логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Stefan.V.CHetvtok.jpg

Исповедта

 На исповедта не треба да се ограничуваме само на она што  прашува духовникот, туку, после одговорот на неговите прашања, треба  да ги изнесеме и личните забелешки за себеси, кога станува збор за делата на совеста.

 Кај подножјето  на крстот обновете ја вашата вера во чудесниот и пречудесниот домострој на нашето спасение, оживејте ја надежта во вашето сопствено спасение, со силата на домостројот кој сте го примиле и кој се одвива преку она што од вас се бара; утврдете се во одлуката да одите во волјата на Оној Кој Себеси се предал за нас и непоколебливо останувајте во неа, дури и смрт да ви се заканувала.

 Господ на гордите се противи, а на смирените им дава благодат (Изрек. 3, 34). На овие зборови потсети се особено тогаш кога одиш на исповед. Ништо како гордоста не го врзува така јазикот, да не може да каже: грешен сум. Смири се пред Господа, не штеди се себеси, не плаши се од присуството на човекот. Откриј ја својата срамота да се испереш; покажи ги своите рани да се иселиш; кажи ги сите свои неправди за да се оправдаш. Колку понемислосрден бидеш кон себеси, толку повеќе милосрдие кон тебе ќе покаже Господ, и ќе си отидеш  со слатка утеха дека си помилуван. Тоа и е благодатта на Господа нашиот Исус Христос, која од Него им се дава на оние кои се смируваат ссо искрено исповедање на своите гревови.

 За исповедта подобро да би се одвивала и извршувала, пробајте да запишувате сè што ви лежи на совеста и кога ќе дојдете кај духовниототец, замолете го сè да му кажете според она што сте го запишале... После тоа, ако посака уште нешто да ве праша нека го направи тоа или вие самите тоа предложете му го. Ако така постапувате, вие од аналојот секогаш ќе си одите како да сте слекле од себе сè што ве стега од облеката.

 Свештеникот на исповедта не постапил добро. Но и вие сте можеле да го замолите да почека еден момент. Сепак,немојте да се вознемирувате. Тоа што не сте кажале, не е притајување на гревовите, зашто заради вашата намера да исповедате сè, ни Господ тие гревови нема да ги земе така, да би требало да ве сметаат недостојни за причестување. Друг пат немојте да го завлекувате свештеникот... кажете сè – и она што сте сакале да го кажете, а не сте можеле.

 ... Човек сиот лепрозен, и штом Го виде Исуса, падна ничкум и молејќи Му се, рече: Господи, ако сакаш можеш да ме очистиш. Господ рече: Сакам, очисти се! И веднаш лепрата падна од него (Лк. 12, 13). Така и секоја духовна лепра исчезнува истиот час кога некој ќе падне ничкум пред Господа, со вера, покајание, и исповед. Таа тогаш навистина исчезнува и губи секаква моќ над него. Но, зошто лепрата понекогаш се враќа? Се враќа од истата причина од која се враќаат  и телесните болести. На оној кој оздравел му советуваат: „ова немој да јадеш, ова немој да пиеш, таму немој да одиш“. Ако не послуша, пак ќе ја предизвика болеста. Така е и во духовниот живот. Треба да се биде трезвен, бодар, да се молиме, па гревовната болест нема да се врати. Но ако не почнеш да внимаш на себеси, ако си допушташ без размислување сè да гледаш, слушаш, зборуваш и правиш – како гревот одново да не добие поттик и сила? Господ на лепрозниот му заповедал да исполни сè по законот. Еве што тоа значи: после исповедта треба да се прифати епитимијата и точно да се исполнуваа, зашто во неа е скриена голема заштитна сила. Зошто некој вели: „Ме совладала грешна навика и не можам да излезам на крај со себеси“? Еве зошто: или покајанието и исповедта не биле потполни, или после не се држел внимателно, или си попуштал себеси. Сака сè да постигне без труд и самопринудување, па бива исмеан од непријателот. Биди одлучен да се бориш до смрт и покажи го тоа на дело: ќе видеш каква сила е скриена во тоа. Вистина е дека ѓаволот ја завладејува душата со секаква страст која несовладливо се покажува, но тоа не е оправдување; зашто тој ќе се оддалечи оној момент кога, со Босжја помош, ќе изведеш преврат во себеси.

