логоFacebookTwitterYouTubeeMail


 ДЕЛ ЧЕТВРТИ

(Продолжение)

5. НЕГОВОТО ΒΡΒΗΟ АПОСТОЛСКО ДЕЛО ВО ЗАПАДНА ΕΒΡΟΠΑ. - Уште во почетокот, на своето доаѓање на Запад, Архиепископ Јован си поставил задача да испитува и открива имиња на малку познати Божји угодници, кои во првите векови на христијанството проповедале за Господа Исуса Христа меѓу европските народи. За некои од нив на Исток се знаело нешто, додека на Западот имињата ма бројни подвижници и проповедници биле сосем заборавени. Ова се должи на големите промени, кои настанале од 11-от век наваму.
За да ја оствари својата цел, овој неуморен Владика имал чести мисионерски патувања низ Европа. Тој посетувал гробови, па и храмови, каде што се чувале чудотворни мошти на светители; успеал да открие и нивни житија, како и  икони. Сите овие знаци биле доказ дека овие продолжители на апостолското дело меѓу европските народи во почетокот биле почитувани и внесени во Православниот календар, но отпосле имињата им биле изоставени во Календарот и заменети со други; па така, за месното население овие свети луѓе останале непознати.
Благодарение на вложениот труд, придружен со ретка упорност, ревносниот Владика успеал да открие и осветли десетици ликови на заборавени светители. Во нивна чест тој одржувал и Свети Богослужби, со што успеал да ја врати древната православна традиција кај не мал број верници од месното население.
Прв светителски лик, осветлен од него, бил ликот на Свети Ансгариј. Пред архијереите на Задграничната Црква прво било претставено житието на овој докажан проповедник, подвижник и чудотворец, а потоа Архиепископ Јован предложил името на овој Божји угодник да биде внесено во Православниот календар и тоа име да се слави, како што се слават и сите други во Православната Црква. Предлогот бил прифатен и оттогаш овој светител повторно се слави (3-ти февруари, ст. стил). Не е за одминување фактот дека овој Христов проповедник бил современик на сесловенските првоучители и просветители, Свети Методиј и Свети Кирил, како и тоа дека неговото рамноапостолско дело било од исто значење со она на Светите Браќа. Имено, Свети Ансгариј бил прв просветител во верата Христова на народот во Данска и во Шведска, а се упокоил во Господа 865-тата година.
На Епископското советување (1952 г.), одржано во Женева под претседателство на Архиепископ
Јован, бил предложен на архијереите од Претседавачот и Список со имиња на дваесетина светители, кои во древноста, со својата проповед меѓу европските народи, вршеле и извршиле апостолско дело. Списокот ги содржи имињата на: Свети Потин, кој бил испратен од познатиот Свети Поликарп да проповеда за Христа во древна Галија (денешна Франција); како Епископ во градот Лион, овој светител пострадал за Христа во 177. година. Во истиот град тогаш маченички го завршиле својот земен живот и поголем број христијани, т.н. Лионски маченици; меѓу овие, откриени се имињата на Свети Александар, Свети Епиподиј и Света Блондина.
Понатаму се споменуваат: Свети Иринеј Лионски, кој пострадал за Господа Исуса Христа во 202-та година; Свети маченик Виктор, бил Епископ во градот Марсеј; Свети Хонориј, основач на значајниот Лерински манастир (во близината на градот Марсеј); значајноста на манастирот била во тоа, што од него произлегле повеќе големи подвижници и црковни писатели. Еден од писателите бил и Свети Викентиј Лерински, кој е познат по својата неголема, но значајна творба за Светото Предание. Според него, Преданието по важност е еднакво со Светото Писмо. Меѓу другото, тој вели дека под Црковно Предание се разбира она, кое секаде, секогаш и од сите се верувало и се верува. Тоа значи: За вистинска вера во Христа да се признава само она, што ни е предадено од Светите апостоли, кон кое се придржувале Светите оци, како и сите вистински црковни пастири и учители. На крајот изведува заклучок: „Она што ни оставиле Све¬тите оци како правило на верата, треба секому да биде пред очите, за да се претпазиме од сите лукавства, новововедени од еретиците." (Архиепископ Јован се придржувал кон ова „правило" и затоа бил за православно толкување на Христовото учење!).
Понатаму во Списокот се редат: Света Геновева, заштитница на Париз; Свети Герман Париски, Свети Клод, Свети Луп Тројски, Света Клотилда, Свети Илариј Поатиски, именуван „Атанасиј на Западот", зашто со голема ревност се борел против аријанската ерес; Свети маченик Фелицијан, Свети Герман Оксерски, Свети Колумбан, Свети Гал, Свети Фридолин, Свети Патрикиј, просветител на Ирска.
---------------
Со акцијата за откривање на славни имиња на заборавени светители, Архиепископ Јован покажал дека тој е застапник на онаа чиста апостолска вера, проповедувана и ширена од првите Христови ученици и од сите нивни продолжители во древноста и сегашноста. Затоа, оние што правилно ја сфатиле неговата мисија и него го нарекле „Апостол на Западот". Во која смисла? Во таа што тој, како едномисленик на своите претшественици, самиот бил инспириран од нивните подвизи и дела, а и на другите укажувал дека не е доволно само да се знае за овие Божји угодници, туку треба и да се оди по нивниот животен пат.
Навистина, апостолскиот труд на овој Архијереј бил награден со тоа што почнала да се враќа православно-христијанската традиција кај бројни верни¬ци на овие простори; благодарение нему, инославни Европејци почнале да се враќаат кон верата Православна, вера на нивните прадедовци; со оваа појава биле создадени услови за образување црковни општини во духот на Светото Православие. Најпрвин такви биле организирани во Франција, а потоа - и во Холандија. За овие верници Архиепископ Јован богослужел на француски; односно - на холандски, како што практикувал порано во Битола да служи и на грчки, потоа  во Кина на грчки и кинески, а најпосле - во Сан Франциско и на англиски јазик. Со ова се потврдува неговиот вселенски дух, што многу негови собраќа - Архијереи го немале.
Па така, замислата на овој Архипастир да организира помесни цркви во Западна Европа почнала да се остварува; со тоа бил крунисан неговиот апостолски потфат и труд. Добар почеток, достоен за продолжување!

