логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Ако индивидуата може да направи едно нешто за спречување на климатските промените тоа никако не е да рециклира, туку да се здружи и колективно да почне да врши притисок врз корпоративната моќ.





    „Дали би советувал некого да мавта со пешкир на куќа што гори? Или да понесе тепалка за муви на престрелка со пиштоли? Сепак советите што ги слушаме на климатските промени знаат да бидат дури и понескладни од ова во однос на суштината на кризата,“ пишува Мартин Лукакс во Гардијан.

Предлозите за спас на планетата знаат да се движат од користење на пенкала за повеќе употреби или откажување од користење лифт на работа, до поставување соларни панели, купување локален зеленчук или ставање ЛЕД сијалици по дома. Неодамнешна студија тврди дека го има најдено најдобриот начин за борба против климатските промени: да се откажеш од имање деца.

    „Ваквите сеприсутни наговарања за индивидуална акција - преку корпоративни реклами, училишни учебници, и кампањи на меинстрим еколошки групи, посебно на Западот - ни изгледаат природни како воздухот што го дишеме. Но тешко дека би можело да има нешто побескорисно.

    Додека ние сме зафатени со раззеленување на нашите животи, корпорациите што продаваат фосилни горива ги прават нашите напори нерелевантни. Поделбата на издувните гасови од 1988 до денес покажува дека 100 компании се одговорни за неверојатни 71% од загадувањето. Додека ти менуваш мини во пенкало или местиш панели, тие ја спржиле планетава.

    Слободата на овие корпорации да загадуваат - и фиксацијата на бесполезни промени во начинот на живот - не е случајна. Тоа е резултат на идеолошка војна, која се води последниве 40 години, против можноста за колективна акција. Запрепастувачки успешна, сепак не е предоцна да се поништи нејзиното дејство,“ порачува Лукакс.

Почетокот на ваквото перење мозок, авторот го гледа во подемот на неолиберализмот истуркан од Тачер и Реган, кој има две основни цели: 1. да се отстранат сите бариери за практикување приватна моќ без никаква одговорност, и 2. бариерите да се постават на можноста на практикување на каква било демократска јавна волја.

    „Сето ова ги ослободи корпорациите да акумулираат огромни профити и да ја третираат атмосферата како канализација, осакатувајќи ја нашата способност, преку инструментите на државата, да ја планираме нашата колективна добробит.

    Сето она што наликува на колективна контрола над корпоративната моќ стана мета за елитите: лобирање и корпоративни донации, создавање шупливост во демократијата, попречување на зелени политики а во исто време задржување на субвенциите за фосилни горива,“ набројува Лукакс.

Неговиот предлог е потиснување „на целата мантра на слободниот пазар“ што во пракса би значело „враќање на железницата и енергетската мрежа под јавна контрола; регулирање на корпорациите за да ги укинат фосилните горива; и зголемување на даноците за да се платат огромните инвестиции во инфраструктура за борба против климатските промени и воведување на обновлива енергија.“

    „Неолиберализмот не само што осигура ваквата агенда да биде политички нереалистична; туку исто така се обиде да ја направи културолошки незамислива. Неговото славење на конкурентските лични интереси и хипер-индивидуализмот, неговата стигматизација на сочувство и солидарност, ги прегоре нашите колективни врски. Тој се ширеше како подмолен анти-социјален отров, како што Маргарет Тачер проповедаше: ’не постои општество’,“ објаснува Лукакс.

Како што оваа ера успева да создаде култура во која „ние себеси се сметаме за потрошувачи а не за граѓани, дека треба да се потпреме на самите себе наместо да бидеме меѓузависни, не е ни чудо што се обидуваме системските проблеми да ги решиме вртејќи се кон самите себе. Сите ние сме деца на Тачер.“

    „Неолиберализмот го зеде постојното внатрешно само-обвинување и му стави турбо. Тој ти кажува дека не само што треба да чувствуваш вина и срам за тоа што не можеш да осигуриш добра работа, што си заглавен во долгови и што си премногу под стрес и преработен за да имаш време за пријатели. Ти сега исто така се одговорен за носење на товарот на потенцијалниот еколошки колапс.