 Треба да се разликува просто прераскажување на сè она што било на душата, то ест откривање на помислите што е пракса во манастирите, од исповедта како Света Тајна... Оваа последната е потребна кога нешто ја оптеретува совеста. Бидејќи работата е многу субјективна, тука не може да се спроведе предметно разграничување. А се останато може само да се прераскажува, со барање совет... Кај светителот Димитриј тоа служи како секојдневна исповед... и во моилитвите пред одење на спиење постои нешто слично. Меѓутоа, за душата секогаш е подобро кога ќе добие разрешување во Светата Тајна. Мислите на кои се задржувало вниманието исто така можете да не ги прераскажувате, во зависност од предметот. Посебно просудување бараат оние мисли кои се допреле до чувствата или, уште повеќе, оние кои предизвикале сочувствување, а уште повеќе – оние кои придвижуваат согласност...

 Скрушеноста за гревовитее е попотребна и од самото набројување на гревовите, иако и тоа е неопходно. И повеќе молитвени воздивнувања од срцето отколку читање молитви, иако и читање е неопходно. Суетата треба да се изгони од душата и во неа да се создаде побожност. Кога таа побожност ќе се создаде во душата, треба со неа и да се останува.

 ... Прашањето и советта, како и откривањето на помислите, страшни се за непријателот.
 Да се запишуваат гревовите за исповед – тоа е добро правило. Навикнувајте се еве на што: секој пат кога ќе се прикраде зла мисла, чувство, желба, збор, дело... истиот час кајте се пред Господа, Секадеприсутниот и Севидливиот, со скрушеност и со одлука во иднина да бидеме повнимателни.

(AdamiEva.jpgПродолжува)

Подготви: З. Д.



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…
Ноември 09, 2019
st-demetrius

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ Бог со сето свое срце и душа, па веднаш по враќањето од царската престолнина почнал јавно да проповеда и својот народ да го одвраќа од многубоштвото, водејќи го така кон…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 133
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 91
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Окт 28, 2019 Беседи 222
7.Vselenski.sobor
Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Такви луѓе во Христово време имало многу, но и денес не се малку. Тие малку се интересираат за Евангелието, или, пак, и воопшто не се интересираат, а некои се дури...

Два приода кон слободата

Два приода кон слободата

Првиот, после неговата средба со Ослободителот и Спасителот Христос, од корен се променува: од гол постанува „облечен и разумен“; од несоцијален, којшто живеел по гробовите и пустината, сега се наоѓа...

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Во трњето кое го уништува Словото на Божествената вистина, освен богатството, насладите и животните грижи (Лк. 8,14), во нашето време треба ги видиме и различните лажни учења кои ги шират...

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

И ние, кои го носиме името христијани, кои живееме со верата на мачениците – сме сведоци за Христа. Некои, можеби, со право, ќе се запрашаат – па како можеме ние...

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

Така пoстапувал и св. Авeркиј. Кoга видeл мнoгу нарoд вo маки и вo бoлeсти, тoј клeкнал на eднo мeстo и сe пoмoлил на Бoга, да oтвoри тoпла и лeкoвита вoда...

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Кога ќе се очисти садот на душата, тогаш сам по себе ќе биде исполнет од благодатта Божја. Од послушанието се раѓа молитвата, а од молитвата – теологијата.

Митрополит Струмички Наум:  Зошто пишувам?

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто напишано. На крај, нашето заедничко давање, нашиот заеднички опит преточен и во слово, е...

« »