логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Такси

 

Во центарот на Солун влегуваат и излегуваат автомобили. Моторцикли се провлекуваат меѓу автомобилите низ заглавените градски улици, во обид побрзо да стигнат до нивната дестинација. Во автобусите, исто така, има гужва. Куп луѓе, млади и стари, одат на работа, бараат работа, пазаруваат, пијат кафе, одат на училиште или факултет. Градот одекнува со звукот на сообраќај, свирежи, разговори и мобилни телефони што упорно ѕвонат.

На семафорот се вклучи црвеното светло.

Прозорецот на еден автомобил е спуштен, и младиот возач во него ужива во звуците на неговиот град. На радио слуша тивка музика. Односно, младичот слуша византиско пеење, кое Бога Го слави, и просејќи милост од Него, Му воспева слава. Младиот возач е псалт во една од градските цркви.

Семафорот уште свети црвено.

До овој автомобил се постројува едно такси. И неговиот прозорец е отворен. Во таксито нема патници, само таксистот е во него, средовечен маж. Едната рака му е на воланот, а со другата како да покажува нагоре, кон небото. Гледа нагоре, а не во семафорот. Неговата уста мрда. Кажува нешто. Но, не, не зборува на мобилниот.

Младичот од соседниот автомобил се обидува да разбере што овој зборува.

На семафорот се вклучи зелено.

Му свират одзади да тргне. Но, на следните семафори, повторно се еден до друг. Со нивните отворени прозорци, го дишат истиот воздух, ги слушаат истите звуци. Но, што вели овој таксист? Младичот упорно го набљудува, во обид да фати барем дел од неговите зборови. Го изгасна радиото. И слуша како таксистот на глас, и без срам вели: „Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме мене, грешниот.“ Пак и пак, истата молитва. Понекогаш гласно, а другпат само низ шепот.

На семафорот се вклучи зелено.

Продолжуваат до следните семафори, кога повторно се еден до друг. Таксистот е изгубен во молитвата. Не гледа лево ни десно. Не бара патници; единствено се моли. Ненадејно ја зема бројаницата во рака. Чиниш е некаде надвор од градот, иако е во центарот на Солун.

Младиот го гледа со восхит, како да гледа некој пустински подвижник што е фрлен среде градот. Бидејќи прозорците им се отворени, слуша како молитвата се кажува во ритам. Еден дечко на моторцикл сопира до него. И преку кацигата може да ја слушне молитвата. Се врти кон таксистот и упорно го гледа, како да е некаков лудак што минува низ епизода. Го исмева на глас, кажувајќи неколку навреди, и потоа заминува. Но, таксистот гледа напред. Ги затвара очите. Ги слуша навредите, но како да не ги слуша. Чека додека не му засвират одзади, за повторно да ги отвори очите и да замине. Господи Исусе Христе, помилуј ме, мене грешниот.

На семафорот се вклучи зелено.

Колоната автомобили свири, но таксистот не се движи, останува на место како да е во некој параклис што не се движи, туку луѓето што се молат во него ги вознесува на небо. И младичот не ја придвижува колата. Не сака да замине без таксистот. И двајцата остануваат среде градот. Едниот од нив непрекинато се моли, а другиот учествува во благодатта што му се дава на првиот.

Таксистот ги отвори очите. Го става автомобилот во прва брзина, но пред да стисне на педалата за гас се врти кон младичот што го гледа со восхит. Конечно, нивните очи се сретнаа преку отворените прозорци, како отворени срца. Среде градската бучава, среде сите навреди и пцовки, среде автомобилските свирки, мобилните телефони, тој престана да ја кажува молитвата. Престана за да му каже на младичот до него, од кого сега ќе се раздели: „Ти благодарам што беше со мене, макар само на семафорите.“ Му се насмевна како да го прегрнува, и стисна на педалата за гас. Улиците се испразнија штом таксистот исчезна. А младичот продолжи да стои во место.

На семафорот се вклучи црвено.

Младичот остана сам до отворениот прозорец. Покрај него се престрои друг автомобил, во кој две млади девојки слушаа некаква гласна поп-музика. Ги виде, и тие го видоа, ни ништо како да не се случи. Ја подаде главата нанапред, ги затвори очите и си рече: „Какви луѓе живеат овде!“ Луѓе коишто се борат за парче леб, а се молат како аскети! Луѓе од градот што живеат како пустиници. Обични луѓе што имаат надземен опит, во нивните таксиња, продавници, на работа, дома.

Градот веќе не беше ист во неговите очи. Напротив, градот му заличи на засолниште за светители, на духовна арена. Како да дишеше поинаков воздух, исполнет со божествен кислород. „Господи Исусе Христе, помилуј ме мене, грешниот“, започна да шепоти. И на семафорот се вклучи зелено…

Извор: http://pravoslavie.mk.

Прочитајте повеќе на: http://pravoslavie.mk/taksistot-koj-ja-kazhuvashe-isusovata-molitva/ .



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 403
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

За големото мнозинство на верни луѓе Великиот Пост - тоа, пред се, е кратката молитва, позната под името молитва на Ефрем Сирин, еден од источните христијански учители од ИВ век...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 о. Горан Стојчевски:  МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

о. Горан Стојчевски: МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

Во Светото Евангелие, како и на фреските и иконите што ги доловуваат сите искупителни и спасителни моменти од сведоштвото на Богочовекот, преку кои човекот и светот се спасени, наидуваме и...

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Кога го слушаме Евангелието за блудниот син најголем проблем е што го поврзуваме со други луѓе а не со самите нас.Така секогаш се сеќаваме на некој мал човек што прокоцкал...

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Но да си споменеме и дека има браќа (како братот од денешната парабола) кои ќе стојат на вратата и ќе роптаат кон таткото зошто нè примил и кои ќе се...

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Да дојдеш на себеси е да видиш дека без Бог си гол и бос, и дека без Бог си никој и ништо, и дека без Бог си ветер и магла,...

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

 Бог и Отец на секого од нас подеднакво, без збор и без услов, ни ја дава полнотата на Својата благодат. Од нас самите, од нашата слободна волја зависи како ќе...

Св.  Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Св. Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Ќе настане глад - рекол Пророкот, оплакувајќи го Ерусалим - но не глад за леб и вода, туку чулен глад за словото Божје (Ам. 8, 11). Глад, тоа е состојба...

 Неделата на блудниот син: Враќањето од прогонство (16.02.2020)

Неделата на блудниот син: Враќањето од прогонство (16.02.2020)

Во третата недела од подготовката за Великиот пост, ние ја слушаме параболата за блудниот син (Лк 15,11-32). Параболата и химните што се пеат тој ден, зборуваат за покајанието како за...

« »