логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 


        o.Tadej.mirotoci1.jpg Вниманието мора да биде во се. Внимание, и за се да се расудува. Бидејќи, Господ му кажал на Исус Навин: “ Што и да превземеш, прво за се длабоко размисли“.

 

     Ако (најпрво) мислиме дека тоа што ќе го кажеме ќе му користи некому, а расудуваме дека, ако кажеме, него само ќе го повредиме и дека ништо корисно нема да допринесеме, тогаш е подобро да молчиме. Се со расудување треба ( да правиме). Кога се расудува, тогаш се обрнува внимание. Вниманието е потребно и за молитва. Вниманието треба да оди напред, пред молитвата. Да знаеме што бараме, за што се молиме. Гледате, кога се обраќаме, со некоја молба, на некоја личност, велиме:“ Јас знам, убеден сум дека ќе ми помогнеш ако се завземеш за оваа работа.“ Ние сме сконцентрирани на оние зборови кои нему му ги изјавуваме.
    Па, кога и на човек му се обраќаме така, со целосно внимание, како ли треба тогаш да му се обратиме на Господ, Животот свој? Но, ние воглавно сме научиле, па ги измрдуваме своите молитви, ги читаме напамет или од книга. Не учествуваме, ниту со срцето, ниту со чувствата, туку само ќе ги прочитаме, а не знаеме ниту што сме прочитале.
               Оче, ме интересира тоа внимание, здобивањето на тоа внимание, дали тоа човек треба да го практикува со молчание пред молитвата, со молчание пред Господ? Како тоа треба човек да “молчи пред Бога“?


     Светите отци велат: “ Молитвата бара апсолутно безгрижен живот( живот без многу грижи ).“ Ние расеано се молиме. Ние се немаме предадено на вољата Господова, се си мислиме дека ние мораме да промислиме за се, а дека Господ има многу други грижи со целиот свет, со вселената. Се прашуваме: “Дали Он ќе размисли за нас или не?“- значи има малку вера во нас, немаме доверба. А, Господ размислува за се. Гледате, ние треба да гледаме во Него. Ете, вели Он: “Ова е вечен живот: Тебе да те познаат и Кого си испратил, Исус Христос.“Тоа значи, дека секоја случка, секоја најмала ситница што се случува околу нас и со нас, секаде укажува на Промислата Господова и Неговото допуштение. Ништо во космосот не се случува без Промисла и без Допуштение. Се што е племенито и возвишено, е Промисла Божја. Се што гледаме дека е хаотично, Бог знае зашто тоа го допуштил и до каде допуштил. Треба да сметаме дека Он е секаде присутен.

   Кога така ќе живееме, значи секаде, постојано во присуството Господово, секоја наша работа ќе биде од срце. Не им работиме на луѓето, на Бога му работиме! Секоја работа е Боженствена, од Бога. Тогаш нема да бидеме резервирани. А додека постои кај нас резервираност, ние не сме способни за Царството Небесно. За се сме резервирани, во секоја работа, се некако не се даваме себеси без резерва. А Господ постојано Самиот Себе се дава без резерва, и сака и ние да бидеме такви. А ние сме секогаш резервирани, и таа резервираност не одвојува од Господ и од Царството Небесно. Да бидеме апсолутно послушни и апсолутно предадени на вољата Божја, што и да се случува со нас. Како од раката Господова да примаме; да не размислуваме за тоа. А околностите? Он знае што можеме ние да поднесеме, што не можеме, што ќе допушти, што нема да допушти. Он знае дали ќе можеме некое искушение да го истрпиме. Он ни го допушта искушението, за да можеме да го совладаме со мир, и подоцна, кога ќе наиде такво искушение, тоа мора и да си оди, бидејки веќе не учествуваме, не го вклучуваме својот “мисловен апарат“ во тие случувања.

    Бидејќи,случувањата си одат по својот тек, а ние се вплеткуваме во тоа, не го чуваме својот внатрешен мир, се мешаме таму каде што не треба. Каде што Господ ќе допушти, случката си оди по својот тек. Ако веќе сме стекнале внатрешен мир, ќе помине покрај нас и нема да не допре. Ако пак учествуваме (во тоа), страдаме.
 
                       За внатрешниот мир

    -Што е најважно во духовниот живот?
   - Најважно е, мислам, чувањето на срцето во мир. Не се вознемирувајте по никоја цена. Во срцето треба да владее мир, тишина, молчење, тихување.
     Мислениот хаос е состојба на паднатите духови – (демоните, духовите кои отпаднаа од Бога). Нашиот ум, меѓутоа, треба да е собран, единствен, внимателен. Само во единствениот ум може да се всели единствениот Бог.

