логоFacebookTwitterYouTubeeMail


 Erusalim.Prohor.jpg

 
Ерусалимскиот Патријархат го обновува евхаристиското општење со Романската православна црква


Споразумот за возобновување на евхаристиското општење е потпишан на 3 февруари 2014 г. помеѓу Ерусалимската и Романската православна црква, ја пренесува Седмица.Ру веста од агенцијата „Ромфеа”. Значајна улога за возобновувањето на општењето меѓу Ерусалимската и Романската Патријаршија имал романскиот претседател, г. Трајан Басенку при неодамнешната посета на Ерусалим.

Односите помеѓу Ерусалимската и Романската православна црква беа прекинати на речиси две и пол години. Причина на разделувањето било градењето на храм во Светата Земја, на канонската територија на Ерусалимскиот Патријарх, без благослов од г. Теофил, Патријарх Ерусалимски . Во април 2011 г. Патријархот Теофил ја предупреди Романската православна црква за можното прекинување на евхаристиската кинонија поради започната изградба на романски храм во Јерихон. Последниов бил изграден од страна на архимандритот Јероним (Кречу), клирик на Романската Патријаршија.

Поради отсуство на реакција од страна на Романската Црква по предупредувањето од страна на Ерусалимскиот Патријарх, на 9 мај 2011 г. на седницата на Светиот Синод на Ерусалимската православна црква, било примено решение за забрана на свештенослужење на архимандритот Јероним (Кречу) и прекинување на евхаристиското општење со Романската православна црква.

На 20-21 февруари 2013 г. во Ерусалим се одржаа преговорите меѓу делегациите на Романската Патријаршија на чело со Архиепископот Тирговиштски, г. Нифонт и претставниците на Ерусалимската Патријаршија. Беше достигнат договор по прашањето за отворање на Романски метох во Јерихон и беше подготвен документ, кој доби благослов од Нивните Светости, Ерусалимскиот Патријарх г. Теофил и Романскиот Патријарх, г. Даниил.

Сепак востановувањето на евхаристиското општење помеѓу двете Православни Цркви се случи една година по појавувањето на документот.

Извор: pravmir.ru

Преземено од:  http://koe.mk/erusalim-romanija-obnova-na-evharistisko-opshtenje/



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…
Ноември 09, 2019
st-demetrius

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ Бог со сето свое срце и душа, па веднаш по враќањето од царската престолнина почнал јавно да проповеда и својот народ да го одвраќа од многубоштвото, водејќи го така кон…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 159
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 108
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Окт 28, 2019 Беседи 253
7.Vselenski.sobor
Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Такви луѓе во Христово време имало многу, но и денес не се малку. Тие малку се интересираат за Евангелието, или, пак, и воопшто не се интересираат, а некои се дури...

Два приода кон слободата

Два приода кон слободата

Првиот, после неговата средба со Ослободителот и Спасителот Христос, од корен се променува: од гол постанува „облечен и разумен“; од несоцијален, којшто живеел по гробовите и пустината, сега се наоѓа...

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Во трњето кое го уништува Словото на Божествената вистина, освен богатството, насладите и животните грижи (Лк. 8,14), во нашето време треба ги видиме и различните лажни учења кои ги шират...

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

И ние, кои го носиме името христијани, кои живееме со верата на мачениците – сме сведоци за Христа. Некои, можеби, со право, ќе се запрашаат – па како можеме ние...

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

Така пoстапувал и св. Авeркиј. Кoга видeл мнoгу нарoд вo маки и вo бoлeсти, тoј клeкнал на eднo мeстo и сe пoмoлил на Бoга, да oтвoри тoпла и лeкoвита вoда...

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Кога ќе се очисти садот на душата, тогаш сам по себе ќе биде исполнет од благодатта Божја. Од послушанието се раѓа молитвата, а од молитвата – теологијата.

Митрополит Струмички Наум:  Зошто пишувам?

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто напишано. На крај, нашето заедничко давање, нашиот заеднички опит преточен и во слово, е...

« »