логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Ние сме здив Божји, значи имаме сродство со Бог. Бог е насекаде присутен. Секогаш сме близу до Бог. Ние сме чеда Негови. И Тој нè дарува да сме Негов здив, та затоа треба да сме предострожни да не Го разжалостиме. „Го гледав Господа од мојата десна страна за да не се поместам…”
Нашиот ум и нашето срце и нашето тело го осквернивме со збор, со дело или со помисла, така што сега ни недостига смелост (пред Бог). Немаме облека брачна. Заради тоа треба да се чистиме. Исповедувајќи се, солзејќи, душевно боледувајќи, и најграмадното – молитвејќи. Зашто молитвата го чисти и го восовршува човека.
Облеката брачна за којашто пееме во Страсната седмица: „Твојата брачна одаја ја гледам Спасе мој украсена а јас облека немам за да влезам во неа”, е благодатта Божја којашто се достигнува само преку чиста молитва остварена со огромен напор, со голем труд и длабока болка.
Најпрвин, човекот се моли со простотата својствена за почетникот, пролевајќи многу солзи. Ова е Божјата благодат наречена очистителна, и којашто го уловува човекот како јадица водејќи го во покајание. Бидејќи нашиот Бог е во сè и над сè, нè пронаоѓа, нè гледа, нè повикува. Но најпрво Тој нè позна нас. Потоа ние Го познавме Него! По помазанието со Божествената милост. Затоа и покајанието, и плачот и солзите, и целата состојба што му се случува на покајникот, е дело на Божјата благодат, тоа очистителната благодат којашто го чисти човекот. Не е добро она што се случува ако не происходи од Бога. Ниту лошо она што не потекнува од ѓаволот. Значи никогаш немој да си ставиш во умот дека си направил нешто добро без Божјата поткрепа. Бидејќи, само што ќе го помислиш тоа, благодатта ќе се повлече, така што ќе загубиш сè при што ќе ја спознаеш својата болна состојба, да се осознаеш себеси. За да ја научиш слабоста на својата природа ќе наидеш на многу големи искушенија. Преку искушенијата се смируваш и го наоѓаш вистинското смирение. Но, потребно е време. Смирението не се состои во прости зборови кои ги кажуваме: „грешен сум” и слично. Смирението е вистина. Да научиш дека си ништо. Бог светот го создаде ни од што. Значи ние сме тоа ни(од)што. Твојот корен, твоето постоење почнува од ништо, така што твојата мајка е земјата, а твојот Создател е Бог. Што имаш што не си добил? Ако си добил пак, зошто се фалиш како да не си добил?”
Голем Божји дар за човекот е да ја спознае вистината. А таа вистина, рече Господ, ќе ве ослободи од гревот.
Спознанието за Бог е гледање на Бог. Бидејќи не природното, туку духовното познание Го знае Бога. Бидејќи, природното знаење е расудување коешто го разликува доброто од лошото. Него го имаат сите луѓе. А пак духовното познание настанува низ духовна работа, со спознавањето на себеси. Оваа состојба е создадена од благодатта Божја преку молитвата. Благодатта Божја се гледа и се спознава во чувството на умот, само во мигот на молитвата.
Има многу начини на молитва. Сите се добри. Ако не знаеш како тогаш се молиш со едноставност. Ако пак те води некој друг и ако не го послушаш, тогаш ќе се опрелестиш.
Освен кај кружната умна молитва, кај сите други молитви постои можност да се престорат во прелест (со текот на времето). Тогаш ќе ја загубиш едноставноста и ќе почнеш да мислиш дека си многу значаен и незаменлив. При умната молитва, пак, не предизвикува несигурност, ниту е придружена од прелест, бидејќи внатре во срцето, нерасеано Го повикуваш Името Христово чистејќи нè од темнината и водејќи нè кон светлината.



Старец Јосиф Спилеот

 

 Избор од фб профил на

Jasminka Dzob

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 09, 2019
7.Vselenski.sobor

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има најголема слобода и моќ пред престолот Божји, и нејзе Црквата, по Бога, најмногу ја почитува и прославува во своите безброј молитви и химни, како најсилна заштитничка и…
Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот,…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 154
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 398
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Беседи

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Средба со бесмртниот Бог

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Средба со бесмртниот Бог

Камо да немаше потреба да зборуваме, денес, за ова безумство човечко, за коешто зборува Христос во денешното евангелско четиво (види: Лука 12, 16–21). Но, за жал, постојат такви моменти и...

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

Eдинствoтo на вeрата, браќа, и пoзнавањeтo на Синoт Бoжји, Гoспoда Исуса Христа Спаситeлoт, сoeдинува двајца луѓe вo eдeн чoвeк, илјада луѓe вo eдeн чoвeк и мнoгу милиoни луѓe вo eдeн...

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

« »