                       Внатрешна молитва

  o.Tadej.mirotoci3.jpg -Кога ќе почувствуваме погодно расположение можеме да го преќинеме молчанието на срцето со кажување на Исусовата молитва. Таа на почетокот гласела:“ Господе Исусе Христе, Сине Божји и Слово Божјо, заради Богородица, помилуј ме!“ Со тек на време монасите ја скратувале и денес таа гласи: “Исусе, Сине Божји, помилуј ме!“, односно на словенски: “Исусе, Сине Божиј, помилуј мја!“
   Ако можеме, да ја изговараме Исусовата молитва со чувство. Ако пак не можеме, да се обидеме со срце да му се приклониме на Господа како знаеме и умееме и да се задоволиме со молчење пред Господ.
  Доколку немаме  искусен духовник да раководи со нас, опасно е да се принудуваме себеси на внатрешна молитва.

    Како  вие се учевте  на внатрешна молитва?

   -Бев сеуште сосема млад послушник кога почнав. Отец Амвросиј ми рече: “Што и да правиш, непрестано говори во себе:“ Исусе Сине Божји, помилуј мја!“ Бев дете и со цело срце го послушав. Секој ден ќе исповедав на отецот духовник што се случуваше внатре во душата, а он ќе дадеше совет што да правам. После извесно време почувствував дека заедно со воздухот што го вдишував молитвата “влегува“ во срцето. Со текот на времето молитвата почна и сама од себе да си се врши во срцето.

   Но потоа се упокои мојот духовник и многу години поминав во душевни маки. Тагата ми ја раскинуваше душата. Стравот кој го накалемив уште во детството ме мачеше повторно. Се плашев постарите дека нема да бидат задоволни со мене и никогаш не можев да здивнам.

  Што правевте тогаш?
 
  -Кога како. Најчесто ја земав армониката, одев во самотија и свирев. Отсекогаш ја сакав музиката, и тоа ми донесуваше утеха.
   Понекогаш се прашував:“ Што сакаш? Дали си гладен, дали си жеден, гол, бос, болен? Се дал Бог, па што сакаш сега? Но сепак, душата тагуваше и бараше некој да ја утеши, но немаше никој да ја утеши“.

      Одев кај некои  духовници, барав совет, но ни тоа не помагаше. Така беше тоа додека не ја прочитав Патот на спасението од Теофан Вишенски и Господ помогна. Кога нема некој од луѓето да не утеши, тогаш Господ и преку книгата доаѓа да ја израдува душата.

Подготви: Сузана Стефановска

Мироточиви  икони  од о. Тадеј, 2007 година.

 

Посети:{moshits}

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 731
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Митрополит Струмички Наум:  Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Теологија без умно-срдечна молитва е повеќе технологија, т.е. умешност, односно техника на составување и вообликување на мислата и на зборот, отколку богословие, отколку Божјо слово; повеќе знаење што произлегува од...

 Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Во духовната пустина на овој суетен свет, на ова место на нашето исконско туѓинување, огромна е човечката жед за љубов. Дури и се навикнуваме да живееме без внимание кон себе...

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Да си споменеме за да поверуваме во она дека сė што е соединето со Бога е спасено, та освестеното да го примениме во нашите животи. Да престанеме да ги распнуваме...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Исто така, извршен e и Литургискиот (Евхаристиски) збор, и тој е збор во сила; извор на слово во сила, кое повторно и повторно го обновува светот; затоа што Христос е...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥  (03.07.2020)

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥ (03.07.2020)

Свети Наум бил мудар учител, единствен раководител на монасите, решителен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Тој постојано работел на преводи на светото Писмо и другите богослужбени книги од грчки на...

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Кој им е проблемот на фарисеите, тогашни, денешни и на сите времиња? Тоа што постојано бараат грешка; но не баш кај секој, туку посебно кај оној на кого се фиксирани....

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

И најважно од сѐ е – на секое зло да враќаме со добро, со љубов. За да ни биде дозволено да ја кажуваме оваа молитва треба и во мислите и...

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

Важно е да напомнеме дека и покрај големите и епохални откритија на науката, животот на денешните луѓе не ѐ подобар. Напаротив создаден ѐ кај луѓето страв и немир, наместо радост...

Митрополит Струмички Наум: Кој се гневи, без причина, на братот свој (27.06.2020)

Митрополит Струмички Наум: Кој се гневи, без причина, на братот свој (27.06.2020)

И така, не оди да се причестуваш со Светите Тајни Христови ако не си побарал прошка од братот свој, ако не си му одговорил со љубов или ако не си...

« »