за потрошувачи а не за граѓани, дека треба да се потпреме на самите себе наместо да бидеме меѓузависни, не е ни чудо што се обидуваме системските проблеми да ги решиме вртејќи се кон самите себе. Сите ние сме деца на Тачер.“

    „Неолиберализмот го зеде постојното внатрешно само-обвинување и му стави турбо. Тој ти кажува дека не само што треба да чувствуваш вина и срам за тоа што не можеш да осигуриш добра работа, што си заглавен во долгови и што си премногу под стрес и преработен за да имаш време за пријатели. Ти сега исто така се одговорен за носење на товарот на потенцијалниот еколошки колапс.

    Ако пристапен јавен превоз не е остварлив, луѓето ќе возат автомобили. Ако локалната органска храна е премногу скапа, тие нема да се откажат од ланци супер-маркети кои се големи потрошувачи на фосилни горива. Ако имаме бескраен доток на евтина масовно произведена храна, постојано ќе ја купуваме. И ова е најголемата измама на неолиберализмот: да нè убеди дека со климатските промени треба да се справуваме преку нашиот паричник, наместо преку моќ и политика...

    ... Па, фати одгледувај моркови и вози точак: ова ќе ве направи посреќни и поздрави. Ама време е да се престане со опседнатоста околу тоа колку е зелен вашиот животен стил - и да се почне со колективно спротивставување на корпоративната моќ,“ порачува Лукакс.

 

Извор: https://off.net.mk/vesti/razno/kako-ne-prelazhaa-deka-treba-kako-poedinci-da-se-borime-protiv-klimatskite-promeni

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Мај 18, 2019

Доделени наградите „Златен був“ на 9. Филозофски филмски фестивал

Рускиот филм „Ноќен разговор со џелат“/ Night Talk With a Hangman и режисерот Јаков Сивченко се добитници на „Златен був“ за Најдобар краткометражен филм според жирито. Се работи за краткометражно филмско остварување инспирирано од новелата на швајцарскиот…
Април 08, 2019

Како може да им се помогне на оние кои размислуваат за самоубиство?

Според проценката на Светската Здравствена Организација во просек 1 милион луѓе умираат годишно како резултат на самоубиство. Во позадина на суицидалноста најчесто стои екстремна нелагодност, неиздржлива емоционална болка и неподносливо страдање на кое…

Светските научници и НАСА тврдат дека Македонија ја крие тајната за бесплатна енергија!

Мар 28, 2019 Друго од култура 393
Алшар е единственото наоѓалиште на талиум во светот. Tалиумот е цврст сив метал и е…

95 години од раѓањето на Вангел Наумовски – уметникот кој за Салвадор Дали беше „сликар од бајките“

Мар 24, 2019 Ликовна уметност 218
Со името на охридскиот сликар, кого Салвадор Дали воодушевено го нарече „сликар од…

Поезија од Стефан Марковски застапена во меѓународен поетски зборник во Италија

Мар 07, 2019 Литература 215
Поетското дело насловено Брзина на сонот (итал. Il ritmo di un sogno) од македонскиот…

Беседи

За силата на смртта и на крстoт Христoв

За силата на смртта и на крстoт Христoв

Кадe самo ќe сe прoизнeсe имeтo на Спаситeлoт, таму сe изгoнува сeкoј дeмoн. Кoј вo таква мeра ги скрoтил душeвнитe страсти, и блудницитe да живeат цeлoмудрeнo, и чoвeкoубијцитe пoвeќe да...

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

Митрополит Европски Пимен: “Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така?“

“Зар не паѓа дожд од Бога на сите подеднакво? Или Сонцето не свети за сите, исто така? Зар не го дишеме воздухот сите еднакво? Како тогаш не се срамите да...

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

Браќа, да нe нè зарoби филoзoфијата, кoја, нагаѓајќи гoвoри дeка нeма вeчeн живoт ниту вoскрeсeниe oд мртвитe, бидeјќи ниe нe дoаѓамe дo Вистината сo нагаѓањe чoвeчкo, туку сo Бoжјo oткрoвeниe.

БEСEДА  за живата надeж

БEСEДА за живата надeж

Нo, кoј дeнeс им пoкажа живo надeвањe на луѓeтo, кoј и какo? Апoстoлoт Пeтар oдгoвара на oва прашањe: “Гoспoд наш Исус Христoс и тoа сo вoскрeсeниeтo oд мртвитe. Никoј друг...

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

Духoт нeпoмрачeн сo грeв глeда вo нeбoтo и нe глeда грoб; пoмрачeниoт дух сo грeв глeда вo грoбoт и нe гo глeда нeбoтo. Грeвoт и дoбрoдeтeлта управуваат сo духoвниoт вид...

« »