    Ако пристапен јавен превоз не е остварлив, луѓето ќе возат автомобили. Ако локалната органска храна е премногу скапа, тие нема да се откажат од ланци супер-маркети кои се големи потрошувачи на фосилни горива. Ако имаме бескраен доток на евтина масовно произведена храна, постојано ќе ја купуваме. И ова е најголемата измама на неолиберализмот: да нè убеди дека со климатските промени треба да се справуваме преку нашиот паричник, наместо преку моќ и политика...

    ... Па, фати одгледувај моркови и вози точак: ова ќе ве направи посреќни и поздрави. Ама време е да се престане со опседнатоста околу тоа колку е зелен вашиот животен стил - и да се почне со колективно спротивставување на корпоративната моќ,“ порачува Лукакс.

 

Извор: https://off.net.mk/vesti/razno/kako-ne-prelazhaa-deka-treba-kako-poedinci-da-se-borime-protiv-klimatskite-promeni

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Август 18, 2019
чехов

Карактеристиките на вистински културен човек според Чехов

„Животот има свои услови. За еден човек да биде прифатен меѓу вистински образовани луѓе, тој мора да биде образован“, вели во едно писмо рускиот писател Антон Павлович Чехов кое му го испратил на неговиот помал брат, во кое му напишал и листа на услови што…
Јули 04, 2019

Рабиндранат Тагоре:„Погрешно го читаме светот и велиме дека нè залажува.“

Љубовта е еден од најзастапените и најуниверзалните мотиви во сите уметнички облици. Поезијата на Рабиндранат Тагоре, индиски книжевник, филозоф и драматург, е сплетена од стихови кои го докажуваат тоа.Творечкиот опус на овој книжевник го чинат 1000 поеми,…

Петтата сесија на Охридската школа на природното право

Јул 02, 2019 Научни трудови 196
Првата сесија од овој настан ја отвори акад. Владо Камбовски, раководител на Центарот за…

Доделени наградите „Златен був“ на 9. Филозофски филмски фестивал

Мај 18, 2019 Филм, Театар 293
Рускиот филм „Ноќен разговор со џелат“/ Night Talk With a Hangman и режисерот Јаков…

Како може да им се помогне на оние кои размислуваат за самоубиство?

Апр 08, 2019 Друго од култура 502
Според проценката на Светската Здравствена Организација во просек 1 милион луѓе умираат…

Беседи

БEСEДА  за Христoвoтo мирoтвoрствo

БEСEДА за Христoвoтo мирoтвoрствo

Да, и пoкрај тoа штo сè уштe има вoјни. Глeдај, вoјнитe пoмeѓу христијанскитe нарoди нe сe истo штo и вoјнитe пoмeѓу нeзнабoжцитe. Нeзнабoжцитe вoјувалe сo гoрдoст, христијанитe вoјуваат сo срам....

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Мојсеј влегол во тој облак и му било дозволено да разговара со Бога како пријател со пријател; му било дозволено да види како Бог поминува покрај него, сè уште без...

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

„Според православната црковна антропологија на Светите Отци, суштината на умот се наоѓа во срцето како духовен центар на човекот, а енергијата на умот преку  сетилата се расејува по светот. Насочувањето...

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Ние можеме да се молиме за здравје и за сè друго што нам ни се чини дека е добро да бараме, но не смееме да очекуваме дека ако одиш во...

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Сите сме жртви на суетата, помалку или повеќе. Забораваме дека гревот што го „препознаваме“ кај нашиот ближен, според Светите Отци, постои и во нас или е најчесто само наша проекција....

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН  и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Просто, сме станале верна копија на старозаветните Црква, храм и свештенство – во нивната изобличеност, со слични рестриктивни правила кон обичниот верник (сепак носител на царското свештенство) и со ист...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Имаме можност да бидеме маченици Христови – во секоја минута, во секоја секунда од нашиот живот. Мачеништво е да се избориш со една лоша помисла, со помисла на завист, со...

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Оваа состојба на демоноопседнатост не е некаков мит или обична приказна, или пак, средство за заплашување. Не, таа е реалност и постои. Колку и да се обидуваат некои да ја...

« »