 

(Продолжува)

Подготви: Стојанка Тежак

vozdvizenie.jpg

Борис Кр. Бошковски
СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ
(1896. - 1966.)
Животот, дејноста и чудесата на Свети Јован (Максимович), Скопје 2001

Со благослов на Неговото Блаженство Архиепископ Охридски и Македонски г. г. Стефан

Издава
Свети Архиерејски Синод на Македонската Православна Црква

 СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (6)

СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (5)

СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (4)

СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (3)

СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (2)

СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (1)

СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (12)

 СВЕТИ ЈОВАН ШАНГАЈСКИ (13)

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!
Октомври 30, 2018

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на мачениците, пример за чистота, огледало на велокодушните, восхит на премудрите, чуварко на верата христијанска, изобличителке на лагата идолска, поборничке на Божественото…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 853
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1124
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

СВЕТИ ЕФРЕМ СИРИН ЖИВОТОПИС, ТВОРЕШТВО И КАРАКТЕРИСТИКА

Окт 18, 2018 Житија 1070
Над сè, свети Ефрем си останува прекрасен проповедник – амвонот е почеток и крај на…

Беседи

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

Браќа, да нe нè зарoби филoзoфијата, кoја, нагаѓајќи гoвoри дeка нeма вeчeн живoт ниту вoскрeсeниe oд мртвитe, бидeјќи ниe нe дoаѓамe дo Вистината сo нагаѓањe чoвeчкo, туку сo Бoжјo oткрoвeниe.

БEСEДА  за живата надeж

БEСEДА за живата надeж

Нo, кoј дeнeс им пoкажа живo надeвањe на луѓeтo, кoј и какo? Апoстoлoт Пeтар oдгoвара на oва прашањe: “Гoспoд наш Исус Христoс и тoа сo вoскрeсeниeтo oд мртвитe. Никoј друг...

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

Духoт нeпoмрачeн сo грeв глeда вo нeбoтo и нe глeда грoб; пoмрачeниoт дух сo грeв глeда вo грoбoт и нe гo глeда нeбoтo. Грeвoт и дoбрoдeтeлта управуваат сo духoвниoт вид...

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Бог е совршен, и како совршен, сѐ што прави – прави совршено. Кога Бог го направи човекот, всушност, направи бог – иако не по природа. Направи човекобог, кој треба да...

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Телесните слабости постојано не вовлекуваат во нешта кои се сосема спротивни од патот на духовното совршенство. Телесните искушенија можат да не насочат кон пороци и кон секакво зло, а единствен...

« »