логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Од иноците Калист и Игнатиј Ксантопул

Поука за оние  што безмолствуваат
(во сто глави)


16. Оној што посакал искрено и според волјата на Бога, да безмолствува, треба, покрај тоа што ќе верува православно, да биде исполнет со добри дела




ѕ) Така храбро да ги претрпуваш искушенијата.


Последната глава од ова слово, со која се завршува последниот број од десетте замислени точки, говори за тоа, дека разни и многувидни се сите искушенија кои треба да ги пречекуваш и да ги истрпуваш храбро. Па затоа послушај што е напишано во Светото писмо. Еве што говори за ова христоносниот Павлеː „Нашата борба не е против крвта и плотта, туку против началствата, против властите, против светските управители на темнината од овој век, против поднебесните духови на злобата“ (Ефес. 6, 12); и уштеː „Ако, пак, останете без казна, во која сите станаа соучесници, тогаш сте деца незаконски, а не синови“ (Евр. 12, 8). Исто такаː „Господ го казнува оној кого што го сака; го бичува секој син, кого што го прима“ (Евр. 12, 6). И Јаков, братот на Господа, во првата глава од своето послание, вака ја истакнува следнава мислаː - Неискусен е човекот што не е искушуван (сп. Јак. 1, 12). – Свети Илија Екдик говориː „Секој христијанин, кој верува правилно во Бога, не треба да се предава на безгрижност, туку секогаш треба да ги очекува искушенијата и да биде готов да се бори против нив, така што кога ќе дојдат искушенијата, да не ги смета необични, да не се обеспокојува, туку со благодарност да ја претрпува тешкотијата на страдањата, имајќи го на ум она што го вели пророкотː „Искушувај ме, Господи, испитај ме“ (Псал. 25, 2); и уштеː „Твоето воспитување ме исправи до крај“ (Псал. 17, 35). Гледаш, тој не реколː твоето воспитување ќе ме врати, туку велиː „ме исправи до крај“ (Цветник, 1).




Не барај ги причините на искушенијата, не прашувај се од каде и зошто  доаѓаат, туку моли се само да можеш со благодарност да ги поднесуваш, како што говори свети Марко Подвижникː „Кога ќе дојде искушението, не барај да разбереш од што и зошто дошло, туку грижи се само за тоа – со благодарност и прибрано да го поднесеш (За оправдание со дела, гл. 198; и уштеː „Ако нема човек, кој не може да Му угоди на Бога без да биде искушуван, тогаш треба да Му благодариме на Бога за секое страдање“ (Таму, гл. 200); исто такаː „Секое страдание го покажува расположението на нашата волјаː ‘дали е свртена кон доброто или кон злото‛. Затоа секое страдање се именува искушение. Затоа со него се прави проверка на скриеното расположение кај искушуваниот“ (Таму, гл. 204). – И свети Исак Сирски, како и многумина други, говориː „Искушението е корисно за секој човек. Зашто, ако искушението било корисно за свети апостол Павле, тогаш, да се затворат устите на сите, и така целиот свет да стане виновен пред Бога“ (Рим. 3, 19). Силните се искушувани, за да придадат уште кон своето духовно богатство, а слабите, - за да се запазат од она што е штетно, оние што спијат духовно, - да ги подготви за разбудување, оние што се оддалечени од Бога, - за да продолжат храбро да живеат со Него. Оној син што не бил вежбан во поднесувањет на тешкотии, тој нема да го наследи богатството на татка си за своја полза. Затоа, Бог, најнапред, дава искушенија и измачува, а потоа го пројавува дарот на благодатта. Нека Му биде слава на Господа што преку горчливи лекарства нѐ воведува во сладоста на здрвјето! Нема човек што не претрпува тешкотии за време на обучувањето, нема човек на кого не му е тешко времето на искушенијата. Без нив е неможно да се придобие крепко душевно здравје. Но, и претрпувањето на маките и страданијата, не зависи од нашите сили. Како би можел садот, што е направен од кал, да држи во себе вода, ако божествениот оган не го направил силен? Ако се наведнеме под јаремот на Божјата волја и ако се молиме во смирение со непрестајна желба, тогаш и ние, преку трпението, сѐ ќе добиеме, со помошта на нашиот Господ Исус Христос“ (Сл. 37, стр. 231-232) и премудриот Исус син Сирахов говориː „Синко мој, ако сакаш да Му служиш на Господа, приготви ја душата своја за искушение. Управи го твоето срце и биди цврст; не збунувај се кога ќе бидеш посетен од Бога“ (Мудр. Сир. 2, 1-2).


