логоFacebookTwitterYouTubeeMail


 

Мудар е човекот кој е очистен

o.Pajsij.Svetogorec.jpg

              Ако човекот својот ум не го остри со Бога, туку го остри со злобата, се предава себеси на демонот. Подобро би било да го изгуби паметот, како би имал на судниот ден некакво оправдување.

              -Старче се разликува ли простотата од лукавството?

             - Да, колку лисицата од шакалот. Ако нешто здогледа и тоа го посака, шакалот без размислување ќе отиде и ќе го земе тоа. А лисицата ќе направи некое лукавство за да го земе тоа што го посакала.

             -Старче, може ли лукавството да се поистовети со мудроста?

             -Да, може, но ако размислиш, ќе сфатиш што е лукавство, а што е мудрост. Имаш и табела за распознавање. Кои се тие дарови на Светиот Дух? Љубов, радост, мир...  Има ли сличност со ова? Ако нема, значи дека тоа е нешто сатанско, дека има демонски особини.

              Мудар е оној човек кој е очистен, ослободенод страстите. Оној кој го осветил својот ум е вистински мудрец. Ако умот не се осветува, мудроста  за ништо не користи. Еве, новинарите, политичарите се паметни, но многу од нив бидејќи немаат во Бога просветен ум, таму каде што говорат мудро, говорат и глупости. Од голема мудрост, зборуваат големи глупости! Ако човекот не го восовршува својот ум, ѓаволот ќе го искористи. Ако човекот не го восовршува својот памет во правецот на доброто, ќе го искористи ѓаволот за зло.

             -Односно, бидејќи тој самиот не го има искористено својот ум, со тоа му дава право на ѓаволот?

             -Ако не го искористи, со самото тоа го губи. Кога човекот не делува духовно, тој не е постојан во доброто и самиот почнува да чини зл; не му е потребен ѓаволот. Некој, на пример, е паметен, но не го вработува својот ум и е мрзлив. А ако не го користи својот ум, што има од тоа што е паметен?

            - Може ли човекот кој е паметен, но е острастен, исправно да расудува?

             -Пред сè треба да пази да не му верува на својот ум, бидејќи ако човек е духовен, а си верува себеси – ќе се опрелести, а ако е со светски дух – ќе полуди. Не треба да им верува на своите помисли. Треба да прашува, да се советува, да го освети својот ум. И воопшто, целиот човек треба да се освети. Осветената мудрост помага во стекнување на расудување. Ако мудриот човек не е осветен, тој не може да расудува духовно. Некој, пак, кој по природа е прост може опрелестениот човек да го смета за свет, а длабоко пресвитканиот да го смета побожен. Но кога паметниот човек ќе се очисти, тој станува многу разборит.

           -Старче, како се чисти умот?

           -За да умот се очисти, човек не треба да ги прима телеграмите на лукавиот, ниту лукаво да размислува, туку секогаш да делува со доброта и едноставност. Така настапува духовна бистрина, боженствено просветлување. Тогаш човекот продира во човечките срца, и веќе не донесува лукави заклучоци.

          -Старче, дали расудувањето е поврзано со знаењето?

       -Расудувањето доаѓа, од боженственото просветлување. Некој може да ги чита светите Отци, точно да знае одредени работи, да се подвизува и да се моли. Но расудувањето доаѓа со просветлување одозгора, што секако е друга работа.

       -Старче, дали некогаш светот бил подобар?

       -Не бил подобар, но некогаш луѓето биле едноставни и имале добри помисли. Денес луѓето на сè лукаво гледаат, бидејќи сè мерат со разумот. Европскиот дух нанесе големо зло. Тоа е тоа што ги онеспособи луѓето. Луѓето денес би биле во многу подобра духовна состојба, бидејќи многу од нив се, помалку – повеќе образовани, и би можеле да се разберат. Но ги учеа на безбожност, на се што е сатанско, ги упропастија, и веќе не можат да се разберат. Некогаш не можеше да се разбереш со некој кој не бил побожен, а не бил ни образован. Се сеќавам, некој калуѓер слушнал еднаш на литургија на предходно осветените дарови како се спомнува „Григорие, папа римски“, помислил дека го спомнува римскиот папа, и се соблазнил, „Не го очекував тоа. Станавте паписти!“, рекол, станал и си заминал од црква. Ете, гледаш што прави незнаењето! Незнаењето е страшно! Најголемо зло нанесуваат оние кои се побожни, но кои имаат и  „штетно“ незнаење. Не разбирајќи ја суштината на работите, создаваат проблеми.

  Продолжува: „Знаењето без боженственото просветлување е пропаст“

 

Подготви: Сузана Стефановска 

Посети: {moshits}

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 745
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Нема таков голем грев пред Бог каков што е духовниот геноцид што се врши над нашата света Црква. Да имаш власт да сврзуваш и да разврзуваш и на небото и...

Митрополит Струмички Наум:  Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Теологија без умно-срдечна молитва е повеќе технологија, т.е. умешност, односно техника на составување и вообликување на мислата и на зборот, отколку богословие, отколку Божјо слово; повеќе знаење што произлегува од...

 Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Во духовната пустина на овој суетен свет, на ова место на нашето исконско туѓинување, огромна е човечката жед за љубов. Дури и се навикнуваме да живееме без внимание кон себе...

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Да си споменеме за да поверуваме во она дека сė што е соединето со Бога е спасено, та освестеното да го примениме во нашите животи. Да престанеме да ги распнуваме...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Исто така, извршен e и Литургискиот (Евхаристиски) збор, и тој е збор во сила; извор на слово во сила, кое повторно и повторно го обновува светот; затоа што Христос е...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥  (03.07.2020)

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥ (03.07.2020)

Свети Наум бил мудар учител, единствен раководител на монасите, решителен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Тој постојано работел на преводи на светото Писмо и другите богослужбени книги од грчки на...

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Кој им е проблемот на фарисеите, тогашни, денешни и на сите времиња? Тоа што постојано бараат грешка; но не баш кај секој, туку посебно кај оној на кого се фиксирани....

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

И најважно од сѐ е – на секое зло да враќаме со добро, со љубов. За да ни биде дозволено да ја кажуваме оваа молитва треба и во мислите и...

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

Важно е да напомнеме дека и покрај големите и епохални откритија на науката, животот на денешните луѓе не ѐ подобар. Напаротив создаден ѐ кај луѓето страв и немир, наместо радост...

« »