логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Свети Теофан Затворник

Испразноста и едностраноста на светскиот живот

sv.teofan.Zatvornik1.jpgКако ме израдувавте со Вашиот одговор! „Не ме привлекува, напротив – ме одбива. Неколку дена после тоа бев како скршена, мојата душа се мачеше: тагував и не можев да се соберам. И едвај некако да се повратив.“ Зошто тоа минатиот пат не го напишавте? А мене ми се причини дека со премолчување сокривате страст или такво нешто. Дај Боже таквото чувство на одбојност кон светскиот живот и светските забави секогаш да се сочува во Вас. Но можно е тоа и да Ви се допадне. Очигледно, не можете да избегнете допир со таквиот живот. Вториот пат веќе нема да биде така разорно и вознемирувачко, третиот пат – уште помалку, а потоа нема да чувствувате ништо. Како и со пиењето: после секоја чашка човек се повеќе се опушта. Што чувствуваат оние кои доаѓаат во работилница за преработка на тутун? Ги штипе за очи, им тече од носот, не можат да дојдат до здив. А на оние кои таму работат не им е ништо. Па и оние што дојдат, кога малку ќе постојат, веќе не жмиркаат толку, не киваат и не кашлаат, а потоа сите тие непријатности сосема престануваат. Гледајте и со Вас да не се случи нешто слично кога се во прашање околности кои толку го пореметиле Вашиот мир.

Како однапред да го насетивте моето прашање па велите: „Не мислам дека некогаш би можела да се помирам со таков живот. Внимателно набљудувам и наоѓам дека тоа не е живот. Не знам тоа да го објаснам, но се утврдувам во мислењето дека тоа не е живот. Тука има многу живост, но нема живот. Еве и мојата машина за шиење постојано е во движење, но тоа не е живот“. Прекрасна мисла породила Вашата бистра главичка. Сега за Вашата положба можам да кажам дека влева надеж. Само чувството не е постојано: тоа може да се промени. Но кога на помош му доаѓа разумна мисла, тогаш тоа се утврдува, и пак, од друга страна, ја осигурува мислата. Заедно – тие се како тврдина. Но за таа тврдина да биде што поутврдена, треба да сфатите зошто всушност во таквиот живот нема живот. Ако нашите разговори потрајат тоа со време потполно ќе се разјасни. За сега ќе кажам само ова: во таквото живеење нема прав живот, затоа што тоа не ги опфаќа и не ги задоволува сите страни на човечкиот живот, туку само мал дел, и тоа таков кој стои на последното место, или поточно, на краевите на животот, не допирајќи се до неговиот центар. Човечкиот живот е доста сложен и многустран. Постои во него и телесна и душевна и духовна храна. Секоја има свои сили и потреби и свои начини за нивно задоволување. Човек живее само тогаш кога се сите наши сили во движење и кога сите потреби се задоволуваат. А кога кај него е во движење само едно делче на силите и кога се задоволува само дел од потребите, тогаш тој живот не е живот: баш како што и Вашата машина за шиење работи како треба само кога сите нејзини делови се во движење. Ако биде прекинато работењето на било кој дел – машината сопрела: не живее. Ни човекот не живее човечки ако во него не е се во движење. Само што кај машината прекинот на нејзиниот живот – движењето, веднаш се гледа, а кај човекот неактивноста на целовитиот човечки живот во него, со делување само на една негова страна и задоволување на малубројните потреби, воопшто не се гледа, иако навистина постои, како што е вистинита неподвижноста на споменатата машина за шиење. Таков е законот на човечкиот живот! Да го додадеме и ова на она за што зборуваме. Кои сили тука се зафатени и кои потреби се задоволуваат? Зафатени се рацете, нозете, јазикот, очите, мирисот, допирот, паметта, вообразеноста, фантазијата и досетливоста, воопшто – најниската човекова страна, онаа која му е задничка со животните; и се задоволува само потребата на животинскиот живот, или подобро кажано, тие си играат живот, како што бива со малите јагниња кога ќе ги истераат на зелена полјана. Освен овие сили, кај човекот постојат уште два-три нивни слоја и нивниот главен центар.
 

Просудете самата може ли таквиот живот навистина да биде живот? Вашето чувство Ви кажало дека тука нема живот. Ќе Ви укажам на главната причина зошто нема. Можеби делувањето на таа причина сега не Ви е толку јасно, но општата мисла не може да биде несфатена; деталите ќе се појаснат со време. Оти, јас имам намера се што треба по ред да го изведувам од устројството на човечката природа. Треба да живееме онака како што не створил Бог, а кога некој не живее така, смело може да се каже дека тој воопшто не живее. Молам сега за сега да се задоволите со тоа.

(Продолжува)

Подготви: Б.Ѓ.

Посети:{moshits}



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Јули 01, 2019

„Осаменоста не е во тоа што сме сами, туку во тоа дека не постои ништо по кое копнееме.“

Јас сум академски сликар и наивен писател. Учев да бидам сликар, но писател – не. Впрочем, каде се учи за тоа? На пример, Толстој по занимање бил гроф, Чехов - лекар, Сент Егзипери, авијатичар – а да не го споменеме Чарлс Буковски, кој бил поштар“.
Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…

Акатист кон свети Нектариј Егински

Ное 25, 2018 Полезно и Потребно 1096
КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен…

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1662
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 1095
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

Беседи

БEСEДА  за Христoвoтo мирoтвoрствo

БEСEДА за Христoвoтo мирoтвoрствo

Да, и пoкрај тoа штo сè уштe има вoјни. Глeдај, вoјнитe пoмeѓу христијанскитe нарoди нe сe истo штo и вoјнитe пoмeѓу нeзнабoжцитe. Нeзнабoжцитe вoјувалe сo гoрдoст, христијанитe вoјуваат сo срам....

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Мојсеј влегол во тој облак и му било дозволено да разговара со Бога како пријател со пријател; му било дозволено да види како Бог поминува покрај него, сè уште без...

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

„Според православната црковна антропологија на Светите Отци, суштината на умот се наоѓа во срцето како духовен центар на човекот, а енергијата на умот преку  сетилата се расејува по светот. Насочувањето...

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Ние можеме да се молиме за здравје и за сè друго што нам ни се чини дека е добро да бараме, но не смееме да очекуваме дека ако одиш во...

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Сите сме жртви на суетата, помалку или повеќе. Забораваме дека гревот што го „препознаваме“ кај нашиот ближен, според Светите Отци, постои и во нас или е најчесто само наша проекција....

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН  и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Просто, сме станале верна копија на старозаветните Црква, храм и свештенство – во нивната изобличеност, со слични рестриктивни правила кон обичниот верник (сепак носител на царското свештенство) и со ист...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Имаме можност да бидеме маченици Христови – во секоја минута, во секоја секунда од нашиот живот. Мачеништво е да се избориш со една лоша помисла, со помисла на завист, со...

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Оваа состојба на демоноопседнатост не е некаков мит или обична приказна, или пак, средство за заплашување. Не, таа е реалност и постои. Колку и да се обидуваат некои да ја...

« »