Треба да се надеваме на Бога и корисното да го чекаме од Него


Котвата на надежта (сп. Евр. 6, 19) утврди ја во Бога, Кој е силен да спасува; од Него очекувај спасение од искушенијата во благопријатно време. Зашто, како што говори апостолотː „Бог нема да позволи да бидете искушувани повеќе од силата ваша, а заедно со искушението ќе ви даде и излез, за да можете да трпите“ (1. Кор. 10, 13). Слушај што уште говори Светото писмоː „Се фалиме и со маките, знаејќи, дека со маката се раѓа и трпението; од трпението, пак, - искуството, а од искуството – надеж, надежта, пак, не посрамува“ (Рим. 5, 3-5). „Кој претрпи до крај, тој ќе биде спасен“ (Матеј 24, 13). – „Со трпение спасувајте си ги душите‘ (Лука 21, 19). – „Радувајте се, браќа мои, кога ќе паднете во разни искушенија, знаејќи дека испитувањето на вашата вера создава трпеливостː трпеливоста, пак, нека ви биде совршена работа, за да бидете совршени и целосни, без никаков недостаток... секого го искушува неговата похот, која го влече и мами‘ (Јак. 1, 2, 3, 4, 14). – „Страдањата на сегашното време не се ништо спрема славата, која ќе се јави во нас“ (Рим. 8, 18). – „Долго време се надевав на Господа, и Он се наклони над мене и ја чу молитвата моја, и ме изведе од длабината на јадот и од длабока тиња, па ги постави нозете мои на камен и ги зацврсти стапалата мои; а во устата моја вложи нова песна - похвала на нашиот Бог. Мнозина ќе видат, и страв ќе ги опфати и ќе се надеваат на Господа. Блажен е оној човек, чија надеж е името на Господа и не се загледува во ништожни работи и лажни воодушевувања“ (Псал. 39, 1-4). – И блажениот Симеон Метафрас пишуваː „Душата, која е зафатена со веригите на љубовта за Бога, страдањата не ги смета за ништо, туку се насладува со тешкотиите и цути  во страдањата. И кога ништо не поднесува и кога не страда за Возљубениот, се чини дека тогаш страда уште повеќе; таквата душа бега од задоволствата, како од маки.“


Изворː ДОБРОТОЉУБИЕ, Том V.

 Друго:

За Преминпортал

Подготви: Светланка Трајчева 

10-ти јуlи  2018 лето Господово

Друго:

 

 

  • Поуки од Светите Отци

 

 

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Јули 01, 2019

„Осаменоста не е во тоа што сме сами, туку во тоа дека не постои ништо по кое копнееме.“

Јас сум академски сликар и наивен писател. Учев да бидам сликар, но писател – не. Впрочем, каде се учи за тоа? На пример, Толстој по занимање бил гроф, Чехов - лекар, Сент Егзипери, авијатичар – а да не го споменеме Чарлс Буковски, кој бил поштар“.
Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…

Акатист кон свети Нектариј Егински

Ное 25, 2018 Полезно и Потребно 1208
КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен…

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1751
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 1167
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

Беседи

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

БEСEДА за Слoвoтo - Синoт Бoжји

Тoј пoчeтoк e вo Слoвoтo Бoжјo, вo Синoт Бoжји. Oн гo запoчнал и сoздавањeтo на свeтoт и спасeниeтo на свeтoт. Кoј и да сака да гoвoри билo за сoздавањeтo на...

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Архимандрит Партениј Бигорски- Претечевиот глас и денес од Радика повикува

Свети Јован Крстител, кој од Господа бил предназначен да биде посредник помеѓу времето на Законот и времето на Благодатта, Го видел Спасителот Христос уште додека се наоѓал во утробата на...

Мирополит Струмички Наум - СВЕТИ ЈОВАН КРСТИТЕЛ

Мирополит Струмички Наум - СВЕТИ ЈОВАН КРСТИТЕЛ

Во денешното евангелско четиво (Марко 6, 14–29) ни се открива кои се главните човекови страсти и какви се нивните основни меѓусебни влијанија во нас самите. Страста е болна – до...

Постои ли вистински авторитет за младите?

Постои ли вистински авторитет за младите?

Мислам дека кризата на авторитетот, мили мои, денес е најголемиот проблем во нашево совремие. Погледнете што се случува насекаде околу нас. Сите авторитети се разрушени, сè е така нихилистички релативизирано....

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Најголемото богатство

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Најголемото богатство

Како може животот покрај Христос за некој да биде извор на страдање и извор на тага? Како може на монахот животот во манастирот да му биде извор на страдање, извор...

БEСEДА за Христoвиoт карактeр какo штo гo прoрeкoл Исаија

БEСEДА за Христoвиoт карактeр какo штo гo прoрeкoл Исаија

Кoј имал пoгoлeми права oд Гoспoда, Синoт Бoжји, да вика на зeмјата, вo Свoeтo лoзјe, на бeззакoницитe? Кoј имал пoгoлeми права да ги наврeдува грeшницитe кoи Гo наврeдуваа Бoга и...

Пoкај сe прeд смртта да ја затвoри вратата на твoјoт живoт и да нe ја oтвoри вратата на Судoт

Пoкај сe прeд смртта да ја затвoри вратата на твoјoт живoт и да нe ја oтвoри вратата на Судoт

“Прeд да дувнe вeтрoт на смртта, и прeд да сe пoјават на мoeтo тeлo бoлeсти, вeсници на смртта, пoмилуј мe”. “Прeд да зајдe вeличeствeнoтo сoнцe на висoчината за мeнe, пoмилуј...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: Братот мој е мојот живот

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Братот мој е мојот живот

На ничиј живот немаме право да носиме суд, ниту пак, такво нешто примивме во Црквата од апостолите и од учењето на Светите отци. И сржта на нашиот подвижнички живот –...

Архимандрит Партениј Бигорски: Благословениот подвиг носи телесно здравје и духовна радост

Архимандрит Партениј Бигорски: Благословениот подвиг носи телесно здравје и духовна радост

Според светите отци на Црквата, едно вакво целовечерно стоење во молитва и во благодарност кон Бога, заменува цел четириесетдневен пост – се разбира, доколку човек се подвизува во будноста, трезвеноумието...

« »